Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:25

Laat ik het nog drastischer stellen: Het is niet eens zeker of PVV wel toetreedt tot de coalitie 8-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:25

_San87_ schreef:
Gebeurd al eeeuwen 8-)

Dus? So what dat het al eeuwen gebeurd. Ik vind het slecht en kiezersbedrog.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:27

Heino schreef:
Tayga schreef:
Volgens mij vinden ze het in de politiek heel 'normaal en correct' dat Balkenende is afgetreden, terwijl de bevolking dit een zwaktebod vindt.

Ik heb er gemengde gevoelens over. Ik begrijp aan de ene kant wel dat hij de keuze van het volk respecteert, maar aan de andere kant had ik het fair gevonden als hij dat vantevoren al had gezegd. Zodat kiezers een weloverwogen keuze hadden kunnen maken.

Wat gebeurt er nu eigk met de voorkeursstemmen op hem? Gaan die automatisch naar de nummer 2?

Volgens mij heeft hij ook gezegd dat hij alleen voor 'goud' ging. Dit werd hem aangerekend, dus heeft hij het later iets genuanceerd. Maar zijn bedoeling was min of meer al kenbaar.

Ik weet niet wat ze met die voorkeursstemmen doen. Volgens mij stemt verruit de overgrote deel op de lijsttrekker of de 1e vrouw.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Heino schreef:
_San87_ schreef:
Gebeurd al eeeuwen 8-)

Dus? So what dat het al eeuwen gebeurd. Ik vind het slecht en kiezersbedrog.

Dat mag je vinden. Ik vind het de ophef niet waard :)

Yonker

_San87_ schreef:
Laat ik het nog drastischer stellen: Het is niet eens zeker of PVV wel toetreedt tot de coalitie 8-)

_/-\o_
Iedereen gaat er maar vanuit VVD en PVV. Waar is PvdA in het hele verhaal? Volgens mij heeft PvdA nog altijd meer zetels... dan PVV. Maarja het is volgens mij echt afwachten wat de coalitie word, ben benieuwd.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:28

Ik stem inderdaad altijd op de 1e vrouw. :)

Pvda wilt niet samen met Pvv ( als de pvda zich wel aan hun breekpunt gaat houden, maar daar lijkt het wel op ).

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:29

_San87_ schreef:

klopt, maar ze hebben wel een grote invloed.

Als ze samen met SP alle economische hervormingen gaan tegenwerken, wordt Paars Plus ook niet z'n effectief kabinet. Het enige voordeel is dat er iig niets van zijn integratiebeleid terecht komt.

Volgens mij is de kans behoorlijk aanwezig dat er de komende 4 jaar nog minder gepresteerd wordt als de afgelopen 3 jaar. Die partijen zijn veel te versnipperd. De grootste partij heeft maar 31 zetels, dat is echt weinig.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:30

Nessah schreef:

Pvda wilt niet samen met Pvv ( als de pvda zich wel aan hun breekpunt gaat houden, maar daar lijkt het wel op ).

Ik denk dat PvdA zich wel daar aan houd ja..
Maar wat denk je dan als coalitie?? Ik zie VVD en PVV ook eigenlijk niet samen. Ook al denken de meeste mensen dat wel :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:32

Yonker schreef:
_San87_ schreef:

_/-\o_
Iedereen gaat er maar vanuit VVD en PVV. Waar is PvdA in het hele verhaal? Volgens mij heeft PvdA nog altijd meer zetels... dan PVV. Maarja het is volgens mij echt afwachten wat de coalitie word, ben benieuwd.

Oh, de PvdA mag van mij helemaal de kamer uitgeschopt worden.
Tayga schreef:
_San87_ schreef:

klopt, maar ze hebben wel een grote invloed.

Als ze samen met SP alle economische hervormingen gaan tegenwerken, wordt Paars Plus ook niet z'n effectief kabinet. Het enige voordeel is dat er iig niets van zijn integratiebeleid terecht komt.

Volgens mij is de kans behoorlijk aanwezig dat er de komende 4 jaar nog minder gepresteerd wordt als de afgelopen 3 jaar. Die partijen zijn veel te versnipperd. De grootste partij heeft maar 31 zetels, dat is echt weinig.

Daar heb je gelijk in, maar ik heb ook nergens gezegd dat ik tegen PVV in de politiek ben. Ik zie een coalitie VVD - PVV - CDA wel zitten. Het is tijd voor een rechtse politiek.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:32

Nessah schreef:

PvdA zeg volgens nu.nl het volgende:

Nederland heeft een ruk naar rechts gemaakt, dat beaamde PvdA-leider Job Cohen donderdag voorafgaand aan het eerste overleg van de nieuwe PvdA-fractie. Cohen zei verder dat met hem overal over is te praten als het gaat om regeringsdeelname.

''Wij hebben geen breekpunten''. Cohen pleitte voor een sterke en krachtige regering, iedereen moet dan volgens hem wat inleveren van zijn standpunten. Cohen werd donderdag door de nieuwe PvdA-fractie met applaus gekozen tot fractievoorzitter

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:33

Ja, ik heb géén idee.. CDA,VVD en PVV.. ( hoop ik persoonlijk niet)

Maar anders.. pvda,vvd, GL, d66 (genoeg zetels?)

Ik heb echt geen idee, maar ben wel erg benieuwd :)

@sunny44: Nou, schiet mij maar lek.. het was toch echt een breekpunt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:34

VVD - PVV - CDA zie ik ook niet zitten hoor :n
Van mij mag de PvdA wel in de coalitie... Ik ben gewoon heel erg benieuwd wat er nu gaat komen. En over een jaar gaan we waarschijnlijk toch wel weer stemmen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:35

Ik blijf bij wat ik op het andere forum ook al verkondigde: Het zou me nu niks meer verbazen als we binnenkort weer naar de stembussen moeten.

En ik weet ook op wie ik dan nogmaals ga stemmen :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:35

_San87_ schreef:
Daar heb je gelijk in, maar ik heb ook nergens gezegd dat ik tegen PVV in de politiek ben. Ik zie een coalitie VVD - PVV - CDA wel zitten. Het is tijd voor een rechtse politiek.

Dan zal Wilders heel wat van zijn sociaal-economische standpunten aan de kant moeten zetten. Hij staat daarin namelijk loodrecht tegenover de VVD.
Ik denk ergens dat hij daar wel toe bereid is, zolang ze niet aan zijn integratiebeleid komen...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:36

Kaka schreef:
Eefske schreef:
Arme mannetjediehetallemaalmoetknippenenplakken (Hoe noem je zo iemand ook al weer, het ligt op het puntje van m'n tong := ) :(:)

Formateur?

Danku :j :+

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:39

Nessah schreef:
Maar anders.. pvda,vvd, GL, d66 (genoeg zetels?)

Dit is paars plus, dus heeft genoeg zetels.

Ik denk dat ik ook hetzelfde blijf stemmen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:39

Tayga schreef:
_San87_ schreef:

Dan zal Wilders heel wat van zijn sociaal-economische standpunten aan de kant moeten zetten. Hij staat daarin namelijk loodrecht tegenover de VVD.
Ik denk ergens dat hij daar wel toe bereid is, zolang ze niet aan zijn integratiebeleid komen...

Dat is inderdaad wat ik ook in mijn hoofd heb.

Maar goed, ik heb VVD gestemd, dus de PVV kan me eigenlijk weinig schelen, zolang VVD zich maar aan zijn standpunten en breekpunten houdt :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:40

_San87_ schreef:
Ik blijf bij wat ik op het andere forum ook al verkondigde: Het zou me nu niks meer verbazen als we binnenkort weer naar de stembussen moeten.

Ik vraag me dan ook af of veel mensen anders zullen gaan stemmen? Ik niet in ieder geval. Heb heel bewust gestemd en er goed over nagedacht. En wat ik me afvroeg, wil de PVV wel met de PvdA?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:41

Hmmz ik ga denk ik dan wel anders stemmen... Maar ik weet nog niet zo goed...
Nou ja eerst maar eens zien of er wat uit dit zooitje valt te halen. Want een zooitje dat is het zeker wel :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:43

Ik ga dan wel anders stemmen :) Ik ga dan toch strategisch stemmen en ik denk met mij vele mensen.

Eefske

Yonker schreef:
Hmmz ik ga denk ik dan wel anders stemmen... Maar ik weet nog niet zo goed...
Nou ja eerst maar eens zien of er wat uit dit zooitje valt te halen. Want een zooitje dat is het zeker wel :j

Daar zijn we het over eens ;)

Anoniem

Ik heb dit keer al strategisch gestemd dus zou bij een volgende verkiezing waarschijnlijk hetzelfde stemmen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Eefske schreef:
_San87_ schreef:

Ik vraag me dan ook af of veel mensen anders zullen gaan stemmen? Ik niet in ieder geval. Heb heel bewust gestemd en er goed over nagedacht. En wat ik me afvroeg, wil de PVV wel met de PvdA?

Ik heb me niet verdiept in wat het PVV precies wil, maar volgensmij willen ze niet met PvdA (zou ik ook niet willen). De rest van de partijen staan open :) Maar pin me er niet op vast ;)

Eefske

Nessah schreef:
Ik ga dan wel anders stemmen :) Ik ga dan toch strategisch stemmen en ik denk met mij vele mensen.

Ik heb al een beetje strategisch gestemd dus dan blijf ik hierbij. Maar inderdaad, daar heb je gelijk in. Er zal het een en ander zijn wat strategisch gaat stemmen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:44

Rock schreef:
Ik heb dit keer al strategisch gestemd dus zou bij een volgende verkiezing waarschijnlijk hetzelfde stemmen.

+1