Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:25

Dat er zelfs over make up zo gezeurd kan worden zeg. :') Als jij het niet nodig vind om make up te dragen doe je dat toch gewoon niet? Wat kan jou het schelen wat anderen daar van vinden? En wat kan het je schelen hoe anderen het dragen?
Ik draag het wel, niet veel maar voel me er lekkerder bij om het te dragen, als ik alleen even boodschappen moet doen of gewoon geen zin heb om heb te doen ga ik zonder de deur uit, lekker boeiend.. En ja ik ben ook wel eens gevraagd of ik ziek was omdat ik niks op had, ik snap die vraag wel omdat ik het normaal gesproken wel draag, werd echt niet gevraagd omdat ik er niet uitzag of mensen vonden dat ik het op had moeten doen.
Iedereen heeft zijn eigen stijl en ziet er uit zoals hij of zij het prettig vind, en die paar mensen die wel vinden dat een vrouw make up moet dragen zijn eerder een minderheid dan een meerderheid.

Sintara

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:29

Nou in hogere functies en nette gelegenheden wordt je er echt wel op aangekeken als je niets draagt hoor dees_daan.. Dan wordt je er wel toe verplicht

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:34

En toch vind ik dat eigenlijk best erg. Dat er dus feitelijk wordt gezegd: je bent van jezelf niet mooi genoeg om je werk te kunnen uitvoeren.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 12:45

dees_daan schreef:
Dat er zelfs over make up zo gezeurd kan worden zeg. :') Als jij het niet nodig vind om make up te dragen doe je dat toch gewoon niet? Wat kan jou het schelen wat anderen daar van vinden? En wat kan het je schelen hoe anderen het dragen?
Ik draag het wel, niet veel maar voel me er lekkerder bij om het te dragen, als ik alleen even boodschappen moet doen of gewoon geen zin heb om heb te doen ga ik zonder de deur uit, lekker boeiend.. En ja ik ben ook wel eens gevraagd of ik ziek was omdat ik niks op had, ik snap die vraag wel omdat ik het normaal gesproken wel draag, werd echt niet gevraagd omdat ik er niet uitzag of mensen vonden dat ik het op had moeten doen.
Iedereen heeft zijn eigen stijl en ziet er uit zoals hij of zij het prettig vind, en die paar mensen die wel vinden dat een vrouw make up moet dragen zijn eerder een minderheid dan een meerderheid.

Amen _/-\o_

Maar vraag aan degenen die geen make up dragen en het standpunt innemen van “Het zou van mij wel afgeschaft mogen worden” (dus niet de vrouwen die het zelf niet dragen maar er ook geen problemen mee hebben als anderen dit wel doen). Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar ik vraag me dit oprecht af. In hoeverre voelen jullie je dan prettig zonder make up?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:54

__Sannne schreef:
UO: bijna alle vrouwen die geen make up dragen, zouden er imo beter uit zien als ze dat wel zouden doen. Ik vind een blote billen gezicht voor kinderen. Zowat elke vrouw knapt imo op van een likje mascara en wat bijgewerkte wenkbrauwen.

Ik wil dat hooguit overwegen als de zelfde norm dan ook voor mannen geldt.

Afschaffen hoeft van mij total niet.
Ieder gaat maar lekker zijn gang.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:56

Sintara schreef:
Nou in hogere functies en nette gelegenheden wordt je er echt wel op aangekeken als je niets draagt hoor dees_daan.. Dan wordt je er wel toe verplicht

Nou bij ons niet hoor.

En ik zit echt wel in een bedrijfstak waar behoorlijk wat faschionata's rondlopen.(met make-up en de hele santekraam)

Maar er zijn ook dames bij ons in het bedrijf, ook in de hogere regionen, die echt niets aan make-up op hebben.

Helemaal prima...moet iedereen zelf weten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:57

Sintara schreef:

Wat een onzin, ik zit uitstekend zonder make-up in betere en leidinggevende omstandigheden en klantenbezoek. Als er bedrijven zijn die zo kortzichtig zijn doen ze het maar zonder mij :evaw:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:01

Natuurlijk is het onzin, ik vind het ook niet tof maar helaas: het is bij mijn werk wel zo
Zeker de collega´s uit wat zuidelijkere landen hechten er superveel waarde aan, de Fransen/Italianen bijvoorbeeld..

En nee ik werk niet in de mode of iets dergelijks :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:03

Gewoon lekker ergens anders solliciteren ;)
Idem met hakken, als dat verwacht wordt: zak er maar in, voor jou 10 andere wergevers.
Representatief kan ook zonder pijn en verf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:28

Sizzle schreef:
Idem met hakken, als dat verwacht wordt: zak er maar in, voor jou 10 andere wergevers.

Ik vind het ook wel raar dat van vrouwen verwacht wordt dat ze ongemakkelijk zittende sexy,d.w.z. vrij blote,kleding dragen ,en van mannen niet. Ik ben nogal kouwelijk en zou ziek worden in onthullende kleding. Voor dezelfde gelegenheid zie je mannen dan lekker in het pak.Ook qua schoenen: mannen gemakkelijk zittende platte schoenen en vrouwen op hoge hakken waar je je enkels mee verzwikt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:33

Nou,..onthullende kleding mag bij ons dan weer niet. Het mag heus wel sexy(let op mag, moet niet),...maar wel op een nette manier.
Geen blote schouders, diep decollete en rokjes die net onder de bil ophouden. En zeker geen naveltruitjes.

Platte schoenen en hoge hakken mogen beide. Als ze maar netjes en verzorgt zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:43

Toen ik 20 jaar geleden de opleiding tot gastvrouw deed bestond mijn praktijk kleding uit een zwarte knie rok, zwarte panty, zwarte schoenen met klein hakje, witte blouse, zwart colbert, en een bordeaux rood “kikkertje” (vlinderdasje).
Ik voelde me altijd net een pinguïn....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:54

Sizzle schreef:

Hoge hakken vind ik idd ook idioot. Wie heeft dat verzonnen dat vrouwen zich daarmee moeten martelen?
Ik vind comfort altijd voor gaan.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:55

Hoge hakken zijn van origine gemaakt voor mannen :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:10

Leuk dat mijn opmerking over makeup zoveel reacties teweeg brengt. Interessant om verschillende visies te lezen. Wel jammer dat sommige denken dat het of geen make up dragen is, of je gezicht vol plamuren met oranje foundation. Gelukkig zit daar nog een heeel gebied tussen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:58

Ik vind zonnebrillen stom en lelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:59

Bloodymary schreef:
Ik vind zonnebrillen stom en lelijk.

Ze hoeven ook niet mooi te zijn toch?
Als ze hun doel maar dienen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:00

Ik vind het irritant dat iedereen tegenwoordig alles maar hardop moet zeggen en er vrij weinig meer geslikt kan worden. Het is heus niet erg om eens je menig niet hardop te zeggen en gewoon voor je te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:57

Sintara schreef:

Hoezo wordt je er toe verplicht? Als jij al in die hogere functie zit dan heb je dat toch ook bereikt zonder die make up? Dat jij er moeite mee hebt dat mensen dan een mening over je hebben is heel iets anders dan dat je wordt verplicht make up te dragen, je hebt ook de keuze om er boven te staan en het hun gebrek te vinden..
Zo draag ik nooit jurkjes behalve in de zomer naar het strand ofzo, met een open dag droeg een aantal van de vrouwen een jurk en ik kreeg ook de opmerking dat ik dan ook een jurk aan "moest" want dat was leuk en stond me echt wel. Nee :evaw: ik vind het niet leuk en praktisch dus dat konden ze vergeten. Geen flauwe reacties op gekregen overigens, alleen maar gelachen om het feit dat ze me niet zover konden krijgen er wel één aan te doen.
Zolang ze je niet korten op je loon of je terugzetten in functie kan ik het niet als een verplichting zien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:03

[***] schreef:
Ik vind het irritant dat iedereen tegenwoordig alles maar hardop moet zeggen en er vrij weinig meer geslikt kan worden. Het is heus niet erg om eens je menig niet hardop te zeggen en gewoon voor je te houden :)

“Ja maar das mijn mening!”

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:05

Sintara schreef:

Mwa, valt mee hoor. Ik heb vrij veel mensen met hoge functies in de familie, van artsen, professors, tot mensen in de hoge raad en die dragen stuk voor stuk geen make-up.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:14

verootjoo schreef:
Sintara schreef:

Mwa, valt mee hoor. Ik heb vrij veel mensen met hoge functies in de familie, van artsen, professors, tot mensen in de hoge raad en die dragen stuk voor stuk geen make-up.

De hogere functies op het gebied van wetenschap, geneeskunde en overheid is het niet zo'n issue. Bij pretentieuze functies (zuid as, financing, grote advocatenkantoren) en dus ook torenhoge salarissen speelt dat echt wel een rol...

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:17

Mijn unpopular opinion:
Mensen die niet natuurlijk zwanger kunnen worden moeten stoppen met alle brhandelingen. Wereld is al vol genoeg, adopteer een kind die het niet zo goed heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:52

Want adopteren is tenslotte super simpel....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:00

Enig idee hoeveel leed en economisch gewin er achter adoptie schuil gaat? :o