Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:49

MizzMontana schreef:
Nee heel vriendelijk ook vooral, ook al in de mp chat.
Ik klik altijd even op deze gebruiker voordat ik een nr geef en al 7,5 jaar op mp, dus ik dacht dat het wel ok zou zijn om nr door te geven.

Ga gelijk even uitzoeken waar ik dit kan melden. Na mijn antwoord is het ook radio stilte...

Ik heb dus gisteren contact met marktplaats opgenomen via Twitter. Ik had letterlijk na 3 minuten antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:30

Zou even bij je provider melden aan welk nummer je jouw nummer hebt doorgegeven zodat ze jouw nummer kunnen blokkeren van dat nummer i.v.m de poging tot oplichting.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:53

Oeh, ja dat is dan wel lastig. Ik heb zelf ook geen databundel, maar wel (bijna) overal in huis wifi. Dus zo rond de tijd dat mensen langs kunnen komen, zorg ik dat ik ergens ben waar ik sowieso wifi heb.

Stel dat iemand geen internetbundel heeft en dit zo aangeeft, dan zou ik denk ik wel mijn nummer geven.
Als je het echt te spannend vindt, voor weinig heb je een prepaidtelefoonkaartje. Bij Simyo ben je 5 euro kwijt voor een simkaartje met 7,50 aan beltegoed.
Veel moderne smartphones hebben de mogelijkheid om 2 sims erin te doen. Dan gebruik je dát nummer voor marktplaats zowel via whatsapp als voor het bellen.

Oehlala

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:40

ik wissel meestal wel nummers uit, want mocht het langer duren of ik kan het niet vinden, dan kan ik even bellen. Ik kijk niet altijd op mn telefoon dus appjes ofzo zie ik niet direct, en dit verwacht ik ook niet van anderen. Echter, als ik een berichtje krijg zoals hierboven, zou ik ook zo geantwoord hebben. Dan zie je vanzelf wel of het echt serieus was. Erop klikken zou ik niet doen iig.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:21

Wat doen jullie op fb als je ziet staan: deze inhoud is niet beschikbaar.
Dus in een verkooppagina en je kunt niet zien wat er te koop aangeboden word.
Naar mijn weten is dat omdat er door gelinkt word vanuit een besloten/prive profiel.

Ik heb dit 2 keer aangegeven van, sorry kan het niet zien, denk dat je bericht niet openbaar staat.
En dan echt een heel moeilijk volgend gesprek daarna.
Tot aan dat ik mijn instellingen niet goed zou hebben staan?
Dan denk ik, kan dat dan?

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:40

Soms uit verveling lees ik hier wel eens een stukje mee :Y)
Nu loop ik ruim 40 pagina's achter en daar ging het over tikkies.

Nu wilde ik even melden dat je daarbij goed moet opletten, is bij ons helaas een keer fout gegaan. Weet niet hoe, maar ze hadden binnen een paar dagen 10000euro van de spaarrekening weten te halen.
Voor ons een geluk dat de bank ook een enorme fout had gemaakt. Die had gebeld met de vraag of het klopte dat er een x telefoon was ingelogd, wij gemeld dat het niet klopte. Hadden ze die alleen niet geblokkerd. En aangezien wij meerdere rekeningen hebben (vriend, bedrijf, samen en ik) kwam het pas aan het licht toen ook de gezamelijke rekening werd geplunderd (was begonnen bij vriend).
Door de fout van de bank hebben we wel alles terug gekregen.
Maar controleer wel alle gegevens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:58

Nu ook dit allemaal lees durf ik bijna geen tikkies meer te doen..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:19

Ik doe het ook niet meer, en ook geen marktplaats betaling, maak alleen geld over via mn bank zegmaar. Dat staat er ook gelijk op. Dus geen risico.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:29

Zo jammer dit. Mijn iPad Pro + Apple Pencil stonden op marktplaats en ik had al heel wat belachelijke berichten, gesprekken en biedingen ontvangen. Eindelijk een echte geïnteresseerde met een net bod en die wilde het ook nog eens dezelfde dag komen ophalen. Yes! We hadden een afspraak gemaakt, ik had mijn adres doorgestuurd, een afspraak verzet en ik was eerder naar huis gekomen. Krijg ik 5 minuten van tevoren een berichtje 'ja sorry we komen toch niet'.
Echt een teleurstelling altijd, vooral als je je halve dag ervoor hebt omgegooid..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:46

Jolien87 schreef:
little_birdy schreef:
Gisteren de eerste niet verstaanbare handelaar aan de telefoon.
Ikke auto nodig en kopen voor 200 euro .
Nee dan gaat ie nog beter naar de sloop met zulke reacties _O-

Ik zou zeggen: "Dat geld kunt u beter besteden aan een taalcursus".

Dat vindt ik echt aso van je. Zou wat zijn als iedereen zo gereageerd zou hebben, toen ik bijvoorbeeld net in Duitsland woonde en de taal nog onder de knie moest krijgen.
Nederlands is een hele moeilijke taal om te leren voor buitenlanders. Ik vind het super dat mensen hun best doen om zich toch verstaanbaar te kunnen maken. Er zijn er genoeg die er geen moeite voor doen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:18

_Penotti schreef:
Wat doen jullie op fb als je ziet staan: deze inhoud is niet beschikbaar.
Dus in een verkooppagina en je kunt niet zien wat er te koop aangeboden word.
Naar mijn weten is dat omdat er door gelinkt word vanuit een besloten/prive profiel.

Ik heb dit 2 keer aangegeven van, sorry kan het niet zien, denk dat je bericht niet openbaar staat.
En dan echt een heel moeilijk volgend gesprek daarna.
Tot aan dat ik mijn instellingen niet goed zou hebben staan?
Dan denk ik, kan dat dan?

Volgens mij niet. Want de plaatser geeft aan hoe prive het moet zijn. Het enige dat zou kunnen is dat jij iemand geblokkeerd hebt, waardoor je niets ziet. Maar dan zie je de advertentie ook niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:57

Nee heb niemand geblokkeerd staan.
Zijn voor mij onbekende mensen.
Sommige gaven aan, ik zie het wel, waarop ik vroeg, zijn jullie dan bevriend met verkoopster of de groep waaruit ze eventueel deelt.
Daar komt dan weer geen antwoord op.

Ik dacht ook dat het niet aan mijn instellingen lag, maar begon te twijfelen omdat ik zo'n bot antwoord kreeg. Terwijl ik toen ook alleen maar wilde helpen.
Vervelend verkopen als mensen het product niet zien :P
Nu hou ik maar mijn mond -O-

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:36

Dan hebben ze het privé staan of het is vanuit een afgeschermde groep gedeeld. En die andere mensen zijn mogelijk bevriend of zitten in dezelfde groep. Ligt dus niet aan jou.

Maar het feit dat mensen iets kunnen gebruiken, betekent niet altijd dat ze begrijpen hoe het werk. :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:20

Heb wat rituals producten op mp staan en iemand vraagt wat de prijs is.

Dus die geef ik incl de mogelijkheden en kosten van verzenden en ophalen.

Ze wil graag ophalen dus ze stuurt,waar woont u?

Staat in de advertentie maar ok,dan nog maar een keer *zucht,ik begin al aan dit topic te denken*

Dus ik geef de straatnaam en plaatsnaam.

Is dat in Oude Pekela? krijg ik terug.

*zucht,ja eentje voor dit topic*

Nee, -plaatsnaam- is een plaats en geen wijk,straat in Oude Pekela.

Denk niet dat dit een verkoop wordt...volgens mij heb ik te maken met een kind oid. :roll:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:51

Ik doe heel vaak een goede verkoop met mannen die dezelfde naam als mijn man hebben. Echt super grappig. Heb er vandaag weer eentje

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:31

Daan13 schreef:
Heb wat rituals producten op mp staan en iemand vraagt wat de prijs is.

Dus die geef ik incl de mogelijkheden en kosten van verzenden en ophalen.

Ze wil graag ophalen dus ze stuurt,waar woont u?

Staat in de advertentie maar ok,dan nog maar een keer *zucht,ik begin al aan dit topic te denken*

Dus ik geef de straatnaam en plaatsnaam.

Is dat in Oude Pekela? krijg ik terug.

*zucht,ja eentje voor dit topic*

Nee, -plaatsnaam- is een plaats en geen wijk,straat in Oude Pekela.

Denk niet dat dit een verkoop wordt...volgens mij heb ik te maken met een kind oid. :roll:

Ik snap het probleem niet? Oke beetje jammer dat ze niet gelezen heeft maar om daar nu al over te zuchten. :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:57

Plaatsnaam staat duidelijk in de advertentie. Ophalen uit -plaatsnaam-

Vervolgens meerdere berichten uitwisselen en dan nog vragen waar woon je?

Geef je nogmaals de plaatsnaam op en vervolgens een-in mijn ogen een domme -reactie is dat in oude Pekela?

Nee,dat is bijna een andere provincie zelfs :roll:

Ja sorry maar ik vind dat erg onhandig.
Advertentie is al super duidelijk en dan een duidelijk helder gesprek en dan zo'n reactie...dan weet ik al genoeg. Dit wordt niks.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:45

Ik snap echt niet waar mensen moeilijk over kunnen doen. Een beetje geduld tegenover je medemens is toch niet zo moeilijk op te brengen? Als je wat wil verkopen moet je er ook een klein beetje moeite voor over hebben, anders kan je het beter weggooien/weggeven aan een kennis.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:50

Mocht het aan mij gericht zijn dan lees ik nergens dat ik ongeduldig heb geantwoord. Wat ik op dat moment dacht is heel wat anders maar dan kunnen we niks meer in dit topic plaatsen.

Regelmatig kwam de opmerking van geef het adres van de Efteling voorbij en nu is er iemand geweest die over de Efteling begon en gelijk valt bijna iedereen overheen. Beetje dubbel...

En nogmaals als er in de advertentie staat op te halen uit Drachten en dat ook in het gesprek nogmaals is gezegd dan flikker ik wel bijna van m'n stoel als er gezegd wordt is dat in oude Pekela?

Waarop ik antwoord dat Drachten een plaats is.

Dan ben ik niet ongeduldig oid.

Ik denk dan wel iets heel anders :o ^)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:24

Nou ik snap het wel hoor Daan.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat ze een vraag stellen die duidelijk bovenaan in de advertentie staat. Alhoewel ik zeker vriendelijk blijf antwoorden vraag ik me dan wel af of ze de advertentie überhaupt hebben gelezen.

Heb jij je postcode ook ingevuld bij je advertenties? Ik kijk daar vaak wel naar, heb het zelf ook ingevuld,

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:53

Hier kon ik gratis 8 spaarkaarten voor de bakjes van de AH ophalen, kleinigheidje voor de dochter in de brievenbus gestopt. Binnen een uur afgesproken en opgehaald, fijn dat het zo snel kan! Zij blij, ik blij met de bakjes :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:58

Ik heb een stoeltje op marktplaats staan. Vergelijkbare stoelen (en eendere stoelen) staan erop voor €80,- of meer, de mijne staat erop TEAB. Na een hoop vragen van persoon X had ik met diegene afgesproken dat ze hem vanavond zouden komen halen. Laatste vraag "kan ik betalen met tikkie?". Nee, dat kan niet, dus aangegeven dat ik graag cash wil hebben. Nou, dan ging het over, want geen cash in huis. T zal aan mij liggen, maar volgens mij kun je cash halen...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:30

Ik doe zelf ook nog maar amper aan cash en zeker in deze coronatijden tijdenlijk helemaal niet meer. Ik zou dus ook niet per se "de moeite" doen om cash te gaan halen wanneer een transactie even gemakkelijk of zelfs gemakkelijker contactloos kan. Daarin zal ieder zijn voorkeur hebben, maar ik vind het dus niet echt raar ofzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:33

Ik vertrouw bankieren met je telefoon niet, dus ik kan helemaal geen tikkies sturen. Voor mij is dat niet gemakkelijk. Prima dat iemand geen cash in huis heeft, maar ik snap niet zo goed dat mensen niet even langs een supermarkt of winkelcentrum rijden om geld te halen :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:37

Vandaar mijn laatste zin, iedereen zijn eigen voorkeur en daar is waarschijnlijk geen goed of slecht in, alleen anders.
Cash in deze tijd wordt ook zoveel mogelijk afgeraden (in België althans), dus ik zou er ook niet happig op zijn. Of ik een koop ervoor zou laten passeren, goh, dat hangt af van het product en hoe erg ik het wil. Deze mensen zullen besloten hebben dat twee verplaatsingen (om geld af te halen en naar jou) deze stoelen niet waard zijn of willen gewoon echt niet met cash werken. Hun goed recht. En jouw goed recht om het wel cash te willen. Er zal vast wel iemand voorbij komen die dat wel oké vindt.