Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:40

Ik heb hier ook een mooie. Heb een advertentie op bokt staan met het type paard dat ik zoek, prijsklasse 1500-2000.

Krijg een reactie, gewéldig beestje, na wat over en weer uiteindelijk bijna een afspraak gemaakt om te komen kijken. Ik vraag nog eens duidelijk "maar past ze echt in mijn budget?" "ja ja, €3750" 8)7 _-:( :n

Lienek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:53

Zadel zat flink onder de krassen en veel leerverkleuringen. Heb een bod van 300 gedaan maar ze wil kijken of ze het eerst voor 400 kan verkopen.
Ze zei dat ze het zadel van een vriendin had over gekocht voor 750... tweedehands he! Zadel is nieuw zelfs minder... en dat bruin een duurdere kleur is.
Heb wel gezegd dat dat een mooie vriendin is die haar zo heeft opgelicht dan. En dat de kleur bij dit zadel geen verschil in nieuwprijs heeft..
Ben benieuwd...

Ondertussen ook maar mijn eigen zadel verkopen. Is een zo goed als nieuwe jeremy rudge. Geen beschadigingen en in nieuw staat. Nieuwprijs was 2700,- twijfel wat ik er minimaal voor wil vragen. Hoef er geen hoofdprijs voor verder

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:16

Ik ben de verkoper...en heb toch een rare koper meegemaakt! }:0

Voor 10 euro mocht meneer mijn autoradio overnemen. We hadden afgesproken op een vrijdag om 15 uur, dat hij de radio op zou komen halen. Maar meneer kwam niet opdagen.. Ik heb tot 16.30 uur gewacht, maar moest toen echt weg. Later die avond kreeg ik een sms met de verontschuldigingen dat hij te laat was, dat hij al wel langs was geweest en dat hij 10 euro onder mn deurmat had gelegd. Hij zei "ik kom de radio een ander moment wel ophalen". Om dit makkelijk te maken heb ik de autoradio in mijn brievenbus (zo'n losse groene brievenbus in mn voortuin) gestopt, zodat hij de radio ten alle tijde op kan halen. De 10 euro waren immers toch al bij mij.. Hier ging hij mee akkoord en hij zou de radio binnenkort ophalen.

Maar..

....nu twee weken later. Radio ligt hier nog steeds en meneer is nog niet langs geweest :o? :+

We sms-en wat over het ophalen en hij zegt elke keer 'sorry' en 'ik kom de radio binnenkort ophalen'. Raaaarr,,,

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:01

Ach.. Je hebt je geld :+ ik zou hem gewoon even wegleggen en afwachten

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:24

Marktplaats loopt voor geen meter
Facebook ook niet als je zonder prijs of met een vraagprijs werkt\
Nu anders gedaan.
Heb van alles aangeboden met 'op te halen voor een donatie in de spaarpot van mijn zoontje '

Het een na het ander worden prima biedingen op gedaan en word opgehaald.
Zo heeft mijn zoontje van 15 maanden inmiddels 15 euro in zijn spaarpot mogen stoppen

Als goed is nu ook mijn 'oude' cap verkocht en het pakje wat hij aanhad met bruiloft van mijn zwager
Kan hij er nog 30 euro aan toevoegen
Helemaal leuk

Alleen 1 dingetje. Had een raamwisser verkocht die het water opzuigt. Nieuw was hij 25 euro . Man heeft m voor 5 euro opgehaald
Doos niet goed gecontroleerd want hij geeft aan dat de oplader er niet bij zit.
oliebol. Ik thuis overal zoeken. Nergens te vinden, heel gek
Maargoed als hij er echt niet bij zit dat moet hij hem maar terug brengen
Dus dat ook aangegeven dat hij hem terug mocht brengen, of mocht houden en dan een universele adapter het ook prima doet...
Krijg nu geen reactie meer sinds vanmiddag half 2.....

Hoe lang mag ik wachten voor ik het geld definitief in de spaarpot kan doen? haha

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:28

Donna89 schreef:
Nu anders gedaan.
Heb van alles aangeboden met 'op te halen voor een donatie in de spaarpot van mijn zoontje '

Zo heeft mijn zoontje van 15 maanden inmiddels 15 euro in zijn spaarpot mogen stoppen

Als goed is nu ook mijn 'oude' cap verkocht en het pakje wat hij aanhad met bruiloft van mijn zwager
Helemaal leuk

Alleen 1 dingetje. Had een raamwisser verkocht die het water opzuigt. Nieuw was hij 25 euro . Man heeft m voor 5 euro opgehaald
Dus dat ook aangegeven dat hij hem terug mocht brengen, of mocht houden en dan een universele adapter het ook prima doet...

Hoe lang mag ik wachten voor ik het geld definitief in de spaarpot kan doen? haha

hey wat toevallig, zag de cap voorbij komen! helaas niet mijn maat.. :(

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:29

Irisjeeh1999 schreef:
Donna89 schreef:
Nu anders gedaan.

Helemaal leuk

hey wat toevallig, zag de cap voorbij komen! helaas niet mijn maat.. :(

Welke maat zoek je?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:32

Oh das jammer Iris
Had er 2. een 58 en een 60
Denk dat ik toch 59 moest hebben.. hahaha

ohnee bedenk me nu dat 59 ook niet goed zat
Begin nu te twijfelen of het wel de 58 is die ik nog had
Man thuis ff geappt om te gaan kijken :\
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 20-10-16 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:36

Hier loopt het ook niet goed. Sommige dingen voor hele kleine prijzen en toch heb ik geen koper.
Heb met ong 13 mensen gemaild maar of ze nemen het niet over of reageren gewoon niet meer.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:36

Hier ook zoiets raars, met motoruitlaten. Stonden nog geen dag op marktplaats en meteen verkocht. Nu een maand of twee later en die man heeft ze nog steeds niet opgehaald, maar al wel €350 overgemaakt. Ik snap dat niet, als ik iets koop wil ik het altijd meteen hebben :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:43

Ik heb twee positieve ervaringen. Na wat afhakers (al dan niet meegedeeld aan mij) een man die een net bedrag bood en dezelfde avond het nog op kwam halen. Eveneens heb ik gisteren gereageerd op een advertentie en vandaag nog opgehaald. :)
De meeste minder leuke ervaringen zijn bij mij tot nu toe mensen die niet reageren, dus dat valt nog erg mee.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:49

En hoppa advertentie vernieuwd en weer 2 items verkocht
Gaat goed zo. Zo ff in een paar daagjes 50 euro voor in de spaarpot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:32

Fijn dat het bij jullie wel zo lekker loopt, wat doe ik fout?
Heb duidelijke foto's, duidelijke omschrijving, richtprijs erbij en krijg wel biedingen waar ik ook akkoord mee ga en dan vervolgens geen reactie meer krijg. Nu al de 6e keer achter elkaar!
Stuur na een paar dagen nog een nette mail na of er nog interesse is maar ook dan geen reactie

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:34

Ik heb een camera te koop staan. Had 1 engelse die persee op een station wou afspreken. Nja.. zie k gewoon niet zo zitten.

Daarna een ander of k wou verzenden naar Engeland.. en 2 "mensen" die meer boden dan VP met bijna exact zelfde tekst beiden met direct de vraag over bankrekening en dat het bod hoger was omdat ik het moest verzenden naar het buitenland.

En dan de naam plus "uit Franstalig Belgie" (tekst is in Engels)

Kreeg daarna ook mail van MP dat ik mogelijk contact had met een oplichter. :)

Nu wel "sterretjes" maar geen mails/berichten of vragen.

Denk dat mn foto's niet mooi genoeg zijn ofzo. VP is ong. wat anderen ook vragen dus daar kan t niet aan liggen lijkt me.

Als k mn studiosetje klaar heb staan voor de katten dan ook maar nieuwe fotos maken van de set denk ik. Ligt gelukkig niet in de weg.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:52

Wat ook superirritant is zijn die "wildbieders": mensen die in het wilde weg bieden op heel veel producten en kijken waar ze die dan het snelste/ voordeligste kunnen krijgen.
Zo had ik vorig jaar een aantal Duplo sets van Thomas de Trein op MP staan. De biedingen vlogen me om de oren! Als je dan op een bod ingaat hoor je niets meer. Toen ik verder keek bleek dat sommige bieders op heel veel van zulke sets tegelijk aan het bieden waren. Die proberen dus gewoon uit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:35

Zucht hier een ondankbaar iemand. Ik had een enorme doos dreumeskleding (meisje) te koop op MP. meer dan 130 stuks kleding alles goed, heel en gewassen. Verkocht voor 40,- dus echt minder dan 30 cent per kledingstuk. Ik had er nog wat extra's bijgedaan wat ik nog tegenkwam bij het opruimen. Krijg ik een berichtje na ontvangst dat ze alles ontvangen heeft, maar dat ze dingen weg moest gooien omdat het vies of stuk was. Ik heb direct om foto's gevraagd en krijg ik 2 miezerige fotootjes terug met een ini mini vlekje die ik echt niet had gezien en een foto van een vestje waarbij het knoopje iets los zat aan een draadje. Het ging dus om 2 rompertjes en 1 vestje op meer dan 130 stuks. Ik heb haar gezegd dat ik het jammer vind dat ze maarliefst 3 hele kledingstukken heeft gevonden die niet perfect zijn, maar dat ze de gehele doos terug mag sturen en haar geld terug rijgt zodat ze daarvan een paar nieuwe rompers kan kopen.

Ok ik heb ook wel last van zwangerschapshormonen, maar kom op je krijgt het al voor een hele lage prijs, ga dan niet lopen zeiken over zoiets.... Heb na mijn mail niets meer gehoord.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:47

Haha Mer
Ja het is nooit goed
Heb diverse keren de babykleding op MP gehad maar mensen willen er echt niets voor geven
Nou dan hou ik het zelf wel.
Wie weet komt er toch een 2e en is het ook een jongen,. En anders is er vast ooit een kennis die een jongen krijgt.

Ik heb niets meer gehoord van die man die die ramentrekker heeft opgehaald waar dus die adapter van mist...
Nu bijna 24 uur geleden.
Had nu wel een x moeten reageren toch?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:52

Nou ik heb dus een meid, en nu zwanger van een knul :D dus heb niets meer aan dat prachtige roze en daarnaast zijn wij klaar met kids :D het is genoeg, mijn man heeft zijn leidingen door laten knippen afgelopen maandag, dus alles mag eruit. Ook al zijn het lage prijzen. Merk-kleding wat echt nog goed is breng ik naar een speciale winkel in kindermerk kleding die het tegen goede prijzen verkoopt. Ik krijg daar ook nog een prima prijs voor. Dus tipje ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:06

Dat is ook nog een optie ja
De rest zal waarschijnlijk uiteindelijk bij de kringloop terrecht komen tegen die tijd.
Komt het in ieder geval bij iemand die het echt goed kan gebruiken

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:49

Jammer dat mensen nog kunnen vallen over zo iets.
Een knoop kan je aannaaien en een romper met een vlekje is leuk om mee buiten te spelen of als 'oude' buiten kleding te gebruiken.

Jammer...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:20

Denk dat ik had geëist dat ze het terug had gestuurd wat een ondankbaar kreng zeg.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:38

Die vind ik ook bizar zoveel kleren en dan nog miepen voor drie kledingstukken... Had exact hetzelfde als jou gezegd hoor, zonder zwangerschapshormonen :))

Ik had ook een grappige na tijden normale transacties.
Heb een kippenhok te koop staan voor iemand anders, die bij koop niet gezien had dat het dak rot was en zij zelf niet de mogelijkheid had om dak te vervangen. Voor de rest is het hok helemaal prima te gebruiken en nieuw kosten ze gewoon snel 200 euro, deze mag voor weinig weg.

Kreeg ik een reactie in de trant voor dat hout wat zelfs niks voor de kachel zou zijn, dat ik daar nog geld voor vroeg.

Ik heb maar netjes en beleef geantwoord...
Vervelend dat je last hebt van onze advertentie.
We gaan er echter niks aan veranderen, daarom sterkte er mee om over dit moeilijke feit heen te komen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:22

_mexx_lady_ schreef:
Jammer dat mensen nog kunnen vallen over zo iets.
Een knoop kan je aannaaien en een romper met een vlekje is leuk om mee buiten te spelen of als 'oude' buiten kleding te gebruiken.

Jammer...

Zie je een baby al in een rompertje buiten spelen? Misschien als het hoog zomer is, maar die liggen dan meestal nog braaf op een boxkleed.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:56

Ja... ik kom van het platteland wij gingen gewoon mee naar buiten als er binnen niemand was om op te letten. In een parkje of een maxicosi of een stapel dekens.
Ben er niet aan dood gegaan

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:26

Ik heb vorige week zaterdag een rijbroek via marktplaats gekocht, duidelijk vermeld dat ik hem vrijdag moest hebben. Dezelfde zaterdag betaald en verder niks meer van gehoord. Afgelopen woensdag mail gedaan van is de betaling binnen en afgelopen donderdag was de broek nog niet binnen. Ik gereageerd van dit is niet de afspraak en nu heb ik mooi een probleem. Kreeg ik een mail terug dat ik eerst moest betalen. Ik gelijk gemaild dat ik zaterdag direct betaald heb en dat het uiterlijk dinsdag op haar rekening moest staan. Niks geen reactie meer dus ik aangegeven dat als ik binnen twee dagen niks hoorde ik aangifte ging doen. Kom ik gisteravond thuis ligt er een briefje van post nl dat er pakketje voor me was gekomen maar dat ik nog even 5.80 euro strafport moet betalen omdat het pakket te dik was voor brievenbuspakket. Echt een negatieve ervaring deze keer!