Volgens buienradar komen er inderdaad roze (!) vlekken aan, zwaar over waar mijn broer zit. Die zit al voor het raam te stuiteren en zou me op de hoogte houden als er bijzondere dingen gebeuren...
Las net wel op de FB pagina van Noodweer Benelux dat aan de Belgische kust het onweer begonnen is, temp op 10 minuten gezakt van 34 naar 24, zon weg en veel wind. Hagel ook al gevallen blijkbaar. Het komt eraan... Hoop wel dat er niet weer zo'n hagelbuien als vorig jaar gaan neerdonderen, jesus, wat een schade heeft dat toen veroorzaakt.
Er begint toch bewolking opzetten vanuit het westen, zie ik.
nenahdm
Geplaatst: 05-06-15 16:43
Wallcloud gespot !!! Regio kortrijk, nu rijden we naar doornik, mooie eerste vangst!
Hier is het nu echt heel fel bezig.. helaas door de regen kan ik geen foto's maken :/
Lauraa
Geplaatst: 05-06-15 18:01
(stille meelezer ) Hier is het ergste gepasseerd denk ik (regio waregem, West-Vlaanderen). Iets meer dan een uurtje geleden was het flink aan het waaien, wat gerommel en niet zo heel veel regen. Op andere plaatsen staan wel straten onder water heb ik gezien
NatasjavE
Geplaatst: 05-06-15 18:07
Chips,...Utrecht ook code oranje...
loadihra
Geplaatst: 05-06-15 18:08
Bij ons is er ook iets onderweg
k_m
Geplaatst: 05-06-15 18:08
Ik zit hier Brecht noorderkempen in BE, net ineens even heel erge wind nu weer minder. Volgens de kaartjes gaat het hier ook even gek doen binnen dit en een uurtje..
Iemand met kennis ervan die dit kan bevestigen??
_l_amanda_l_
Geplaatst: 05-06-15 18:13
Jeetje, wat een duistere foto's komen er al langs! Hier in Friesland is het nog strak blauw, op een klein wolkje na.. Lightningmaps en Noodweer.be zijn idd handige sites, zo te zien krijgt België er aardig van langs w.b.t. onweer nu... Voor het noorden zeggen ze rond 22u CAPE 1240, gisteren was het nog 2600 Ben benieuwd of het nog wat wordt! En veel plezier allen die nog gaan wolk-zoeken! En ben heel benieuwd hoe het er nu bij Joolien voor staat, die is verdacht stil..
Agossie
Geplaatst: 05-06-15 18:13
Hier net ook mammatus gespot net. Het komt er dus aan, maar trekt zo langzaam dicht dat er niet echt iets spectaculairs te zien is. Net op stal zag ik wel dat het in het westen al bezig is, maar hier lijkt ook nog het één en ander aan te komen, dus we zullen zien. Paard staat veilig binnen, hond heeft gepiest en gepoept, boodschappen in huis. Laat maar komen!
Jolien, heb je al beelden?
xTitanic, we willen graag de plaatjes zien van die Wallcloud!! (maar gok dat we tot morgen of vanavond laat moeten wachten. )
Oeh! Code oranje! Stalbaas gaat daar niet blij mee zijn, maar ik geniet er echt van. Zolang alles en iedereen maar veilig is!