Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:21

We zouden 19 juli gaan, maar we hadden niet zo lang meer om kosteloos te annuleren, dus we hebben de knoop doorgehakt. Voor mij werd het ook wat te spannend, wachten tot de grenzen open gaan...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:46

Er is ook totaal geen indicatie dát ze open gaan. Voelt ook wel raar dat ik gisteren een reservering heb gemaakt voor een restaurant in Slovenië en tegelijk bezig ben met kijken waar in Italië we kunnen overnachten als alternatief mocht het nodig zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:01

_Lorette_ schreef:
We zouden 19 juli gaan, maar we hadden niet zo lang meer om kosteloos te annuleren, dus we hebben de knoop doorgehakt. Voor mij werd het ook wat te spannend, wachten tot de grenzen open gaan...

Ai balen zeg!

Ik begrijp ff iets niet..
Vrienden van me zitten nu in kroatie.. En zijn gewoon Slovenie doorgekomen.
maar slovenie laat toch helemaal geen nederlandse vakantiegangers door??

Edit:
gevonden

''grenzen open voor reizigers
Op dit moment zijn Nederlandse reizigers nog niet welkom. Het is nog niet bekend wanneer dit zal wijzigen.
Ga je als Nederlander toch naar Slovenië dan moet je 14 dagen in quarantaine.

Doorreis is op dit moment voor Nederlanders wel mogelijk zonder quarantaine. Sinds 18 juni moet dit binnen 12 uur.

Als toerist kunt u alleen gebruik maken van de grote grensovergangen:

Karawankentunnel, Loibltunnel, Spielfeld (Oostenrijk)

St. Andrea, Fernetti, Rabuiese, Pesse (Italië)

Redics, Torniyszentmiklos (Hongarije)

Het wordt aangeraden om bij doorreis naar Kroatië bij de grens van Oostenrijk te overnachten zodat u in een keer kunt doorrijden in Slovenië. ''

echter staat er ook : extra documenten nodig Houdt de boekingspapieren van uw verblijf in Kroatië bij de hand.

Wij boeken nooit.. dat gaat dus een uitdaging worden... :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:17

Misschien een overnachting voor de eerste nacht boeken? Dan kom je in ieder geval het land in zonder gezeur.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:09

Katja schreef:
Misschien een overnachting voor de eerste nacht boeken? Dan kom je in ieder geval het land in zonder gezeur.

Dat is een optie, maar dat is dan een vaste plek.. En 1 nacht boeken kan niet geloof ik.
En wij zijn juist van het daarzo beslissen waar we gaan staan, ook ivm dat we de boot bij ons hebben...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:12

Je kunt ook via booking het goedkoopste hostel in Kroatië boeken en het daarna annuleren. Ben je maar een paar euro kwijt. Dan heb je wel een reserveringsbevestiging die je aan de grens kunt laten zien. Doen wij regelmatig (net als met tickets, als je een "uitvliegticket" nodig bent om het land in te komen).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:17

Jolliegirl schreef:
Dat is een optie, maar dat is dan een vaste plek.. En 1 nacht boeken kan niet geloof ik.
En wij zijn juist van het daarzo beslissen waar we gaan staan, ook ivm dat we de boot bij ons hebben...
Waarom zou dat niet kunnen? Gaat erom dat je kunt aantonen dat je op doorreis bent.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:21

Katja schreef:
Jolliegirl schreef:
Waarom zou dat niet kunnen? Gaat erom dat je kunt aantonen dat je op doorreis bent.

Onze camping kan je niet 1 nacht boeken. Minimaal 3 voor die plekken.

Ik ga eens even kijken wat we nog kunnen regelen.
Wellicht beslissen we om toch de camping te boeken, dat kan sowieso last minute.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:26

Ik zou sowieso alleen boeken als je kunt annuleren of last-minute boeken. Want voor hetzelfde geld gaan de grenzen opeens weer dicht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:32

Katja schreef:
Ik zou sowieso alleen boeken als je kunt annuleren of last-minute boeken. Want voor hetzelfde geld gaan de grenzen opeens weer dicht.

Dat sowieso.

Daarom willen we last minute, we hebben wel een vakantieperiode, maar of we daadwerkelijk gaan beslissen we last minute.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:52

Het aantal besmettingen loopt daar weer op en Kroatië heeft al deuren gesloten voor buurlanden. Dus ik vraag me af of je er kunt komen? Staat op de site van de NOS.

Balkanlanden scherpen coronamaatregelen weer aan
Montenegro scherpt de coronamaatregelen weer aan, een maand nadat het land zichzelf coronavrij had verklaard. Zo worden sportwedstrijden verboden en mogen ook religieuze of politieke bijeenkomsten in de buitenlucht niet meer plaatsvinden nu het land in de afgelopen tien dagen zo'n honderd nieuwe besmettingen telde. Verder stelt Montenegro in twee steden in het noorden avondklokken in.

Het besluit om de maatregelen weer af te kondigen, volgt op soortgelijke besluiten in nabijgelegen Balkanlanden na een toename van het aantal coronagevallen. Zo kondigde Servië vandaag aan sommige ziekenhuizen weer te reserveren voor enkel coronapatiënten, omdat ziekenhuisafdelingen weer volstromen met geïnfecteerden. Kroatië heeft inmiddels al een quarantaineplicht van twee weken ingesteld voor bezoekers uit buurlanden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:58

Heb je een linkje van dat artikel? Ik kan het niet vinden op de site van de NOS.
Zolang ze de toegang via Slovenië open houden moet het geen probleem zijn om er te komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:01

Staat in de liveblog over corona. Maar ik zie nu alleen dat bezoekers uit buurlanden in quarantaine moeten 2 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:21

Karin schreef:
Groetjes uit Vlaanderen, net over de grens! *\o/*

Ik ben sinds maandag in Zeeland, sinds woensdag in de grensstreek. Heb maar één ongemakkelijk moment gehad en dat was dinsdagmiddag bij de Dirk in Goes-Zuid. Daar was het gewoon te druk. Men wilde wel afstand houden maar het ging bijna niet. Gelukkig was ik er ook snel weer weg. :D

Verder prima ervaringen bij supermarkten (groot en klein), op het strand van Cadzand (en bij de strandtent), bij lunchplekken en bij musea. Maar goed, ik reis alleen en overnacht kleinschalig, en het echte vakantieseizoen is nog niet begonnen. Geen idee hoe dat met gezinnen op vakantieparken gaat en als het drukker wordt. Ik heb iig tot nu toe een topvakantie en niet alleen vanwege het weer. :D

Klinkt goed, veel plezier nog!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:32

Zeeland is mooi. Jammer dat ik geen auto heb maar zou er graag nog eens een paar daagjes willen verblijven

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:20

Fitzroy schreef:
Staat in de liveblog over corona. Maar ik zie nu alleen dat bezoekers uit buurlanden in quarantaine moeten 2 weken.

Vreemd, op de officiele berichten van kroatie staat dat nog niet.
Op anwb ook nog niet en rijksoverheid ook niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:23

Alsjeblieft:

Persons who enter the Republic of Croatia from Bosnia and Herzegovina, Kosovo, Republic of Serbia and North Macedonia are required to self-isolate for 14 days.

Passengers coming from other countries will not be required to self-isolate at this moment. Self-isolation can be prescribed for persons who were found to have been in contact with a person infected by COVID-19 during border control.

Bron: https://www.koronavirus.hr/travelling-f ... -place/210

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:44

Inmiddels ben ik alweer thuis. Vijf dagen is lang zat en ik ben nu weer lekker bij de kat (dat rijmt). }>

Ik ben op het strand geweest, ik ben de grens over geweest en het was alle dagen blotevoetenweer. Dus als dit de zomer was voor de rest van het jaar, dan ben ik iig dik tevreden. :P

Ondertussen ook even een beetje bijgelezen over de stand van zaken in Europa. Het lijkt toch allemaal wat minder vloeiend te gaan 'achter Oostenrijk'. Balen dat je zo niet echt iets kunt plannen terwijl het er kort geleden nog zo goed uitzag. :\

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:58

Jolliegirl schreef:
Fitzroy schreef:

Vreemd, op de officiele berichten van kroatie staat dat nog niet.
Op anwb ook nog niet en rijksoverheid ook niet.

Dat zei ik toch ook later. Alleen buurlanden. En dat is niet Nl. Maar het geeft wel aan dat het virus daar niet uitgeraasd is.
Ik heb voor mezelf al besloten dit jaar helemaal niet te gaan. Hopelijk kan ik nog een week vakantiedagen terugdraaien, want meestal kom ik tekort.

Karin, dat klinkt goed ! Nog beter weer dan in Malta.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:14

Volgens het weerstation op Malta Airport is het daar deze dagen steeds zonnig en 31 graden. Exact wat ik de afgelopen dagen heb gehad, zowel aan het strand als in het binnenland. Niks tekort gekomen iig. :))

Sterker nog: het had ook best wat minder gemogen. Met 25-28 graden is het nog steeds blotevoetenweer. Maar het is ergens goed dat we daar geen invloed op hebben. Dan wordt het ruzie om de Grote Thermostaatknop. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:50

Ik zag net een item van Hart van Nederland over een groot gezin wat naar Turkije wil. Pfff wat een domme mensen. Ze willen graag gaan want ze hebben een moeilijke tijd achter de rug. Code oranje zijn ze niet mee eens en de quarantaine bij terugkomst doen ze niet want niemand kan hen controleren. Corendon vliegt dus ze gaan. En als Rutte er een stokje voor steekt dan gaan ze naar Den Haag en dan rukken ze zijn hoofd eraf.
Ik hoef ook niet te zeggen dat de familie een typerend Tokkie gezin was met prachtige half Engelse namen, forse hoogblonde vrouwen en mannen met kettingen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:07

Ik ben blond en mijn kleinkinderen hebben Engelse namen :=

Degenen die naar Turkije gaan een vette boete geven en Corendon helemaal!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:11

Waarom een boete... je mag toch naar Turkije?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:14

Turkije is nog oranje op de kaart en alleen noodzakelijke reizen zijn dus mogelijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:31

Suzanne F. schreef:
Ik zag net een item van Hart van Nederland over een groot gezin wat naar Turkije wil. Pfff wat een domme mensen. Ze willen graag gaan want ze hebben een moeilijke tijd achter de rug. Code oranje zijn ze niet mee eens en de quarantaine bij terugkomst doen ze niet want niemand kan hen controleren. Corendon vliegt dus ze gaan. En als Rutte er een stokje voor steekt dan gaan ze naar Den Haag en dan rukken ze zijn hoofd eraf.
Ik hoef ook niet te zeggen dat de familie een typerend Tokkie gezin was met prachtige half Engelse namen, forse hoogblonde vrouwen en mannen met kettingen.

Waarom gaan ze dan niet naar Spanje of Griekenland?
Zulke mensen gaan waarschijnlijk toch niet voor de cultuur, maar alleen om te bakken en te zuipen. Daar hebben ze in code geel landen ook resorts voor.