Zebrastreep schreef:Dankjewel iedereen waardeer het heel erg!
Helaas heeft mijn tante ook nog klachten gekregen ze denkt zelf van hooikoorts maar aangezien ze binnen de 3 dagen is langsgeweest voordat mijn opa klachten kreeg durf ik er wel op te wedden dat het wel zo is.
Nou ja ik probeer er positief in te blijven staan en de hopen dat het goed komt.
Bah, hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

CynthiaV schreef:Als dat zo was dan was er geen enkele beperking buiten nodig geweest toch? Ze zijn gewoon in een grote groep een feestje gaan vieren en verpesten het dus voor de mensen die er wel rustig zaten en zich aan de regels hielden, en dat is gewoon egoïstisch en asociaal.
Op mijn werk kijken we naar de mogelijkheden van de bewoners, niet naar de beperkingen. Dat zouden mensen met deze situatie ook moeten doen, wees blij dat het zulk mooi weer is en dat je naar buiten kan. Niet alleen maar kijken naar wat je allemaal niet mag, van negatief denken is nog nooit iemand zich beter gaan voelen.
En natuurlijk wil ik ook niets liever dan dat alles weer normaal is, maar het is helaas niet anders en je veranderd er niets aan door er tegen aan te blijven schoppen.
Hebben al die demonstraties vorig jaar geleid tot fors meer besmettingen? Nee. Heeft het schaatsen geleid tot fors meer besmettingen, ondanks de kou en ondanks "de Britse variant"? Ook nee. De beperkingen piepen en kraken inmiddels aan alle kanten: het OMT had niet eens geadviseerd om de restaurants te sluiten, Van Dissel ijlt een beetje in het luchtledige in onbegrijpelijke taal met allerlei uit de lucht gegrepen cijfers en lijkt vooral te kicken op zijn momentje in de spotlights, en veel van de maatregelen zijn zo arbitrair als het maar zijn kan. Zoals Wilders zei: iedere wetenschappelijke publicatie wordt aan alle kanten ge-peer reviewed en wij nemen gewoon klakkeloos aan wat het RIVM zegt, no questions asked. De economie ligt op z'n gat (want de klap moet nog komen), het onderwijs is een ravage, mensen zijn niet behandeld voor behoorlijk ernstige aandoeningen en ziektes, en de GGZ (wat ook onderdeel uitmaakt van de zorg

) is nóg verder overbelast, de zelfmoordcijfers stijgen en steeds meer mensen hebben last van depressieve klachten. En toch vinden "we" dat dat allemaal moet blijven wijken voor corona, maar hoe lang is dat nog houdbaar?
En denken in mogelijkheden etc. is heel leuk als je je huis uit kunt voor je werk, sociale interactie hebt op je werk, als je een achtertuin hebt etc., maar in Amsterdam en andere grote steden hebben veel mensen die luxe niet. Die zitten veelal in appartementen en mogen blij zijn als ze überhaupt al een balkon hebben, laat staan een tuin. Veel van hen zullen thuiswerken, dus hun sociale interactie en beweging is zo ongeveer 0 als ze zich aan alle regels houden. Tel daarbij op dat er ook geen einddatum is hieraan, dat er nu geen touw meer vast te knopen is aan de voorwaarden voor bepaalde versoepelingen of verdere beperkingen worden ingevoerd, en het is voor veel mensen gewoon een heel uitzichtloze situatie.