[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:26

Dat vind ik ook. Vind ik een vrij bizarre wending: van geen kinderwens naar 2 en oh dan ook maar naar 4 terwijl de eerste twee al niet bevielen.
Vandaar mijn twijfels over de geloofwaardigheid van het verhaal. Maar het kan, ongetwijfeld zullen er mensen zijn die het op deze manier doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:29

Ik kan niet zo goed met cijfers: laat ik wiskunde gaan studeren

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:36

:')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:01

Ik vind het zielig voor de kinderen. Niet gemist worden als je een week weg bent en zo weinig contact met je moeder.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:11

Nou ja, ik denk dat het nu wel de andere kant op is geschoten hoor. Ik ben jaren kampleiding geweest, die ouders missen de kinderen sowieso erger dan andersom :') 9/10 keer is een kind met heimwee vooral een kind met SUPER plakkerige ouders. Die als een kind het moeilijk heeft bij het afscheid dat verdriet helemaal gaan voeden ipv zeggen "kop op, je gaat het hier super leuk hebben en vriendjes maken".
Dan liever andersom :') denk dat de bovenstaande kinderen geen gezonde relatie met hun ouders eraan overhouden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:06

Mijn ouders vergaten me letterlijk na ieder kamp of schoolreisje op te halen maar dat is meer omdat mijn moeder een enorm warhoofd is _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:11

Wat een bizar verhaal, geloof het haast niet eigenlijk :n

Hier ook weer wat.. Met de buren nieuwe schutting gezet, gisteren heeft de buurman zijn kant afgemaakt. Heeft hun dochter blijkbaar eerst met stoepkrijt op die plank zitten kalken.. Prima, maar nu hebben ze die kant naar mij toe gedaan :roll: dus ik app hem beetje lacherig of zijn dochter weer bezig is geweest met stoepkrijt.. Oohh stuurt ie terug, zit aan jouw kant... Neeeee joh, dat heb je toch zeker zelf gedaan :( die hersenen verweken echt hoor bij ouders :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:23

Stoepkrijt haal je er toch zo af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:42

Ja, maar aangezien er voorlopig geen regen komt duurt dat ff, tenzij ik met een emmer water aan de gang ga.. Als je toch weet dat jouw kind het erop heeft zitten kalken, houd je het toch aan je eigen kant? Aangezien hun hele tuin al gestoepkrijt is :+ En je dan van de domme houden dat het aan mijn kant zit, kan ik slecht tegen :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:56

Kan natuurlijk ook zijn dat die vrouw uit het stuk nogsteeds getrouwd is en maar 2 kinderen heeft he ;)
In zo'n duidelijk herkenbare situatie denk ik dat ze dat ook veranderd hebben. Het stuk gaat tenslotte om haar gevoelens, niet perse hoeveel kinderen ze heeft

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:57

Och ja ... zolang het geen verf is en het er met een klets water af gaat
Zou het me echt totaal niet kunnen boeien.
Kan me ook prima voorstellen dat ze dat gewoon over het hoofd gezien hebben
Juist omdat hun tuin lekker vol gekrijt word is dat niet echt iets wat je zal opvallen want je ziet niet anders

Hier heeft de oudste buurjongen inmiddels een brommer
Ik was er bang voor
Maar de buurman maakt nog steeds meer herrie dan de oudste :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:00

Sonja_vR schreef:
Och ja ... zolang het geen verf is en het er met een klets water af gaat
Zou het me echt totaal niet kunnen boeien.
Kan me ook prima voorstellen dat ze dat gewoon over het hoofd gezien hebben
Juist omdat hun tuin lekker vol gekrijt word is dat niet echt iets wat je zal opvallen want je ziet niet anders

Nou dat gaat er bij dus echt niet in :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:11

Ik zou het ook niet leuk vinden, eigenlijk. Heb je geen kinderen, moet je alsnog hun zooi opruimen :)).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:11

Denk dat je serieus te hoge verwachtingen hebt van de gemiddelde medelander :+
Die zien dat soort dingen dus gewoon niet, denken niet over dergelijke details na en uiteindelijk worden veel dingen hele erg snel volkomen normaal en zien ze ze dan nog minder goed

Uiteindelijk zijn wij als diersoort ook gewoon maar een stel simpele zoogdieren die heel makkelijk aanpassen naar nieuwe normalen
Als de buren hun huidige normaal een pak ontploft stoepkrijt is :P

Is trouwens voor jezelf ook een stuk relaxter om dat in je achterhoofd te houden (hoewel ik daar zelf ook niet altijd goed in ben, moet me er soms heel actief aan herinneren als mijn buren weer eens wat hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:22

Dit topic is toch bedoeld om af en toe even te mogen klagen? Mag ik dan ook even lekker zeuren hierover? ;) Ik vind het gewoon te dom voor woorden en geloof gewoon niet dat ze het niet hebben gezien. Het krijtwerk heeft immers naar boven gelegen, ze hebben de plank nog op maat moeten zagen en eraan schroeven. Nee, dat kan je niet niet gezien hebben :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:24

Ja, en dat je het dan vervolgens gaat ontkennen is toch... Apart :o?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:27

Relaxed schreef:
Ja, maar aangezien er voorlopig geen regen komt duurt dat ff, tenzij ik met een emmer water aan de gang ga.. Als je toch weet dat jouw kind het erop heeft zitten kalken, houd je het toch aan je eigen kant? Aangezien hun hele tuin al gestoepkrijt is :+ En je dan van de domme houden dat het aan mijn kant zit, kan ik slecht tegen :n

Ik bedoelde ook apart dat ie het juist naar jou toe gedraaid heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:50

Relaxed schreef:
Dit topic is toch bedoeld om af en toe even te mogen klagen? Mag ik dan ook even lekker zeuren hierover? ;) Ik vind het gewoon te dom voor woorden en geloof gewoon niet dat ze het niet hebben gezien. Het krijtwerk heeft immers naar boven gelegen, ze hebben de plank nog op maat moeten zagen en eraan schroeven. Nee, dat kan je niet niet gezien hebben :n

Tuurlijk mag je klagen... ik verbaas me soms alleen over de verwachtingen van mensen

Maar misschien heb ik de lat voor de medemens wel gewoon heel laag liggen wat betreft op opmerkzaamheid, oog voor welk detail dan ook dat verder weg ligt dan hun eigen neus en het zich ook maar drie mm verplaatsen in de belevingswereld van een ander

Want ik geloof accuut dat jouw buren het wel gezien hebben
Maar ook direct dat ze het niet geregistreerd hebben en zeker dat ze er niet bij stil hebben gestaan
En dat maakt het een stuk minder irritant

Wat jij daar verder mee kunt (of wil) is aan jou
Maar hier heeft het wel geholpen met de buren en het ervaren van overlast op een paar vlakken
Ik wil nu alleen nog maar vorig jaar verhuizen
Ipv dat ik hoop dat de boel op een dag gewoon af gefikt is of ingestort als ik thuiskom :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:22

Wat een stomme actie Relaxed, ik snap jou wel en de ergernis ook. Lijkt me dat ze aan hun eigen kant ook zien dat er een plank dan leeg is en zich kunnen bedrnken dat jij nu tegen het gekladder van hun wurm aan kijkt. En ja, het zal er zo af zijn maar dat lijkt me hier het punt niet. Als je daar in een kindvrij topic al niet over mag klagen waar dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:27

Afbeelding

Ik heb het ook niet over 1 streep he, gewoon een volle plank :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:31

Dat is toch niet te missen ... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:32

4,5 meter plank... Links op de foto loopt het nog 1,5 meter zo door :+

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:34

Wel een mooie schutting. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:36

Ja ben er wel blij mee, zie ze nu tenminste niet meer zitten :') Hiervoor was ie op het laagste punt 1,20 en max 1,50 hoog ofzo.. Nu weer privacy. Helaas is het geen geluidswal, ze hebben ook nog een huilbaby en de betreffende peuter heeft nog wat aanpassingsproblemen met de baby :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:43

Kan het niet zo zijn dat je die schuttingdelen niet andersom kan doen, omdat het dan niet meer klopt met het patroon?