Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:40

dat is alleen al frusterend, dat mensen denken dat jij toch tijd zat hebt achter de kassa om iedere keer te bellen dat ze die spullen komen halen :=
Ook altijd grappig als er groepen komen waarvan er een zich niet kan legitimeren, dan heb ik altijd zo'n lol omdat ik het niet mag verkopen terwijl zij alle mogelijke moeite doen om het toch mee te krijgen :')

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:53

Erg hè, dat soort mensen.. Had er een tijd geleden ook zo een. Man kwam bij mij aan de kassa en wou nog een kerststol zei die tegen mij. Moest snel, want hij had haast en dat was hij vergeten. Had zo iets van huh wtf te lui om zelf even te zoeken of een medewerker even aan te spreken in de winkel waar die liggen? (niet gezegd natuurlijk). Toen hij mijn 'huh' reactie zag zei hij dat ik het maar even moest omroepen. Uhh zo werkt het niet. Zou wat zijn zeg, 'kerststol voor kassa 2 alstublieft' haha. Blijf je bezig. Heb uiteindelijk maar iemand gebeld die wel even een kerststol kon brengen. Meneer zuchten want het duurde natuurlijk te lang...

Zelfde meneer zei ook een keer dat hij de AH (werk ik) echt vervelend vind. Want dit hadden we niet, .. ook niet en .. was te duur. Hij gaat liever naar de jumbo een paar straten verder. Wist niet wat ik daar nou op moest zeggen. Wat doet ie dan nog hier? Ga lekker naar de jumbo dan.. Denk dat ie nu alleen nog maar naar de jumbo gaat, heb m al een poos niet meer gezien :+

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:06

Dat is bij mij ook al zo vaak gebeurd haha :P als het artikel kapot is dan bel ik natuurlijk maar ik ga niet voor elk wissewasje de houdbaar afdeling bellen, ze zien me aankomen xD
Had laatste ook een klant die bij me kwam toen ik op de informatiebalie stond met artikelen die volgens haar verkeerd aangeslagen waren. Stond dus 4 keer op het bonnetje en was er daarna wel 3 keer afgehaald, maar die klant bleef volhouden dat ze nog geld terugkreeg. Ik ben ruim een kwartier bezig geweest voor ze me eindelijk een heeeeeeel klein beetje geloofde :')

Ik zeg trouwens ook gewoon tegen klanten die klagen over de AH en dat vergelijken met de Jumbo: meneer, dan gaat u toch lekker naar de Jumbo als daar alles beter is, ik doe hier ook maar gewoon mijn werk, ik ga niet over de inkoop :P

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:16

Aulaantje_x schreef:
Ik zeg trouwens ook gewoon tegen klanten die klagen over de AH en dat vergelijken met de Jumbo: meneer, dan gaat u toch lekker naar de Jumbo als daar alles beter is, ik doe hier ook maar gewoon mijn werk, ik ga niet over de inkoop :P

Haha dat zeg ik ook altijd tegen klanten als ze dreigen naar de Albert Heijn te gaan. Ik wens ze altijd veel plezier, ze komen toch wel bij de Jumbo terug :Y)

c_esther

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:21

Dat herken ik! Ik werk bij een klein filiaal van hema, en dan komen er klanten iets vragen of we dat artikel hebben. Nee sorry mevrouw, dat hebben we helaas niet.
K; ik koop het altijd bij hema
In een groter filiaal hebben ze het wel maar daar zijn wij helaas te klein voor
K; belachelijk, dan ga ik wel naar blokker.

Okee prima, komt toch wel weer terug. Kan ze dan moeilijk tegenhouden om naar blokker te gaan.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:09

Ik snap dat dreigen niet: "Dan ga ik wel naar winkel X"
Want dan gaat de winkeljuffrouw opeens roepen "OKEEE sorry meneer/ mevrouw we hebben het wel?"
Wat voor reclame zou dat zijn :')

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:16

Optiwolk schreef:
Ik snap dat dreigen niet: "Dan ga ik wel naar winkel X"
Want dan gaat de winkeljuffrouw opeens roepen "OKEEE sorry meneer/ mevrouw we hebben het wel?"
Wat voor reclame zou dat zijn :')

dat zou wat zijn haha _O-

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:02

Ben wel benieuwd wat de reactie zou zijn als iemand bovenstaande zou zeggen :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:01

Wie gaat het uitproberen ? Haha

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:12

Het restaurant waar ik laatst heb gewerkt verhuist naar een grotere stad deze zomer, naar hun eerst eigen restaurant, met een Franse naam. Op een avond vroeg een klant aan haar waarom ze voor een Franse naam hadden gekozen? Mijn bazin legde dat helemaal uit, waarop ze gewoon te horen kreeg: "Ah, maar wij gaan eigenlijk nooit naar zaken met een Franse naam.." 8)7

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:56

pure logica :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:31

in de klantenservice (aan de telefoon) krijg je die dreigementen ook. "ik ben het er neit mee eens, ik ga Radar bellen"

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:19

EmptyWords schreef:
in de klantenservice (aan de telefoon) krijg je die dreigementen ook. "ik ben het er neit mee eens, ik ga Radar bellen"

Dagelijks. Succes ermee! :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:20

werk al een jaar niet meer in de klantenservice.... nu heb ik lastige ouders.... mijn kind is te koud aangekleed, mijn kind is te warm aangekleed, mijn kind ziet er onverzorgt uit etc etc etc

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:12

Had er gisteren weer een hoor :+
Wij hebben zelfscan in de winkel en om daar naar buiten te gaan moet je de barcode onder aan het bonnetje scannen om te zorgen dat het poortje opengaat (staat op 3 plaatsen met koeienletters aangegeven). Vooral 's avonds komen we vaak jongeren zelfscannen die hun ID niet bij zich hebben en zo denken toch alcohol te kopen :Y)
Dus ik stond op zelfscan, komt die jongen aanlopen met zijn handscanner, wil die aan mij geven dus ik zeg netjes: meneer u kunt niet bij mij betalen, de handscanner moet u bij de betaalpaal hangen. Toen was hij al geïrriteerd for some reason :')
Ik ging zijn ID vragen, die hij wonder boven wonder bij zich had, hij nog bozer, na een paar woorden liet hij hem zien, bleek 17 te zijn... :+ toen kon meneer alleen contant betalen terwijl je bij ons alleen kan pinnen (staat ook overal aangegeven, beetje pinkassa-idee).
Nou ik laat hem contant betalen, hij helemaal boos op mij en loopt vervolgens vol in het poortje :') ik heel droog: meneer u moet uw bonnetje scannen :+ ik geloof niet dat ik al ooit iemand zo boos heb zien worden om zoiets kleins zeg......

Vraagje aan jullie, zouden jullie scheermesjes mogen ruilen als die open zijn omdat de klant er thuis achter kwam dat het niet de goede waren?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:18

Wij doen het op hoge uitzondering nog wel eens wanneer de verpakking intact is en het duidelijk te zien is dattie niet gebruikt is, maar eigenlijk nee..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:19

Oja radar kassa... :')

Ik denk dat dankzij mijn klanten ik al wel vier afleveringen kan vullen.. _O-

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:20

Ligt er denk ik aan hoe de scheermesjes eruit zien.. Maar bij twijfel haal ik altijd mn leidinggevende erbij

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:23

c_esther schreef:
Ligt er denk ik aan hoe de scheermesjes eruit zien.. Maar bij twijfel haal ik altijd mn leidinggevende erbij

Ziet die het scherper?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:46

Zeker niet als ze open zijn in ieder geval. Op het houdertje kan je toch wel zien welke mesjes op het houdertje horen. Daar hoef je niet eens de verpakking voor te openen. Stel dat er sprake is van een fabrieksfoutje, dan geven we het geld terug of krijgt de klant een nieuwe verpakking.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:13

Nee, maar die beslist wel of het terug mag of niet..

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:46

Bij ons was er dus een klant die zo'n stampij maakte dat mijn collega eerst mij erbij haalde, toen de leidinggevende, toen de assistent supermarkt manager en toen de manager :')
En boos dat hij was toen hij bij allemaal zijn zin niet kreeg... Maarja toen wij aanboden om de scheermesjes te ruilen voor de mesjes die hij wel nodig had wist hij nog steeds niet welke hij wel nodig had :Y)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:04

shagya schreef:
c_esther schreef:

Ziet die het scherper?

HAHAHAA scherper, over scheermesjes _/-\o_ _/-\o_ _O- _O-

Ik doe trouwens altijd selfscan, vind ik lekker handig :j
Alleen hebben ze een tijd gehad dat ze er altijd mij uitpikten voor hun steekproeven :roll:

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:46

c_esther schreef:
Dat herken ik! Ik werk bij een klein filiaal van hema, en dan komen er klanten iets vragen of we dat artikel hebben. Nee sorry mevrouw, dat hebben we helaas niet.
K; ik koop het altijd bij hema
In een groter filiaal hebben ze het wel maar daar zijn wij helaas te klein voor
K; belachelijk, dan ga ik wel naar blokker.

Okee prima, komt toch wel weer terug. Kan ze dan moeilijk tegenhouden om naar blokker te gaan.

Haha dit gebeurt mij ook heel vaak :P Werk in een Jumbo en klanten zijn soms zó overtuigd dat ze iets bij ons hebben gekocht, terwijl we het echt niet verkopen.
Laatst ook weer, een vrouw wilde schelplever hebben en wij verkopen alleen runderlever en vierkante varkenslever (schelp is dan een hele lever, niet geperst voor de duidelijkheid :P). Hebben wij dus nooit in het assortiment gehad, maar ze bleef maar volhouden dat ze het elke week bij ons kocht... En er ligt idd een plaatje van een schelplever in het vakje voor de runderlever, maar dat is gewoon zo'n voorbeeldplaatje :+ Maar goed, moet er altijd wel om lachen als ze dan weer weglopen. Wie werkt er nou, zij of ik? :P

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:54

Optiwolk schreef:
Ik doe trouwens altijd selfscan, vind ik lekker handig :j
Alleen hebben ze een tijd gehad dat ze er altijd mij uitpikten voor hun steekproeven :roll:

Hahaha echt zoveel klanten komen daarmee aanzetten, onder het mom van: jullie doen dat expres! Uhh nee meneer dat is computergestuurd xD als u een mislukte controle hebt bent u de volgende keer weer aan de beurt :P