Pandora2 schreef:
Ik vind dat toch wel ernstige vormen aannemen hoor. Ik zei het een half jaar terug al, heb meer angst voor hun dan voor het virus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ondertussen lopen de gemiddelde besmettingen per week nu ook richting de 6000 en is er ook oploop te zien in de ziekenhuizen.
Tot zover de vele mensen die zeiden dat we geen nieuwe golf meer zouden krijgen en dat het wel zou blijven kabbelen
Pandora2 schreef:lenaa_tje schreef:Hier gediagnosticeerd met griep door de huisarts.![]()
Vind ik op zich ook wel heel knap in deze Corona tijd waar nauwelijks griep aanwezig is.
Je bent de uitzondering![]()
Veel beterschap want dat is ook niet leuk !
secricible schreef:Beterschap lenaatje! Ben jij nu het eerste officiële geval? Of ben je niet officieel getest op influenza?
Vayo, m.i. is dat lager percentage juist te wijten aan de hele schoolklassen. Dan heb je logischerwijs ook meer negatieve testen en dus zakt je percentage nu wat.
Tov gisteren zijn de IC's gedaald maar over wat langere periodes stijgt het, net als de zkhopnames.
Vph is mooi maar puur te wijten aan vaccinaties en die hebben weinig invloed op de wereld buiten de muren van het verpleeghuis.
Ik wil heel graag dat je gelijk hebt, maar ik zie iets anders op dit moment.
Jeugd besmet ook ouders, en opa en oma. Misschien met iets vertraging maar het is precies gelijk aan de tweede golf.
Citaat:Ongeveer 40 huisartspraktijken in Nederland zijn aangesloten bij een netwerk om te bepalen hoe ernstig de griepepidemie ieder jaar verloopt. In deze praktijken neemt de huisarts (of assistent) bij patiënten met IAZ slijm af via de neus en uit de keel. In deze monsters wordt onderzocht of het influenzavirus verantwoordelijk is voor de klachten. Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu houdt de resultaten daarvan landelijk bij en zet deze elke week op de RIVM-website.
secricible schreef:Volgens RIVM gaat officiële vaststelling idd via eenzelfde swab:Citaat:Ongeveer 40 huisartspraktijken in Nederland zijn aangesloten bij een netwerk om te bepalen hoe ernstig de griepepidemie ieder jaar verloopt. In deze praktijken neemt de huisarts (of assistent) bij patiënten met IAZ slijm af via de neus en uit de keel. In deze monsters wordt onderzocht of het influenzavirus verantwoordelijk is voor de klachten. Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu houdt de resultaten daarvan landelijk bij en zet deze elke week op de RIVM-website.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/zor ... teerd%20is.
Potverdikkie, nog geen officiële influenza
Vayo schreef:Ik merk wel dat ik me behoorlijk kan ergeren aan sommige ouderen of mensen waarvan ik weet dat zij iets meer risico lopen. Die gaan nog met tweeën boodschappen doen en hebben vaak het mondmasker onder hun neus getrokken. Houden soms echt geen afstand. Juist als je weet dat je meer risico loopt door je leeftijd en/of gezondheid dan let je daar toch wat beter op!? Ik doe echt mijn best, maar het frustreert dan als je juist de mensen waarvoor je je best doet dit ziet doen. Ik houd me maar vast aan het idee dat er ook veel zijn die zich wel eraan houden en zoveel mogelijk thuis blijven.
secricible schreef:Beterschap lenaatje! Ben jij nu het eerste officiële geval? Of ben je niet officieel getest op influenza?
Vayo, m.i. is dat lager percentage juist te wijten aan de hele schoolklassen. Dan heb je logischerwijs ook meer negatieve testen en dus zakt je percentage nu wat.
Tov gisteren zijn de IC's gedaald maar over wat langere periodes stijgt het, net als de zkhopnames.
Vph is mooi maar puur te wijten aan vaccinaties en die hebben weinig invloed op de wereld buiten de muren van het verpleeghuis.
Ik wil heel graag dat je gelijk hebt, maar ik zie iets anders op dit moment.
Jeugd besmet ook ouders, en opa en oma. Misschien met iets vertraging maar het is precies gelijk aan de tweede golf.
Sizzle schreef:Eigenlijk werkt de griep pcr hetzelfde als een covid test. Is een kwestie van een extra kruisje op het formulier na een neus swab.
Maar who cares uiteindelijk, ziek is ziek.
Pandora2 schreef:Sizzle schreef:Eigenlijk werkt de griep pcr hetzelfde als een covid test. Is een kwestie van een extra kruisje op het formulier na een neus swab.
Maar who cares uiteindelijk, ziek is ziek.
Even een zijsprongetjeIs zo'n pcr test voor de mensendingen hetzelfde als de pcr test die ze gebruiken voor de paardendingen ?
Suzanne F. schreef:Kennis van mij is net uit het ziekenhuis maar dat is ook een bijzonder verhaal. Werd ziek en testte negatief. Kreeg antibiotica van de dokter, hielp niet. Nog een keer antibiotica en werd steeds zieker. Uiteindelijk naar het ziekenhuis en werd in het ziekenhuis positief getest. Bleek achteraf in die week zeker 4 anderen te hebben besmet.
Dat is natuurlijk hopeloos als je negatief test en toch besmet bent.
De tandarts zei laatst dat als je verkouden was maar een negatieve test kon overleggen dat je dan gewoon mocht komen. Nou dat is lekker dan als je toch besmet kan zijn zonder dat je positief test.