Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:ja klopt, het wakker maken met een kus faalde..
dus maakte hij daar handig gebruik van
ze werd wakker omdat ze beviel van een tweeling..
toen de prins dat hoorde heeft hij haar laten overkomen,
maar hij was inmiddels al getrouwd,
zijn nieuwe vrouw probeerde haar en de kinderen te vermoorden..
prins kreeg er lucht van en vermoorde zijn vrouw..
doornroosje trouwde met haar verkr*** en ze leefden nog lang en gelukkig pfff
elenaMM77 schreef:Ik moet je teleurstellen, in het originele verhaal wordt pinokkio wanneer hij een gewone jongen is geworden, opgehangen![]()
Sprookjes waren juist vrij duister vol moraal, meer voor volwassenen.. daarna zijn ze vriendelijker gemaakt om ze voor kinderen geschikt te maken. Disney is ook niet het originele verhaal van pinokkio
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinokkio_(boek)Spoiler:
[ Afbeelding ]
en daar vloog het happy end het raam uit
musiqolog schreef:Verder zie ik hier heeeeel veel boude beweringen over "oorspronkelijke" sprookjes. Kom eens met bronnen mensen! Nog even helemaal los van de talloze versies waarin sprookjes zijn overgeleverd.
Sammie schreef:musiqolog schreef:Verder zie ik hier heeeeel veel boude beweringen over "oorspronkelijke" sprookjes. Kom eens met bronnen mensen! Nog even helemaal los van de talloze versies waarin sprookjes zijn overgeleverd.
Mijn bron zit in mijn hoofd. Dit is al jaren bekend. Google zelf even kom je ook genoeg tegen. Zelfs wikipedia licht een tipje van de sluier op...
Het gaat verdorrie om sprookjes/ oude verhalen.. ik ga er geen welles nietus spelletje van maken hoor. Iets met First world problems enzo..
Citaat:In the original, serialized version, Pinocchio dies a gruesome death: hanged for his innumerable faults, at the end of Chapter 15.
Sammie schreef:Mijn pinokkioverhaal?? Ik heb het helemaal niet over pinokkio gehad.. Zucht.....................
We zijn hier niet met proefschriften bezig.. Maar met een gezellig topic over laat gevallen muntjes.
Citaat:When I first heard his name, I said, just as you are going to say, "But I thought he was a boy?"
"So did I," said Christopher Robin.
"Then you can't call him Winnie?"
"I don't."
"But you said--"
"He's Winnie-ther-Pooh.
Lente schreef:Nee... Winnie is een meisje volgens mij