boyca schreef:Gisteren zou er een pakketje komen. De deurbel gaat en ik sta op om naar de voordeur te lopen. Doe de deur open en zie niemand, wel de bus van de pakketbezorger. Was hij al bij de buren aan het aanbellen, Ik heb hem verteld dat t iets langer duurt dan 1 seconde om bij de deur te komen.
Als je pakketpunt voor jullie te ver is dan zou ik bij de afzender gaan klagen. Jij betaald namelijk dat het bij je wordt geleverd en de afzender is verantwoordelijk tot moment van afleveren. Ik heb gehad dat ze dan gewoon opnieuw verzenden en het pakketje bij het afhaalpunt gaat dan retour afzender. Ik vind t ook niet netjes dat ik in Hoofddorp woon en ik moet in den haag mijn pakketjes gaan halen. Ik vindt nieuw vennep zeg maar al te ver.
Sommige bezorgers hebben pakketjes voor meerdere huizen in 1 straat, en gaan snel bij meerdere huizen aanbellen, en proberen dan de pakketten af te geven aan de eerste persoon die opendoet (geleverd bij de buren dan). Werkt goed om tijd te besparen, en is ook nog niet verkeerd.
Qua pakketpunten: door de vakantieperiodes van veel pakketpunten is het zeker hier in België huilen met de pet op om de pakketten te herplannen. Soms sturen we de chauffeurs 2x langs omdat we echt geen pakketpunten vlakbij hebben. Tijd dat het september is.