paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:16

Supervixen schreef:
Wij zitten honderden kilometers van de westkust af, bijna 1900km van Kaapstad bijvoorbeeld. Zijn nogal afstanden hier hè.
We zitten in Hoedspruit, vlakbij het Krugerpark. Daar gaan we over een paar dagen heen.

Ja dat zijn niet voor te stellen afstanden. Veel plezier daar!

Jester_

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:18

Door al die regen word het met de warmte alleen maar weer stikbenauwd. Als het droger is is de warmte beter te behappen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:21

Ik las net dit:

Niet warmer, maar tot 5 graden kouder in Nederland? Experts bezorgd over stilvallen golfstroom.

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... zorgd-over

Lijkt mij geen probleem maar oké. Is de laatste jaren alleen maar warmer en warmer geworden. Dit zou juist weer wat normaliseren lijkt mij.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:22

Dat is nou nieuws waar ik absoluut niet over ga klagen. :Y) Komen de echte winters dan ook terug?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:29

nevica schreef:
Dat is nou nieuws waar ik absoluut niet over ga klagen. :Y) Komen de echte winters dan ook terug?

Precies. Lijkt me helemaal prima. Ik wil qua weer wel terug naar jaren 80, begin jaren 90. Toen winters sneeuw hadden en je kon schaatsen. En ‘s zomers zonnig waren rond de 20-25 graden met heeeel exceptioneel een enkele keer 30, maar warmer niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:33

Lijkt me heerlijk. Als de zomers zo'n 25 graden zijn dan ben ik er zelfs nog tevreden mee. En sneeuw. Witte kerst. <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:36

Nee winters mogen ook weg blijven.
Gertut met de paarden dan.

Maar zomers met max 25 laat maar komen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:06

Suzanne F. schreef:
Ik las net dit:

Niet warmer, maar tot 5 graden kouder in Nederland? Experts bezorgd over stilvallen golfstroom.

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... zorgd-over

Lijkt mij geen probleem maar oké. Is de laatste jaren alleen maar warmer en warmer geworden. Dit zou juist weer wat normaliseren lijkt mij.

Het wordt ook een stuk droger (ong. 30% als ik het goed heb onthouden), de grote regenbanden zoals ze nu over de wereld liggen gaan verschuiven, Amazonegebied droger! Panamakanaal staat al vrijwel droog ... . Daarnaast was het tijdens de laatste ijstijd toen Nederland onder een gletsjer lag maar iets van 3 graden celcius kouder dan nu gemiddeld.
Qua steekbeesten en meer ellende is het fijn, qua groei planten, zowel gras als graan is het een heel ander verhaal. Groeiseizoen in Alaska is ook maar iets van 3 maanden. En die kou buiten houden met een warmtepomp of airco? Ook in een goed geisoleerde nu 0 op de meter woning? Twijfelachtig.

Ja, leuk sneeuw (ik heb geen pony's of schapen meer, dus die zorg is er niet, maar er veranderd veel meer aan klimaatpatronen en dat haalt de lol er snel af.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:55

Kijk maar The Day After Tomorrow, dan ben je niet meer zo blij met stilvallende golfstroom := Goed, dat is fictie maar het kan echt een enorme impact hebben. Zeker niet iets om naar uit te kijken :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 23:04

Berdien schreef:
Kijk maar The Day After Tomorrow, dan ben je niet meer zo blij met stilvallende golfstroom := Goed, dat is fictie maar het kan echt een enorme impact hebben. Zeker niet iets om naar uit te kijken :n

Periode van 10 jaar is dichter bij de waarheid dan binnen een week.
Nu zijn deze zorgen niet nieuw, enkel de aandacht ervoor ook in de klimaatmodellen, want het stond er gewoon niet in.
BBC Horizon maakte er al een docu over in 2003.
https://www.youtube.com/watch?v=CCUrljERHcA
Citaat:
Remember that long hot summer? You might never see its like again. And all that talk of global warming? Forget it. This Horizon (2003) reveals that a growing number of experts fear that Britain could be heading for a climate like Alaska. Our ports could be frozen over. Ice storms could ravage the country, and London would see snow lying on the ground for weeks on end. It would be the biggest change in the British way of life since the last Ice Age.

The first signs that such a disaster could happen came from deep within the ice sheet of Greenland. Scientists discovered that the earth's past was littered with sudden drastic drops in temperature.
The big question was: could it ever happen again? Clues came from tiny shells at the bottom of the Atlantic; a huge glacier on the move in Arctic and some alarming discoveries in the far north of Russia.
In the end there came the terrifying revelation: the Gulf Stream, that vast current of water that keeps us warm, could be cut off.
According to one scientist, there's a one in two chance it will happen in the next century. Others say a climate catastrophe could be heading our way in just twenty years time...

Vervolgens is er een tijd een soort debunk reactie over geweest, maar inmiddels is er meer data en komt men terug van de onzin reactie. Het is zowel zorgelijk als interessant dat het nu zo in het nieuws is en semi dichtbij jaartallen genoemd worden. Helemaal met een niet meteen normale voor inklappen lading regen, maar wel temperaturen meer die kant op zomer tot nu toe.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:42

Er komen deze week weer een paar warme dagen aan zie ik ;(

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:44

Ja bah. Vond vandaag ook weer te warm. Morgen maar even genieten van de regen. ;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:31

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:49

Hier is het nog goed te doen, ook gisteren was het wel okay. Ik heb echt geen zin in hitte, ik heb zo'n enorme poedersuiker week achter de rug met als totaal dieptepunt het inslapen van mijn huisdiertje vanmorgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:49

Tazzey :knuffel:

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:52

Tazzey schreef:
Hier is het nog goed te doen, ook gisteren was het wel okay. Ik heb echt geen zin in hitte, ik heb zo'n enorme poedersuiker week achter de rug met als totaal dieptepunt het inslapen van mijn huisdiertje vanmorgen.

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Zaterdag 30 graden.. en wie moet er werken...ik ....en waar zal het dus 33 graden binnen zijn met 85procent vochtgehalte.. juist op mijn werk..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:13

Sterkte Tazzey, dat is verdrietig.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:30

Sterkte Tazzey :(:)

Ik lees nu ook net de voorspelling maar echt zo geen zin in ….. vind vandaag echt heerlijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:40

Het is nu al 24 graden in huis. Er is teveel wind voor het zonnescherm dus dat is weer omhoog gegaan. Kan ik de komende 3 dagen niet gewoon overslaan en zondag weer verder gaan ofzo

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:44

Thanks, het was ook zo onverwacht en het ging zo snel. ;(

Hier in huis is het 23 graden en dat is eigenlijk wel heel prettig. Dit weekend gaan we even gedachten verzetten met lekker eten met vrienden en Tomorrowland op de achtergrond aan. Het wordt zaterdag hier 30 graden dus echt lekker is het niet, maar goed een koud glaasje wijn bij het eten maakt al een hoop goed. Ik heb ook verschillende smaken ijs klaar staan voor in de Creami. :9

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:48

Zo kwam toch langs mijn ouders dus gelijk airco opgehaald. Moet alleen nog schuine stukken hebben voor tussen het raam, maar ga dat denk ik wel van karton maken. Eventueel 3 dubbel dik met tape. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:51

Pak het karton ook even in met aluminium folie, dat reflecteert een hoop en dat scheelt echt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:57

Zou maar 21 worden vandaag. Is hier gewoon 26 graden :j

Wel bevestiging gehad vam airco mannen. 12 augustus komen ze. Kunnen we allemaal lekker koel slapen. Vond het behoorlijk snel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:58

Dan moet ik dat wel alleen aan de buitenkant doen vanwege de katten. Maar dankzij schaduwdoek geen echt zon op dat raam dat zal ook al een hoop schelen.

Kan ook het stuk hard hout wat nog in schuur staat op maat zagen en meenemen. En daar de uitsparing in uitzagen. Maar mijn huidige instelling weet ik niet of ik na die tijd mijn vingers nog heb. :=

Al gaat op maat snijden van karton ook een uitdaging worden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:03

Ik zou best wat graden van die dagen van 30 graden af willen halen zodat het volgende week wat meer dagen rond de 25 graden is :D