[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:50

Wauw varekaj, heftig dat je verbaal zo bent aangevallen, walgelijk gewoon. Ik vind het super coulant van je dat je weer opdraaft bij dat soort activiteiten, mij niet gezien :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:01

Ik ben allang blij dat ik de mijne niet meer verplicht hoef te vieren :')

Mars verwoordt het fijn: had dit een ander kind geweest, dan had ik dezelfde frustratie gehad. Ik heb er niks mee, ik wil het niet opgedrongen krijgen, klaar. Als een collega om de 2 seconden een filmpje onder mijn neus zou duwen van haar hond in de hoop dat ik honden leuk ga vinden, dan zou ik na verloop van tijd haar die GSM laten opvreten :Y) Met een kind ligt dat wat lastiger en als het dan nog nabije familie is met een korte lont is het helemaal een uitdaging.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:05

Na wat ik zo lees had ik het er ook bij gelaten. Mijn vriend heeft nichtjes en neefjes (wel vanaf een leeftijd van 10) maar ik heb het nooit vervelend gevonden als ik ze een dag moet entertainen samen met mn vriend. We gaan vaak genoeg samen naar de paarden en helpen zijn petekind met haar shetlander. Maar als haar ouders zo zouden tegen mij zouden doen dan hadden we dat ook niet meer gedaan. En dat is dan jammer voor het kind maar dat is dan toch echt de schuld van de ouders.

Als harde grenzen het enige is wat zou helpen dan hou je er aan vast. Anders ben ik bang dat je zelf alleen maar de dupe wordt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:13

Wat ben ik blij met mijn schoonfamilie als ik dit zo lees.
Alleen 1 aangetrouwde 'schoonvader die eens vroeg wanneer onze kleine kwam. Nog voor mijn vriend of ik iets kon zeggen zei mijn schoonzusje dat ons gezin met dieren ook heel mooi compleet is en kinderen een eigen keuze zijn.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:17

Varekaj schreef:
Ik geloof niet dat eender wie hier vrolijk zou worden van echt wekelijks opmerkingen dat je zo'n leuke tante zal zijn, dat ze uitkijken naar de uitstapjes die jullie gaan maken, dat het allemaal wel zal bijdraaien en bedenken, dat je heus wel zal babysitten en helemaaaaaal verliefd gaat worden op dat wondertje, dat je heus wel gratis ponylesjes zal geven en meepakken op wedstrijden en wie weet zelfs wel een pony zal kopen en ga zo maar ff door. Dat elke "doe ik niet" gewoon vermorzeld wordt onder een gigantische doofpot. De enige manier om daar vanaf te raken is heel die meute buiten te schoppen en alle contact te verbreken.

Het is door dat kind dat de familie nu telkens weer over mijn duidelijke grenzen blijft drammen omdat ze heel goed weten dat ik hem dat niet wil ontnemen. En dat ik op basis daarvan het kind tolereer.

Is het kind dan de dupe? Waarschijnlijk wel. Maar als ze aan de andere kant mijn grenzen hadden gerespecteerd, dan was het ook zo ver niet gekomen.
Zijn neef heeft dat wel gedaan. Resultaat? Ik pak die kinderen wel mee op sleeptouw. Help met taken voor school. Geef ze knotsgekke ideetjes om hun ouders grijs haar te bezorgen :))

En met de kinderen op stal idem dito. Die weten prima dat ik altijd inspiratie heb voor kattenkwaad.

@Mars

En ik denk niet dat het kind hier " de dupe" van is maar juist haar vriend, en wellicht zelfs haar relatie...
Laatst bijgewerkt door corinep op 12-04-22 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:18

Mijn moeder noemt mijn 2 opa-poezen, mijn paard en 2 mini's ook liefdevol haar kroost. Zij heeft trouwens nooit moeilijk gedaan over mijn standpunt om geen kinderen te willen. Ieder zijn keuze en zijn eigen leven.

Op mijn nieuwe werkplek idem trouwens! Best wel collega's met kinderen en tuurlijk zijn er vaak gesprekken over. Vaak best hilarische ook zelfs. En echt niemand (!!) van een toch wel grote equipe die ook maar een opmerking heeft gemaakt over kinderwens of wat dan ook toen ik aangaf bewust kinderloos te zijn. Heerlijk.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:34

Mars schreef:
‘Uitvechten over de rug van een kind’ yuk, dat we zelfs dit soort gemier in dit topic nog krijgen.

Nou sorry, je kan kinderen haten en dat is dikke prima, maar het lijkt me toch nog wel gewoon goed fatsoen om geen vetes uit te vechten over de ruggen van anderen die daar (zwaar) de dupe van zullen zijn. Er bestaan ook nog normale omgangsnormen waar niks 'yuk' aan is.

(Niet naar Varekaj gericht want ik snap haar dilemma, maar in het algemeen vond ik de betiteling van 'yuk' en 'gemier' wel een nare in deze.)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:56

Ik snap Verkaj heel goed.
Ze is helemaal niet verplicht om zich met andermans kinderen te bemoeien of daar op te passen, uitjes mee te doen.
Of haar leven daarop in te stellen.

Ik ben in zulke dingen wel heel duidelijk. Ik begin er niet aan ;)
En als vriend zou verwachten dat ik me uit zou laten foeteren dan is dat niet de juiste vriend. Hij zou het ook op moeten nemen voor jou Verkaj. En ook duidelijk aangeven dat jij je eigen leven hebt en dat jij je niet met die kinderen gaat bemoeien ;)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:57

Wat ben ik soms toch blij dat ik niet met schoonfamilie zit opgescheept. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 05:55

Pfffff ik ook zeg.
Alleen een schoonmoeder op duizenden km'd afstand. Joe. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:16

Ik heb hele leuke schoonfamilie <3. Mijn schoonvader noemt m'n vriend en mij de verstandigste van allemaal, juist omdat we geen kinderen willen :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:21

Vriend neemt het heus wel op voor me, alleen doet hij het op zulke manier dat zij er geen drama van maken. Subtiel tegenwerken kan je het noemen.

Bon. Hoe heerlijk is het om na een korte, brakke nacht zonder hengel of stress wakker te kunnen worden met een kop koffie op de bank en zo dadelijk genieten van een warme, deugddoende douche om de prut uit je ogen te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:25

Varekaj schreef:
Vriend neemt het heus wel op voor me, alleen doet hij het op zulke manier dat zij er geen drama van maken. Subtiel tegenwerken kan je het noemen.

Bon. Hoe heerlijk is het om na een korte, brakke nacht zonder hengel of stress wakker te kunnen worden met een kop koffie op de bank en zo dadelijk genieten van een warme, deugddoende douche om de prut uit je ogen te krijgen.

Heerlijk.

En vanavond na een lange werkdag alles van je af gooien, lekker buiten in het zonnetje zitten met een glas fris, geen gedoe om je heen. Rust <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:27

Zonder een continue mama mama mama mama mama om je oren te krijgen. Heerlijk he!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:28

Zo, wat een bemoeienis allemaal zeg. Ik denk dat Varekaj zich helemaal niet hoeft te verantwoorden waarom ze niet met dat kind opgezadelt wil worden. En therapie, serieus? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:49

Ach ik kan wel tegen een stootje hoor. Als je jarenlang in de zorg werkt, waaronder in een dienstverlenende functie en als 1e aanspreekpunt dan krijg je standaard een hoop SH*t over je heen.

Wie denkt dat kinderen geen nee meer kunnen accepteren, ze krijgen het perfecte voorbeeld van volwassenen ingelepeld hoor. Jezus Christus ben ik blij dat ik een andere job heb intussen. We kunnen veel zeggen en klagen over opvoeding en rotverwend zijn, maar als je ziet hoe ook oudere generaties veeleisend zijn en onterecht denken dat de zon uit hun reet schijnt en dat alles daar omheen draait...

Dat drankje in de zon wordt waarschijnlijk iets voor morgen. Voor vandaag voorspellen ze regen in Belgenland :P

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:12

Ik snap je wel hoor Varekaj. Zelfs als je op den duur toch zou zeggen van 'allez, we gaan een dagje naar de zoo' om je vriend een plezier te doen kan je dat eigenlijk niet. Dan voer je de schoonfamilie alleen maar meer om nog harder er op te hameren want dan hebben ze de eerste slag al 'gewonnen'.

Erg dat je zo voet bij stuk moet houden dat het ook in je relatie murky waters geeft. Ik hoop dat jullie er een mooie middenweg in vinden!

Hier laatst weer een verhaal van iemand die een nieuwe vriendin heeft in Rdam. Ze had al 4 kinderen van 3 vaders bla bla. Dus ik zei, oei als hij maar oplet. Maar het was al prijs. Kind 5 van vader 4 is al in ontwikkeling. Ik kan me er zo niks bij voorstellen hoe je leven dan moet zijn.

Hier ook nagedacht over sterilisatie maar ik vind het nogal een onderneming/operatie om te ondergaan voor niks eigenlijk, Dan kan ik beter stoppen met anticonceptie en een condoom gebruiken als er toevallig nog eens iemand op mijn pad komt. Is ook goedkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:19

Kind 5 van 4 was dan gewoon een kwestie van tijd..

Heerlijk wakker worden.. vriend is al richting werk en ik lig nog in bed met de kat op schoot wakker te worden. Die kat die om 5:45u met z'n demente hoofd al tegen de badkamer deur aan het miauwen was. En toen we wat zeiden dolblij tot de conclusie kwam dat de slaapkamer deur een kwart draaien was en wel open was _O-

Van de kat kan ik dat wel hebben. Ik zou van zeurende kinderen op dat tijdstip echt direct chagerijnig zijn de rest van de dag..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:25

Mijn vriend die komt ineens naar me toe met "dit ga je niet leuk vinden maar ik ga het toch doen." :') Oke brand los!

Hij is toen hij net in Nederland kwam wonen een paar keer uitgenodigd door een [***] om bij hem thuis te komen eten. Ze hebben iets van 3 of 4 kinderen waarvan 1 nog een baby.

Nu heeft hij ze bij ons thuis uitgenodigd voor een etentje want hij vind het asociaal om dat niet 'terug te geven'.

Maar die kinderen komen dus waarschijnlijk ook mee. Wij hebben NIETS in huis voor kinderen. Letterlijk niets. Daarnaast heb ik echt geen zin om hier met wildvreemde aan tafel te zitten, waarvan 96% van de gesprekken over de kinderen zullen gaan.

Heb al aangegeven dat ik dan gezellig bij m'n ouders ga eten en 's avonds lekker naar stal ofzo. Dahaaag! Ik wil mijn neefjes hier niet eens in huis hebben, laat staan een baby van een paar maanden oud.

Succes ermee!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:30

Speelgoed nemen ze zelf vaak wel mee.
Tenminste hier wel. Ja ik heb kleurtjes en papier maar dat is het.

Zou het moeilijker vinden wat op tafel te zetten met doe kinderen.
Ja pannenkoeken en friet of zo :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:35

Dat zoekt hij maar uit, ik neem aan dat hij een Pakistaans gerecht gaat koken maar er zeer waarschijnlijk niet over nadenkt dat hij voor die kinderen iets anders moet maken. Daarnaast vraag ik me af hoe hij 5 extra mensen kwijt wil, want we hebben maar 4 stoelen. Kinderen kunnen op de bank, maar qua eten lijkt me dat er dan nogal geknoeit gaat worden. Maar, dat zoekt hij maar uit.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:46

Oei, daar is niet echt over nagedacht lijkt het. :=
Ik zou er ook alles behalve blij van worden ja, en lekker de deur uit gaan. Veel plezier. :evaw: :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:58

Maar nemen ze hun kinderen mee?

Of ben ik dan zo'n poedersuiker dat ik dat nooit doe?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:58

Hij zoekt het inderdaad maar uit :D dat had ik ook zo gedaan :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:59

Urbanus schreef:
Maar nemen ze hun kinderen mee?

Of ben ik dan zo'n poedersuiker dat ik dat nooit doe?

Das wel de vraag idd. Ik zou het opmerkelijk vinden als ze dat wel zouden doen.