Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:07

(Die foto van het friese dekje os trouwens een QHP pad, de foto met de eskadron dralon is van een meisje die ik kende en die heeft overduidelijk geen derde been, kortom, foto's komen gewoon van internet.)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:17

Ja ik had op mn rebhtermuis knop geklikt, en dan foto opzoeken op google...

En wat kreeg ik resultaten van bokkers die de foto zelf hebben gemaakt, of.van internet sites etc :')

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:19

Kan een QHP pad zijn, maar daarom heb ik toen ook om een foto van de andere kant van het logo gevraagd en ook die kon die mij meteen geven. Hij heeft dus wel alles duidelijk van te voren opgezet. De ondergrond van de 2 eskadrons waren trouwens ook dezelfde ondergrond, dus zijn ook van eenzelfde persoon gekomen.

Nu zijn de advertenties inmiddels zojuist verwijdert, maar helaas voor mij te laat, maar gelukkig geen nieuwe slachtoffers meer

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:23

ik ben dit jaar ook al voor 37,50 opgelicht en zo argwanend aan het worden!
baal er gewoon van dat mensen zo kunnen zijn en dat ik zelf altijd alles netjes opstuur!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:25

Kan ook niet anders dan dat het een bokker is voor mijn gevoel. FOoto's komen van bokt, in de advertenties kon je niet reageren en het waren precies de 'gewilde' spullen.

Ik ben ook al voor 40 euro opgelicht dit jaar..

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:27

Ja ik vermoedde het ook al dus had maar niks gedaan met die advertenties.
Precies wat Upendo zegt. De gewilde spullen en dan ook nog in de juiste maten....

Ik ben ook opgelicht voor €15. Stuk minder als jullie maar het gaat om het principe. Snap gewoon niet hoe mensen dat kunnen doen.
Ik durf al geen snoepje te proeven bij de Jamin zonder te betalen, laat staan zo geld pikken van andere mensen. Bah |(

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:28

Watjow? Wat dan upendo?

Ik ben nu echt gehecht aan m rechtermuisknop

Al kan dit niet op alle computers.. :n

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:34

Oh, dekje dat totaal afgeragd was, had ze nieuwe foto's gebruikt op marktplaats..

En een, dat was ook wel raar, ik had iets gekocht, pakket kwam maar niet, gevraagd naar de t&t code.. die was op mysterieuze wijze kwijt.. Toen ben ik aan gaan dringen op geld terug... kreeg ik het terug zonder verzendkosten.. 'Want die was ze ook kwijt..' Ik heb het er maar bij gelaten maar achteraf zat ik te bedenken dat ze absurd veel advertenties had... als je dat bij 10 mensen doet heb je bijna 70 euri..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:35

ik snap er niks van, ik krijg sinds vandaag opeens reacties op m'n advertentie, die heb ik al een maand geleden geplaatst. Net alsof hij nu opeens zichtbaar is ofzo?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:35

upendo schreef:
Oh, dekje dat totaal afgeragd was, had ze nieuwe foto's gebruikt op marktplaats..

En een, dat was ook wel raar, ik had iets gekocht, pakket kwam maar niet, gevraagd naar de t&t code.. die was op mysterieuze wijze kwijt.. Toen ben ik aan gaan dringen op geld terug... kreeg ik het terug zonder verzendkosten.. 'Want die was ze ook kwijt..' Ik heb het er maar bij gelaten maar achteraf zat ik te bedenken dat ze absurd veel advertenties had... als je dat bij 10 mensen doet heb je bijna 70 euri..

Ik denk niet dat iedereen zegt: "Laat die verzendkosten dan maar zitten" :Y)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:37

Ja maar de verkoper kan zeggen, verzenden is op eigen risico..

** en ik denk dat de meeste mensen al blij zijn met hun geld terug, ookal is dat zonder verzendkosten. Gewoon omdat ze er op hebben vertrouwd dat het gewoon is misgggaan en dat de verkoper geen oplichter is..
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 25-02-14 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:40

Nouja Giolli, bij een bedrag van 80 euro ben je blij dat je 73 nog wat terugkrijgt.. :=

En ergens wil je zo iemand dan toch geloven ofzo..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:41

:?
of het artikel ook in een {merk auto en type} past??? eh…geen idee? Ik heb niet zo'n auto en de afmetingen staan in de advertentie?? Misschien ff je auto nameten???

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:45

Jeetje, wat zit er asociaal volk bij! Ik ben gelukkig nog nooit opgelicht.
--------

Ik had laatst met te koop/te ruil staan. Reageert er een meisje op: Oh wauw, die wil ik heel graag wil je ruilen voor ***?
Wat ze aanbood klonk wel aantrekkelijk dus ik reageerde met: Prima. Wil je het per post ruilen of persoonlijk.
Zij: Persoonlijk, kom je zaterdag hier?
Ik: Sorry, je woont 60km van me af. Ik wil best persoonlijk ruilen maar dan wel bij mij in de buurt.
Zij: Nee, JIJ wil toch ruilen? Dan kom je het maar halen. Ik ga niet naar jou toe, veel te ver weg.
Ik: Sorry, dan gaat het niet door.
Zij: Ok, zeg dan niet dat je wilt ruilen als je te lui bent om het op te halen dom kind.

Tja, ze denkt toch niet dat ik 120km ga reizen omdat zij zo graag iets van mij wilt hebben. Ik heb op haar laatste bericht ook niet gereageerd.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:48

Wajow..
Bek valt open..

Echt respectloos, hoe durven ze!

Ik probeer. Zo beleefd mogelijk te doen, ik heb het overgenomen van mn werk. Klant is koning, wordt er altijd bij ons dik ingedrukt. Maar hoe durf je meteen iemand dom en lui te noemen? Waarom meteen op zo'n manier..

:n

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:52

Ziekelijk hoe mensen aan hun geld moeten komen. Heel erg jammer! Kun je jezelf toch niet meer recht in de ogen kijken? Tot nu toe nog maar 1 x opgelicht voor 7.50. *klopt dit af*
Maar door alle verhalen word je zoo voorzichtig

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:12

ja precies. kijk ook bijna alleen maar hier in de buurt als ik wat nodig heb verzenden naar iemand toe doe ik wel maar iets laten verzenden niet zo snel

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:23

Ik heb begin deze maand ook soort gelijks meegemaakt als Fennee.

Had iemand interesse in een oornetje. Woont ook gewoon in Waalwijk en krijg ik ineens om 09.10 dit berichtje van haar :
Hallo kan je het mischien nu ook na mijn kunne komen brengen ik woon ook in waalwijk in de .......straat ik hoor van u.

Had ook echt zoiets van : Moet niet gekker worden. Er zijn ook mensen die gewoon moeten werken. "Altans begin deze maand had ik nog werk"

Ook niet eerst vragen of het eventueel een probleem was om te brengen of wanneer ik dan eventueel tijd had. Maar als ze in dezelfde woonplaats wonen, komen ze het maar halen op de fiets.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:28

ik ben benieuwd…koper 2 voor mijn tafel. Als het goed is komt ze morgenavond langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:34

Ik ben hier vandaag ook opgelicht door J.
Mijn eigen domme schuld, maar nu weet ik dus ook weer dat ik voorlopig niks meer koop via internet. Kan de centjes hard genoeg gebruiken.. Maja, helaas. Eigen schuld. Dan werken we maar weer een paar uur langer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:43

Ook al? Hoe weet je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:44

Het geld is gestort om 6u en om half 7 was hij geband..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:48

Oh, hij is dus echt al geband. Dat had ik nog niet gezien.... Wat balen zeg. Ongelooflijk. :n Had je toevallig niet gezien dat hij pas een dag lid was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:52

Giolli schreef:
Oh, hij is dus echt al geband. Dat had ik nog niet gezien.... Wat balen zeg. Ongelooflijk. :n Had je toevallig niet gezien dat hij pas een dag lid was?

Te enthousiast, en ik moest eigenlijk weg maar ik had nog snel even het geld overgemaakt zodat ik zeker wist dat het dekje van mij was. Maja helaas. Zoals ik al zei; mijn eigen dikke schuld.
Misschien dat ik wel aangifte ga doen, een vriendin van mij is agente. Dus die kan mij misschien wel goed helpen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 07:41

Ik ben gelukkig nog nooit opgelicht,wel vaak dat er pogingen gedaan worden als ik een pony te koop had maar daar trap ik toch echt niet in.

zo had ik ooit iemand die 2 veulens van mij wilde kopen.
een hengst en merrie van dezelfde vader.
nouja prima als je er maar niet mee fokt dan.

die beste man is 3 x komen kijken en heel serieus en ineens zei hij
"ja ik heb het geld nu niet maar hee je kent mij nu dus kan ze toch wel gewoon meenemen en later betalen?"

uuhmm nee,ging om heel veel geld en de gezondheid en leven van 2 veulens.

Die man heeft mij toen ook bedreigd en ik was echt ff bang dat hij ze gewoon een keer uit de weide mee zou nemen.
was toen een kwestie van een slot doorknippen.
gelukkig kon ik even bij een kennis terecht en het merrieveulen is via bokt verkocht naar een bokker die erg gelukkig met haar is.
inmiddels word ze al bijna 5 jaar.

Het hengstveulen had ik verkocht naar een gezin en die hebben hem wegens omstandigheden
Als 2 jarige hengst verkocht en mij nooit meer laten weten waarheen.
ben al bijna 3 jaar op zoek naar hem.