Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:12

Eleeke schreef:
SusanH schreef:
Ik vind de anderhalve meter samenleving sowieso iets wat mooi bedacht is. Maar wat in de praktijk gewoon niet werkbaar is. Neem de supermarkt. Daar lukt het al niet. Immers als een ander in het pad staat en je moet er langs dan red je die afstand al niet. Buiten fietsen op het fietspad en iemand inhalen, ook daar lukt dat niet.

Online bestellen
Bredere paden in de supermarkt
Snelheid auto's omlaag en fietsers op de weg, bredere fietspaden ( Milaan begint daar al mee)
Centrum afsluiten voor auto's ( ik verwacht dat dat de optie gaat worden in mijn woonplaats bv)

Ik noem even aan paar voorbeelden er zijn vast nog veel creatievere dingen te bedenken.

Dan kan meer dan de helft van het assortiment erwel uit. En kan je de hele stad verbouwen. Dat is niet 123 te doen. We draven veel te ver door. Even die afstand niet kunnen handhaven zoals bij een stoplicht is echt geen ramp. In een feesttent hossen met elkaar terwijl er besmette mensen bij zijn wel. Ben trouwens wel je benieuwd waar het zo druk is dan. Ja hier ook wel drukker als voorgaande weken. Maar mensen proberen er binnen de mogelijkheden die er zijn echt wel rekening mee te houden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:17

tienus63 schreef:
Maar zoals mijn ouders altijd zeggen, noodlot kun je niet ontlopen.
En als je bang leeft, ga je bang dood.

Zo bedacht ik me ook. Zou je nu braaf weken achtereen thuis zitten en kom je eindelijk weer buiten krijg je bijv een noodlottig ongeval! 8)7

Je moet het natuurlijk niet opzoeken he. Gewoon netjes afstand blijven houden, handjes blijven wassen, drukte vermijden..Dat is allemaal niet zo een big deal vind ik zelf. En ja sommige dingen zullen wss nooit meer gaan zijn zoals we gewend waren.
We kunnen ondanks er volgens geleerden meer van deze pandemieën zitten aan te komen toch ook niet altijd maar thuis blijven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:19

Idd Popstra zo is het :j

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:30

Maar als je alles naar online bestellen gaat doen dan moet je eerst voor electrisic wagens gaan zorgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:47

Wat ik niet zo goed snap trouwens, burgemeesters geven nu ook aan dat ze het te druk vonden. Maar meer dan de oproep blijf thuis volgt er niet. Neem dan ook maatregelen. Sluit winkels. Roep mensen ter plekke op afstand te houden. Maar doe iig meer dan op internet zeggen dat het te druk is. Daar neemt de drukte niet van af.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:47

SusanH schreef:
Wat ik niet zo goed snap trouwens, burgemeesters geven nu ook aan dat ze het te druk vonden. Maar meer dan de oproep blijf thuis volgt er niet. Neem dan ook maatregelen. Sluit winkels. Roep mensen ter plekke op afstand te houden. Maar doe iig meer dan op internet zeggen dat het te druk is. Daar neemt de drukte niet van af.

Klopt.. want iedereen heeft zijn eigen goede of minder goede reden om tóch op die plek aanwezig te zijn (en dan te klagen over hoe druk het er wel niet was)..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:51

En daarbij hoor ik steeds dat er in veel plaatsen nog steeds waarschuwingen worden gegeven wanneer mensen met een groep bij elkaar zijn zonder gepaste afstand. Volgens mij kun je prima meteen beboeten, tis niet dat ze het niet konden weten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:56

Ik dacht dat nertsenfokkerijen verboden waren per 2020?

Sorry, deze besmetting houd me even heel erg bezig :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:01

Janine1990 schreef:

1 januari 2024.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:04

Volgens mij wordt het steeds een paar jaar uitgesteld met die nertsen. Maar ik mis de koppeling met Corona even? :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:05

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:06

pmarena schreef:
Volgens mij wordt het steeds een paar jaar uitgesteld met die nertsen. Maar ik mis de koppeling met Corona even? :)

https://nos.nl/artikel/2331784-coronavi ... abant.html

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:

1 januari 2024.

Hmm... Jammer... Weer een hele zomer in die stinklucht op het werk...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:07

Petpa schreef:
pmarena schreef:

In Brabant is het Coronavirus bij nertsen aangetroffen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1015866 ... -boerderij

Het artikel begint met de volgende regel: 'Op beide bedrijven waren medewerkers die symptomen vertoonden die kunnen wijzen op een coronabesmetting, al is dat niet met een test bevestigd.'

Dan lees ik dus al niet meer verder...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:07

Oh joh, echt? Na katten dus ook nertsen? Ik ga eens lezen :)

Hier op de hoek van de straat een nertsenfokker. Ik moet zeggen dat het de laatste jaren niet meer zo stinkt als 10 jaar geleden toen we dit hus kochten, toen kwamen er soms hele ranzige wildvlagen langs... vooral in de zomer inderdaad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:12

pmarena schreef:

Hier op de hoek van de straat een nertsenfokker. Ik moet zeggen dat het de laatste jaren niet meer zo stinkt als 10 jaar geleden toen we dit hus kochten, toen kwamen er soms hele ranzige wildvlagen langs... vooral in de zomer inderdaad.

Mijn vader vertelde me dat die beesten slachtafval gevoerd krijgen... Dan begrijp je wel wat er zo stinkt... :+ Mooi cradle to cradle idee, maar alsjeblieft... weg met die overlast en het onnut van die beesten.

Ben vooral benieuwd aan het worden naar overdracht naar herbivoren. Zelf eet ik bewust geen omni- en carnivoren. Ben dol op vlees, maar het is wel overduidelijk dat mijn lichaam geen varkensvlees kan verdragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:13

He getver niet bij nertsen. Ons paard staat gestald naast een bedrijf met nertsen. Zul je zien is daar een besmetting kunnen we niet meer naar stal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:13

PSvanLot schreef:
Het artikel begint met de volgende regel: 'Op beide bedrijven waren medewerkers die symptomen vertoonden die kunnen wijzen op een coronabesmetting, al is dat niet met een test bevestigd.'

Maar het is toch al enige tijd bekend dat er heel veel meer mensen corona hebben gehad dan getest is?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:14

pmarena schreef:

Ik wil even deze link erin gooien over fretten en corona:
https://www.frettenkliniek.nl/fretten-e ... s-covid-19

Fretten en nertsen zijn beide marterachtigen. Fretten worden ook gebruikt als proefdier toentertijd bij Mexicaanse griep en andere "longzaken", omdat ze daar gevoelig op zijn.

Ik bovenstaand artikel legt de dierenarts uit wat er onderzocht is. Maar ook hierbij zal gelden: de fret zal eerder besmet worden door de eigenaar dan andersom, net als bij katten :-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:14

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:

Maar het is toch al enige tijd bekend dat er heel veel meer mensen corona hebben gehad dan getest is?

Zeker, maar ik vind dat zo'n waardeloze opening. Heb het artikel ook op andere sites gelezen en daar is het gelukkig een stuk minder op zijn 'telegraafs'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:16

PSvanLot schreef:
Zeker, maar ik vind dat zo'n waardeloze opening. Heb het artikel ook op andere sites gelezen en daar is het gelukkig een stuk minder op zijn 'telegraafs'.

Oooooh, dan begreep ik je eerder niet goed.
Deze redenatie kan ik echter heeeeeel goed volgen... _/-\o_ :')

Hier ook enige haat aan TMG achtige verslaggeving :+

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:19

Janine1990 schreef:
Mijn vader vertelde me dat die beesten slachtafval gevoerd krijgen... Dan begrijp je wel wat er zo stinkt... :+ Mooi cradle to cradle idee, maar alsjeblieft... weg met die overlast en het onnut van die beesten.

Nertsen en andere marterachtigen zijn solitair levende dieren die hun leefgebied markeren met geur. Ze zijn dus volop uitgerust met geurklieren. Daarnaast krijgen ze inderdaad ook nog eens slachtafval te eten (vis en kip) dus je kan je voorstellen dat het daar heel scherp ruikt. Zeker in de zomer als de zon schijnt en er volop jongen zijn die gaan puberen (ruiken) en de hokken vol zitten..

Eigenlijk zou je bijna hopen dat nertsen besmettelijk blijken, zodat ze die farms sluiten en dierenleed bespaard blijft :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:23

beert schreef:
Janine1990 schreef:

Nertsen en andere marterachtigen zijn solitair levende dieren die hun leefgebied markeren met geur. Ze zijn dus volop uitgerust met geurklieren. Daarnaast krijgen ze inderdaad ook nog eens slachtafval te eten (vis en kip) dus je kan je voorstellen dat het daar heel scherp ruikt. Zeker in de zomer als de zon schijnt en er volop jongen zijn die gaan puberen (ruiken) en de hokken vol zitten..

Eigenlijk zou je bijna hopen dat nertsen besmettelijk blijken, zodat ze die farms sluiten en dierenleed bespaard blijft :)

Aaah gatver... nog veel erger dit... :r

Nou het valt op dat de geur 's ochtends rond de tijd dat ik van mijn auto naar kantoor loop het ergste is (en dan zit dat ding ruim 500 meter verderop he). Dat zou voertijd kunnen zijn.

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen idee hoe slachtafval of dood ruikt :o

Enneuh... eens... Ik ben beslist niet tegen het houden van dieren met economische redenen. Maar dit is wat mij betreft een uitzondering.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:49

Ik lees trouwens wel heel veel over Spanje nu, maar hoe is het momenteel in Italië?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:55

Janine ik heb die vraag in onze franse discord groep gesteld waar een Italiaanse actief is. Want het is weer eventjes geleden dat we daar over de stand van zaken hebben gehad.
Ik weet wel van een Russische vrouw dat zij al weken met 2 families in Moskou opgesloten zitten in een flatje. Zij mogen nergens heen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-04-20 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:55

purny schreef:
Maar als je alles naar online bestellen gaat doen dan moet je eerst voor electrisic wagens gaan zorgen.

die komen er denk ik ook wel. Maar ik denk dat online bestellen minder verkeersdruk geeft dan wanneer iedereen individueel naar de winkels gaat.
het online shoppen is uiteraard wel funest voor de middenstand.
kiezen of delen.