Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:29

Die strafport niet betalen, de post doet er niets meer mee. Weggooien dus. wel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:45

Ik heb er ook 1 hoor, gisterochtend iemand die mailde over een tv meubel wat de prijs was, prijs overeen gekomen en ze wou hem dezelfde dag nog ophalen, prima.
Haar man kwam hem smiddags ophalen, netjes betaald en klaar.
Krijg ik gisteravond een mail van haar dat het meubel niet hoogglans was maar mat wit, ja dat klopt maar heb ook nergens gezegd dat hij hoogglans was.
Ze heeft er in de mail ook niet naar gevraagd en het stond ook niet in de advertentie, heb maar terug gemaild dat het inderdaad klopt en dat ook op de foto's terug te zien was dat het geen hoogglans was.
Ben benieuwd wat ik daar op terug krijg, waarschijnlijk bevalt het meubel toch niet zo goed of te groot of iets maar als ze perse hoogglans wil dan had ze dat gewoon kunnen vragen of had haar man dat kunnen zien toen hij hem op kwam halen toch?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:17

@mer1980 de rijbroek zit nog in het pakketje , die bieden ze dinsdag opnieuw aan. Als ik weiger nemen ze het pakketje weer mee en omdat er geen afzender opstaat weet ik niet wat ze er mee gaan doen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:46

Meen je niet :( ik zou de verkoper hier zeker op aanspreken. Dus je moet wel anders ben je al je geld kwijt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:19

Ja klopt ! Dus ik moet inderdaad wel, ga haar sowieso ook een berichtje doen want ze heeft zelf het pakket te dik gemaakt waardoor het als een gewoon pakket gerekend werd. Maar ben bang dat ik het kan vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:01

Ik had een advertentie van 5 boeken, echter was er al 1 verkocht, dus achter die titel had ik staan (verkocht). Een paar dagen later kreeg ik een bod via de mail (ik doe een bod van -- inclusief verzenden), en ben daarmee akkoord gegaan. Nu krijg ik net een mailtje van dat ze niet had gezien dat er al 1 verkocht had, en dat ze verwacht had ze allemaal te krijgen. Ik denk denk helaas pindakaas, het stond in de advertentie, en er stond ook niet bij dat het bod voor alle 5 was. Ik ga er vanuit dat iemand de advertentie gewoon leest, dus ga ik niet navragen of ze door heeft dat er al 1 verkocht is, of wel?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:14

Ik denk dat je volgende keer beter dat boek gewoon weg kan halen, want mensen lezen helaas niet ;(

Maar ik sou ook tegen haar zeggen dat ze pech heeft. Maar was de prijs normaal voor de overige 4 boeken of was het de vraagprijs die ze ervoor heeft gegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:18

Hier een aparte verkoopster.. vond haar al vrij opdringerig door op mijn eerste bericht 6 berichten achter elkaar terug te sturen en ze kwam vrij pusherig over maar goed, dat kan.. we hadden €50 incl verzendkosten afgesproken en ik heb dus €50,00 over gemaakt. Krijg ik een bericht vanmiddag: verzendkosten vergeten? Als je de helft nog even overmaakt delen we het verschil.
Dacht het niet dus terug gestuurd dat we €50 incl hadden afgesproken met printscreen erbij, krijg ik terug dat de laarzen in ieder geval verstuurd zijn, heb om de t&t. gevraagd maar nog geen antwoord, al met al hoop ik dat het gewoon goed binnen komt maar voelt niet helemaal lekker zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:24

snuffie123 schreef:
Ik denk dat je volgende keer beter dat boek gewoon weg kan halen, want mensen lezen helaas niet ;(

Maar ik sou ook tegen haar zeggen dat ze pech heeft. Maar was de prijs normaal voor de overige 4 boeken of was het de vraagprijs die ze ervoor heeft gegeven?

Ik had bij de vraagprijs staan hoeveel euro per boek ik wou, haar bod inclusief verzenkosten was ongeveer gelijk aan de 4x de vraagprijs+ de verzendkosten. Bieden stond ook uit, dus heb er ook niet aan gedacht dat ze ze alle 5 wou voor een lagere prijs.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:33

Dan is het pech voor haar hoor. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat jij dacht dat ze gewoon alleen die 4 boeken wilde hebben. Had ze maar moeten lezen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:34

Hier weer een snelle deal. Vandaag m'n christ bontje op marktplaats gezet, vp na een halfuur geboden en vanavond het geld overgemaakt. Morgen maar versturen, nog niet eerder zo'n snelle afhandeling gehad haha :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:48

Meld met ook maar weer eens...
Vandaag een gevalletje :?

Heb in 1 advertentie meerdere zadels te koop op MP.
Van elk zadel 7 a 8 foto's erbij.

Krijg ik bericht of ik foto's wil sturen van het zadel, meer info wil geven en welke prijs.
Dus ik vraag in welk zadel de persoon interesse heeft.
Inmiddels 10 berichten, en 12 uur verder.
Maar weet nog steeds niks.

Heb een paar keer gemaild dat ze nog een keer in de advertentie moest kijken, maar ze bleef maar het zelfde sturen foto's en meer info.
Heb uiteindelijk gemaild dat als zij de moeite niet nam om naar de advertentie te kijken in de moeite niet meer nam om iets terug te sturen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:47

Hier een rare verkoper op fb.
Had een kl vest gezien gelijk een berichtje gestuurd dat ik het wilde hebben voor de prijs die zei vroeg.
Kreeg terug dat het goed was.
Of ik het wilde ophalen of verzenden ?
Zei dat als het kon ik het de 31 wel wilde ophalen.
Stuurde ze terug zolang ga ik niet wachten.
ik stuur gelijk terug oké doe dan maar verzenden.
Stuurt ze terug nou heb ik al aan een ander verkocht.

Gesprek van 2 min.
Heb gezegd dat het echt heel raar vind dat ze met mij akkoord gaat en binnen 2 min ineens aan iemand anders heeft verkocht.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:53

Pff Ashley dat is wel érg weinig geduld! Tjee zeg.

Hier nog een Eskadron uitrijdeken en Anky set maar loopt voor geen meter. Eskadron ging normaal vorige week worden opgehaald. Week daarvoor aangegeven dat ik dagelijks thuis was behalve woensdag. Geen kat aan de deur geweest, niets meer gehoord.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:23

Ik heb hier twee keer iets gekocht, maar van beide nog niets ontvangen. Het geld was al overgemaakt nu bijna twee weken geleden. Wat doet marktplaats hieraan? Van de ene persoon heb ik de persoonlijke gegevens en beide natuurlijk het banknummer.

Ik heb namelijk zelf altijd mijn spullen netjes opgestuurd als ik iets te koop had.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:33

Tijd terug had ik me whis set verkocht daarna nooit meer iets gehoord van de verkoper.
Gisteren alsnog verkocht voor het zelfde bedrag wad voor de verjaardag van haar dochter dus heb het leuk ingepakt voor ze
(Mijn inpak kunsten zijn niet zo goed)

Hopelijk dus een vrolijk iemand morgen als het aankomt

Afbeelding

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:57

_Nadia_ schreef:
Als je in de WSNP zit heb je geen beheer over je bankrekening en is het ook niet mogelijk om geld over te maken. Misschien is dat hier ook het geval?

Geld naar Engeland opsturen vanuit Nederland kost bij onze Engelse bank 3,50£ en vanaf onze NL bank niets. Gewoon IBAN en BIC, en een halifax rekening. De andere kant op is wel duur (9.50 per transactie)

Dat is niet waar. Ik kan de rekening waar mijn leefgeld op komt zelf beheren en dus ook geld vanaf die rekening overmaken.
Ik kan bij mijn bewindvoerder geld voor een aankoop aanvragen en als zij dat goedkeurt dan krijg ik dat bedrag op mijn rekening moet alleen naderhand een bewijsstuk sturen dat het geld is gebruikt voor die aankoop
Verder moet ik aantonen dat de aankoop ook echt nodig is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:37

Net gereageerd op een 5x5 Kallax kast van IKEA, stond erop voor €40.

Kijk ik ineens na mijn mailtje naar de advertentie, kost hij nu ineens €70..

:+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:01

O dat heb ik met een kat gehad
Eerst 100 daarna 150 toen weer 100 en daarna weer 200.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:50

Wat lief Ashley!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:00

leestmee schreef:
_Nadia_ schreef:
Als je in de WSNP zit heb je geen beheer over je bankrekening en is het ook niet mogelijk om geld over te maken. Misschien is dat hier ook het geval?

Geld naar Engeland opsturen vanuit Nederland kost bij onze Engelse bank 3,50£ en vanaf onze NL bank niets. Gewoon IBAN en BIC, en een halifax rekening. De andere kant op is wel duur (9.50 per transactie)

Dat is niet waar. Ik kan de rekening waar mijn leefgeld op komt zelf beheren en dus ook geld vanaf die rekening overmaken.
Ik kan bij mijn bewindvoerder geld voor een aankoop aanvragen en als zij dat goedkeurt dan krijg ik dat bedrag op mijn rekening moet alleen naderhand een bewijsstuk sturen dat het geld is gebruikt voor die aankoop
Verder moet ik aantonen dat de aankoop ook echt nodig is.

Ligt maar net aan je bewindvoerder dan want mijn vriendin had helemaal geen beheer over welke rekening dan ook, die kreeg dr geld in envelopjes en daar moest ze het iedere week mee doen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:15

Ik had laatst even iets vervelends.. Ik mocht het dressuur zadel overnemen voor de prijs die ik maximaal wilde uitgeven.
Haar ouders zouden naar friesland gaan waar mijn paard staat en konden dan mooi het zadel meenemen. Ze zouden zaterdag er de hele dag zijn dus dacht mooi dan ben ik er ook.

Vervolgens blijkt dat ze naar drenthe gingen ipv friesland maar kreeg de route doorgestuurd en een andere route zou toevallig direct langs mijn paard komen (5km extra) maar uit eindelijk kon dit wel.
Ineens gingen haar ouders vrijdag al heen (dit hoorde ik dus die vrijdag) maar ik kon daar niet zijn rond die tijd dus ja wat nu. Geld lag klaar en alles. Dus ik vroeg kan ik het overmaken naar je als het past want ik ben er dan niet maar er is vast wel iemand op stal aanwezig die het kan passen.
Geen probleem natuurlijk. Vervolgens een uur later nee dat wilden haar ouders niet dus ze moest het cash hebben. Dus ik dacht oliebol. Nja toen kon ik het wel op dat moment overmaken naar haar en dan als het er op stond was het oke. (Allebei rabo) maar je raad het al nee na een uur reactie dat haar ouders dat niet goed vonden. Ik zag als laatste optie dan over te maken naar de persoon op stal of in dit geval mijn vader en dat hij het kon pinnen. Inmiddels is het 10 voor 4 en ze zouden er half 5 zijn dus ik wil de fiets pakken... Lekke band.... Dus nja dan maar snel naar de bank lopen omdat cash op die rekening te zetten. Ben ik daar is die bank opgedoekt en bestaat deze niet meer. Dus ik baalde al flink want ik zat al in stress natuurlijk en heb het toen maar afgezegd had echt het gevoel alsof ik mezelf in allerlei bochten moest wringen en alle afspraken aangepast moesten worden.
Dus heb uitgelegd dat ik het geld nu niet op rekening kon zetten omdat ik daarvoor naar een andere vestiging moest. En was er op dat moment ook echt klaar mee. Dat had ik niet gezegd :p
Nja was geen probleem maar ik kon het zadel dan wel bij hun afhalen zaterdag en als het niet paste terug brengen... Bijna 40 km heen en terug maal 2 als het niet paste.. Dacht nee laat maar ga mezelf niet op extra kosten jagen want vond deze prijs echt maximaal gezien de staat er van. Maar baalde echt wel even enorm en wilde het zadel ook echt niet meer toen :p

Baal wel dat dan ook alles misloopt en dat ik het uiteindelijk moest afzeggen want dat voelde wel wat wrang omdat ze toch 5km extra moesten rijden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:39

sorry...vind ook dat je er nogal gedoe van maakt...40 km 8s toch niet zo gek ver rijden voor een zadel? Ik snap die ouders wel...je hebt het alleen over die 5 km. maar de tijd die ze er staan te wachten tot jij gepast hebt dan?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:24

Ik heb nu ook eens wat op marktplaats.. mijn oude ipad 2. Ben benieuwd wat erop af komt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:40

Wij verhuizen over een paar weken dus dan komt er ook weer veel te koop. Oa een keukenblok, vaatwasser, combi oven en gasfornuis. Benieuwd wat dat weer met zich meebrengt. Ik gok weer een hoop no shows