Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:34

Het hangt ook erg van het type boerderij. Het ene type heeft de stallen tegen de woning aan en de ander niet. Denk aan kop-romp vs kop-hals-romp. Dat maakt enorm verschil.

Wat zonnetje zegt, de geuren zijn vaak gewoon anders en dat maakt dat je het liever je eigen geur wilt maken.

Vriendin van me heeft zo'n extreem wasparfummetje, dat ik een broek al twee keer heb gewassen en mijn hele was daarnaar rook. Vies is het niet, onprettig is het voor mij wel.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:35

Hier een Vinted pakketje binnen wat creatief verpakt was :+
In een Amazon kartonnen zak, dan in deze doos.

Afbeelding

Het was een Levi’s broek :Y)

Gelukkig geen stinkend product maar gewoon precies zoals omschreven :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 19:09

Zonnetje81 schreef:
verootjoo schreef:
Toch vind ik dat wat bijzonder :o jarenlang op een boerderij gewoond en toch rook nooit iemand dat aan mijn kleren. Ook bekenden van een boerderij ruik je echt nooit.
Wij hadden altijd boerderijkleren en nette kleren. Dat kan je prima gescheiden houden zodat je in omgevingen buiten de boerderij niet geroken wordt.
Als je kleding zo sterk ruikt naar boerderij vind ik dat toch idd niet fris.
Heb ook kennissen met een hond en die ruik je altijd en ook als ze hier in huis geweest zijn. Vind ik ook niet fris dus hoef ik ook geen kleding van.

Een van mijn vrienden heeft varkens, ik weet hoe vaak hij op 1 dag doucht, woont niet aan de stallen en toch ruik je het. Het kan ook in je auto zitten. Varkenslucht heb ik nooit makkelijk uit mijn haren kunnen wassen.

Kuilvoer van koeien gaat ook moeilijk uit je haren en in je handen zitten.

Dus een beetje onaardig is dit wel. Iemand die rookt stinkt ook, niet iedereen, de een veel meer dan de ander en is ook afhankelijk van wat je rookt. Zeg je dan ook dat ze onfris zijn?

Ja, ruiken naar rook vind ik ook onfris. :j kleding van rokers hoef ik niet want dat krijg je er zelfs na meerdere wasbeurten niet uit.

Wasparfum vind ik ook smerig. Maar dat was je er wel weer uit. Wel een keer gehad dat ik het na 2 wasbeurten nog rook.
Wasparfum vind ik zelf misschien nog wel smeriger dan boerderijgeur :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 19:23

Ik krijg net een mail en sms van Mondial dat er een pakket van mij aangekomen is bij pakketpunt. Dat moet haast wel de gepauzeerde bestelling zijn want die had ik ook op dat punt verzonden, verder heb ik zelf niks in bestelling..

In de gepauzeerd transactie staat verder ook geen informatie of toelichting hoe of wat. Ik heb dus geen idee wat er aan de hand is? Ook geen communicatie gehad van Vinted verder

Pantykous

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 19:39

Afbeelding

Ook interessant :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 19:47

Jeetje je kan er best iets onderaan doen lijkt me.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 20:14

Hier inderdaad soms ook kleding die na een paar keer wassen nog naar wasparfum ruikt. Ben ik ook niet echt fan van. Ik gooi praktisch alles voor gebruik ook in de was, met een scheutje azijn, dat neutraliseert goed, ook bij bv zweetluchtjes.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 20:23

Nou ja, als je daarover wilt zeuren kan ik wel bij de winkel gaan klagen waar ik mijn PS of Sweden Royal Blue shirtje weg heb. Die stonk ook behoorlijk naar winkel. Maar ja, dat is ook de 2021 collectie dus die heeft er al die tijd gelegen/gehangen. Ik ben allang blij dat ik hem nog vond. Even in de was en klaar toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 20:34

Ja het is tweedehands kleding hè? Ik vind dat je dan niet extreem kieskeurig moet zijn. Extreem stinken is niet oké maar dat er een luchtje aan zit vind ik geen probleem. Keer wassen en het is weg. Heb het nog nooit gemaakt dat ik een luchtje er niet uitgewassen kreeg.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 20:50

Helemaal eens, ik gooi sowieso alles in de was. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 20:57

Oh, ik wilde jullie toch nog verblijden met nog een parel van een tijd geleden. Die had ik naar een vriend doorgestuurd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 21:05

Wat zijn dit voor advertenties, gelukkig heeft die man wat meer aan dan de vrouw :')

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 21:38

Dan toch liever de advertenties met kastanjes. _O-

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 22:52

Wat komen jullie gekke dingen tegen op Vinted! Vermakelijk maar ik ben blij dat ik dat niet in mijn feed heb _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:28

Hahaha wtf.

Over insprayen, teveel vind ik niet fijn dus ik spray altijd wat in de lucht en daar 'zwier' ik de kleding doorheen. Dus ik probeer het heel subtiel te houden :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:09

Even voor de mensen die zeggen 'was het gewoon'; als je dat gedaan hebt dan vervalt je recht om het retour te sturen.

Dus het is makkelijk gezegd, maar ik heb al een keer aan de hand gehad dat ik een duur vest met intense zweetgeur niet meer terug mocht sturen omdat ik het gewassen had. Die kon dus in de prullenbak.

Beetje te kort door de bocht allemaal. Ook vind ik dat je het erbij hoort te vermelden als er geurtjes aan kunnen hangen, al is het maar door te vermelden 'wij roken thuis niet, maar hebben wel dieren.' Omgekeerde wereld dat een koper daar actief naar moet vragen. Je mag er toch vanuit gaan dat je een net en niet stinkend product binnen krijgt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:28

Misschien had ik iets genuanceerder moeten reageren, bij luchtjes denk ik aan muffe ‘tweedehands’ kleding lucht, wellicht rook, teveel wasverzachter etc. Zweetlucht vind ik goor en is inderdaad moeilijk te verwijderen daar zou ik ook niet aan beginnen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:37

upendo schreef:
Even voor de mensen die zeggen 'was het gewoon'; als je dat gedaan hebt dan vervalt je recht om het retour te sturen.

Dus het is makkelijk gezegd, maar ik heb al een keer aan de hand gehad dat ik een duur vest met intense zweetgeur niet meer terug mocht sturen omdat ik het gewassen had. Die kon dus in de prullenbak.

Heb ik ook gehad inderdaad, maar Vinted heeft mij juist wel in het gelijk gesteld en omdat de verkoper een retour (ook op mijn kosten) bleef weigeren heb ik uiteindelijk mijn geld gekregen en het product gehouden. Alsnog weg kunnen gooien omdat de geur er op geen enkele manier uitging. Verder heb ik maar zelden iets dat niet fris rook ontvangen en ik was inderdaad ook altijd alles eerst.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Had schoenen gekocht bij een Duitse, die had erbij staan alleen met bankoverschrijving te werken. Had geen geld in m’n portemonnee dus betaald met Ideal en dacht dat dat wel goed zou zijn. Ze heeft de koop zonder uitleg geannuleerd én me geblokkeerd zodat ik geen bericht kan sturen en ze niet opnieuw kan kopen.. lekker dan :(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Die wil dus dat je buiten vinted om koopt en geld naar haar bank rekening over maakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Sommige mensen zijn echt raar :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

En wat is daar het voordeel van....? Ik ben misschien blond.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Dat je geen problemen meer kan melden ofzo zeker?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Nou ja vinted is niet voor niks zo uitgevonden dus die verkopers lekker links laten liggen lijkt me.

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Iemand enig idee? Ik wil graag iets kopen, maar kan alleen DHL express verzending selecteren à €11,95.
Is dit een instelling bij de verkoper, of moet ik het later nog een keer proberen?