Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:12

Axivoca123 schreef:
jaa inderdaad ja! :) Toch blijf ik het bijzonder vinden, een soort instinct gevoel dat verandering niet goed kan zijn.

Nee, je haalt nu dingen door elkaar :P

Samengevat:
Veranderen om te verbeteren is goed.
Veranderen "om het veranderen" is totaal nutteloos (en dus niet goed).
:D

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:17

Is gellak wat je bij een nagelstyliste laat zetten WEL blijvend? Gellak uit een potje die je zelf kan lakken zit bij mij goed voor 2 uur..

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:27

oomens schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb er twee :)

Heeft lucht ook nog geur als je deze uitademt, of alleen als je het inademt? (Wat is geur überhaupt ook al weer...? Zal t even googlen)

Of uitgeademde lucht een geur heeft? Ik zou zeggen: ruik eens aan iemand die knoflook op heeft, of oude koffie, of een tray euroshopperbier, of iemand met een flink rot gebit.

_O-

Maar word die geur dan niet weer opgepikt in de mondholte?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:30

APCIII schreef:
Axivoca123 schreef:
jaa inderdaad ja! :) Toch blijf ik het bijzonder vinden, een soort instinct gevoel dat verandering niet goed kan zijn.

Samengevat:

ohh ik denk er waarschijnlijk anders over :p
bijvoorbeeld de hele verandering als je naar een ander land gaat verhuizen. Dit doe je niet perse voor een verbetering maar lijkt me ook niet totaal nutteloos als je gaat verhuizen gewoon voor de verandering. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:07

APCIII schreef:
Axivoca123 schreef:

Samengevat:

Is het ook niet met name energiebesparing? Verandering kost energie. Als je iets op een bepaalde manier doet (gewoonte), dan doe je dat min of meer automatisch, en kost het minder energie. En energiebesparing is iets heel natuurlijks.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 06:50

SavannahNx schreef:
Is gellak wat je bij een nagelstyliste laat zetten WEL blijvend? Gellak uit een potje die je zelf kan lakken zit bij mij goed voor 2 uur..

Is hetzelfde. En nee blijft bij mij ook niet zitten. 1 keer bij paardgeweest of gedoken en het is al lelijk. Dus gewoon puur natuur.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:01

SavannahNx schreef:

Je schijnt extra beschermlagen te hebben. Een collega op het werk heeft altijd gelnagels en zien er perfect uit terwijl het werk wat we doen (supermarkt) normaal gesproken funest is voor je nagels. Of het ook houdt bij de paarden dat weet ik niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:06

xMaxxiee schreef:
SavannahNx schreef:

Je schijnt extra beschermlagen te hebben. Een collega op het werk heeft altijd gelnagels en zien er perfect uit terwijl het werk wat we doen (supermarkt) normaal gesproken funest is voor je nagels. Of het ook houdt bij de paarden dat weet ik niet.

Thanks! Ik werk ook in de supermarkt dus ben benieuwd :+
Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 26-07-17 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:06

xMaxxiee schreef:
SavannahNx schreef:

Dankjewel!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:11

Stelde deze vraag toevallig ook in een ander topic, antwoord in een notendop:
Een styliste kan je nagels "gewoon" lakken of met echte gellak die je onder een uv lamp moet uitharden. Die laatste blijft lang zitten.
De gellak die wij in de winkel kunnen komen is eigenlijk gewoon gellak-look. Dus alles wat je zonder lamp moet smeren is sowieso geen echte gel lak.

Ik sloopte sowieso alles... alles tikte ik van mijn nagels af, en juist met de lang houdende beschadigde ik dus ook mijn nagels. Nu ik door het overlijden van Uni niet rij, blijven mijn nagels goddelijk :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:14

Is er een gouden tip om gemakkelijk ALLE conditioner uit je haren te spoelen zonder dat het een kwartier duurt?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:18

Een betere douchekop aanschaffen/de straal harder zetten :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:32

Conditioner gebruiken vòòr je shampoo... het werkt dan nog steeds.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:33

Granoek schreef:
Is er een gouden tip om gemakkelijk ALLE conditioner uit je haren te spoelen zonder dat het een kwartier duurt?

Ik heb altijd geleerd dat je conditioner nooit in je haar moet doen, alleen de puntjes. Dan is het ook opgelost :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:42

Axivoca123 schreef:
Citaat:

Samengevat:

ohh ik denk er waarschijnlijk anders over :p
bijvoorbeeld de hele verandering als je naar een ander land gaat verhuizen. Dit doe je niet perse voor een verbetering maar lijkt me ook niet totaal nutteloos als je gaat verhuizen gewoon voor de verandering. :)

Ik kreeg een keer een link toegestuurd over 'de innerlijke salamander' en die zou dan compleet tegen verandering zijn. (Inclusief de kolderopmerking 'verander in kleine stapjes, dan merkt je reptielen brein/ die innerlijke salamander het niet'.)

"Veranderen om de verandering", omdat je je te pletter verveelt: prima. Verveling is uiterst vervelend ;) !

(En je instinct, reptielenbrein etc hebben als functie jouw veiligheid/ de instandhouding van de diersoort mens, etc. Soms verhoogt een verandering de veiligheid, soms niet.
En soms kan verandering een andere functie hebben dan veiligheid bevorderen, "daar heeft het reptielenbrein geen mening over".)

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:44

SavannahNx schreef:

Bij een goede nagelstyliste wel! Moet zeker 3 weken blijven zitten, mits je niet hele dagen met je handen in een emmer water zit..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:04

Waarom beet de hond van m'n oma de ogen altijd uit z'n nieuwe knuffels? Echt het eerste wat ie ging doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:07

NinaCharlie schreef:
En toch vind ik het sneu dat die paarden niet kunnen kroelen met andere paarden maar het is nog altijd beter dan hoefbevangenheid ed

Valt goed mee hoor :) Mijn pony staat ook met graasmasker, en die staat gewoon met masker en al z'n vriendje te krabbelen :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:10

Thanks allemaal :)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:26

Waarom wil mijn kat binnen alleen uit de kraan drinken?

Als ze buiten is drinkt ze wel gewoon van dat vieze water uit een plantenbak

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:44

BarryPlopper schreef:
Waarom wil mijn kat binnen alleen uit de kraan drinken?

Als ze buiten is drinkt ze wel gewoon van dat vieze water uit een plantenbak

Same here. Ben ook wel benieuwd

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:25

Katten houden niet van stil water maar hebben de voorkeur van water dat beweegt, buiten hebben ze niet echt een andere keus

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:58

gerlindie schreef:
Niet zielig.
Paars heeft het gewoon nodig voor zijn gezondheid, maar kan toch met vrienden de wei op

Ik vind het wel zielig. Ik heb ook nog nooit een paard gezien die er geen wondjes/schuurplekken van krijgt. En fysiek contact met een ander paard gaat ook niet meer.
Dat wil niet zeggen dat ik er tegen ben; soms moet je kiezen uit twee kwaden.

Edit: jammer dat de koeienpoep discussie is gestopt :D
Ik wil er wel eens meer over horen hoe het nu echt zit :j
Laatst bijgewerkt door Nikass op 26-07-17 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:02

Gelukkig heeft die van mij er alleen in het begin een wondje van gehad, nu nooit meer.
Dus dat hoeft niet blijvend te zijn.

Zielig, ja, ik zou hem liever zonder zien.
Maar hij heeft een keer tegen HB aangezeten, nu is hij mooi afgevallen en kan toch samen met de andere naar buiten. Kroelen doet hij ook.
Dus beter dan ziek of de hele dag in de bak.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:03

Ja dat zei ik: soms moet je kiezen tussen twee kwaden, en dan beter een graasmasker dan hb, of zoals in ons geval zeer ernstige koliek.