[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:04

Mag ik een spiraal-kostuum? :')

wittepit

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:06

Ik zie nu een soort jezus-met-kruis voor me....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:16

Afbeelding

Deze hebben wij nodig :j , prima statement

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:18

Omgggg _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:29

Reanimatie in een OK is "normaal" in die zin dat een arts dat verplicht is naar de eed die hij als arts heeft afgelegd. Het enige tegenwerpsel is bijvoorbeeld een DNR-code waarin aangegeven staat dat reanimatie niet meer gewenst is, maar dat moet voor de operatie al bekend zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:34

Joolien schreef:
Ik vind dat wij wel subsidie mogen krijgen voor het niet hebben van kinderen, want daar wordt de wereld pas beter van! (als in er zijn teveel mensen op de wereld en om de wereld te beschermen moeten er minder mensen op de aarde zijn).

Ik zit dan meteen weer te denken he, toch bizar dat we de afgelopen decennia zo explosief gegroeid zijn als populatie. Niet gek natuurlijk, want voor bijna alle ziektes hebben we tegenwoordig wel oplossingen, we weten hoe we ouder kunnen worden en houden iedereen zo lang mogelijk in leven. E dat vind ik zo dubbel, want dan denk ik waarom moeten we iedereen redden? Mja zodra dat in je eigen omgeving gebeurt, piep je natuurlijk wel anders en ben je blij dat er oplossingen zijn... Maar het maakt de wereld tegelijkertijd kapot...
Dat was weer een hersenspinsel van mijn kant :P

Toevallig stond dat deze week in de krant, over dat artsen veel vaker mensen ook de optie moeten geven om niet behandeld te worden. Dat speelt denk ik ook wel mee, het is natuurlijk het werk van de arts om iemand in leven te houden, dus dan sta je er misschien niet zo snel bij stil dat iemand het wel goed vind zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:45

Tja mijn opa kreeg op z'n 90e nog een chemo en antidepressiva omdat 'ie van de chemo depressief werd. Onvoorstelbaar en dat allemaal omdat mijn oom en nichten nog niet zonder hem konden. Is die man met hangen en wurgen 92 geworden, zat maar op de bank blind en doof te zijn. Te triest voor woorden.

Hij had 10 jaar geleden al moeten gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:52

Rebecca gave ballon zo. Leuk pakje om mee te demonstreren. :j

Lieveli opa zelf geen mening meer?

Meneer is geestelijk te ver heen ervoor. Wil al lang niet meer leven in de momenten dat hij helderder is. Been gebroken net onder heupprotese die hij kreeg door een eerdere valpartij -O- . Des te wreder dan hij nu echt een kasplantje is. Omdat er geen familie is die contact wil. Wel een vriendin die ze steeds niet belken die ook al zei hoe verdrietig ze ook is. Dood is hij gewoon beter af. Is ziekenhuis in en uit nu omdat hij steeds uitvallen krijgt rap achter elkaar. Crue is hij heeft best veel geld en dat is in beheer van het tehuis waar hij is. Die ook blij zijn met de reanimatie. Voor dit soort dingen zou eigenlijk iets geregeld moeten zijn. Mijn vade heeft een niet reanimatie verklaring en penning

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:54

Nee opa is dood, die heeft geen mening meer :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:56

Ja nu :(:) maar toen kwa behandeling?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:59

Hij wilde niet meer maar deed het voor de familie.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:00

Gerum

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:01

Ach arme man wat een trouw :(:) niet eens dan aan jezelf denken -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:23

Het was verder niet zo'n aangename man hoor. Koloniaal type.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:28

Tja, en wij kunnen wel hier bedenken dat we geen kinderen willen, maar in Afrika is dat heel anders. Was gisteren? op het nieuws. Hoe meer kinderen hoe beter. Een man wilde er wel 30. Ja, lekker makkelijk gezegd gozer :')

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... llen-er-30

Tja...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:30

Berdien schreef:
Tja, en wij kunnen wel hier bedenken dat we geen kinderen willen, maar in Afrika is dat heel anders. Was gisteren? op het nieuws. Hoe meer kinderen hoe beter. Een man wilde er wel 30. Ja, lekker makkelijk gezegd gozer :')

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... llen-er-30

Tja...

De situatie is daar dan ook wel een beetje anders

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:32

Ja duh. Maar dan nog. Ik wil mede geen kinderen omdat er al gewoon veel en veel te veel mensen op de wereld zijn. Beetje zuur dat mijn bijdrage teniet wordt gedaan door een of andere mafklapper die er 30 wil. Of een hele bevolking die voor minimaal zes gaat. Los van hoe de situatie daar is, een dergelijke bevolkingsgroei is op geen enkele manier houdbaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:41

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:55

Nee :D Er spelen veel meer redenen. Maar dit is -voor mij- wel een belangrijke. Want op wat voor wereld slinger ik mijn kind, als je weet dat dit speelt? En welke gevolgen dit heeft/gaat hebben? Tenzij er iets anders heel naars gebeurt. En dat wil ik dan ook weer mijn kinderen niet aan doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:55

Ik had het daar pas over met een vriend.. Die zou mij wel redden tijdens een apocalypse, immers moest de aarde opnieuw bevolkt worden. Nou laat mij maar lopen dan want ik ga me niet voortplanten. Ook niet als de mensheid op uitsterven staat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:17

Captain schreef:
Ik had het daar pas over met een vriend.. Die zou mij wel redden tijdens een apocalypse, immers moest de aarde opnieuw bevolkt worden. Nou laat mij maar lopen dan want ik ga me niet voortplanten. Ook niet als de mensheid op uitsterven staat.

Ik zou ook niet een populatie aanraden gebaseerd op 2 mensen. Wat een inteelt...
Je vriend zou sowieso beter iemand met een hele andere genenpool kunnen kiezen :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:00

Als ik tot de laatste 2 zou horen zou ik denk ik bewust nakomelingen voorkomen om de aarde een nieuwe start zonder mensen te bieden.
En dan maar hopen dat het zo dom is om nog een keer mensen te creeren in de evolutie.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:14

Ik kijk naar deurwaarders UK en daarin werd gezegd dat mensen die kinderen krijgen 50% meer schulden hebben... Nog een reden dus!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:25

Sanet schreef:
Captain schreef:

Ik zou ook niet een populatie aanraden gebaseerd op 2 mensen. Wat een inteelt...
Je vriend zou sowieso beter iemand met een hele andere genenpool kunnen kiezen :D

Ehm we stammen allemaal af van Adam en Eva hoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:34

fjordjes schreef:
Ik kijk naar deurwaarders UK en daarin werd gezegd dat mensen die kinderen krijgen 50% meer schulden hebben... Nog een reden dus!

Ja eerst in huis duur en dan later met studeren en als je pech hebt kan je mee betalen met eerste huisje auto ect