Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:03

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:04

Achterom schreef:
Tja, ik vergelijk het met de situatie van voor corona, jij vergelijkt het met voor de veranderingen in de zorg.

Ik weet niet of er een concreet moment van verandering is, maar het staat hoe dan ook niet los van elkaar, en wat ik eraan zou willen doen is in elk geval dat we zien hoe dat samenvalt. Er is nu te weinig personeel omdat we het als maatschappij gewoon niet nodig vonden om goed met onze zorgmensen om te gaan. En ik wil dat individueel heel graag anders, maar dat vraagt iets van ons allemaal. En niet alleen maar dat we de regels volgen, maar bv ook dat we degenen die het beleid maken ter verantwoording roepen over de manier waarop ze met de zorg omgaan.

Citaat:
Maar je hebt in die zin wel gelijk dat de zorg niet op een ideaal niveau is, maar dat is het al heel lang niet. De vraag is alleen: wat doe jij daaraan, behalve van achter je computer van alles te vinden?

Ik probeer in elk geval levend te houden dat mensen weten dat het een keuze is die wij als maatschappij hebben gemaakt. Dat problemen in de zorg niet zomaar ontstaan maar dat we ze als maatschappij hebben laten gebeuren. En dat we ze ook als maatschappij moeten veranderen (als we het anders willen.)

En dan is roepen of een forum enerzijds heel machteloos, en anderzijds nogal verweven met de kern van democratie.

Overigens: waar ik concrete zaken kan steunen doe ik dat ook graag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:06

Mijn persoonlijke mening is dat een werkgever best mag vragen of personeel gevaccineerd is, of dat nu in de zorg of bij een ander bedrijf is. Een werkgever heeft net als de regering de verplichting om de gezondheid van zijn personeel/ inwoners zo goed mogelijk te waarborgen. En dat geldt voor die plekken waar de kwetsbaren komen nog meer. Wanneer een van ons een kind in het ziekenhuis zou hebben met een levensbedreigende aandoening of na een zware operatie dan wil je toch dat de omgeving zo veilig mogelijk is? Of op de kinderopvang, of het medisch kinderdagverblijf dagverblijf ? Want kinderen worden niet gevaccineerd maar die kids kunnen vaak een simpele verkoudheid er nog niet bij hebben.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:13

Huertecilla schreef:
robert45 schreef:
In NL wil D66 de wet aanpassen zodat ze in de zorg mogen vragen naar je inenting.

Straks nog pleiten voor verplichting van inenting of het uit de maatschappij houden van niet gevaccineerden.

Heel bijzonder dat dit allemaal zo makkelijk aangenomen word.

Dat is om de wereld te redden blijkbaar?
Of omdat bijvoorbeeld Boktsters naar de Canarische eilanden op vakantie kunnen?
Of?

Geen idee wat ze ermee denken te bereiken. De kans dat Corona ooit ons gaat verlaten is uiterst klein.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:27

ingedebruijn schreef:
robert45 schreef:
Wat stel je voor alle dagen gaan testen??

In Duitsland gaan ze ook al verplichten dat je een QR code moet hebben of testen anders mag je niet naar de kapper. Testen moet je zelf betalen.

Knettergek…

Niks knettergek aan. Knettergek is dat volledig gevaccineerden moeten leven met maatregelen omdat anderen zich weigeren te vaccineren. Dat is knettergek.

Als het om veiligheid zou gaan zou je gevaccineerden ook moeten testen. Die kunnen het virus immers ook net zo goed verspreiden. De werkzaamheid van een vaccin neemt ook af. Dus na een halfjaar is de kans alweer aardig toegenomen om toch het virus te krijgen of te verspreiden.

Want tot wanneer ben je dan volledig gevaccineerd? De werkzaamheid neemt immers altijd af. De eerste mensen zijn in januari al geprikt. Die zijn al bijna weer aan de beurt om te prikken het werk immers niet eeuwig.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:30

Het gaat mij niet om veiligheid. Ik ontloop mensen niet die kiezen om zich niet te laten vaccineren. Maar er wordt gekeken naar besmettingen en de gevolgen daarvan. De enige oplossing is dan dus vaccineren. Daar ben ik het totaal niet mee eens maar ik zit niet in de politiek. Dus als zij daarvoor kiezen prima, maar dan wil ik als gevaccineerde gewoon m'n leven kunnen leiden zoals ik dat voor corona ook kon.

En hoe lang dat zo telt.. Daar hebben we artsen en onderzoekers voor lijkt mij om dat te bepalen. Zodra ze me oproepen voor de herhaling, kom ik 'm graag weer halen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:35

Amen !!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:36

Shadow voor het eerst in lange tijd ben ik het met je eens wbt de zorg. Ik zie hier ook de gevolgen op het werk. De rek is er volledig uit. En dan krijgen we van het management op onze kop omdat we zoveel overuren maken. Moeten we maar uitzendkrachten in gaan zetten om de tekorten op te vangen. Maar dat willen we juist niet in het belang van de clienten. Want onbekenden op de werkvloer zorgt voor onrust en alsnog voor hogere werkdruk voor vast personeel. Dus dan maar allemaal extra diensten werken en die zoveel mogelijk verdelen. Dat kost ook extra energie, maar minder extra energie dan het langere tijd werken met steeds wisselende uitzendkrachten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:37

@Robert 45 - ha, vertel...!

Hoe lang is mijn injectie effectief?
(Volgens mij weten we dat allemaal zo precies nog niet.)

Blijft staan dat mijn immuunsysteem 'aan de vijand heeft geroken'...

Bedenk ook dat de DKTP (er zitten nog een paar ziektes extra in, trouwens) neer komt op twee, drie keer als je klein bent en daarna niet meer.

(Ik heb wel extra tetanus gedaan, maar geen extra polio of kinkhoest of difterie...)

En waar de injecties ook tegen beschermen : echt zwaar ziek worden van covid-19.
(Liever niet, maar 'een stevige griep van variant labda' is acceptabel.
Wie het verdomd heeft loopt kans op opname op verpleegafdeling of IC. Terwijl we nog bezig zijn met het inhalen van de achterstanden. 'Niet de bedoeling.')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:38

bigone schreef:
Amen !!

Zijn wij het nu eens? :Y)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:40

ingedebruijn schreef:
Het gaat mij niet om veiligheid. Ik ontloop mensen niet die kiezen om zich niet te laten vaccineren. Maar er wordt gekeken naar besmettingen en de gevolgen daarvan. De enige oplossing is dan dus vaccineren. Daar ben ik het totaal niet mee eens maar ik zit niet in de politiek. Dus als zij daarvoor kiezen prima, maar dan wil ik als gevaccineerde gewoon m'n leven kunnen leiden zoals ik dat voor corona ook kon.

En hoe lang dat zo telt.. Daar hebben we artsen en onderzoekers voor lijkt mij om dat te bepalen. Zodra ze me oproepen voor de herhaling, kom ik 'm graag weer halen.

Dus je bent het er totaal niet mee eens om gevaccineerd te worden. Maar omdat de politiek dit besloten heeft heb je dit laten doen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:42

robert45 schreef:
ingedebruijn schreef:

Dus je bent het er totaal niet mee eens om gevaccineerd te worden. Maar omdat de politiek dit besloten heeft heb je dit laten doen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Uhm nee. Waar haal je dit in hemelsnaam vandaan?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:45

Je schrijft het zelf:

De enige oplossing is dan dus vaccineren. Daar ben ik het totaal niet mee eens maar ik zit niet in de politiek. Dus als zij daarvoor kiezen prima, maar dan wil ik als gevaccineerde gewoon m'n leven kunnen leiden zoals ik dat voor corona ook kon.

Wat bedoel je er dan mee te zeggen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:48

Dat zij vaccinatie niet als enige oplossing ziet. Er staat nergens dat ze het heeft laten doen alleen omdat de politiek het wil.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:50

robert45 schreef:
Je schrijft het zelf:

De enige oplossing is dan dus vaccineren. Daar ben ik het totaal niet mee eens maar ik zit niet in de politiek. Dus als zij daarvoor kiezen prima, maar dan wil ik als gevaccineerde gewoon m'n leven kunnen leiden zoals ik dat voor corona ook kon.

Wat bedoel je er dan mee te zeggen?

Dat ik het niet eens ben met het feit dat er nu nog zo gekeken wordt naar besmettingen. Want dat zorgt ervoor dat er nog steeds maatregelen zijn voor volledig gevaccineerden terwijl dat niet nodig is (in mijn optiek).

Zolang de overheid zich blind staart op de besmettingen, vind ik dat ik daar als gevaccineerde dus geen last van hoef te ondervinden. Want ik heb gedaan wat de overheid aan de burger heeft gevraagd te doen om terug te kunnen naar normaal.

Buiten dat sta ik volledig achter het vaccin en zie je ook gewoon in de cijfers duidelijk dat het werkt. Daarom zou ik een derde zo weer halen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:55

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:
Amen !!

Zijn wij het nu eens? :Y)

Bijna helemaal, ik heb voor zover ik weet geen ongevaccineerden in de omgeving. In ieder geval naaste familie, stuk of vijftig en eigen kinderen volledig gevaccineerd en het grootste deel van de vrienden groep behalve twee. En voor die twee hoop ik dat ze alsnog overstag gaan want die hebben nogal wat problemen met de gezondheid.
Verder zijn we geen festivalgangers of vakantiegangers dus ongevaccineerden kom ik alleen in de supermarkt tegen, daar houd in ons dorp bijna iedereen nog redelijk netjes afstand. Dus ik ontloop wel gedeeltelijk de niet gevaccineerden.
En die derde ? Kom maar op na twee keer AZ nog een mRNA tje erbij en dan zijn we van alle gemakken voorzien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:58

Hier wel een aantal in de familie maar dat is hun keuze.. Heb er geen last van en ik zal nog net zoals vroeger op bezoek gaan etc want in mijn optiek ben ik niet degene die gevaar loopt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:55

Wel mooi dat De Jonge zegt dat de scholen open gaan omdat alle 18 jarigen hun kans op vaccinatie dan gehad hebben. Hoe kan dan een deel ouder dan 18 dit nog niet hebben gehad? En over hoeveel mensen hebben we het dan nog want dat maakt het voor mij alleen nog maar gekker dat er nog maatregelen zijn na die tijd.

Edit. Cijfers gevonden. Echt schokkend trouwens hoeveel mensen hun tweede prik blijkbaar niet halen. Zijn echt heel veel groepen die allang hun tweede hadden moeten hebben. Dus of de registratie is dramatisch en we handelen op verkeerde cijfers of mensen kiezen bewust voor een halve vaccinatie en dan is het ook tijd om los te laten.
Laatst bijgewerkt door Gnome op 13-08-21 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:03

Ingedebruijn: dit is wellicht wel interessant voor je :) ik denk dat de groep mensen die tegen regels protesteert echt met de maand gaat groeien.

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:04

sureido schreef:
Ingedebruijn: dit is wellicht wel interessant voor je :) ik denk dat de groep mensen die tegen regels protesteert echt met de maand gaat groeien.

[ [url=m/i567h0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5Ewcyd.png]Afbeelding[/url] ]

Yes had m hierboven gedeeld inderdaad! Ben benieuwd waar precies. Loop zeker mee als de locatie te doen is. Verwacht zelf een enorme opkomst.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:08

ingedebruijn schreef:
sureido schreef:

[ [url=m/i567h0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5Ewcyd.png]Afbeelding[/url] ]

Yes had m hierboven gedeeld inderdaad! Ben benieuwd waar precies. Loop zeker mee als de locatie te doen is. Verwacht zelf een enorme opkomst.

Oh haha! Ik lees dit topic niet echt meer grondig door :') maar zag je het erover hebben en kwam ‘m tegen en wilde hem delen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:56

996981 schreef:
Tuurlijk, ze zijn er. Ik zei ook niet dat er geen kans is. Ik zei dat de kans nihil is. Zoals we vanmiddag hier gerekend hadden is de kans over de hele bevolking +-3%. Daar zitten ook de ouderen en zwakkeren bij. Voor jonge, gezonde mensen is die kans vele, vele malen kleiner. Het gebeurt, maar de kans is zoals ik schreef; nihil.

1,7% ongecorrigeerd, gecorrigeerd zal onder de 1% zijn. En voor niet risicogroepen ver onder de 1%.

Ik kan niet dubbel quoten op mijn telefoon, maar wie hiervoor zei alleen tetanus vaccinatie te hebben gehad; die bestaat bij mijn weten niet. Er is wel een DTP variant. En er zijn ook DKTP's zonder de hib-hep b.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 00:01

Je hebt losse tetanusinjecties :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 00:42

Om terug te komen op dat werkgevers in de zorg zouden mogen vragen of je een vaccinatie hebt gehad was ook al lang voor corona zo. Op de meeste plekken is een hepatitis vaccinatie ook gewoon verplicht en daarvan moet je dan ook een bewijsje hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:01

996981 schreef:
ingedebruijn schreef:
Precies en dat moet ook helemaal geen probleem zijn. Is gewoon een van de ziektes in de wereld waar je met pech ziek van wordt of door overlijdt. Lijkt wel alsof dat bij corona ineens niet mag gebeuren.

Precies. Het leven is niet 100% maakbaar en het enige dat je zeker weet is dat je dood gaat. Dat kan aan allerlei verschillende aandoeningen en ziektes zijn. Corona is daar sinds vorig jaar een van.

Nou lekker vaccineren dan! Is die kans je overlijd ook weer eentje minder