Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:57

veerledec schreef:
bigone schreef:
In België zijn inmiddels op 250000 prikken met AZ 5 ernstige problemen met bloedstolling /bloedplaatjes gemeld. Wanneer je dat afzet tegen Uk dan moeten daar honderden meldingen zijn . 1 op de 50.000 een ernstige bijwerking vind ik nogal veel. Zou de UK toch wat onder de pet houden of is er toch een verkeerde batch geleverd ?

11 in België zeiden ze hier vanavond op de radio?

Klopt maar die zes was niet zoveel mee aan de hand en liepen geen enkel gevaar. De andere vijf wel waarvan twee zeer ernstig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:05

Coby schreef:
Zo uit mijn hoofd en bij mij bekend. VO HAVO en VWO in quarantaine. Teveel besmettingen onder leerlingen en leerkrachten. 4 scholen verschillende groepen in quarantaine. Speciaal onderwijs dicht ivm teveel verschillende besmettingen. En dat in 1 dorp.

En dan is het volgens mij gezonde angst om het blijkbaar ook te ‘moeten’ krijgen. Alles voor het onderwijs etc.

Wolvega (Lindecollege) nog niet, mijn dochter (VWO) is vandaag "gewoon" naar school geweest,

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:08

Morrie schreef:
ik zou niet weten waar je kan stemmen, niet in verdiept want ik durf toch niet.
Ik ben blijven hangen bij de woorden van Rutte: blijf thuis. Zodra ik de deur uit ga, krijg ik een heel onaangenaam gevoel, dus laat maar zitten.

Kom je helemaal nergens? Geen dokter, tandarts oid
Winkel?
Kennis van me is directeur van twee verpleeghuizen in belgie. Daar zijn zowel personeel als bewoners een maand geleden voor de tweede maal gevaccineerd
En nu een uitbraak en 7 overleden
Ondanks vaccinatie
Je noemt vaccinatie als iets wat je zal behoeden corona te krijgen maar er komen steeds meer gevallen die na vaccinatie toch ernstig ziek worden helaas

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:09

Lindecollege was een aantal eerder weken geleden wel iets? Dit gaat om locaties in Heerenveen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:17

Coby schreef:
Lindecollege was een aantal eerder weken geleden wel iets? Dit gaat om locaties in Heerenveen.

Mijn nicht en haar gezin zitten in Heerenveen in quarantaine, bij de kinderen op school corona, lagere school.
Beiden werken in het ziekenhuis in Heerenveen.
Collega van hem heeft op ic gelegen. Was boom van een kerel, is een schim van wat hij ooit was.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:19

tienus63 schreef:
Coby schreef:

Mijn nicht en haar gezin zitten in Heerenveen in quarantaine, bij de kinderen op school corona, lagere school.
Beiden werken in het ziekenhuis in Heerenveen.
Collega van hem heeft op ic gelegen. Was boom van een kerel, is een schim van wat hij ooit was.

Dat bedoel ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:28

tokedri schreef:
Kennis van me is directeur van twee verpleeghuizen in belgie. Daar zijn zowel personeel als bewoners een maand geleden voor de tweede maal gevaccineerd
En nu een uitbraak en 7 overleden
Ondanks vaccinatie
Je noemt vaccinatie als iets wat je zal behoeden corona te krijgen maar er komen steeds meer gevallen die na vaccinatie toch ernstig ziek worden helaas

Dit is wel erg. Had er hier in de media nog niks over gehoord of gelezen.
Zo sneu dit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:39

De maatregelen voor Semana Santa zijn bekend gemaakt.
Strenger dan op basis van de huídige data onderbouwd doch de verschillende trends én de logische verwachting van meer reizen tijdens het feestweekeinde zijn nu ook eens goed doordacht meegenomen.

Hier in Andalucía geen provinciegrenzen open en uiteraard oor de grens van de deelstaat niet.
Andere deelstaten idem, behalve Madrid. Omdat de omliggende deelstaten hun grenzen controleren; nu eens vóór het komende weekeinde, is Madrid in effect ook dicht *\o/*

Avondklok van 22.00 naar 23.00 uur. Winkels en restaurants mogen tot 22.30 open.

...en de vaccinaties... elk woord daarover is een woord teveel.
Wát een verschutting van álle betrokkenen; van ´onafhankelijke´wetenschap, overheden tot industrie. ÉÉN GROTE manipulatie met de onverbloemde leugen van het vaccinatie-paspoort als vlag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:48

Ik vind Spanje een ingewikkeld land :') Provincies, deelstaten, steden,...
Zei zij die in een nog ingewikkelder land leeft :+

In elk geval een goed signaal dat ook Madrid deze keer ' gesloten ' blijft. Ze hebben wel geleerd uit het verleden dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:48

Pandora2 schreef:
tokedri schreef:

Dit is wel erg. Had er hier in de media nog niks over gehoord of gelezen.
Zo sneu dit.

Hier wel.

Vaccinatie beschermt wel tegen de meest ernstoge gevolgen van Covid19; voorkomt wel ziekenhuisopname, duk op de ICs.
Dát is _/-\o_

Het maakt echter wel degelijk heel veel prima gezonde gevaccineerden een paar dagen behoorlijk ziek. Meer dan de meeste mensen van Covid19 worden.

Ook voorkomt het geen herinfectie en besmettelijkheid. Dit laatste is de grote leugen mbt mogen reizen. De misinformatie creëert een Peltzman effect mbt Covid19 :roll:

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:12

De grootste farce is echter wel dat wij niet buiten de provincie mogen, maar dat Duitsland onze provincie als veilig heeft bestempeld en ook Britten weer binnen mogen. Ergo: Ryanair zet 200 extra vluchten in naar de Balearen (Ibiza, Mallorca) en Alicante voor de paasvakantie. En die toeristen mogen vrolijk rondtoeren, want hebben geen woonadres. Bizar!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:16

Dat is wel heel cru inderdaad

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:18

:x Meen je niet joh !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:19

MoniqueT schreef:
De grootste farce is echter wel dat wij niet buiten de provincie mogen, maar dat Duitsland onze provincie als veilig heeft bestempeld en ook Britten weer binnen mogen. Ergo: Ryanair zet 200 extra vluchten in naar de Balearen (Ibiza, Mallorca) en Alicante voor de paasvakantie. En die toeristen mogen vrolijk rondtoeren, want hebben geen woonadres. Bizar!

Dé beste illustratie van dat we exploitatie-vee zijn. Dat PCR test, vaccinatie-bewijs geen énkel argument voor vrij reizen zijn wordt verbloemd, op EU niveua in een paspoort vertaald en de massa gelooft het.

Afgezien van de hygiëne mbt masker/afstand/handen, voel ik me aan nog maar één regel gehouden; niet gepakt worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:26

Helaas volstrekt voorspelbaar; héb dat al maanden terug geschreven:
De locals zijn pas vér na de zomer voor meer dan de helft gevaccineerd en blijven in hun bewegingsvrijheid beperkt op basis van besmettingsdata welke door zich vrij bewegende toeristen hoog gehouden worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:20

MoniqueT schreef:

Dit inderdaad. Dat is toch belachelijk ?
Ik mag niet eens door België heen naar NL , maar wel in vliegtuig naar Dubai, Canarische Eilanden, Mallorca...noem maar op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:01

Getup schreef:
MoniqueT schreef:

Dit inderdaad. Dat is toch belachelijk ?
Ik mag niet eens door België heen naar NL , maar wel in vliegtuig naar Dubai, Canarische Eilanden, Mallorca...noem maar op.

...en de locals daar mogen hun provincies niet uit en dat blijft zo door de import van besmettingen door de toeristen; de locals moeten het laag genoeg houden voor toerisme met goen nep paspoort 8)7

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:16

Hier morgen waarschijnlijk vervroegd overlegcomité omdat de besmettingen zo hard stijgen. Meer dan 3000 nieuwe per dag nu al enkele dagen.

Als het schip vertrekt met halfopen boegdeuren, blijft het heel de rit pompen of verzuipen natuurlijk :x

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:13

moonsparkle schreef:
60+ volop vaccineren duurt misschien ook nog even nu AZ stil ligt

Ze gaan een ander vaccin gebruiken voor de groep 60+ en de risico groepen toch!?
Dacht het Jansen vaccin

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:27

Popstra schreef:
moonsparkle schreef:
60+ volop vaccineren duurt misschien ook nog even nu AZ stil ligt

Ze gaan een ander vaccin gebruiken voor de groep 60+ en de risico groepen toch!?
Dacht het Jansen vaccin

Dat is het advies van de gezondheidsraad, maar ze volgen zo’n advies niet altijd op (helaas)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:44

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:49

tienus63 schreef:
Sommige mensen zijn compleet de weg kwijt.

https://nos.nl/l/2373146

Dit heeft ook niks meer met Corona te maken maar met een heel andere vorm van wantrouwen.

Maar ik merk het in de klas ook dat ik dingen over nieuws, media maar ook politiek uitleg en dat ik dan leerlingen heb die vragen of ik dat zelf ook geloof of van de overheid moet zeggen :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:51

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:30

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:32

Ondertussen lopen de gemiddelde besmettingen per week nu ook richting de 6000 en is er ook oploop te zien in de ziekenhuizen.
Tot zover de vele mensen die zeiden dat we geen nieuwe golf meer zouden krijgen en dat het wel zou blijven kabbelen -O-