Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:45

Ik ben ook een voorstander van paars plus. Een beetje de gulde middenweg. Ik ben zelf heel erg van een Keynesiaans beleid als het gaat om crisistijden en hoop dus ook echt niet op een rechtse coalitie. Maar ik denk ook dat dat nog heel lastig gaat worden. Ook VVD, CDA en PVV hebben veel punten waarin ze erg van elkaar verschillen. Bovendien ben ik een groot voorstander van de EU en ik hoop niet dat onze banden verslechteren met de VVD, CDA en PVV. Ik heb gister nog tot land in de nacht meegeleefd met de PvdA voor de televisie. Ik zit erg te twijfelen over al ik opnieuw zo moeten stemmen, principieel stem ik GL maar ik wil ook heeeel graag de PvdA de grootste wordt als we opnieuw moeten stemmen.. dus of ik dan toch strategisch stem??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:46

_San87_ schreef:
Rock schreef:
Ik heb dit keer al strategisch gestemd dus zou bij een volgende verkiezing waarschijnlijk hetzelfde stemmen.

+1

Huh? :? I don't really know what that means :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:47

Rock schreef:
_San87_ schreef:

+1

Huh? :? I don't really know what that means :')

Dat ik het met je eens ben ;)

Yonker

Je krijgt +1 waardering :j

Ik heb gewoon gestemd wat mijn hart wou, niks strategisch. Krijg ik nou -1? ;( :P

Anoniem

Ah ok :D

Anoniem

Yonker schreef:

Ik heb gewoon gestemd wat mijn hart wou, niks strategisch. Krijg ik nou -1? ;( :P

Awwww... Je kan ook +31 krijgen? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:48

Krips schreef:
Ik ben ook een voorstander van paars plus. Een beetje de gulde middenweg. Ik ben zelf heel erg van een Keynesiaans beleid als het gaat om crisistijden en hoop dus ook echt niet op een rechtse coalitie. Maar ik denk ook dat dat nog heel lastig gaat worden. Ook VVD, CDA en PVV hebben veel punten waarin ze erg van elkaar verschillen. Bovendien ben ik een groot voorstander van de EU en ik hoop niet dat onze banden verslechteren met de VVD, CDA en PVV. Ik heb gister nog tot land in de nacht meegeleefd met de PvdA voor de televisie. Ik zit erg te twijfelen over al ik opnieuw zo moeten stemmen, principieel stem ik GL maar ik wil ook heeeel graag de PvdA de grootste wordt als we opnieuw moeten stemmen.. dus of ik dan toch strategisch stem??

Bang voor verslechterde banden? Heb je het partijprogramma van de VVD wel gelezen?

http://www.vvd.nl/actueel/816/pvda-ruzi ... land-in-eu
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-06-10 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:49

Ik stem nooit strategisch en eigenlijk altijd hetzelfde. Hoewel je er wel bijna de neiging toe krijgt op het moment.

Verhagen is fractievoorzitter geworden van het CDA.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Yonker schreef:

Als je PvdA hebt gestemd word dat een - ontelbaar :(

:P

Anoniem

Mja... VVD is een ding, maar denk niet dat Wilders goed zal zijn voor de banden met Europa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:50

_San87_ schreef:
Yonker schreef:

Hee! Net kreeg ik nog een +1 van je! :+

Yonker

_San87_ schreef:
Yonker schreef:

Nee ik heb SP gestemd.....
Maak dat me nu slecht?? }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Rock schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb waardering voor het strategisch stemmen, niet voor de partij waar je voor kiest ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:51

Yonker schreef:
_San87_ schreef:

Nee ik heb SP gestemd.....
Maak dat me nu slecht?? }>

Neh, ik heb niks tegen SP :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:51

_San87_ schreef:
Rock schreef:

Ik heb waardering voor het strategisch stemmen, niet voor de partij waar je voor kiest ;(

Als ik zeg dat ik liever groen links had gestemd krijg ik zeker niet méér waardering he? :')

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:52

Rock schreef:
Mja... VVD is een ding, maar denk niet dat Wilders goed zal zijn voor de banden met Europa.

Dat bedoel ik :)

Yonker

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:54

Ow jammer, wou wel keer slecht zijn :')

Waar heb je dan geen groenlinks gestemd omdat je dat wou?? Strategisch? Hmmz ja... weet niet hoor :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:56

Rock schreef:
_San87_ schreef:

Als ik zeg dat ik liever groen links had gestemd krijg ik zeker niet méér waardering he? :')

Hecht nog iets meer belang aan mijn mening over je stemgedrag! Ah, toe dan! Toooeeeeee ;(

;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:58

Hihi!

Reden dat ik geen groen links heb gestemd is dat ik hoopte met mijn stem op het PvdA een links kabinet voor elkaar te krijgen... Dan had Groen Links sowieso mee mogen doen ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:59

Hmmz oke ja daar kan ik me wel in vinden :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:59

Ik snap echt helemaal niets van deze uitslagen. Ik vraag me af hoe mensen denken maar krijg er geen grip op. Ik voel een zekere angst voor de toekomst. Nu maar hopen dat ze voor paars gaan.

Ik vind de pvv echt een hele enge partij en Geert Wilders een nog veel enger ventje. Ik begrijp hem gewoon niet en dus ook niet de mensen die op hem stemmen.

Hebben die mensen hun stem echt uitgebracht op de pvv en dus Geert Wilders? Of hebben ze eigenlijk hun stem tegen al het andere uitgebracht?

Ooit was het: "Stem tegen. Stem SP".

Is het nu;"Stem tegen. Stem PVV."? (ik hoop het niet)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:04

Volgens mij denken veel mensen echt dat Wilders goede ideeën heeft. Kijk maar naar hun uitleg een aantal pagina's terug. Die stemmen echt niet tegen andere partijen.

Misschien had ik strategisch wel CDA moeten stemmen :P Mijn voorkeur gaat naar een VVD/CDA/D66 formatie. Maar die zit er niet in :+

Mijn broertje heeft gister stemmen geteld, maar zelfs in het dorp waar ik woon stond PVV vlak achter het CDA (nr. 1). Wij hebben één gekleurd gezin in het dorp en dat is van de chinees. Dus het is of de angst voor of puur de wens dat er veranderingen plaatsvinden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:46

Tja, iedereen heeft wel goede ideeën. Een dictator (ik noem geen voorbeelden die kun je vast zelf wel verzinnen) kan prima ideeën hebben. Maar dat wil niet zeggen dat die persoon aan de macht goed is. Je moet kijken naar het complete plaatje. En naar mijn mening schort er nogal wat aan het plaatje van Wilders.

Daarbij speelt bij mij de vraag; zijn de punten die hij noemt echt de punten waar hij voor staat of zijn het de punten waarvan hij weet dat ze het publiek aanspreken?
Ik ben heel erg benieuwd wat hij gaat doen en wat voor een invloed dat gaat hebben op onze samenleving.

Ik hoop wel dat het een SAMENleving blijft.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:18

Malenka schreef:
Ik vind de pvv echt een hele enge partij en Geert Wilders een nog veel enger ventje. Ik begrijp hem gewoon niet en dus ook niet de mensen die op hem stemmen.

Je hoeft toch ook niet alles te willen begrijpen wat andere mensen denken???
daar zijn het andere mensen voor....
Het zou wat worden als iedereen hetzelfde denk, gadver....dan is er niets meer uniek aan een mens.
Maarja....sommige willen dat misschien wel erg graag...hoef je ook niet meer echt zelf na te denken....gewoon denken wat de ander denkt en klaar.
Nee....doe mij de verschillen maar hoor, dat maakt de mens juist mooi en uniek.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:57

Verschillen zijn ook prima. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.

Begrijpen van is iets anders dan het eens zijn met. Ik zie dingen wel graag vanuit verschillende perspectieven. Ik kan me behoorlijk inleven in anderen. Maar het lukt me niet om te begrijpen waarom iemand op die partij zou stemmen.

Ik moet er ook niet aan denken dat iedereen hetzelfde was. Ik denk dat ik (en dus iedereen) gek zou worden als iedereen was zoals ik ben. Ik denk dat maar weinig mensen echt met zichzelf zouden kunnen samen leven.