996981 schreef:[
Grappig. Het was niet ethisch verantwoord van zwakkeren en ouderen te vragen zelf zorg te dragen voor hun veiligheid. Het was immers niet oké mensen buiten te sluiten in een maatschappij.
En desondanks is dat nog wel grotendeels wat we doen: de mensen die risico lopen vooral vragen binnen te blijven zodat anderen dat niet hoeven.
Citaat:
Hetzelfde is nu wel aan het gebeuren bij de veelal jonge, gezonde mensen die niet willen vaccineren omdat het risico op ziekenhuisopname voor hen nihil is. Dat vinden we wel oké?
Nee, ik vind dat niet oke. Ik wil liever dat we dit soort dingen eens echt uit gaan werken.
Maar wat in elk geval niet klopt is wat je hier schrijft. Het risico op ziekenhuisopname is niet nihil, er zijn al verscheidene jonge mensen opgenomen met ernstige en zeer ernstige klachten. We kennen de langetermijngevolgen van het virus niet, en een best wel aanzienlijk deel, ook van de jongeren, houdt langdurig klachten die invloed hebben op het dagelijks leven. Dat zijn hoe dan ook belangrijke overwegingen, waar heel weinig aandacht naartoe gaat... maar er wordt best wel een flinke gok genomen met vermijdbare gezondheidsschade in de toekomst.
... alleen iedere keer als we te dicht in de buurt komen van die inhoud, gaat het gauw weer over horeca of festivals. (Maar de eerste mensen die wegens langdurige covid uitvallen komen nu zo'n beetje bij de poorten van de Wet Poortwachter, om daar te ervaren hoe leuk het UWV is bv. Daar zegt Rutte volgens mij niets over, maar het gaat veel mensen behoorlijk raken.)