danamuts schreef:Ik vraag me wel eens af waar mijn toekomstige paard zich bevindt..... Pfff stad en land afrijden en het is het allemaal net niet
Ik denk dat het paard toevallig op je toekomstige pad moet komen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Waarom voelen wij ons zo veilig onder een deken?
Want praktisch gezien beschermt een deken helemaal niet tegen gevaren oid. Tja tenzij je er helemaal onder gaat, dan ben je minder goed zichtbaar, maar alsnog zouden ''gevaarlijke wezens'' om het zo maar even te zeggen, ons gewoon kunnen zien door die bult onder de deken, haha.
BlondCowgirl schreef:Heel simpel volgens mijn filosofie: wat je niet ziet is er ook niet. Dus als je onder dekens ligt zie je het gevaar niet en is het er ook niet.
Geintje natuurlijk, ik denk dat het gewoon iets te maken heeft met verstoppen. Je kunt boven de dekens blijven liggen,maar dan wordt je eerder gezien dan eronder. Dus onder de dekens is op dat moment gewoon de beste optie. Net als dat je midden op een open veld zit of je gaat 2 meter verderop achter een bosje zitten. Veiliger is het niet, maar beter dan midden op dat open veld. Maar ik ken trouwens ook niemand die onder de dekens gaat liggen als er echt gevaar is, van een inbreker bijvoorbeeld
Janneke2 schreef:IsaCalixa schreef:Waarom voelen wij ons zo veilig onder een deken?
Want praktisch gezien beschermt een deken helemaal niet tegen gevaren oid. Tja tenzij je er helemaal onder gaat, dan ben je minder goed zichtbaar, maar alsnog zouden ''gevaarlijke wezens'' om het zo maar even te zeggen, ons gewoon kunnen zien door die bult onder de deken, haha.
Nou, een deken (of berevel) beschermt tegen kou, regen, afkoeling, wind, etc.
Dus in die practische zin is het veiligheid.
Tegen roofdieren is het idd een beetje een ander verhaal, muggen houd je er mee weg, en wellicht is je geur toch ook minder omdat je bent afgeschermd.
LisannePruts schreef:Muggen en spinnen zijn ook roofdieren hoor
EskeGirl schreef:Anoniem schreef:Volgens mij zijn we al een tijdje geen holbewoners meer.Ook al gedragen sommigen zich wel als..
Nee, maar dat is pas sinds een paar duizenden jaar echt... zo snel gaat evolutie niet