[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:09

Ik ga er vanuit van wel.. heb al gezegd dat dat raar zou vinden omdat ze dan ten eerste niet chill kunnen zitten en ten tweede weer vet vroeg naar huis moeten dus dat ze waarschijnlijk wel een oppas zoeken. Hij dacht van niet. :')

We gaan het zien. Als ze met z'n tweeën komen blijf ik thuis en anders ben ik weg, toedels!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:13

Ik ga er vanuit dat ze vragen of ze hun kinderen mee mogen/kunnen nemen en er niet van uit gaan dat die er automatisch bij zijn :=

Of heb ik mijn vrienden gewoon goed opgevoed :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:14

En dan is hij te beleefd om te 'nee' te zeggen dus komen ze alsnog mee. :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:17

Lisette0 schreef:
Wat ben ik soms toch blij dat ik niet met schoonfamilie zit opgescheept. :+

Ik vraag me soms af of mijn schoonfamilie bewust kindvrij is :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:01

Ik wil geen kinderen in huis hebben… ja, een baby. Want baby’s lopen niet en daarmee blijft de bende die ze maken beperkt tot de vierkante meter waar de maxicosi wordt neergezet. Ik wil juist geen wandelende fragmentatiebommen in huis. Mocht mijn vriend kinderen willen uitnodigen dan doet hij dat maar zonder mij. Maar liever gewoon niet.

Ik ben gewoon heel zuinig op mijn huis, mijn mooi gestucte muren en mijn collectie antieke camera’s.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:07

Ik zou daar voor 1 avondje dan weer totaal geen problemen mee hebben. Zeker als het voor je man/vriend iets is wat hij graag wil doen. Ze zullen ze heus wel weer mee naar huis nemen na afloop :+
Gewoon lekker koken voor de volwassenen en voor de kinderen patatjes met wat salade ofzo.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:38

Al mijn vrienden, en inmiddels begint de familie het ook te snappen, weten dat kinderen niet welkom zijn in mijn huis. Overigens wil ik ook niet dat mensen hun hond meenemen. Om dezelfde reden. Ik heb een mooi huis, dat wil ik graag zo houden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:43

Mag ik vragen waarom er voor die kinderen apart gekookt moet worden? Misschien een beetje opletten met de pepers/sambal/chili. Maar waarom kunnen ze niet gewoon mee eten met wat de pot schaft? Waarom moeten daar dan weer apart patatjes voor komen? (Wat een extra werk ook).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:46

Welkom zijn ze hier dan wel altijd geweest.
Wel met 1 van de ouders erbij, ga niet op die kinderen letten.
Heeft ook wel eens situaties gegeven overigens.... ouders die niet opletten en kids waar je tegen zegt, niet in de wei!
Die vervolgens binnen komen gejankt want stroom gehad.
Ouders over de flos... neee, er zit nergens in de tuin stroom, maar wel in de wei.
En dan kwam er idd uit dat ze niet geluisterd hadden.
Mooi bam, lik op stuk }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:47

Hier zijn ze welkom, maar ze eten ofwel wat de pot schaft, ofwel wat de ouders zelf voor ze meenemen. Ik ga niks extra maken of m'n kruiden downgraden. Voordeel is dat het eigenlijk altijd zomers buiten is, want binnen hebben we geen eettafel. En najah ik knoei zelf denk het meest en de kat kotst ook regelmatig alles onder, dus zo'n koter kan er eventueel wel een paar uurtjes bij _O- Maar maken ze er een smerige boel van, dan mogen de ouders boenen hoor haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:48

Hier mogen ze ook wel komen, maar ik bemoei me dan wel met wat ze doen. Als mijn neefje iets doet wat ik niet wil dan zeg ik het wel. Bij hun thuis bemoei ik me nergens mee, behalve als ie in mijn oor zit te bleren :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:48

Roodvos schreef:
Mag ik vragen waarom er voor die kinderen apart gekookt moet worden? Misschien een beetje opletten met de pepers/sambal/chili. Maar waarom kunnen ze niet gewoon mee eten met wat de pot schaft? Waarom moeten daar dan weer apart patatjes voor komen? (Wat een extra werk ook).

Hier is de regel dat de ouders zelf maar wat regelen als de kinderen het niet lusten.
Maar mijn neefje heeft een glutenallergie, daar houd ik uiteraard wel rekening mee als ze eens mee eten. Net zoals ik dat bij een volwassene ook doe.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:20

Relaxed schreef:
Hier mogen ze ook wel komen, maar ik bemoei me dan wel met wat ze doen. Als mijn neefje iets doet wat ik niet wil dan zeg ik het wel. Bij hun thuis bemoei ik me nergens mee, behalve als ie in mijn oor zit te bleren :')

hier ook hoor. Ze mogen echt niet overal aan komen. Kijken mag, met de oogjes en niet met de handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:40

Captain schreef:
Ik ga er vanuit van wel.. heb al gezegd dat dat raar zou vinden omdat ze dan ten eerste niet chill kunnen zitten en ten tweede weer vet vroeg naar huis moeten dus dat ze waarschijnlijk wel een oppas zoeken. Hij dacht van niet. :')

We gaan het zien. Als ze met z'n tweeën komen blijf ik thuis en anders ben ik weg, toedels!
Pas maar op dat ze hun kroost niet in jullie bed leggen, zodat ze alvast kunnen gaan slapen, en dan de auto in tillen als ze naar huis gaan om half 1 's nachts. :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:48

Achterom schreef:
Roodvos schreef:

Hier is de regel dat de ouders zelf maar wat regelen als de kinderen het niet lusten.
Maar mijn neefje heeft een glutenallergie, daar houd ik uiteraard wel rekening mee als ze eens mee eten. Net zoals ik dat bij een volwassene ook doe.

Ja, akkoord. Ik heb zelf ook een stofwisselingsprobleem, een vriendin is allergisch voor paprika en een ander is vegetarisch. Daar houden we onderling ook rekening mee.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:52

Roodvos schreef:

Omdat als je een gezellige avond wilt het wel zo leuk is als de kinderen het eten gewoon lusten. Ik merk in dit topic wel dat ik lang niet zo anti-kind ben als mijn omgeving denkt :D Hier zijn kinderen van vrienden gewoon welkom, apart wat patat bakken vind ik geen probleem en ik heb liever een lachend kind aan tafel die lekker zit te smikkelen dan de lussikniet-discussie.

Ik wil zelf geen kinderen en ben na een verjaardag ook altijd blij als ik kindloos weer in de auto zit, maar ik haat ze niet en zeker niet de kindjes van vrienden. Die horen er toch wel bij. Komt ook wel omdat onze vrienden weten wanneer ze wel en niet erbij kunnen en de kinderen dus ook niet altijd mee moeten.

Maar iedereen zijn eigen regels natuurlijk.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:12

Ik haat kinderen niet, dat is het niet. Mijn huis is echt mijn bubbel. Een bubbel waar alles een plek heeft, alles recht staat en waar ik kan ontsnappen aan prikkels. Ik kom er tot rust.

Ik heb er geen problemen mee om naar mensen te gaan met kinderen. Vind ik ook (in sommige gevallen, niet bij mijn neefjes) best gezellig. Maar mijn rustpunt is mijn rustpunt en daar wil ik geen verstoring van.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:23

Ik heb liever geen kinderen over de vloer maar als ze zelf voor vermaak zorgen en zich gedragen heb ik er (mits het overlegd is) geen bezwaar tegen.
Ik zorg dat er wat lekkers in huis is aan eten&drinken, zet evt een film op Disney+/HBO max voor ze of zet mijn oude playstation aan met een spel/film en ik wijs de weg naar de speeltuin maar ik heb ze verder niets te bieden, gewoon omdat ik niet speciaal voor die 2x in de zoveel jaar speelgoed oid ga kopen. :)
Tegen de tijd dat het betreffende kind weer komt is die dat speelgoed allang ontgroeid. :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:27

Ik was aan het hardlopen tot er een zo’n pokke jong van een jaar of 8 achter me aan ging rennen. En opmerkingen maken. Moeder vond het leuk. Ik zei per ongeluk net iets te hard: ugh ik HAAT kinderen :roll:

Laat mijn hond toch ook niet achter je aan rennen. Voed hem gewoon op

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:32

Danique_G schreef:
Ik was aan het hardlopen tot er een zo’n pokke jong van een jaar of 8 achter me aan ging rennen. En opmerkingen maken. Moeder vond het leuk. Ik zei per ongeluk net iets te hard: ugh ik HAAT kinderen :roll:

Laat mijn hond toch ook niet achter je aan rennen. Voed hem gewoon op

Oh dat soort dingen kunnen me echt boos maken ja! Dit soort type ouders zijn er ZOVEEL!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:33

Ik wil zelf absoluut geen kinderen, en kinderen onder 8 vind ik ook niet leuk.
(Zij mij wel vaak overigens 8)7 )

Kinderen kosten mij bakken met energie, nog meer sinds ik na een autoongeluk soms erg prikkelgevoelig kan zijn.
Ik vind óók oprecht dat er teveel mensen op deze wereld zijn, dus nieuwe kinderen hoeven er voor mij echt niet bij. (Bij niemand dus)
Ik kan ook best lachen om brutale kinderen die een keer op hun plaat gaan of hun zin niet krijgen.
En zeker in dit topic reageer ik ook best iets harder dan in real life sociaal wenselijk is. Gewoon omdat het kan, de frustratie van de gewone wereld moet er soms uit.

Maar gaat een lief kind een keer op zijn plaat en heeft pijn, dan zal ik in sommige gevallen best even helpen. (Overigens niet als pa of ma in de buurt is, dan doen ze t maar mooi zelf)

Een kind dat lief vraagt of het mijn hond mag aaien, daar zal ik meestal ja op zeggen en er een kort gesprekje mee voeren.
(Soms is het nee, bijvoorbeeld als hond of ikzelf al overprikkeld zijn, en dan is nee ook gewoon écht nee)

Boven de 8 kan ik kinderen iets beter hebben.
En pubers zijn in principe zelfs gewoon mijn werk. :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:44

We zijn er vandaag ook achtergekomen dat ons paard kinderen niet altijd leuk vind…

Snoepjes geven en knuffelen mag altijd, die aandacht is helemaal geweldig maar als ze in de speeltuin aan het spelen zijn en lawaai maken dan zijn ze doodeng. _O-

Al weet ik ook niet of het nu ligt aan de combinatie met een groot paardetend speeltoestel want als ik ga gillen en springen met vlaggen en andere rare objecten dan is dat niet eng. Maar een kind dat van de kabelbaan afgaat dan is het rechtsomkeert naar de wei.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:09

Ja, dat beweegt natuurlijk als een soort roofdier...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:10

Daar zou ik ook voor op de loop gaan haha

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:12

Die van mij vindt kinderen sowieso niks. Kinderen mogen wel aaien maar dan hou ik het hoofd goed vast want anders probeert ze zo een nip te nemen. De oren gaan ook naar achter als ze komen

Nou mag dat natuurlijk allemaal niet dus mogen ze wel aaien af en toe en moet ze gewoon normaal doen. Maar het is geen kinderpony