Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:14

danamuts schreef:
Ik vraag me wel eens af waar mijn toekomstige paard zich bevindt..... Pfff stad en land afrijden en het is het allemaal net niet

Ik denk dat het paard toevallig op je toekomstige pad moet komen.

Fearn

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:38

Waarom voelen wij ons zo veilig onder een deken?

Want praktisch gezien beschermt een deken helemaal niet tegen gevaren oid. Tja tenzij je er helemaal onder gaat, dan ben je minder goed zichtbaar, maar alsnog zouden ''gevaarlijke wezens'' om het zo maar even te zeggen, ons gewoon kunnen zien door die bult onder de deken, haha.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:53

Oh, dat van die deken vraag ik me ook af :P
Misschien, maar dat is maar een gokje, omdat het warmte geeft? Wie weet doet het ons denken aan de baarmoeder o.i.d.?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:44

Heel simpel volgens mijn filosofie: wat je niet ziet is er ook niet :D . Dus als je onder dekens ligt zie je het gevaar niet en is het er ook niet.

Geintje natuurlijk, ik denk dat het gewoon iets te maken heeft met verstoppen. Je kunt boven de dekens blijven liggen,maar dan wordt je eerder gezien dan eronder. Dus onder de dekens is op dat moment gewoon de beste optie. Net als dat je midden op een open veld zit of je gaat 2 meter verderop achter een bosje zitten. Veiliger is het niet, maar beter dan midden op dat open veld. Maar ik ken trouwens ook niemand die onder de dekens gaat liggen als er echt gevaar is, van een inbreker bijvoorbeeld :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:48

In de zomer is het te warm voor een deken en dan voel ik me inderdaad minder beschermd. Heb dan het idee dat muggen vrij spel hebben. Dus ik slaap met 30 graden nog onder een deken :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:20

Volgens mij ging het niet echt over muggen maar meer over de onder het bed monsters :+
Heb ik ook wel last van hoor, om een een of andere reden als mijn voet onder mijn deken vandaan steekt schreeuwt heel mijn hoofd: Trek m terug!! Onder het deken!! Iemand gaat je voet pakken!!!
_O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:27

Ja, maar bij mij gaat het om muggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:34

IsaCalixa schreef:

Want praktisch gezien beschermt een deken helemaal niet tegen gevaren oid. Tja tenzij je er helemaal onder gaat, dan ben je minder goed zichtbaar, maar alsnog zouden ''gevaarlijke wezens'' om het zo maar even te zeggen, ons gewoon kunnen zien door die bult onder de deken, haha.

Nou, een deken (of berevel ;) ) beschermt tegen kou, regen, afkoeling, wind, etc.
Dus in die practische zin is het veiligheid.

Tegen roofdieren is het idd een beetje een ander verhaal, muggen houd je er mee weg, en wellicht is je geur toch ook minder omdat je bent afgeschermd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:07

BlondCowgirl schreef:
Heel simpel volgens mijn filosofie: wat je niet ziet is er ook niet :D . Dus als je onder dekens ligt zie je het gevaar niet en is het er ook niet.

Geintje natuurlijk, ik denk dat het gewoon iets te maken heeft met verstoppen. Je kunt boven de dekens blijven liggen,maar dan wordt je eerder gezien dan eronder. Dus onder de dekens is op dat moment gewoon de beste optie. Net als dat je midden op een open veld zit of je gaat 2 meter verderop achter een bosje zitten. Veiliger is het niet, maar beter dan midden op dat open veld. Maar ik ken trouwens ook niemand die onder de dekens gaat liggen als er echt gevaar is, van een inbreker bijvoorbeeld :P

Hoe vaak zie je wel niet in een film, dat zodra ze onder de dekens vandaan kruipen, ze vermoord worden? :Y)

Dekens = veilig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:22

Ik kan eigenlijk geen enkele film opnoemen :=

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:33

Lord of the rings, dat stukje waarbij ze onder hun grijze cape gaan liggen om zo op een rots te lijken :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:42

Die worden toch niet vermoord :D Tenzij er een alternatieve versie van uit is gebracht :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:22

Nee okee haha maar t is hetzelfde idee, veilig onder de deken

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:31

Komkommers bestaan uit een groot deel voor water, hoeveel komkommers zou je per dag moeten eten om aan je vochtbehoefte van 2 liter te komen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:33

Pff... Ik denk dat er ongeveer 0,1l uit een flinke komkommer komt ( :') ) (dit baseer ik overigens op mijn sapcentrifuge). Dus 20. :)
Maar vergeet niet dat het verteren van de komkommer ook vocht nodig heeft, dus misschien gaat het niet helemaal op.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:36

Britta31 schreef:
danamuts schreef:
Ik vraag me wel eens af waar mijn toekomstige paard zich bevindt..... Pfff stad en land afrijden en het is het allemaal net niet

Ik denk dat het paard toevallig op je toekomstige pad moet komen.

Hij is op mijn pad gekomen en heb hem zojuist gevonden ( en gekocht)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:08

Is dat net zoiets als
*ergert zich aan apparaat*
- Komt er iemand voorbij
"Hij doet het niet!"
*prompt schiet het apparaat in werking*

:+

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:57

Janneke2 schreef:
IsaCalixa schreef:

Nou, een deken (of berevel ;) ) beschermt tegen kou, regen, afkoeling, wind, etc.
Dus in die practische zin is het veiligheid.

Tegen roofdieren is het idd een beetje een ander verhaal, muggen houd je er mee weg, en wellicht is je geur toch ook minder omdat je bent afgeschermd.

Muggen en spinnen zijn ook roofdieren hoor :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:06

Daarnaast zijn mensen ook holedieren, daarom voelt iets 'kleins' of bedekkends dus veilig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:14

Volgens mij zijn we al een tijdje geen holbewoners meer. :Y) Ook al gedragen sommigen zich wel als..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:20

Anoniem schreef:
Volgens mij zijn we al een tijdje geen holbewoners meer. :Y) Ook al gedragen sommigen zich wel als..

Nee, maar dat is pas sinds een paar duizenden jaar echt... zo snel gaat evolutie niet :Y)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:02

LisannePruts schreef:
Muggen en spinnen zijn ook roofdieren hoor :+

Ja, idd: in de zin dat het geen planteneters zijn heb je helemaal gelijk.
Bij mij in huis is 'roofdier' de aanspreektitel voor de hond en de kat.
(Ik vind ze beide erg lief, maar het ook jagers.....)

( _/-\o_ en daarmee verdween dit aspect van het kleinere gedierte wat uit mijn gezicht. _/-\o_ Die vind ik niet lief. )

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:05

EskeGirl schreef:
Anoniem schreef:

Nee, maar dat is pas sinds een paar duizenden jaar echt... zo snel gaat evolutie niet :Y)

Ooit eens op tv gehoord dat als er tussen het begin van de aarde en nu 24 uur zou zitten, zou de mens pas de laatste 10 seconden in beeld komen. Dus ja, we zijn al een tijdje geen holbewoner meer. Maar zoals Eskegirl zegt, wat zijn die paar 1000 jaar op de 4,5 miljard jaar dat de aarde bestaat? :+

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:44

Zou de stroperij op dieren ooit stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:46

Bambi1995 schreef:
Zou de stroperij op dieren ooit stoppen?

Ja; als alle neushoorns en olifanten en tijgers uitgestorven zijn. Je kan niet jagen op wat niet bestaat.