AmyJamess schreef:Net rij ik terug van stal naar huis.
vlak bij huis zit een grote kruising. Ik stond bij een rood stop licht te wachten om links af te slaan.
naast mij heb je dan nog een baan voor rechtdoor en helemaal rechts een voor rechts af.
De tegenliggende richting het zelfde, dus link, rechtdoor en rechts af.
Omdat ik dus dagelijks over dit kruispunt rij weet ik dat eerst rechtdoor en de baan voor rechts af groen hebben. Daarna altijd direct de verkeerslichten voor links af.
Ik stond dus te wachten, rechtdoor had groen. In de schuin tegen over mij, dus de baan naar links in de tegengestelde richting stonden 2 auto's. Mijn baan, en dus die baan van 2 auto's krijgen allebei tegelijk groen om links af te gaan. Ik trek rustig op, en op dat moment besluit in een keer die voorste auto toch maar rechtdoor te rijden vanaf de verkeerde baan en dat terwijl ze ook nog een gewoon het knipperlicht naar links aan heeft staan. En omdat links af groen had stond het stoplicht voor rechtdoor dus ook al op rood.
Ik weet niet waar mevrouw mee bezig was maar als ik sneller was met optrekken had ik in de zeikant van haar auto gezeten.
Was een hoop gezijk geworden…..