Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Ik vind dat wij wel subsidie mogen krijgen voor het niet hebben van kinderen, want daar wordt de wereld pas beter van! (als in er zijn teveel mensen op de wereld en om de wereld te beschermen moeten er minder mensen op de aarde zijn).
Ik zit dan meteen weer te denken he, toch bizar dat we de afgelopen decennia zo explosief gegroeid zijn als populatie. Niet gek natuurlijk, want voor bijna alle ziektes hebben we tegenwoordig wel oplossingen, we weten hoe we ouder kunnen worden en houden iedereen zo lang mogelijk in leven. E dat vind ik zo dubbel, want dan denk ik waarom moeten we iedereen redden? Mja zodra dat in je eigen omgeving gebeurt, piep je natuurlijk wel anders en ben je blij dat er oplossingen zijn... Maar het maakt de wereld tegelijkertijd kapot...
Dat was weer een hersenspinsel van mijn kant
Berdien schreef:Tja, en wij kunnen wel hier bedenken dat we geen kinderen willen, maar in Afrika is dat heel anders. Was gisteren? op het nieuws. Hoe meer kinderen hoe beter. Een man wilde er wel 30. Ja, lekker makkelijk gezegd gozer![]()
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... llen-er-30
Tja...
Captain schreef:Ik had het daar pas over met een vriend.. Die zou mij wel redden tijdens een apocalypse, immers moest de aarde opnieuw bevolkt worden. Nou laat mij maar lopen dan want ik ga me niet voortplanten. Ook niet als de mensheid op uitsterven staat.
Sanet schreef:Captain schreef:Ik had het daar pas over met een vriend.. Die zou mij wel redden tijdens een apocalypse, immers moest de aarde opnieuw bevolkt worden. Nou laat mij maar lopen dan want ik ga me niet voortplanten. Ook niet als de mensheid op uitsterven staat.
Ik zou ook niet een populatie aanraden gebaseerd op 2 mensen. Wat een inteelt...
Je vriend zou sowieso beter iemand met een hele andere genenpool kunnen kiezen