Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:02

germie schreef:
(...) en 'ik kom nooit verder dan de stad, want ik heb geen behoefte aan een auto'.

:')

Wat? Is dat een zin die je vaak hoort op dates, ja? En wat bedoelen ze daar dan in godesnaam mee? Of moet de want een dus zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:03

BaileyMix schreef:
Intelligent (genoeg) en op seksueel gebied matchen noem ik nou niet echt de lat te hoog leggen :') Het heeft ook - naar mijn ervaring - volstrekt geen zin om mannen 'een kans te geven en niet meteen af te schrijven', je weet het vaak meteen als het niks wordt.

Heb dat ook wel gedaan na commentaar van vriendinnen en familie, maar eindconclusie is dat je dan gewoon i.p.v. 2 weken, 2 maanden je tijd verspilt aan een slappe vaatdoek.

Ik had het zelfde advies gekregen in het verleden. Ik begin er ook niet meer aan. Wat er niet is is er niet.

De "nice guy" begin ik ook niet meer aan. Die hebben gegarandeerd een dubbele agenda met een snufje incell. Nope. Mij niet bellen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:14

Ja bah := Zeker nu ik weer even gevoeld heb hoe het 'moet' voelen, of hoe ik wil dat het voelt. Ik neem echt never meer genoegen met minder :')

Die presentator zei trouwens ook nog iets over mannen die inbelden tijdens je uitzending? Daar niks leuks tussen haha?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:17

BaileyMix schreef:
Intelligent (genoeg) en op seksueel gebied matchen noem ik nou niet echt de lat te hoog leggen :') Het heeft ook - naar mijn ervaring - volstrekt geen zin om mannen 'een kans te geven en niet meteen af te schrijven', je weet het vaak meteen als het niks wordt.

.

Maar intelligentie in je partner waarderen en/of een hoogopgeleide partner zoeken heeft nog steeds weinig met seksualiteit te maken, ofwel, met opwinding vinden puur in andermans intelligentie en niet in haar/zijn uiterlijke kenmerken ;) Ik zou alleen een klimmer willen daten, maar noem mezelf dan niet meteen klimseksueel :=

Maar goed, ieder zijn ding. Ik denk wel dat een tinderprofiel met "sapiosexueel" daarin wel aardig veel mensen afschrikt, en dan niet zozeer vanwege hun gebrek aan intelligentie.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:19

BaileyMix schreef:
Ja bah := Zeker nu ik weer even gevoeld heb hoe het 'moet' voelen, of hoe ik wil dat het voelt. Ik neem echt never meer genoegen met minder :')

Die presentator zei trouwens ook nog iets over mannen die inbelden tijdens je uitzending? Daar niks leuks tussen haha?

Geen idee. Ik heb er niks meer van gehoord.

Via insta en tiktok wel wa volgverzoeken gekregen, maar daar werd ik niet happy van. Dat waren Andre de vrachtwagenchaffeur types die te veel bier zuipen en verder niks doen in hun leven dan op de wagen zitten.

Een van de presentatoren en iemand van productie hadden mij wel nog bericht achteraf. Hahahaha. Vermakelijk.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:22

Fly_high schreef:
Maar intelligentie in je partner waarderen en/of een hoogopgeleide partner zoeken heeft nog steeds weinig met seksualiteit te maken, ofwel, met opwinding vinden puur in andermans intelligentie en niet in haar/zijn uiterlijke kenmerken ;) Ik zou alleen een klimmer willen daten, maar noem mezelf dan niet meteen klimseksueel :=

Maar goed, ieder zijn ding. Ik denk wel dat een tinderprofiel met "sapiosexueel" daarin wel aardig veel mensen afschrikt, en dan niet zozeer vanwege hun gebrek aan intelligentie.

Ik had het over de opmerking dat ze de lat te hoog legt. Had even gemist dat ze echt sapioseksueel was. Maar dan nog: de lat lijkt me niet te hoog als je gewoon iemand zoekt die bij jou seksuele voorkeur past :') Of iets nou wel of niet een seksualiteit is, geen idee. Vast een hoop grijze gebieden in.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:24

Peelie schreef:

Via insta en tiktok wel wa volgverzoeken gekregen, maar daar werd ik niet happy van. Dat waren Andre de vrachtwagenchaffeur types die te veel bier zuipen en verder niks doen in hun leven dan op de wagen zitten.

Een van de presentatoren en iemand van productie hadden mij wel nog bericht achteraf. Hahahaha. Vermakelijk.

Oooh zie het helemaal voor me, hahaha. Van die types die dan onder foto's constant ' mooi hoor :P xx bert' reageren.

Bericht als in <<) of als in samen lachen om de deelnemers?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:25

Peelie schreef:
BaileyMix schreef:

Heb dat ook wel gedaan na commentaar van vriendinnen en familie, maar eindconclusie is dat je dan gewoon i.p.v. 2 weken, 2 maanden je tijd verspilt aan een slappe vaatdoek.

Ik had het zelfde advies gekregen in het verleden. Ik begin er ook niet meer aan. Wat er niet is is er niet.

De "nice guy" begin ik ook niet meer aan. Die hebben gegarandeerd een dubbele agenda met een snufje incell. Nope. Mij niet bellen.

Echt zo haha!

Nog zoiets: hebben jullie selfies op je dating profiel? Of kan dat echt niet :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:28

BaileyMix schreef:
Peelie schreef:

Oooh zie het helemaal voor me, hahaha. Van die types die dan onder foto's constant ' mooi hoor :P xx bert' reageren.

Bericht als in <<) of als in samen lachen om de deelnemers?

<<) <<) <<)

En ja. Precies dat soort reacties. De horror.

@biks. Juist selfies...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:28

Peelie schreef:
<<) <<) <<)

En ja. Precies dat soort reacties. De horror.

@biks. Juist selfies...

O:) Ik zie kansen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:30

Ik heb geen sapioseksueel in het profiel gezet, wel hoger opgeleid. Dat zou niet af moeten schrikken lijkt mij.

Maar jullie vinden dus een mbo-er op lexa kunnen? Terwijl dat voor hoger opgeleiden is. Is dan alles meer dan lagere school hoger opgeleid? Gewoon een vraag, ik ken Lexa niet, nooit op gezeten.

Kieskeurig zijn velen wel denk ik. En ik denk dat er veel zijn die hier zeggen dat ze geen problemen hebben met wa-jong, gehandicapt of weet ik veel wat, maar als het puntje bij paaltje komt hebben ze toch een sterke voorkeur. Maar als je bepaalde voorkeuren van te voren uitspreek ben je een 'fout persoon'. Terwijl iedereen bepaalde profielen gewoon niet zal liken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:32

Lexa is niet voor hoger opgeleiden toch? Parship wel dacht ik. En in het vereden heb ik ook in mn bio gehad dat ik graag een hoger opgeleide partner wil, maar daar kreeg ik zooooo veel bagger om over me heen (ook gelijk duidelijk natuurlijk). Maargoed.

Ik zou geen fysiek gehandicapten partner willen. Dat heeft alles met mijn werk temaken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:36

Nou ja, 'vind ik dat kunnen', interesseert me geen reet wie er op Lexa zitten natuurlijk.

Intelligentie heeft niet per se te maken met opleidingsniveau, beide kanten op. Dat proberen mensen hier meer uit te leggen. Beiden kunnen natuurlijk wel een voorkeur zijn.

Maar als je 'hoogopgeleid' in je profiel zet, vallen daar ook de cryptoboys, Zuid-As-knaapjes en HR-managers onder. Die dan weer niet per se intelligent hóeven te zijn, dus dan sla je de plank mis :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:36

Ja haha van die domme FVD Kevins die in crypto beleggen en daar domme insta filmpjes over maken. Het zal je vriend maar zijn. :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:38

MarlindeRooz schreef:
Ja haha van die domme FVD Kevins die in crypto beleggen en daar domme insta filmpjes over maken. Het zal je vriend maar zijn. :')

:') :') :') mijn ex verloofde heet Kevin. Ik kan die naam niet meer horen of zien.

Nou dat.

Al kan zo'n zuid as typetje best leuk zijn voor een avondje. Zeker als hij even niet de baas wilt spelen :Y)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:42

Met genoeg geld is elke idioot hoogopgeleid ja, en dan krijg je te maken met allerlei "crypto beleggers", zoontjes van en bullsh*t something business managers die meest cringy self improvement en coaching filmpjes op insta en LinkedIn delen :') dan ga ik liever alleen dood ja :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:43

Peelie schreef:
:') :') :') mijn ex verloofde heet Kevin. Ik kan die naam niet meer horen of zien.

Nou dat.

Al kan zo'n zuid as typetje best leuk zijn voor een avondje. Zeker als hij even niet de baas wilt spelen :Y)

Mijn ervaring is dat het toch vooral zielige, onzekere, uitgerangeerde corpsballetjes óf rijk geworden tokkies zijn, niet het type rijke spannende Mr. Gray :+ Niet allemaal natuurlijk!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:44

germie schreef:
Urbanus schreef:
Gelukkig is er nog een heel grijs gebied.

Klopt. Daarom heb ik niets tegen 'lager' opgeleid, want die mensen staan soms echt wel geïnteresseerd in het leven. Maar bepaalde stereotypen komen wel vaker overeen met een 'lager opgeleid' persoon dan met een 'universitair opgeleid' persoon, en andersom. Ik heb echter in mijn profiel staan 'hoger opgeleid'. Ik hoop dat ik dan wat minder 'te lui om te werken' mannen aantrek zeg maar.

Echt shocking dat mensen zo denken. Überhaupt dat je mensen ‘laag’ en ‘hoog’ noemt trek ik slecht. Dat staat ook zo totaal los van hoe hard iemand werkt?

Misschien een kijk tip:
https://youtu.be/XPQq3aDADsQ

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:45

BaileyMix schreef:
Peelie schreef:

Nou dat.

Mijn ervaring is dat het toch vooral zielige, onzekere, uitgerangeerde corpsballetjes óf rijk geworden tokkies zijn, niet het type rijke spannende Mr. Gray :+ Niet allemaal natuurlijk!

Deze zit voor werk in Australië en komt af en toe naar NL voor training. Tegen gekomen met uit gaan. Zoals ik al zei, was best leuk. Voor een avondje. Haha.

capopjekop

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:39

Mijn ex heet ook zo. Alles met die naam swipe ik weg :')

Ik heb zelf hbo afgerond maar als iemand alleen geïnteresseerd is in hoger opgeleid dan swipe ik die ook weg. Net als iemand die een hele wensenlijst heeft. Dat past niet bij mij. Als iemand er leuk uit ziet dan wil ik gewoon een leuk gesprek. En dan merk ik snel zat of er een potentiele klik is. Zat hoger opgeleiden gematcht die in de omgang niet snugger over kwamen en mbo'ers met veel levenservaring waar ik goed mee kan praten. Uiteindelijk gaat het me erom hoe iemand in het leven staan, niet welk papiertje hij heeft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:45

Tjsa, mijn vriend is volgens de norm ook niet 'hoger opgeleid' maar heeft een bloeiend eigen bedrijf en ik kan met niemand zo fijn praten en schakelen als met hem. Om op voorhand mensen af te wijzen op basis van hun behaalde diploma.. Dan maak je het jezelf wel erg lastig denk ik.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:00

Berdien schreef:
Tjsa, mijn vriend is volgens de norm ook niet 'hoger opgeleid' maar heeft een bloeiend eigen bedrijf en ik kan met niemand zo fijn praten en schakelen als met hem. Om op voorhand mensen af te wijzen op basis van hun behaalde diploma.. Dan maak je het jezelf wel erg lastig denk ik.

Nou ja, je kan het natuurlijk ook belangrijk vinden dat iemand onderwijs hoog in het vaandel heeft staan of daarvan houdt. Of dat je dat deel van je leven (stressvolle PhD bijvoorbeeld, ik noem maar wat) wil kunnen delen met iemand die dat uit ervaring ook begrijpt. Het heeft niet per se met succes of geld te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:05

Weet je, je hebt volkomen recht op je eisenlijstje. Als jij mensen graag indeelt op opleidingsniveau, you do you. Daar hoeft een ander niks van te vinden. Iedereen vult het onderwerp 'de ideale mens' anders in.

En iemand vinden die aan je ideale plaatje voldoet wil nog niet zeggen dat je ook verliefd wordt op diegene. Ik heb een tijd gescharreld met de jongen op wie ik sinds groep 7 blind verliefd was. Hij tikte iedere box aan, holy macaroni. De seks was goddelijk. Hij was alles. Maar verliefd worden gebeurde gewoon niet.

En mijn huidige lief tikt helemaal niet iedere box aan maar dat was echt liefde op het eerste gezicht. En we zijn vandaag 8 jaar samen en het is echt niet iedere dag zondag, we hebben ook wel een lastige periode gehad samen maar paasei, het klikt gewoon nog steeds. Ook al leest hij geen letter en heeft hij niks met films.

Dat eisenlijstje gooi je toch wel weg als je vlinders krijgt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:30

Haha, ja, is echt zo. Ik had 'kort, mollig, bijna 50, vader van 2 pubers en getrouwd' ook niet bepaald op m'n lijstje staan, yet here we are :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:59

Jildau schreef:
germie schreef:

Klopt. Daarom heb ik niets tegen 'lager' opgeleid, want die mensen staan soms echt wel geïnteresseerd in het leven. Maar bepaalde stereotypen komen wel vaker overeen met een 'lager opgeleid' persoon dan met een 'universitair opgeleid' persoon, en andersom. Ik heb echter in mijn profiel staan 'hoger opgeleid'. Ik hoop dat ik dan wat minder 'te lui om te werken' mannen aantrek zeg maar.

Echt shocking dat mensen zo denken. Überhaupt dat je mensen ‘laag’ en ‘hoog’ noemt trek ik slecht. Dat staat ook zo totaal los van hoe hard iemand werkt?

Misschien een kijk tip:
https://youtu.be/XPQq3aDADsQ

Daarom staat het ook tussen quotjes. dus niets shockings aan. Ik weet niet hoe je het anders moet noemen, want het is een heel normaal begrip. Niet voor niets heb je dus die reclame voor dating voor hoger opgeleiden ook. En zelfs het cbs spreekt van lager opgeleiden: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/35 ... -loopbanen
En er is niets mis met een lasser ofzo. Dat schrijf ik namelijk ook nergens. En ik wijs dus niemand af op opleiding, alleen op 'te lui om te werken'. Dat mag gewoon. Maar met een leuke timmerman die ook nog wat nieuws e.d. volgt kun je vast ook prima praten.