Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:07

Ja was ook gewoon een aanvulling, op het gevraagde :)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:20

AnnetteFlame schreef:
Katten houden niet van stil water maar hebben de voorkeur van water dat beweegt, buiten hebben ze niet echt een andere keus

Maarrr zoals nu staat mijn deur open en ze ging als eerst naar de plantenbak om te drinken terwijl de kraan ook gewoon open staat

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:53

De witte kunststof rand van mijn koelkast is geel geworden, hij staat al bijna 3 jaar in de zon (als die schijnt :D ). Kan ik die nog weer wit krijgen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:37

BarryPlopper schreef:
AnnetteFlame schreef:
Katten houden niet van stil water maar hebben de voorkeur van water dat beweegt, buiten hebben ze niet echt een andere keus

Maarrr zoals nu staat mijn deur open en ze ging als eerst naar de plantenbak om te drinken terwijl de kraan ook gewoon open staat

Katten drinken graag regenwater, hoe vies het ook is :+ Hier hebben ze binnen 3 waterbakjes staan, maar gaan 's morgens buiten telkens weer aan het regenwater drinken. Maakt niet uit waar het inzit. Gekke beesten :')

Laat jij de kraan altijd openstaan dan Barry ? :=

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:24

_Karlijn schreef:
De witte kunststof rand van mijn koelkast is geel geworden, hij staat al bijna 3 jaar in de zon (als die schijnt :D ). Kan ik die nog weer wit krijgen?

Bleek of chloor misschien? Geen idee eigenlijk.

Waarom heet een slijterij een slijterij?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:28

Slijten is een ander woord voor verkopen
Verder geen idee :p

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:31

Een slijter is een ander woord voor een verkoper van kleinhandel.

Een persoon die grote hoeveelheden handel koopt (groothandel; en dus niet zelf maakt) en deze dan weer in kleine hoeveelheden verder verkoopt (kleinhandel), wordt een slijter genoemd.

Vroeger had je naast de diverse soorten slijters zoals broodslijters en vleesslijters ook drankslijters. Omdat het vrij verstrekken van gedestilleerd uit de hand liep, werd in 1882 een wet ingevoerd door de overheid. Door deze strenge regels voor drankslijters werd de kleinhandel van drank min of meer aan banden gelegd. Drankslijters dienden zich vast te gaan vestigen en zo ontstonden de eerste echte slijterijen. De term drankslijter veranderde door het vast vestigen van de diverse kleinhandelaren automatisch in slijter.

In de volksmond wordt dus onder slijter verstaan: een handelaar die zijn/haar winkel (lees Slijterij) heeft ingericht voor alleen en uitsluitend de verkoop van alcoholische dranken voor gebruik elders dan ter plaatse.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:02

BarryPlopper schreef:
AnnetteFlame schreef:

Het juiste antwoord is: katten zijn gewoon te eigenwijs en te goed om uit de door ons gevulde bakjes water te drinken en zoeken elders water :+ :') Die van ons drinkt alleen uit ons zwembad (GEEN zorgen, we hebben een 100% zoutwater zwembad, dus is het niet giftig.) of hij drinkt uit de wc |o maar die mooie met water gevulde bakjes water, oh nee hoor, daar blijft hij vanaf.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:19

Pandora2 schreef:
BarryPlopper schreef:

Katten drinken graag regenwater, hoe vies het ook is :+ Hier hebben ze binnen 3 waterbakjes staan, maar gaan 's morgens buiten telkens weer aan het regenwater drinken. Maakt niet uit waar het inzit. Gekke beesten :')

Laat jij de kraan altijd openstaan dan Barry ? :=

Mijn kraan staat inderdaad altijd een klein beetje open voor de kat aangezien die overdag binnenuit en ze dus niet uit haar waterbak wil drinken (ik weet het het is super slecht van mij)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:20

En een waterfontein voor katten dan? Is dat geen oplossing?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:23

Mn vriend heeft sinds kort een fontein en de katten drinken veel beter :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:01

Als je dat te duur vind, je kan ook heel simpel een fonteintje maken van een aquariumpompje en een grote kom.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:15

Nja het water is nog goedkoper want dat kost mij niks, stond in de winter ook altijd al aan zodat de waterleiding niet bevriest.

Maar ik zal van de week eens kijken naar zo'n fontein

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:19

BarryPlopper schreef:
Nja het water is nog goedkoper want dat kost mij niks, stond in de winter ook altijd al aan zodat de waterleiding niet bevriest.

Maar ik zal van de week eens kijken naar zo'n fontein

Oh, als het niks kost, maakt het weinig uit natuurlijk :D Zolang poezel maar tevreden is dan :j
Ik zag mijn waterrekening al ongekende hoogtes aannemen met een druppende kraan .... :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:03

Wat betekend loonzen, of loonen? Ik hoorde een paar keer bij Utopia op tv dat iemand zei; "oh zij doet dat! Dat vind ik wel sexy!" Het moet een gezichtsuitdrukking of manier van kijken zijn? Maar weet ook niet meer zeker wat ie precies zei..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:04

Loensen = scheel kijken
Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:05

fleurtjeuh schreef:
Loensen = scheel kijken
[ [url=m/ZxNqoq.png]Afbeelding[/url] ]

Ooh thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:02

Of naar binnen kijken. Heb/doe ik ook maar dan heel heftig, ben er 2x aan geopereerd en de derde operatie zal er vast ook wel komen.

Vind het zelf echt niet mooi bij mezelf en anderen, schaam me dan ook ontzettend voor mijn ogen, zeker nu er zo'n groot litteken doorheen zit :(...

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:11

Soms zitten er bij de hagelslag 'witte' hagelslagjes in het pak (pure chocolade). Ze zijn niet wit uitgeslagen, maar echt gewoon alsof er geen cacao ofzo doorheen zit. Hoe kan dat en wat zijn het precies?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:55

witte chocolade hagelslagjes? die gewoon perongeluk in dat pak zijn beland?
Neem aan dat ze witte, melk en pure hagelslag gewoon in dezelfde fabriek maken

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:40

Waarom zitten er in een luchtbed van die bobbels? Normaal slaap ik in een slaapzak en dan merk ik er niet veel van maar nu alleen een dekbed en pff wat ligt het slecht.. gelukkig voor 3 nachten.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:04

Volgens mij zijn t verschillende compartimenten, zodat de lucht altijd zo gelijk mogelijk verdeelt blijft.
Anders zou het een ballon worden als je m op blaast.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:29

Marrie_L schreef:
Soms zitten er bij de hagelslag 'witte' hagelslagjes in het pak (pure chocolade). Ze zijn niet wit uitgeslagen, maar echt gewoon alsof er geen cacao ofzo doorheen zit. Hoe kan dat en wat zijn het precies?

...lekker, echte donkere chocolade slaat wit uit als het (plm) boven de 25 graden is geweest. In de betere winkels ligt de onverpakte chocolade nu gekoeld.
(De meeste mensen vinden dat wit geen gezicht. Ik vind de smaak wel lekker, van chocolade die een soort van gesmolten is geweest, ik zelf zou het niet erg vinden. De smaakverandering is subtiel.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:21

Hoe kan je je uitschrijven bij de kerk?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:34

Naar alledrie een brief/mail sturen?
Dan weet je zeker dat je goed zit