Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:48

Anne_GTI schreef:
BLW, 6 km lang, 1 bocht... [ [url=m/G5HMnY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je hier een auto nog niet op tijd ziet aankomen wordt het tijd voor een blindengeleidehond.

Ja hier kan je prima 60, máár moet eerlijk zeggen dat ik fietsers ook bij voorkeur met een lagere snelheid zou inhalen hoor. Vooral omdat het vrij smal is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:00

Smal? 2 auto's kunnen elkaar passeren zonder de berm in te hoeven en elkaar de spiegel eraf te rijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:07

Ik zei al dat het wel op polderwegen etc zo is, maar ik dacht even alleen aan een stad :+

Maar zou zelf wel vaart minderen, maar dat ben ik persoonlijk dan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:13

Op dit soort polderwegen ga ik meestal 20-30 rijden als ik andere verkeersdeelnemers tegen kom.

Daar met 55km een fietser inhalen vind ik best aso eigenlijk.

Je mág er 60, het hoeft niet en zeker één beetje rekening houden met anderen kan geen kwaad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:15

Nouja 20-30 vind ik dan weer iets te :P dat rijd je in een woonwijk waar kinderen overal vandaan kunnen springen (en daar rijd ik ook echt rustig!) , maar zou toch wel richting de 40 /45 gaan, puur om ze geen hartaanval te geven.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-07-21 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:21

mvdende schreef:
Op dit soort polderwegen ga ik meestal 20-30 rijden als ik andere verkeersdeelnemers tegen kom.

Daar met 55km een fietser inhalen vind ik best aso eigenlijk.

Je mág er 60, het hoeft niet en zeker één beetje rekening houden met anderen kan geen kwaad.

Met die snelheid zul je menig fietser op een e-bike niet eens kunnen inhalen..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:43

Dat soort wegen heb je hier ook overal tussen de dorpjes. Op veel van die wegen mag je zelfs 80. Ik pas mijn snelheid wel altijd aan, afhankelijk van de breedte van de weg zo tussen de 30 en 50km per uur.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 20:58

Eh op zulke wegen werd ik als ruiter als ik mazzel had met 80 ingehaald. En jahoor dat werd ook gerust gedaan als we met een groepje inclusief kind reden. Mensen kunnen wat dat betreft zo aso zijn…
Ook toeterend langsrijden ook al rijden wij als ruiters achter elkaar ipv naast elkaar juist omdat wij het verkeer niet op willen houden. Maar ja… Gelukkig reageerde mijn paard er dus totaal niet op.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:43

Mensen die links op de snelweg rijden om een vrachtauto in te halen, maar dan langzamer rijden dan de vrachtauto die op de rechterbaan rijdt..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:45

Wielrenners, echt rotvolk over het algemeen. Rij ik richting een brug, waar 1 richting voorrang heeft. Ernaast loopt een fietspad. Gaan die wielrenners over de brug waar ze ook nog eens geen voorrang hebben. Dan ga je toeteren en verrekken echt geen spier. En dan afvragen waarom mensen zo'n gruwelijk hekel aan ze hebben. _-:(

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:04

Ik denk dat het motief van de wielrenner anders is dan mijn kippigheid, maar het doet me wel ergens aan denken. Sinds ik weer terug ben in NL fiets ik wat meer en jeetje... Wat zijn sommige fietspaden echt onwijs slecht aangegeven. Ik heb nu al twee keer gehad dat ik op de weg fietste, naar links of rechts keek en dan ineens een fietspad zag opdoemen. Toen voelde ik me dus een asociale wielrenner, terwijl ik dat helemaal niet bewust deed. Ben maar met schaamrood op de kaken bij de eerste mogelijkheid er op gegaan. Mijn ergernis zijn vooral die piepkleine bordjes die laag bij de grond staan met 'fietsers oversteken'. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:15

Hiraeth schreef:
Ik denk dat het motief van de wielrenner anders is dan mijn kippigheid, maar het doet me wel ergens aan denken. Sinds ik weer terug ben in NL fiets ik wat meer en jeetje... Wat zijn sommige fietspaden echt onwijs slecht aangegeven. Ik heb nu al twee keer gehad dat ik op de weg fietste, naar links of rechts keek en dan ineens een fietspad zag opdoemen. Toen voelde ik me dus een asociale wielrenner, terwijl ik dat helemaal niet bewust deed. Ben maar met schaamrood op de kaken bij de eerste mogelijkheid er op gegaan. Mijn ergernis zijn vooral die piepkleine bordjes die laag bij de grond staan met 'fietsers oversteken'. :')

Dat vind ik anders, dan ben je niet bewust aan het dwarsbomen. Maar deze wielrenners gaan daadwerkelijk van het fietspad af om op de weg te gaan fietsen. :')

Die bordjes zijn inderdaad niet erg duidelijk overal.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:20

Ja, er zijn er genoeg die best... creatief zijn met de regels. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 12:02

Er is niet voor niets er weleens 1 in de sloot beland :+
Niet door mij, maar ik zag het wel gebeuren.

Ben gestopt en heb de beste man uit de sloot geholpen. Hij mankeerde zo op het oog gelukkig niets, zat onder het eendenkroos en ik kon er niets aan doen maar toen hij weer veilig op de kant stond kreeg ik de slappe lach _O-

Hij lachte mee als een boer met kiespijn :P

Uiteindelijk vroeg ik wat volgens hem nou precies de situatie was? Hij zei ik fietste en er reed een auto met trailer langs, dat paste net niet.

Ik antwoordde dat klopt. Ik vond het niet netjes van de auto met trailer. U had echter voor uw eigen veiligheid kunnen kiezen om 10 meter eerder even te stoppen bij de inham. Daar moest hij mij toch wel gelijk in geven maarja die tijd he.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:41

Anne_GTI schreef:
Smal? 2 auto's kunnen elkaar passeren zonder de berm in te hoeven en elkaar de spiegel eraf te rijden.

Dan oogt het smaller op de foto ;)
Maar dan nog zou ik inderdaad gas terug nemen tot pakweg 50 bij passeren van een fietser. Gewoon omdat ik dat zelf als fietser óók prettig zou vinden; een auto die je op krap 1 meter afstand passeert met 60km/u is gewoon niet per se prettig.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:52

Net rij ik terug van stal naar huis.
vlak bij huis zit een grote kruising. Ik stond bij een rood stop licht te wachten om links af te slaan.
naast mij heb je dan nog een baan voor rechtdoor en helemaal rechts een voor rechts af.
De tegenliggende richting het zelfde, dus link, rechtdoor en rechts af.
Omdat ik dus dagelijks over dit kruispunt rij weet ik dat eerst rechtdoor en de baan voor rechts af groen hebben. Daarna altijd direct de verkeerslichten voor links af.
Ik stond dus te wachten, rechtdoor had groen. In de schuin tegen over mij, dus de baan naar links in de tegengestelde richting stonden 2 auto's. Mijn baan, en dus die baan van 2 auto's krijgen allebei tegelijk groen om links af te gaan. Ik trek rustig op, en op dat moment besluit in een keer die voorste auto toch maar rechtdoor te rijden vanaf de verkeerde baan en dat terwijl ze ook nog een gewoon het knipperlicht naar links aan heeft staan. En omdat links af groen had stond het stoplicht voor rechtdoor dus ook al op rood.
Ik weet niet waar mevrouw mee bezig was maar als ik sneller was met optrekken had ik in de zeikant van haar auto gezeten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:15

Iemand die besloot om ff vol in de remmen te gaan om op deze oprit te stoppen.... Het is een 80-weg, hij had 3 auto's achter hem, gebruikte geen knippertje niks...
https://www.google.nl/maps/@51.7827433, ... 384!8i8192

Ik was al voorbereid dus al afgeremd naar ong. 60-65 km/h Gooit die vent m ik denk een meter of 5 voordat ik er ben ineens weer de weg op.... Ben je wel goed bij je paasei??? Toeteren en flink geseind... Moest echt vol in de ankers... Om vervolgens na een meter of 50, zonder knippertje ineens weer vol te remmen omdat hij die weg in moet slaan.... Mijn toeter heeft overuren gedraaid :Y)

Ervoor was ik naar de Ikea geweest. In de parkeergarage, rijd ik gewoon rustig, beetje kijkend voor een parkeerplek, komt er ineens 1 van links aangescheurd (die reed zeker wel 30km/h) en gooit 'm vol voor mijn auto.... Schrok zich rot van mijn toeter en trok zijn stuur naar links om me zoveel mogelijk te "ontwijken".... Hij had geluk dat er geen tegenligger aankwam...

Waar hebben mensen vandaag last van???

Kom ik thuis, staat er ook nog eens iemand asociaal geparkeerd (2 vakken bezet terwijl we hier echt grote, ruime vakken hebben, mijn opel astra past in de lengte en breedte makkelijk!) op "mijn" plekje (ik parkeer de auto daar altijd, is zo goed als altijd vrij, is bij mezelf voor de deur).

Ik ben niet boos dat die persoon op "mijn" plek staat overigens, wel dat ie 'm zo asociaal parkeert :Y)

Ik ben er klaar mee vandaag..... Wilde nog naar Rotterdam rijden, maar geloof dat het universum me verteld dat ik het niet moet doen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:38

AmyJamess schreef:
Net rij ik terug van stal naar huis.
vlak bij huis zit een grote kruising. Ik stond bij een rood stop licht te wachten om links af te slaan.
naast mij heb je dan nog een baan voor rechtdoor en helemaal rechts een voor rechts af.
De tegenliggende richting het zelfde, dus link, rechtdoor en rechts af.
Omdat ik dus dagelijks over dit kruispunt rij weet ik dat eerst rechtdoor en de baan voor rechts af groen hebben. Daarna altijd direct de verkeerslichten voor links af.
Ik stond dus te wachten, rechtdoor had groen. In de schuin tegen over mij, dus de baan naar links in de tegengestelde richting stonden 2 auto's. Mijn baan, en dus die baan van 2 auto's krijgen allebei tegelijk groen om links af te gaan. Ik trek rustig op, en op dat moment besluit in een keer die voorste auto toch maar rechtdoor te rijden vanaf de verkeerde baan en dat terwijl ze ook nog een gewoon het knipperlicht naar links aan heeft staan. En omdat links af groen had stond het stoplicht voor rechtdoor dus ook al op rood.
Ik weet niet waar mevrouw mee bezig was maar als ik sneller was met optrekken had ik in de zeikant van haar auto gezeten.

Was een hoop gezijk geworden….. :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:15

Cowboy :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:49

Ik was in parkeergarage van ziekenhuis, was al te laat en was gigantisch druk en reed al paar rondjes. Eindelijk een plekje gevonden dus achteruit parkeren (stond nog geen auto achter ) en hoor ik opeens getoeter :+ dacht een andere auto hem even snel voor uit er in te rijden vanuit de andere kant. Echt jonge, donder op, ik ben al te laat, ik ben al 5 minuten rondjes aan het rijden en jij kwam net pas aan, en dan wil je ook nog mijn parkeerplek pikken :+ gelukkig is die toen weer weg gegaan, dacht echt wtf

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:56

Belg die met 2 km/u verschil een rits auto's in gaat halen.. :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:27

Gisteren ook nog geërgerd trouwens.... Ik rijd altijd op de cruise control. Op een hele lange saaie 80-weg. Degene voor me, duidelijk niet :+. Bleef eerst heel de tijd 70 hangen. Ging erna ineens ver voor me uit (dus ws 90 oid) en erna weer langzamer, enz enz. Super irritant, want moest constant mijn CC uitzetten of aanpassen... :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:42

Of je rijdt lekker met je CC aan op de snelweg, wilt iemand inhalen die duidelijk langzamer rijd en die vervolgens met je mee sneller gaat rijden :roll: Je haalt uiteindelijk in en vervolgens halen ze jou weer in omdat ze ineens doorhebben dat ze 90 rijden. 2km verder kom je ze weer tegen omdat ze weer ingekakt zijn en dan begint het hele verhaal weer opnieuw 8)7

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:20

Sowieso irritant wanneer je iemand inhaalt en diegene ineens bedenkt om gas bij te gaan geven.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:21

Te hoge vrachtwagen voor de Coentunnel gisteren. Het wordt zo vreselijk duidelijk aangegeven en het er dan toch op willen gokken :=