Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:In Haren ook heel druk, veel mensen die vrij dicht op elkaar in het zonnetje een ijsje zaten te eten. In de AH vanochtend ook heel druk en niemand! die afstand hield. Klanten niet, personeel niet...
Popstra schreef:Berdien schreef:In Haren ook heel druk, veel mensen die vrij dicht op elkaar in het zonnetje een ijsje zaten te eten. In de AH vanochtend ook heel druk en niemand! die afstand hield. Klanten niet, personeel niet...
Snap niet dat er zoveel over het personeel word gezeken. Net of die niks te verduren hebben. Krijgen constant een grote bek als ze de mensen er op wijzen dat ze afstand moeten houden en hun kar niet zo even moeten parkeren om vervolgens weg te lopen. Ze gaan overigens nu snachts vakken vullen ipv overdag.
SusanH schreef:Ik vind de anderhalve meter samenleving sowieso iets wat mooi bedacht is. Maar wat in de praktijk gewoon niet werkbaar is. Neem de supermarkt. Daar lukt het al niet. Immers als een ander in het pad staat en je moet er langs dan red je die afstand al niet. Buiten fietsen op het fietspad en iemand inhalen, ook daar lukt dat niet.
Eleeke schreef:SusanH schreef:Ik vind de anderhalve meter samenleving sowieso iets wat mooi bedacht is. Maar wat in de praktijk gewoon niet werkbaar is. Neem de supermarkt. Daar lukt het al niet. Immers als een ander in het pad staat en je moet er langs dan red je die afstand al niet. Buiten fietsen op het fietspad en iemand inhalen, ook daar lukt dat niet.
Online bestellen
Bredere paden in de supermarkt
Snelheid auto's omlaag en fietsers op de weg, bredere fietspaden ( Milaan begint daar al mee)
Centrum afsluiten voor auto's ( ik verwacht dat dat de optie gaat worden in mijn woonplaats bv)
Ik noem even aan paar voorbeelden er zijn vast nog veel creatievere dingen te bedenken.
Sizzle schreef:Ik heb de laatste 2 weken al een aantal keer fiks op mijn rem moeten staan omdat er mensen midden op doorgaande wegen op slecht zichtbare punten stonden. Meestal stonden ze een foto te maken. Ook veel naast elkaar fietsers op een 80 km weg.
Misschien hebben die in hun hoofd dat er vanwege de corona geen auto‘s zijn of zo
SusanH schreef:In China zijn mensen ook massaal meteen op stap gegaan. En is geen 2e piek geweest nog. Ik denk dat het wel meevalt. Situatie is ook heel anders nu, omdat er geen plekken zijn waar mensen massaal samen komen. En als het goed is houden mensen zich aan de richtlijnen (ok, behalve dan blijf thuis maar ja, de boodschappen moeten toch gedaan en je wil ook even een frisse neus halen).
Citaat:En als je bang leeft, ga je bang dood.
Ineke2 schreef:Niwla schreef:Sowieso snap ik de link tussen de snelheid van de auto’s en Corona niet?
Fietsers op de weg ( vanwege meer passeer ruimte) = snelheid auto’s omlaag.
Popstra schreef:Berdien schreef:In Haren ook heel druk, veel mensen die vrij dicht op elkaar in het zonnetje een ijsje zaten te eten. In de AH vanochtend ook heel druk en niemand! die afstand hield. Klanten niet, personeel niet...
Snap niet dat er zoveel over het personeel word gezeken. Net of die niks te verduren hebben. Krijgen constant een grote bek als ze de mensen er op wijzen dat ze afstand moeten houden en hun kar niet zo even moeten parkeren om vervolgens weg te lopen. Ze gaan overigens nu snachts vakken vullen ipv overdag.