Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:42

Oh dat verandert het verhaal wel idd. Rare actie zeg >;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:59

Ik heb laatst ons teamuitje verzorgt. Daarbij heb ik de eetkosten (was met bbq service geregeld) aan iedereen doorgegeven en een "ca" voor de drankkosten. Men wist dus het ongeveer bedrag en dat deze op het eind wat meer of wat minder kon zijn (was uiteindelijk minder) Eén collega kon niet komen op het laatste moment en heeft zijn deel gewoon betaald.

Als de rest van het team de 3 euro extra niet kunnen betalen vind ik het niet meer dan logisch dat de betreffende persoon gewoon zijn deel betaald. Ik kan me voorstellen dat als je iets heftigs hebt meegemaakt (en dat kan voor iedereen verschillen), dat je hoofd er niet naar staat om "even gezellig" te doen. Maar dat ontslaat je niet van verplichtingen die je bent aangegaan.

Ik neem aan dat hij naar trainingen komt? Dan kun je hem dan aanspreken op zijn kosten-deel.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:04

Dat afzeggen bij de High Beer, als er echt over is gebleven zou ik degene die heeft afgezegd een klein deel laten betalen, misschien de helft. Als alles is op gegaan zou ik in overleg met de rest, bij iedereen twee euro er bij doen.
Als ik zelf een van de gasten was zou ik het juist vervelend vinden als de organisator op kosten wordt gejaagd omdat iemand te laat / niet afzegt. Als alles netjes word betaald en het was gezellig zijn jullie tenminste bereid om het nog eens daar te organiseren.

Edit: Na je laatste post, zou ik op zijn minst de helft bij hem declareren. Of je hapjes nou wel of niet op zijn gegaan.

Dat met die benzine kosten had ik precies zo gedaan als jij zegt Isabonny.
Achteraf zeggen dat je geen geld hebt vind ik struisvogel politiek. Je kop in het zand steken totdat je er echt niet meer omheen kunt. Als je slim bent maak je van te voren afspraken, desnoods betaal je vanaf het begin van de stage €10 per maand, dan voel je het minder hard in je portemonnee.
Ik snap dat het niet leuk is om op te biechten dat je krap bij kas zit, maar op deze manier worden haar problemen alleen maar groter.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:41

fohadie schreef:
Grappig dat de meningen idd verschillen.

Nog even: niemand is opgenomen. In datzelfde appje stond dat hij net thuis was en dat de vriend niet hoefde te blijven. Blijft een vaag verhaal en hij reageerd nergens op. Neemt telefoon niet op, reageerd niet op appjes en dit is niet de eerste keer dat hij afzegd. Gebeurd nogal vaak. Daarnaast ging vooraf betalen niet want niemand wist precies het bedrag van te voren.

En niet iedereen is zo rijk dat ze even 3 euro meer kunnen betalen, ookal lijkt het een laag bedrag. Maar bedankt voor de reacties!

Ehhh, als ze niet van te voren weten wat ze betalen moeten, hoe kun je dan zeggen dat niet iedereen 3 euro extra kan betalen? En als je weet dat hij vaak afzegt, dan hou je daar toch rekening mee? Neemt niet weg dat hij gewoon kan betalen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:07

nynke55 schreef:
fohadie schreef:
Grappig dat de meningen idd verschillen.

Nog even: niemand is opgenomen. In datzelfde appje stond dat hij net thuis was en dat de vriend niet hoefde te blijven. Blijft een vaag verhaal en hij reageerd nergens op. Neemt telefoon niet op, reageerd niet op appjes en dit is niet de eerste keer dat hij afzegd. Gebeurd nogal vaak. Daarnaast ging vooraf betalen niet want niemand wist precies het bedrag van te voren.

En niet iedereen is zo rijk dat ze even 3 euro meer kunnen betalen, ookal lijkt het een laag bedrag. Maar bedankt voor de reacties!

Ehhh, als ze niet van te voren weten wat ze betalen moeten, hoe kun je dan zeggen dat niet iedereen 3 euro extra kan betalen? En als je weet dat hij vaak afzegt, dan hou je daar toch rekening mee? Neemt niet weg dat hij gewoon kan betalen.

Ik zou het verlies nemen,en het als leergeld zien om voortaan met deze en soortgelijke personen niets meer af te spreken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:09

On..ge..loof..lijk... Vandaag zou degene die met mijn dochter meereed, loon overgemaakt krijgen. Dan zou ze mijn dochter het restant kunnen terugbetalen. Mijn dochter stuurt een betalingsverzoek met de mededeling: doe het maar op deze manier overmaken, dan is het afgehandeld.
Krijgt ze weer de een na het andere naar haar hoofd geslingerd. Alsof mijn dochter het allemaal schuld is -:(- !

Nu is mijn dochter opeens gierig.
De ander waar ze mee was meegereden wilde er helemaal niks voor hebben (wat niet waar is, want die waarschuwde mijn dochter zelfs dat het moeilijk ging worden om geld te krijgen van die persoon. Want zij zelf had ook nog geld tegoed van haar).

Dat mijn dochter niet zo moet drammen, al is ze 1 keer extra voor haar op en neer moeten rijden.
Ik wordt hier echt zo boos om.
Ik moet die niet ergens tegen komen, want dan krijgt ze de wind van voren.
Wij zijn toch geen bank! Wij moeten ook hard werken voor ons geld!
En dan ook nog te horen krijgen dat men haar doodleuk dit weekend in ween uitgaansgelegenheid heeft zien feesten. Waar betaald ze dat dan van? Ze had toch geen geld om mijn dochter terug te betalen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:05

Dat ze je dochter gierig noemen en haar de schuld geven is idd erg kinderachtig en onvolwassen.
Wel vind ik dat als er iemand meerijd er niet per se iedere kilometer die gereden word terugbetaald hoeft te worden. Als ze een keer 50 euro geven is t goed toch? Ja, iedereen werkt hard voor zijn geld maar met iemand mee rijden vind ik anders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:08

Shaggy09 schreef:
Dat ze je dochter gierig noemen en haar de schuld geven is idd erg kinderachtig en onvolwassen.
Wel vind ik dat als er iemand meerijd er niet per se iedere kilometer die gereden word terugbetaald hoeft te worden. Als ze een keer 50 euro geven is t goed toch? Ja, iedereen werkt hard voor zijn geld maar met iemand mee rijden vind ik anders.

Maar de kosten delen was van tevoren afgesproken, tenminste zo begrijp ik het. Dan vind ik niet dat je ineens kan besluiten niet meer te betalen. Zeg dan van tevoren dat je financieel moeilijk zit, dan is er vast wat te regelen en heus wel begrip voor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:09

Nee heb je gelijk in. Afspraak is afspraak.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:12

En ze hebben het niet over kilometers maar brandstofkosten delen. Wat ook al erg netjes is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:15

Brandstofkosten uit zich toch in hoeveel kilometer je hebt gereden? Das dus het zelfde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:17

Shaggy09 schreef:
Brandstofkosten uit zich toch in hoeveel kilometer je hebt gereden? Das dus het zelfde.

Sommige mensen berekenen ook de afschrijving van de auto en de slijtage van de banden enzo door in de kilometers :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:24

Shaggy09 schreef:

Nee hoor :n
Per kilometer bereken je 19 cent.
Daar zit je brandstof en de afschrijving van de auto bij in
Een tank brandstof is (bij gunstige brandstofprijzen) veel goedkoper :j

Ik tank bij lange na niet wat ik per maand betaald krijg van mijn baas voor mijn kilometers :n

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:57

Goh, het was netjes geweest als ze alles betaald hadden maar zou er persoonlijk echt niet zo lang moeilijk over hebben gedaan. Je dochter moest toch ook naar stage? Nou dat is gelukt. Jammer dat anderen van haar geprofiteerd hebben maar dat zegt meer over hen dan over haar. Dat je je daar zo over op windt lijkt me ook heel vervelend voor je dochter zelf.

Zelfde met die high beer party. Vervelend als dat niet betaald wordt, maar het gaat om 20 euro.. Daar ga je toch niet failliet aan. Trek er je lesje uit en laat bij dat soort dingen in vervolg vooraf betalen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:22

Wij hebben in de familie iemand (aangetrouwde oom van mij) die echt als gierig bekend staat. Hij wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rij, maar laatst was wel het toppunt.

Een van mijn tantes is onlangs overleden, en een van haar zussen had de bloemen geregeld (ze is bloemist geweest en kan het erg goed). Haar man, de oom in kwestie, wilde direct na de begrafenis direct maar alles financieel even op orde brengen, en "dan ronden we de totaalprijs van de bloemen ook wel even naar boven af (ruim 20 euro meer) om makkelijker te delen."
Was de rest het toch niet zo mee eens, dat afronden. Daar hebben we nou rekenmachines voor, met je cijfers achter de komma. :Y) (Bovendien vind ik het persoonlijk echt niet tof dat hij er zo snel al over begon, want er is altijd goede communicatie binnen de familie. Hij had ook een paar dagen langer kunnen wachten.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:28

Sowieso zou aangetrouwde familie zich daar imo niet mee moeten bemoeien :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:55

Goh wij krijgen 12 cent per kilometer. Volgens mij tank ik dat ook zo'n beetje op de kilometers die ik binnen het max aantal kilometers rij (we krijgen vergoed tot 25km)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:57

Mavelle schreef:
Goh, het was netjes geweest als ze alles betaald hadden maar zou er persoonlijk echt niet zo lang moeilijk over hebben gedaan. Je dochter moest toch ook naar stage? Nou dat is gelukt. Jammer dat anderen van haar geprofiteerd hebben maar dat zegt meer over hen dan over haar. Dat je je daar zo over op windt lijkt me ook heel vervelend voor je dochter zelf.

Zelfde met die high beer party. Vervelend als dat niet betaald wordt, maar het gaat om 20 euro.. Daar ga je toch niet failliet aan. Trek er je lesje uit en laat bij dat soort dingen in vervolg vooraf betalen.

Ik ben ook iemand die zulke dingen snel laat zitten. Ik leer eruit voor de toekomst en zoiets is dan ook 1 keer en niet weer, maar op het moment zelf ga ik er geen ruzie voor maken zolang ik zelf geen nadeel ondervind (in de zin van: ik heb toch een leuk feestje gehad of ik ben toch altijd lekker comfortabel op mijn stageplek geraakt).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:29

Het feit is, dat ze elke keer even verteld kreeg wanneer ze betaald zou worden, om dan vervolgens toch niet te betalen. EN dan weer een waslijst met verhaaltjes kwam en steken onder water naar ons toe dat wij dus gierig waren, omdat we natuurlijk niet meteen zeiden: Joh, laat maar zitten.
Maar goed, we hadden het ook niet over € 3,00 ;) . Mijn dochter werkt zich uit de naad met 3 baantjes naast haar school en ik vind het erg sneu als een ander daar van bewust probeert te profiteren. Maar dan achteraf wel zeggen: Je moet niet denken dat ik van je profiteer.

Ach ja, Vanmiddag, nadat mijn dochter mijn naam liet vallen, draaide ze opeens als een blad aan de boom om, stond opeens binnen 10 minuten het geld op de rekening. Hebben wij dankjewel gezegd en kwam opeens terug dat ze alles wat ze eerder had geschreven terugnam.
Toch nog iets van fatsoen gelukkig.

Wij hebben er van geleerd en ik hoop dat we dit niet meer meemaken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:37

Is ook zo, dat ik het sneller zou laten vallen, wil niet zeggen dat ik niet flink zou balen en het echt onbeschoft zou vinden.
1 keer en niet weer dus met die mensen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:44

Wat ik las over rood staan op.de bank. Ja 1 persoon kan dat wijzigen.

Ik heb 3 jaar terug onwijze ruzie met een bank gemaakt, omdat mijn ex om te jennen het adres had veranderd zonder mijn medeweten. Er werd geen salaris gestort op die rekening, alleen geld om de hypotheek te betalen, aangezien onze hypetheek bij die bank was en ik ook geen inzicht kon hebben in die gegevens, omdat mn ex alles veranderd had. Wat dus ook kon inhouden dat hij schulden kon maken zonder mijn medeweten. Namelijk bijv de hypotheek niet betalen...

Ik mocht dus bij de bank komen om de rekening door te kunnen kijken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:53

Dat was ik (naja, ex schoonzusje die dat mijn broertje flikte)

Echt erg zo! Zelf wijzig ik ook weleens wat volgens mij, maar geen idee of je zoiets nog steeds kan wijzigen? Bedoel meer dat ik bijvoorbeeld een kinder rekening aanvraag waar dan maandelijks geld naartoe ging (van de gezamenlijke dus).

Maar heb er zelf op moeten aandringen dat mijn vriend ook internet bankieren nam. Hij heeft dit jaren niet gehad en wou het ook niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 20:43

Isabonny schreef:
Het feit is, dat ze elke keer even verteld kreeg wanneer ze betaald zou worden, om dan vervolgens toch niet te betalen. EN dan weer een waslijst met verhaaltjes kwam en steken onder water naar ons toe dat wij dus gierig waren, omdat we natuurlijk niet meteen zeiden: Joh, laat maar zitten.
Maar goed, we hadden het ook niet over € 3,00 ;) . Mijn dochter werkt zich uit de naad met 3 baantjes naast haar school en ik vind het erg sneu als een ander daar van bewust probeert te profiteren. Maar dan achteraf wel zeggen: Je moet niet denken dat ik van je profiteer.

Ach ja, Vanmiddag, nadat mijn dochter mijn naam liet vallen, draaide ze opeens als een blad aan de boom om, stond opeens binnen 10 minuten het geld op de rekening. Hebben wij dankjewel gezegd en kwam opeens terug dat ze alles wat ze eerder had geschreven terugnam.
Toch nog iets van fatsoen gelukkig.

Wij hebben er van geleerd en ik hoop dat we dit niet meer meemaken.

Maar doet de moeder dat of de persoon die mee reed zelf? In het geval dat het de moeder betreft lijkt het me vooral heel vervelend voor dochterlief.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:56

Nee de dochter die meereed. Met haar moeder hebben we nooit contact gehad.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:18

Vraag me af of die moeder weet hoe haar dochter jullie behandelt :=
Ik moest dat niet horen, mijn kind kreeg huisarrest tot Sint Juttemis. Beetje feesten terwijl je iemand nog geld schuldig bent, ben je betoeterd :=