Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:34

Stalgenootje kreeg iemand na vijf uur aan de lijn....
Gister uitslag gekregen en ze is idd positief getest.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:55

Wat een wachttijden zeg! Het wachten op een test, maar ook het er doorheen komen om een afspraak te maken. Dat is wel echt een drempel om je te testen. Ik zou voor minimale klachten niet zoveel moeite willen doen eerlijk gezegd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:00

Ik ben daarom blij dat ik via mijn werkgever kan testen. Gisteren gebeld en vandaag kon ik al testen.

Die zijn zelf weer begonnen met testen, door de lange wachttijden.

Vanavond of morgenvroeg uitslag. Dus ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:00

Dat kunnen ze maar beter heel snel op orde krijgen ja, anders gaat het heel erg mis denk ik....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:46

Tancreda4 schreef:
Wat een wachttijden zeg! Het wachten op een test, maar ook het er doorheen komen om een afspraak te maken. Dat is wel echt een drempel om je te testen. Ik zou voor minimale klachten niet zoveel moeite willen doen eerlijk gezegd....

Maar dan hoop ik dat je gewoon thuis blijft zolang je klachten hebt ... dat is gewoon het meest belangrijk

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:10

lenaa_tje schreef:
Tancreda4 schreef:

Maar dan hoop ik dat je gewoon thuis blijft zolang je klachten hebt ... dat is gewoon het meest belangrijk

Eerlijk gezegd: als ik dagen lang moet wachten op een test of zelfs meer dan een week, dan ga ik na een dag of 2 weer gewoon naar buiten. En sowieso zal mijn grens wel testen niet testen hoger liggen. Pas bij ernstige hoest en koorts als het zn gedoe blijft.

Ga namelijk echt niet 2 weken in quarantaine om een verkoudheid.... om vervolgens straks wéér 2 weken in quarantaine te moeten omdat ik dagen later weer een snotneus oploop...

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:11

Tancreda4 schreef:

Ik vind dit inderdaad ook wel zorgwekkend. In eerste instantie was er gezegd dat per 1-7 30.000 tests per dag konden worden gedaan, toch? Daar zitten we afgelopen week voor het eerst bíjna aan en eigenlijk kan dat al niet echt.. Vraag me dan ook wel af hoe ze dat twee maanden eerder al "geregeld" hadden.

Ook met lichte klachten zal ik me laten testen (werk in het onderwijs), maar het is wel héél vervelend dat dat een week lesuitval oplevert..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:24

Sintara schreef:
Gaat het bij jullie ook zo stroef met het testen? Mijn moeder kwam er gewoon niet doorheen aan de telefoon, hele dagen geprobeerd - niemand te spreken gekregen. Mijn collega mocht na een week wachten komen, was de test mislukt en nu mag ze pas na weer een week wachten komen.. En zo ken ik nog meer vergelijkbare verhalen. Echt een ramp :(

Kon gelijk morgen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:26

En dan is het vreemd dat er zoveel besmettingen zijn

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:31

purny schreef:
Tja als iedereen zoals mvdende doet dan is het niet zo raar dat het virus blijft. Van mij mogen ze dan ook verplichte quaraintaine opleggen.

Dat maakt het voor mij inderdaad heel lastig om mensen te 'vertrouwen'. Al snap ik dat het lastig om thuis te blijven met lichte klachten. De grens van wanneer wel of niet ligt bij iedereen net even anders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:34

De bedoeling is om met verkoudheidsklachten binnen te blijven tot je geen klachten meer hebt. Omdat je het virus ongemerkt bij je kan dragen. Maar zolang half nederland stronteigenwijs blijft en men naar buiten gaat, komen we er nooit meer vanaf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:37

Aan de andere kant, als je gewoon een rondje in het bos gaat lopen en je komt geen mensen tegen, hoef je je niet op te sluiten... volgens mij...

En "Half Nederland" valt ook wel mee denk...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:41

Half Nederland zou inderdaad wel meevallen. Maar ik denk dat het voor veel mensen toch wel lastig is. Je hebt toch je verplichtingen of voelt je verplicht... Je voelt je verder goed, etc.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:42

Jessix schreef:
purny schreef:
Tja als iedereen zoals mvdende doet dan is het niet zo raar dat het virus blijft. Van mij mogen ze dan ook verplichte quaraintaine opleggen.

Dat maakt het voor mij inderdaad heel lastig om mensen te 'vertrouwen'. Al snap ik dat het lastig om thuis te blijven met lichte klachten. De grens van wanneer wel of niet ligt bij iedereen net even anders.

Iedereen in Nederland dan maar in volledige quarantaine?

Want als ik probeer te bellen, maar krijg niemand aan de telefoon, of als ik online een afspraak probeer te maken, dan sta ik nergens aangemeld als "verdacht persoon" niemand kan op dat moment quarantaine opleggen.

Quarantaine is pas op te leggen nadat er een afspraak bevestigd is, tot het moment van de testuitslag (en daarna bij positief testen)

En niemand die iets te weten krijgt mocht ik met koorts bijvoorbeeld toch naar de supermarkt gaan.

Doe ik als het even kan niet, maar als testen zn drama blijft, ben ik de eerste die aangeeft dat als een test krijgen niet mogelijk is, ik wel boodschappen ga doen als ik denk dat dat nodig is.

Er zijn nou eenmaal mensen die compleet alleen wonen, die zijn toch echt afhankelijk van buren of van zelf boodschappen doen.

Daarnaast heb ik een hond die minimaal 1x per dag er een uur uit moet en op het gehele dorp zijn maar 2 mensen aan wie ik hem mee durf te geven. Waarvan 1 nu een relatie heeft en nauwelijks nog tijd heeft voor haar eigen hondje (hond woont 99% bij haar ouders) de andere zou misschien wel Skip kunnen uitlaten voor of na haar werk, al heeft ze zelf een oppas die haar honden de grote ronde laat maken....

Andere mensen durf en kan ik Skip echt niet aan meegeven. Dus ook corona positief zal ik Skip zo af en toe zelf moeten uitlaten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:47

Verplicht quarantaine wordt ook niet gecontroleerd dus slaat dan ook nergens op. Je moet uit kunnen gaan van iemand gezond verstand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:47

Dan moet je je ding gaan doen met een mondkapje op, als je boodschappen gaat doen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:49

purny schreef:
Dan moet je je ding gaan doen met een mondkapje op, als je boodschappen gaat doen

Op z'n minst, maar als je positief bent getest dan hoop ik toch eigenlijk dat je gewoon uit de buurt van andere mensen blijft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:56

Dat hoop ik niet eens alleen, dat zijn dingen waarbij ik het dus wel kwalijk vind dat er van eigen verantwoording wordt uitgegaan. Als je zo tegen alle maatregelen bent en absoluut tegen strengere maatregelen bent, moet je de huidige maatregelen wel naleven. Anders ben je namelijk wel een onderdeel van de noodzaak dat er strengere maatregelen komen.

Ik woon ook alleen, met hond, maar als ik koorts heb of andere symptomen is dat gewoon aanpassen. De hond gaat niet dood van wat minder en eten komt wel ergens vandaan. Is het makkelijk, nee, maar ik zorg altijd dat ik iets achter de hand heb voor als ik echt ziek word, ook in normale tijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:58

Als je echt wilt hoef je je huis niet meer uit. Boodschappen via ah.nl, jumbo.com of een andere thuisbezorgsite. Eten laten bezorgen via thuisbezorgd.nl

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:01

Die zijn waar ik woon niet eens. :P

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:02

purny schreef:
Als je echt wilt hoef je je huis niet meer uit. Boodschappen via ah.nl, jumbo.com of een andere thuisbezorgsite. Eten laten bezorgen via thuisbezorgd.nl

moet dat wel op je adres komen.
Jumbo komt hier (niet gratis) en zit vaak vol.
AH, coop en plus komen hier niet.
En thuisbezord 1 shoarmazaak. Ben je ook snel klaar mee dus :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:03

karuna schreef:

Lijkt me sterk maar goed

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:03

purny schreef:
karuna schreef:

Lijkt me sterk maar goed

In Den haag komt alles wel buiten de randstad is dat regelmatig anders.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:05

MyWishMax schreef:
Dat hoop ik niet eens alleen, dat zijn dingen waarbij ik het dus wel kwalijk vind dat er van eigen verantwoording wordt uitgegaan. Als je zo tegen alle maatregelen bent en absoluut tegen strengere maatregelen bent, moet je de huidige maatregelen wel naleven. Anders ben je namelijk wel een onderdeel van de noodzaak dat er strengere maatregelen komen.

Ik woon ook alleen, met hond, maar als ik koorts heb of andere symptomen is dat gewoon aanpassen. De hond gaat niet dood van wat minder en eten komt wel ergens vandaan. Is het makkelijk, nee, maar ik zorg altijd dat ik iets achter de hand heb voor als ik echt ziek word, ook in normale tijden.

Echt ziek ben ik in de afgelopen 10 jaar maar een keer of 2 geweest een paar dagen. Griep...

Met een normale griep/ verkoudheid kan ik gewoon zelf mn hond uitlaten of ik vraag één van de 2 vrienden uit het dorp of ze Skip voor 1 of 2 dagen mee kunnen nemen.

Als alles heel soepeltjes verloopt, ben je met corona minimaal 1,5 week bezig. 7 dagen na de uitslag en de 1 a 2 dagen vanaf eerste symptomen en afspraak maken tot de uitslag.

Zoals het nu gaat, met minimaal 72 uur= 3 dagen wachten van af moment afspraak maken tot de uitslag, ben je gewoon een hele week bezig!

Dan lig je er dus al minimaal 1 week uit, met de grootste kans dat het geen corona is (maar 7% is werkelijk positief op corona) 93% kans dat die week quarantaine voor niets was. 7 dagen minimaal waar ik een oplossing moet vinden voor mijn ultra high energy hond die na één dag weinig beweging, letterlijk het huis gaat slopen....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:09

Waar ik woon vallen we ook buiten het bezorggebied. 1 restaurant in het dorp doet aan bezorgen in mijn gehucht, maar de supermarkten ook niet.