Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:34

Shadow0 schreef:
Ik vond dit dan wel weer.... https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/345021 ... stellingen
Het ligt altijd aan de ander. En vooral de minder bestellingen kan niets, en dan ook helemaal niets te maken hebben met toch regelmatig chaos in de bezorging...

Iemand moet toch de winst voor de aandeelhouders betalen? Gewoon over de ruggen van de mensen die gebruik maken van de diensten.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:13

boyca schreef:
Gisteren zou er een pakketje komen. De deurbel gaat en ik sta op om naar de voordeur te lopen. Doe de deur open en zie niemand, wel de bus van de pakketbezorger. Was hij al bij de buren aan het aanbellen, Ik heb hem verteld dat t iets langer duurt dan 1 seconde om bij de deur te komen.

Als je pakketpunt voor jullie te ver is dan zou ik bij de afzender gaan klagen. Jij betaald namelijk dat het bij je wordt geleverd en de afzender is verantwoordelijk tot moment van afleveren. Ik heb gehad dat ze dan gewoon opnieuw verzenden en het pakketje bij het afhaalpunt gaat dan retour afzender. Ik vind t ook niet netjes dat ik in Hoofddorp woon en ik moet in den haag mijn pakketjes gaan halen. Ik vindt nieuw vennep zeg maar al te ver.

Sommige bezorgers hebben pakketjes voor meerdere huizen in 1 straat, en gaan snel bij meerdere huizen aanbellen, en proberen dan de pakketten af te geven aan de eerste persoon die opendoet (geleverd bij de buren dan). Werkt goed om tijd te besparen, en is ook nog niet verkeerd.

Qua pakketpunten: door de vakantieperiodes van veel pakketpunten is het zeker hier in België huilen met de pet op om de pakketten te herplannen. Soms sturen we de chauffeurs 2x langs omdat we echt geen pakketpunten vlakbij hebben. Tijd dat het september is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:43

boyca schreef:
Gisteren zou er een pakketje komen. De deurbel gaat en ik sta op om naar de voordeur te lopen. Doe de deur open en zie niemand, wel de bus van de pakketbezorger. Was hij al bij de buren aan het aanbellen, Ik heb hem verteld dat t iets langer duurt dan 1 seconde om bij de deur te komen.

Als je pakketpunt voor jullie te ver is dan zou ik bij de afzender gaan klagen. Jij betaald namelijk dat het bij je wordt geleverd en de afzender is verantwoordelijk tot moment van afleveren. Ik heb gehad dat ze dan gewoon opnieuw verzenden en het pakketje bij het afhaalpunt gaat dan retour afzender. Ik vind t ook niet netjes dat ik in Hoofddorp woon en ik moet in den haag mijn pakketjes gaan halen. Ik vindt nieuw vennep zeg maar al te ver.

Gelukkig dan maar dat er in Hoofddorp van alle pakketdiensten pakketpunten zijn.

https://www.goedkooppakket.nl/help/pakk ... hoofddorp/

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:29

Ik stel voor om de webshops die met post.nl verzenden te weren. Voortaan neem ik eerst contact op met bedrijf om te vragen of ze met post.nl verzenden of niet. Doen ze dat wel bestel ik niet meer bij ze.

Heb hier kat met ontsteking in wang die woensdag op donderdag korst is kwijtgeraakt doordat ie zijn kap laat ronddraaien als ie krabt van de jeuk om zijn nek van de kap, niet eens van de wond. De kap heeft lusjes en die zitten ook aan de binnenkant, dus dat geeft ribbels, door die ribbels is de korst eraf getrokken met een vies gat als gevolg. Gelijk donderdag ander soort kap besteld, kreeg bericht met track en trace van post.nl wordt vrijdag bezorgd, past in de brievenbus.

Vrijdag bericht, bezorger is onderweg met pakje wordt geleverd tussen 11 en 16u. Fijn ik moest onverwachts werken maar vriend is thuis. Halverwege de middag berichtje post.nl helaas hebben pakje niet kunnen bezorgen het wordt zaterdag tussen 9 en 11 ok krijg weer berichtje bezorger is onderweg... en om 14u weer berichtje bezorg moment is bijgewerkt, dinsdag tussen 8 en 16u

zooooo mag ik ff flink vloeken nu..... kat heeft het goed warm nu, ook van het sporten omdat kap zo jeukt.. ik loop hele dag weer achter kat aan, niet jeuken... en dat tot dinsdag zo grrrrr

Dus koop niets meer bij webshop/shop die met post.nl verzenden! Want post.nl interesseerd het geen moer dat je pakje veel later of niet wordt bezorgd. Het zal ze een rotzorg zijn, enige waar ze zich druk om maken is dat er minder winst gemaakt is dit jaar.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 14-08-22 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatig gebruik van hoofdletters

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:36

Of je rijdt gewoon even bij een petsplace langs om er 1 te halen als het zoveel spoed heeft..

Netjes dat het niet bezorgd is, nee. Maar om nu zo dramatisch te doen terwijl je dit gewoon kunt oplossen door zelf langs een winkel te rijden.. We zitten niet meer in een lockdown.

Wij hebben ook 170 adressen niet bezorgd vandaag omdat er 1 thuis zit met corona en zijn vervanger vanacht zijn enkel brak.. Heel jammer voor al die mensen die vanmorgen de melding kregen dat het vandaag bezorgd zou worden maar ik kan ook niet toveren helaas.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:45

Citaat:
maar ik kan ook niet toveren helaas.

niet? oh -O-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:52

Froukje schreef:
Of je rijdt gewoon even bij een petsplace langs om er 1 te halen als het zoveel spoed heeft..

Netjes dat het niet bezorgd is, nee. Maar om nu zo dramatisch te doen terwijl je dit gewoon kunt oplossen door zelf langs een winkel te rijden.. We zitten niet meer in een lockdown.

Wij hebben ook 170 adressen niet bezorgd vandaag omdat er 1 thuis zit met corona en zijn vervanger vanacht zijn enkel brak.. Heel jammer voor al die mensen die vanmorgen de melding kregen dat het vandaag bezorgd zou worden maar ik kan ook niet toveren helaas.

vrijdag niet bezorgd wat volgens bericht zou gebeuren
zaterdag niet bezorgd wat volgens bericht zou gebeuren
zondag geen bezorging, ok is nooit geweest dus alla zeggen we nix van
maandag geen bezorging oh oh wat hebben ze druk en te weinig personeel etc.
dus nou maar hopen dat het dinsdag wordt dan,

had ik zelf wel kunnen rijden van veldhoven naar veenendaal om het op te halen, was post.nl weer stukje winst kwijt geraakt.

en die tip van die winkels, supertip hoor, ben niet blond: die hadden ze dus niet, wel van die zwembandjes maar dat komt dan precies over de wond

alle da in de buurt hadden of een zwembandje of zo een als ik nu heb van hard plastic met lussen die ook aan de binnenzijde voelbaar zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:43

Maar speurneusc wat wil je dan? Ik bedoel, vele andere roepen ik wil geen webshop die bezorgd met DPD of DHL want dat is drama.
Kunnen webshops het dan nog wel goed doen? Want die hebben ook geen invloed hierop, hoe ze bezorgen.
Ik denk dat als je het echt met spoed nodig hebt je beter naar een fysieke winkel kan gaan.
En ik snap echt dat het onwijs vervelend is hoor begrijp me niet verkeerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:47

Iedere verzender heeft het pittig op dit moment.

Heeft de dierenarts geen kap die je kunt lenen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:59

Urbanus schreef:
Iedere verzender heeft het pittig op dit moment.

Heeft de dierenarts geen kap die je kunt lenen?

zelfde die ik al heb

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:04

kiki1976 schreef:
Maar speurneusc wat wil je dan? Ik bedoel, vele andere roepen ik wil geen webshop die bezorgd met DPD of DHL want dat is drama.
Kunnen webshops het dan nog wel goed doen? Want die hebben ook geen invloed hierop, hoe ze bezorgen.
Ik denk dat als je het echt met spoed nodig hebt je beter naar een fysieke winkel kan gaan.

post.nl is gewoon de ergste en doen ook nergens moeite voor maar verhogen wel de prijzen omdat ze winst verlies hebben. En altijd, elke x probleem met iets te laten bezorgen via post.nl, ik verzend dus nix met ze, ook via mijn shop nooit gedaan, alleen met dhl. en dan is het miss 1x niet goed gegaan, maar ze geven dan wel super service en excuus. Met post.nl gaat het ALTIJD fout, dat is het verschil.

wat ik al zei fysieke winkels hadden niet de juiste

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:15

speurneusc schreef:
kiki1976 schreef:

post.nl is gewoon de ergste en doen ook nergens moeite voor maar verhogen wel de prijzen omdat ze winst verlies hebben. En altijd, elke x probleem met iets te laten bezorgen via post.nl, ik verzend dus nix met ze, ook via mijn shop nooit gedaan, alleen met dhl. en dan is het miss 1x niet goed gegaan, maar ze geven dan wel super service en excuus. Met post.nl gaat het ALTIJD fout, dat is het verschil.

Zal wel verschillen per regio dan. Want ik heb altijd ruzie met DHL. En die stomme via Tim punten als de DHL kneus het briefje of/en de afgesproken punt negeert.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:17

Ik vind dat een beetje overdreven. Ik snap dat je er van baalt maar oproepen tot een boycot vind ik wel heel drastisch.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:18

Hier als er een keer problemen zijn altijd met DHL. Maar ik mag eigenlijk niet klagen. Het gaat van de 50x mss 1 of 2x fout. Over het algemeen ben ik super tevreden over post- en pakketbezorgers hier. Maar het zal er vast mee te maken hebben waar je woont. Ik zit in een dorpje met eigenlijk altijd de vaste bezorgers

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:19

Je hebt zelfs op je eigen website staan dat je met PostNL verzend, dan zou ik dat ook maar gauw veranderen :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:23

Ik heb met ze allemaal problemen gehad := maar ook wel dat webwinkels zelf te laat zijn met verzenden. Maar qua planning niet halen hebben ze allemaal last van. Wat jij nu beschrijft heb ik bij ups en DHL ook al gehad. Bij DHL ook al eens dat zij ineens besloten dat mijn adres niet bestond en het na een aantal dagen retour ging. Geen oplossing of echte excuses, meer ja dag is vervelend maar wij kunnen niks meer doen. Moet je maar opnieuw bestellen.

Qua bezorgen gaat het het beste als we vaste bezorgers hebben. Helaas nu tijdelijk niet.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:40

Roepen tot PostNL boycotten vind ik ook wel erg extreem, jeetje zeg. :=

PostNL, DHL, UPS, DPD, FedEx, ze hebben het allemaal kneiterdruk. Personeelstekorten, vakantieperiode, gigantische druk van de e-commerce bedrijven. Iets meer begrip zou wel mogen he

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:48

Hier is post nl de gene die wel hun pakketen netjes bezorgd.
DHL had het het vorige keer gewoon in een bloemen pot gedaan en zelf getekend :')

Mijn tip is altijd als je iets snel of met haast nodig hebt, ga het dan zelf halen. Helemaal als het voor de gezondheid is van je dieren.

zelf ook eens bijna een uur in de auto gezeten enkele reis omdat ik iets snel nodig had voor het paard en dat enigste winkel was die het had liggen en open was.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:03

Froukje schreef:
Je hebt zelfs op je eigen website staan dat je met PostNL verzend, dan zou ik dat ook maar gauw veranderen :=

:')

Ik vind je erg overdreven reageren speurneus. De problemen die jij beschrijft heb ik nooit gehad.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:32

Froukje schreef:

dat het kan, niet dat ik dat doe

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:38

Afbeelding

Afbeelding

en dat is voor elk stapje een melding in je app, dus ook tig meldingen dat het komt, onderweg is, niet gelukt is, nieuw bezorgmoment etc.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:42

speurneusc schreef:
Froukje schreef:

dat het kan, niet dat ik dat doe

Waarom heb je het er dan op staan? :? Ik verzoek webshops juist met PostNL te verzenden als ik keus heb. Weet ik tenminste zeker dat het aan komt.

Mooie misleiding als het dan alsnog met DHL komt.

En echt, ik snap heus dat het hartstikke vervelend is. Feit blijft wel dat het landelijk gezien bij DHL vaker fout gaat dan met PostNL. Je hebt gewoon echt domme pech.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:44

Spoiler:
Afbeelding

en blijft open omdat de kap steeds rond draaid waardoor de lussen langs de wond gaan

was de kap vrijdag gewoon bezorgd had het er zo uitgezien
Spoiler:
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:50

Zou voor nu even een verbandje rond de rand van de kap draaien, dan is het wat zachter.

Kan hij niet wat strakker zodat hij niet rond kan draaien?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:50

speurneusc schreef:
kiki1976 schreef:

Buitengewoon zwaar overtrokken verhaal. Doe al jaren alles via post.nl en zelden een probleem, dat dan ook keurig opgelost werd. Je slaat een beetje door in je anti post.nl houding.