Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:10

Steeph schreef:
_San87_ schreef:

Ik vraag het me af. Het is wetenschappelijk aangetoond dat het virus in de buitenlucht nauwelijks verspreid. Tel daar het UV-licht van de zon bij op, en het virus kan nauwelijks nog wat. Binnenshuis, daar is de verspreidingskans het grootst.

Dus ja, ik snap wel dat Amsterdammers in het Vondelpark zijn gaan zitten. Helemaal wanneer die mensen zelf geen tuin of balkon hebben.

Huh? Zou je dat dik gedrukte willen uitleggen?

UV-licht inactiveert virusdeeltjes af. Ik las een krantenartikel over het virus en de buitenlucht waarin het zich nauwelijks verspreid, zal kijken of ik het kan vinden.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/on ... ~b28c006b/

Het artikel is bijna een jaar oud.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:13

Als dat zo was dan was er geen enkele beperking buiten nodig geweest toch? Ze zijn gewoon in een grote groep een feestje gaan vieren en verpesten het dus voor de mensen die er wel rustig zaten en zich aan de regels hielden, en dat is gewoon egoïstisch en asociaal.
Op mijn werk kijken we naar de mogelijkheden van de bewoners, niet naar de beperkingen. Dat zouden mensen met deze situatie ook moeten doen, wees blij dat het zulk mooi weer is en dat je naar buiten kan. Niet alleen maar kijken naar wat je allemaal niet mag, van negatief denken is nog nooit iemand zich beter gaan voelen.
En natuurlijk wil ik ook niets liever dan dat alles weer normaal is, maar het is helaas niet anders en je veranderd er niets aan door er tegen aan te blijven schoppen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:16

Er zijn meerdere artikelen te vinden die hetzelfde onderschrijven. Dus je kunt je inderdaad afvragen of al die maatregelen buiten echt zo hard nodig zijn.

En feestjes vieren e.d. vind ik ook wel te ver gaan. Maar ik neem t ze niet kwalijk dat ze lekker buiten willen zijn.

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:19

Buiten dat het veel te druk was in dat park ( dan had ik zelf echt al weggeweest, zonder dat er Corona was al) maar jemig die hoeveelheid afval die er lag :wow:
Het leek verdorie wel een vuilnisbelt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:23

Het probleem is dat de desinfecterende werking van UV licht afkomstig is van het UV-C licht. UV-C afkomstig van de zon komt niet door de atmosfeer van de aarde waardoor wij hier dus geen UV-C straling hebben en dus geen desinfecterende werking van de zon.
https://www.newscientist.nl/nieuws/griepvirussen-doden-uv-licht/

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:24

De troep die al die idioten in het vondelpark hebben achtergelaten. Triest. -:(-

MyWishMax

Zijn jullie echt zo verbaasd over al dat vuil? Ik weet niet beter dan dat mensen zo asociaal zijn. Kijk maar eens op het strand na een warme dag, vlakbij een Mac en noem maar op. En dat was al zo toen ik nog klein was. Maakt niet uit of er een prullenbak is, gewoon laten liggen is makkelijker blijkbaar

Zelfs mijn eigen voortuin ligt elke keer vol met zooi van anderen...
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-02-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Sterkte Zebrastreep!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:27

MyWishMax schreef:
Zijn jullie echt zo verbaasd over al dat vuil? Ik weet niet beter dan dat mensen zo asociaal zijn. Kijk maar eens op het strand na een warme dag, vlakbij een Mac en noem maar op. En dat was al zo toen ik nog klein was. Maakt niet uit of er een prullenbak is, gewoon laten liggen is makkelijker blijkbaar

Nee natuurlijk niet verbaast. Maar dat neemt niet weg hoe triest en zoals je zegt asociaal het is. En ik erger me daar aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:28

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:34

marley93 schreef:
MyWishMax schreef:

Nee natuurlijk niet verbaast. Maar dat neemt niet weg hoe triest en zoals je zegt asociaal het is. En ik erger me daar aan.

Nee, dat ben ik met je eens :j Ik heb dat altijd als ik ergens langs rijd zoals hier de mac of een recreatie gebied na mooi weer. Bizar en asociaal

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:35

MyWishMax schreef:
marley93 schreef:

Nee, dat ben ik met je eens :j Ik heb dat altijd als ik ergens langs rijd zoals hier de mac of een recreatie gebied na mooi weer. Bizar en asociaal

Is het idd. Hier heeft iemand etensresten in onze tuin geflikkerd :').

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:00

Dankjewel iedereen waardeer het heel erg!

Helaas heeft mijn tante ook nog klachten gekregen ze denkt zelf van hooikoorts maar aangezien ze binnen de 3 dagen is langsgeweest voordat mijn opa klachten kreeg durf ik er wel op te wedden dat het wel zo is.

Nou ja ik probeer er positief in te blijven staan en de hopen dat het goed komt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:21

Britta31 schreef:
Stukje Camembert gekocht.Nu krijg ik klachten van de gezinsleden.Het stinkt de koelkast uit.Ik heb het al in een dubbel plastic bakje zitten.

Zou dat ook zijn geweest als je het ongemerkt/ongezien had gekocht en toen in dat dubbele bakje had gedaan. Desnoods met een sticker; ‘bakvet’ erop.?

Sommige mensen klagen al bij het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:30

Zebrastreep schreef:

Helaas heeft mijn tante ook nog klachten gekregen ze denkt zelf van hooikoorts maar aangezien ze binnen de 3 dagen is langsgeweest voordat mijn opa klachten kreeg durf ik er wel op te wedden dat het wel zo is.

Nou ja ik probeer er positief in te blijven staan en de hopen dat het goed komt.
Bah, hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. :knuffel:

CynthiaV schreef:
Als dat zo was dan was er geen enkele beperking buiten nodig geweest toch? Ze zijn gewoon in een grote groep een feestje gaan vieren en verpesten het dus voor de mensen die er wel rustig zaten en zich aan de regels hielden, en dat is gewoon egoïstisch en asociaal.
Op mijn werk kijken we naar de mogelijkheden van de bewoners, niet naar de beperkingen. Dat zouden mensen met deze situatie ook moeten doen, wees blij dat het zulk mooi weer is en dat je naar buiten kan. Niet alleen maar kijken naar wat je allemaal niet mag, van negatief denken is nog nooit iemand zich beter gaan voelen.
En natuurlijk wil ik ook niets liever dan dat alles weer normaal is, maar het is helaas niet anders en je veranderd er niets aan door er tegen aan te blijven schoppen.
Hebben al die demonstraties vorig jaar geleid tot fors meer besmettingen? Nee. Heeft het schaatsen geleid tot fors meer besmettingen, ondanks de kou en ondanks "de Britse variant"? Ook nee. De beperkingen piepen en kraken inmiddels aan alle kanten: het OMT had niet eens geadviseerd om de restaurants te sluiten, Van Dissel ijlt een beetje in het luchtledige in onbegrijpelijke taal met allerlei uit de lucht gegrepen cijfers en lijkt vooral te kicken op zijn momentje in de spotlights, en veel van de maatregelen zijn zo arbitrair als het maar zijn kan. Zoals Wilders zei: iedere wetenschappelijke publicatie wordt aan alle kanten ge-peer reviewed en wij nemen gewoon klakkeloos aan wat het RIVM zegt, no questions asked. De economie ligt op z'n gat (want de klap moet nog komen), het onderwijs is een ravage, mensen zijn niet behandeld voor behoorlijk ernstige aandoeningen en ziektes, en de GGZ (wat ook onderdeel uitmaakt van de zorg :)* ) is nóg verder overbelast, de zelfmoordcijfers stijgen en steeds meer mensen hebben last van depressieve klachten. En toch vinden "we" dat dat allemaal moet blijven wijken voor corona, maar hoe lang is dat nog houdbaar?

En denken in mogelijkheden etc. is heel leuk als je je huis uit kunt voor je werk, sociale interactie hebt op je werk, als je een achtertuin hebt etc., maar in Amsterdam en andere grote steden hebben veel mensen die luxe niet. Die zitten veelal in appartementen en mogen blij zijn als ze überhaupt al een balkon hebben, laat staan een tuin. Veel van hen zullen thuiswerken, dus hun sociale interactie en beweging is zo ongeveer 0 als ze zich aan alle regels houden. Tel daarbij op dat er ook geen einddatum is hieraan, dat er nu geen touw meer vast te knopen is aan de voorwaarden voor bepaalde versoepelingen of verdere beperkingen worden ingevoerd, en het is voor veel mensen gewoon een heel uitzichtloze situatie.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:30

Volgende keer blue stilton kopen en open in de koelkast leggen, eens kijken of ze camembert dan nog zo erg vinden _O-

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:36

Of Rommedoe.... dan ruikt camembert echt naar niets.....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:42

Zoveel zin om dingen te doen. Te studeren, lekker college actief bij te wonen. Maar werd al met best veel klachten wakker dus het meest verstandige is om niks/weinig te doen. Hoe ga ik ooit mijn studie halen. -O-

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:48

Mkango schreef:
Zebrastreep schreef:

Bah, hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. :knuffel:

CynthiaV schreef:
Hebben al die demonstraties vorig jaar geleid tot fors meer besmettingen? Nee. Heeft het schaatsen geleid tot fors meer besmettingen, ondanks de kou en ondanks "de Britse variant"? Ook nee. De beperkingen piepen en kraken inmiddels aan alle kanten: het OMT had niet eens geadviseerd om de restaurants te sluiten, Van Dissel ijlt een beetje in het luchtledige in onbegrijpelijke taal met allerlei uit de lucht gegrepen cijfers en lijkt vooral te kicken op zijn momentje in de spotlights, en veel van de maatregelen zijn zo arbitrair als het maar zijn kan. Zoals Wilders zei: iedere wetenschappelijke publicatie wordt aan alle kanten ge-peer reviewed en wij nemen gewoon klakkeloos aan wat het RIVM zegt, no questions asked. De economie ligt op z'n gat (want de klap moet nog komen), het onderwijs is een ravage, mensen zijn niet behandeld voor behoorlijk ernstige aandoeningen en ziektes, en de GGZ (wat ook onderdeel uitmaakt van de zorg :)* ) is nóg verder overbelast, de zelfmoordcijfers stijgen en steeds meer mensen hebben last van depressieve klachten. En toch vinden "we" dat dat allemaal moet blijven wijken voor corona, maar hoe lang is dat nog houdbaar?

En denken in mogelijkheden etc. is heel leuk als je je huis uit kunt voor je werk, sociale interactie hebt op je werk, als je een achtertuin hebt etc., maar in Amsterdam en andere grote steden hebben veel mensen die luxe niet. Die zitten veelal in appartementen en mogen blij zijn als ze überhaupt al een balkon hebben, laat staan een tuin. Veel van hen zullen thuiswerken, dus hun sociale interactie en beweging is zo ongeveer 0 als ze zich aan alle regels houden. Tel daarbij op dat er ook geen einddatum is hieraan, dat er nu geen touw meer vast te knopen is aan de voorwaarden voor bepaalde versoepelingen of verdere beperkingen worden ingevoerd, en het is voor veel mensen gewoon een heel uitzichtloze situatie.

Na de rellen zijn er veel agenten en ME'ers positief getest, ik gok dat die vandalen niet zijn gaan testen, maar ondertussen besmetten ze wel anderen en dan krijg je dus dat de cijfers oplopen. En nogmaals ik snap het dat mensen naar buiten willen, maar zoals het nu in het vondelpark ging is gewoon idioot. Jij moet het daar toch ook mee eens zijn, er zijn toch zat andere opties.
En natuurlijk lijkt het uitzichtloos, maar dit helpt toch echt niks. Dit werkt toch alleen maar meer beperkingen in de hand.
En ik ben ook iemand die last heeft van de afgeschaalde zorg, en ik wil ook graag weten of ik weer beter word of niet. Maar ik begrijp ook heel goed dat de mensen in het ziekenhuis maar 1 paar handen hebben.

En die smiley na de ggz was niet nodig

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:49

Monteur gebeld omdat onze koelkast een paar dagen achter elkaar een enorme herrie maakt(e).
Nu komt de monteur straks, maar nu maakt de koelkast geen herrie meer :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:55

Zebrastreep :(:)

Coconut koelkast staat waterpas genoeg en het dooiwater kan goed weg?

Hier vanmorgen vroeg wakker van buiten gezellig vroeg (was voor half 8) met decoupeerzaag aan de gang gaan en nu al 2.5 uur mogen luisteren naar timmeren zagen enz. Deze mensen maken geen goede start in hun nieuwe huis op deze manier :n . Enig rekening houden met buren is er niet bij. -O- Eerst het huis 7 dagen per week voor meer dan twee weken van vroeg tot laat hakken beuken, slijpen zonder enige aankondiging.

Ook op zondag beginnen rond half 8. En nu al dagen buiten bezig met een voliere lijkt. Had de vogels binnen al gehoord op het moment dat het licht wordt. Wat het zijn geen idee maar het fluit heel schel en hard, en de voliere is tegen hun achterschutting gebouwd. Maximaal ver van hun eigen huis maar daardoor maximaal dicht bij anderen. Mijn buurman heeft hem tegen zijn achterschutting staan. Bij mij zit er 2 m tussen of zo. Overdag maakt me weinig uit zolang het niet continue schel is. maar als ze met licht worden al schel gaan zitten fluiten buiten ben ik toch minder blij. -O-

Ik heb zelf vogels en een voliere gehad, maar in deze setting met zo weinig ruimte op je buren had ik ze niet aangedaan :n . Ik hoop dat het meevalt maar wat ik hier en daar zo opgevangen heb rondom zitten ze kwa irritatiegrens al op de laatste zenuw te werken bij best veel mensen. Dat is niet wat je wilt hebben als je ergens net woont. :n

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:18

Deze is echt helemaal mijn eigen schuld, maar ik heb teveel salmiak snoepjes gegeten en ik ben zooo misselijk nu _O- :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:20

Een kat die bij onze kippen wil >;) .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:40

Lakse beleid van basisscholen waardoor wij allemaal in quarantaine moeten tot we weten of neefje positief is. Vorige week al geval op school, maar werd deze week pas naar buiten gebracht toen er 2 klasgenootjes positief waren dat dat de juf dus was vorige week.
Hele klas is dus weekend gewoon niet in quarantaine geweest, omdat er niks bekend was.

Doe je zo voorzichtig vanwege extreme risicogroep van meerdere mensen, wordt er zo laks omgegaan met alles waardoor wij in de stress zitten.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:58

een aanrijding, weer schade. gelukkig niet mijn fout.
maar altijd een rompslomp er omheen.