Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:50

Net het liedje you'll never walk alone gezien op npo1. Met al die beelden erbij moest ik toch wel een traantje laten

The_Cat

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:51

Daarnet dit gezien, mijn god wat een drama. Het is niet echt een fijn beeld, geen dode mensen of dergelijks, maar de toestand in een ziekenhuis in Italië

https://vimeo.com/398334975

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:52

Wanneer wij hier in Nederland iedereen testen zal ons dodental tov besmette mensen ook compleet veranderen . Ik vermoed dat er heel veel mensen met het virus besmet zijn en hopelijk kan de test op antistoffen van de bloedbank daar de komende week wat duidelijkheid over geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:54

purny schreef:
Net het liedje you'll never walk alone gezien op npo1. Met al die beelden erbij moest ik toch wel een traantje laten

Ik ook purny.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:57

Undefined schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat Duitsland erg weinig doden heeft en er wellicht onderzoek gedaan moet worden naar waarom dat zo is? Zodat andere landen hun aanpak kunnen aanpassen.

Ja dat staat in dat artikel, maar op zich valt daar niet veel aan te leren.. de conlusie van het artikel is: italie had meer ouderen, en DLD heeft meer IC bedden..

Zelf ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren richting 6 april met de aantallen... of nou ja 'benieuwd' is niet het goede woord... -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:59

Italie heeft haast ieder jaar met griep ook 10x meer doden dan alle andere europese landen en er zijn ook wetenschappelijke artikelen over die daar de reden voor proberen te begrijpen. De vraag is dus minder wat Duitsland goed doet maar meer of er in Italie winst te behalen valt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:00

Ik denk dat landen vergelijken niet echt mogelijk is.
Ondanks dat er veel bezuinigd is op onze zorg is deze goed.
Ondanks dat er in Nederland steeds meer armoede komt is die naar mijn idee nog altijd minder dan in Italie.
We hebben wel veel ouderen, maar minder dan in Italie.
Duitsland is weer minder overbevolkt dan Nederland. Dat is ook zeker in hun voordeel.
Blijft moeilijk dat vergelijken, elk land is toch weer anders, ook al is het Europa.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:00

Cer schreef:
Loretta schreef:

Oke, Duitsland heeft meer IC bedden met benodigde apperatuur, maar dat komt omdat hun zorgstelsel anders is ingericht misschien?

Dus hoe gaan andere landen hier iets van opsteken? Do tell :j

Daar zouden landen naar moeten kijken. En als blijkt dat Duitsland de zorg beter heeft ingericht moeten andere landen ook niet zo arrogant blijven vasthouden aan hun eigen systeem. Ik snap dat je dat niet tijdens deze crisis zo even aan kunt passen. Het is voor nu roeien met de riemen die je hebt maar er komt ook een tijd na de crisis en dat is een tijd voor evaluatie en verbetering.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:01

Afbeelding

Ik mag hopen dat de tijden een grapje zijn.... of een foutje.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:01

Marie_Anne schreef:
Die man lijkt ook onvermoeibaar hè. Ik zag hem laatst ook nog bij het Jeugdjournaal, leuk dat hij daar de tijd ook voor neemt.

Ik ben totaal geen groot fan van Rutte of VVD stemmer, maar wat ben ik blij met deze man. Hij straalt rust en zekerheid uit en dat is wat we nu moeten hebben.

Ik schrik wel van de hoeveelheid nepnieuws die rondvliegt over het internet.

Raket kreeg toch het medicijn Chloroquin in het ziekenhuis? Hoe gaat het nu met je Raket, aangezien je zei dat je symptomen weer erger werden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:02

The_Cat schreef:
Daarnet dit gezien, mijn god wat een drama. Het is niet echt een fijn beeld, geen dode mensen of dergelijks, maar de toestand in een ziekenhuis in Italië

https://vimeo.com/398334975

Bizar om te zien

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:02

Sizzle schreef:
Italie heeft haast ieder jaar met griep ook 10x meer doden dan alle andere europese landen en er zijn ook wetenschappelijke artikelen over die daar de reden voor proberen te begrijpen. De vraag is dus minder wat Duitsland goed doet maar meer of er in Italie winst te behalen valt.

Daar was een theorie over, omdat het griepseizoen in Italië zo kort is zijn er te weinig mensen met afweerstoffen waardoor er in verhouding meer mensen overlijden . Of dit zo is? Geen idee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:03

Komen op fb nu ook staatjes voorbij waarbij ze NL naast Italië zetten, en dan de vraag erbij "wat doet NL verkeerd".

Naar mijn mening kan je dat niet vergelijken, ene land test sws meer dan de andere. Dus besmettingen vs overleden is ook geen eerlijk beeld. En dat zal met Duitsland niet anders wezen

Ann

@PSvanLot

Op dat tijdstip is er alles bijgevuld en voorradig. Maar misschien was 08:00 - 09:00 uur een betere optie geweest.

Anoniem

PSvanLot schreef:
[ [url=m/l8EhRg.png]Afbeelding[/url] ]

Denk dat het geen fout is. En beter iets dan niets toch, of wat is precies het probleem?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:04

PSvanLot schreef:

Hoe ouder je word hoe minder slaap . Meeste ouderen zitten om half zeven al aan het ontbijt. Wanneer je jong bent lijkt dit verschrikkelijk maar denk dat de oudjes er geen probleem mee hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:04

PSvanLot schreef:

Is geen fout, zeiden ze net op het nieuws ook.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:05

De koning geeft vanavond om 19.00 een toespraak.

Bron, het nieuws.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:06

Even een bericht vanuit Duitsland :wave: Het klopt dat hier vrij weinig doden zijn, maar imo wordt er niet bizar veel getest. Ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen met duidelijke symptomen die gewoon naar huis worden gestuurd zonder getest te worden. Dit hangt echter wel af van je deelstaat, de een test meer dan de ander. Een verklaring voor het late aantal doden is er op het moment niet, de Duitse wetenschappers staan er ook van te kijken. Het klopt wel dat we meer IC bedden hebben dan Nederland, maar op dit punt maakt dat nog geen groot verschil, want ze zijn nog lang niet allemaal bezet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:06

Mooie actie op de radio!

maar een gekke vraag...
Italie meer doden dan china.. Dit is alleen in getallen neem ik aan?
Niet in percentages?

China is toch zoooooo enorm veel groter?
Ik ben benieuwd hoe de percentages liggen.

Of juist wel in percentages, ik snap mezelf even niet meer... Rekenwonder.

Iemand die hier meer info over heeft en dit in Jip en janneke taal kan uitkauwen voor me?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:07

PSvanLot schreef:

Ik was gisteren om 7:30 in de Lidl en ik was zo ongeveer de enige jongere. Er was geen speciaal uur voor de ouderen, maar dat was eigenlijk de enige leeftijdscategorie die er liep.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:07

Jolliegirl schreef:
Mooie actie op de radio!

maar een gekke vraag...
Italie meer doden dan china.. Dit is alleen in getallen neem ik aan?
Niet in percentages?

China is toch zoooooo enorm veel groter?
Ik ben benieuwd hoe de percentages liggen.

Of juist wel in percentages, ik snap mezelf even niet meer... Rekenwonder.

Iemand die hier meer info over heeft en dit in Jip en janneke taal kan uitkauwen voor me?

Dat vroeg ik eerder hier ook.
Maar in Italië heel veel ouderen/vergrijzing

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:09

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:10

Is Italie dan een heel gezond land geweest dat daar zoveel mensen zo oud zijn geworden? Of zijn alle jongeren weggetrokken naar andere landen? Ik dacht dat vergrijzing toch iets was wat in alle landen wel een rol speelde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:11

bigone schreef:
PSvanLot schreef:

Hoe ouder je word hoe minder slaap . Meeste ouderen zitten om half zeven al aan het ontbijt. Wanneer je jong bent lijkt dit verschrikkelijk maar denk dat de oudjes er geen probleem mee hebben.

Oja, omdat het voor sommigen zo is, is het voor iedereen zo?
Mijn vader is nog net geen 70 maar alles voor 9 uur vind hij afschuwelijk. Mijn schoonouders (80) zijn vroeg-op mensen maar niet perse voor 7 uur hoor. Daarnaast ben je rustig een half uur bezig met die steunkoussen en weet ik veel wat, langzaam met de rollator naar de supermarkt. Dan mogen ze dus voor 6 uur uit hun bed?