Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:28

bah...
dat mensen dit zo op de bus durven doen , ik zou dat echt niet durven :=

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:31

Hier hopelijk weer een goede ervaring, weer een buikkastje voor een paar cent die ik dan weer ga verven.

Volgens mij precies dezelfde maten als mijn vorige aankoop en dat is wel helemaal super! Morgen gaan we m ophalen! *Doet vreugdedansje*

Dat van die deken snap ik echt niet hoor, vind het niet normaal dat je zoiets durft op te sturen, zou me doodschamen, of er een tegoedbon bij in doen van een stomerij in de buurt van de koper met een net briefje waarom de deken zo vies is....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:39

Ik kreeg springschoenen onder de modder maar goed dat is een kwestie van even afspoelen. Een deken is wel heel erg ja :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:54

Die kwestie van "even afspoelen" geldt ook de verkoper :j

Zou niet in mijn hoofd opkomen om iets kapot en/of vies op te sturen :n

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:00

Nee, ik zorg er ook altijd voor dat iets fris gewassen is. Of gereinigd via de winkel, als het om een deken gaat. Ik vind het knap aso iets smerig op de post te doen. Of het nou een deken van 150 euro is of een oud dekje van 5 euro. Zadel, lederen laarzen worden vantevoren nog in het vet gezet en gepoetst. Ik zou mezelf ontzettend banketstaaf voelen als iets vuil de deur uit gaat.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:07

Shirley schreef:
Die kwestie van "even afspoelen" geldt ook de verkoper :j

Zou niet in mijn hoofd opkomen om iets kapot en/of vies op te sturen :n

Ja oké ik had ook wel zoiets toen het binnen kwam van nou kleine moeite om het schoon te versturen.
Ik zorg er ook altijd voor dat de spullen die ik verkoop schoon en of ingevet zijn.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:12

GamblersCup schreef:
Nee, ik zorg er ook altijd voor dat iets fris gewassen is. Of gereinigd via de winkel, als het om een deken gaat. Ik vind het knap aso iets smerig op de post te doen. Of het nou een deken van 150 euro is of een oud dekje van 5 euro. Zadel, lederen laarzen worden vantevoren nog in het vet gezet en gepoetst. Ik zou mezelf ontzettend banketstaaf voelen als iets vuil de deur uit gaat.

mee-eens , doe ik ook.
ik vraag ook altijd of diegene graag heeft dat het gevet / olieet word :j

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:15

Waar ik me aan kan ergeren is dat mensen in een advertentie een gebrek vermelden en het dan vertalen als een gebrekje wat dan eventueel heel makkelijk te verhelpen is, nou denk ik dan: waarom doe je dat dan niet i.p.v. het aan de koper over te laten, bijv. dat scheurtje van 3 cm. in die deken een paar berichtjes terug, dan durven ze bij wijze van spreken nog makkelijk te schrijven dat het een makkie is om te herstellen maar zelf kwamen ze blijkbaar niet op het idee om het even in orde te maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:18

Omdat dat geld kost en moeite. Als ik al iets zou verkopen wat niet helemaal in orde is, vermeld ik dat en maak goede foto's. Maar ik laat het zelf ook niet maken hoor, geen zin in ;) Koper kan zelf kiezen of ze het zo willen hebben of niet. Maar daar is de prijs dan ook naar.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:09

Ik heb mijn regendeken toen ook 'vies' opgestuurd. Er zaten aan de binnenkant haren van mijn paard op en aan de buitenkant opgedroogde maar afgeborstelde modder. Duidelijke foto ervan gemaakt en het duidelijk in mijn advertentie gezet, ook dat ik hem niet zou wassen.
Heb hem toch redelijk snel verkocht, geen klachten of niks over gehad. Maar ik kan niet riskeren dat hij na het wassen toch niet meer waterdicht is. Nu kon ik die zekerheid wel meegeven.

http://www.bokt.nl/markt/ad/86569/harry ... s-maat-175
Dat was de advertentie. Dus het kan prima, als er maar wel eerlijk over wordt gedaan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:10

Wordt het niet eens hoog tijd om een nieuw topic te openen? :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:11

Nee hoor, je mag nu tot 500 pagina's :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:13

@ Goldenarrow: als je het van te voren weet en je gaat akkoord, dan is het prima toch?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:16

Ja, daarom. Maar met de berichten van hierboven lijk je wel gestoord als je het toch vies opstuurt, ondanks dat beide partijen ermee akkoord gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:28

ik deed mijn paardenspullen ook allemaal heel goedkoop weg en idd ging dan geen moeite doen om het schoontemaken en vertelde dat dan ook duidelijk, nooit geen problemen gehad :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:29

goldenarrow schreef:
Nee hoor, je mag nu tot 500 pagina's :)

Oh, zal wel iets nieuws wezen dan :+

Ik krijg tot nu toe alsmaar onzinbiedingen. En dan zegt men: ''Maar nieuw is hij ditditdat'' . Stuurt ze een foto van het artikel. Is het dus een totaal ander artikel _O-

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:32

vorig jaar mocht ik van mijn ouders voor een niet al te hoog bedrag een leuke pony uitzoeken. Ik zocht me dus rot op MP en eindelijk had ik een leuke pony gevonden.. ik dus mailen, paar keer gebeld en afspraak gemaakt. Ik was helemaal weg van de pony en helemaal blij dat we mochten komen kijken en ook precies voor het bedrag wat mijn ouders wilde uitgeven. 2 dagen voor dat we mochten komen kijken was ik al helemaal zenuwachtig en kletste ik mijn ouders de oren van hun kop wat ik allemaal van plan was met haar te doen. Die avond werden we gebeld, er was al eerder iemand wezen kijken voor dat ik in beeld kwam en toen laten weten geen interesse te hebben. Blijkbaar was die vrouw daar op terug gekomen en had zijn vrouw de pony verkocht (zonder overleg, denk dat ze in scheiding lagen en daarom ook de pony verkochten). Ik was er behoorlijk teleurgesteld van... De man vondt het zelf heel erg ook vooral omdat ik nog een kind ben... Hij heeft later mijn ouders ook nog gebeld om excuses aan te bieden. Dat gaf wel wat troost. Op de zaterdag dat we eigenlijk naar die pony zouden gaan kijken een andere leuke pony gevonden. Die beviel zo erg dat ze diezelfde dag nog op stal kwam en nog steeds ben ik gek op haar <3

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:41

Alja schreef:
ik deed mijn paardenspullen ook allemaal heel goedkoop weg en idd ging dan geen moeite doen om het schoontemaken en vertelde dat dan ook duidelijk, nooit geen problemen gehad :)

Ik maakte mijn spullen ook nooit schoon.
Heb dat altijd wel vermeld in de advertenties en in de reacties die ik erop kreeg.
Heb er ook nooit geen problemen mee gehad.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:31

Ik had een heel leuk halster gezien, gloednieuw en maar 5 euro.
Ik dus een bod gedaam (vraagprijs) blijkt ze een paar huizen naast me te wonen haha :D
Dus geen verzendkosten enz..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:38

haha , dat is geluk hebben :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:17

Ik heb ook hele vieze dekjes binnen gekregen gister.
Al 3x in de machine gehad en nog niet schoon.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:20

Tyrcanol schreef:
Ik heb ook hele vieze dekjes binnen gekregen gister.
Al 3x in de machine gehad en nog niet schoon.

ik vraag me af hoe mensen die dingen zo vies krijgen :? lukt mij echt niet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:21

Gewoon nooit wassen en als ze heel vies zijn verkopen ?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:22

De naden zijn gewoon zwart van de viezigheid
En het hele zadel heeft afgegeven. En die vlekken krijg je er niet uit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:25

Die vlekken blijf je altijd zien, tenzij je dekjes zwart verft, maar dat zal de bedoeling niet zijn -O-