Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:39

afgelopen zaterdag was er een mevrouw die werd heel boos omdat er geen bananen dozen waren :'). mijn collega alles afgebeld naar dozen :p 'jah, maar dan heb ik ECHT een probleem, want ik MOET een bananen doos hebben'. :'). als mensen een dag van te voren bellen om een doos dan houden we ze apart, maargoed, als ze lastminute aankomen dat ze een doos willen, en er zijn er geen, kunnen we het niet mooier maken.

en ik moet er ook niet aan denken om in mijn blote reet lingerie te gaan passen hoor.. ieeee.

Shirley

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:54

Je gaat toch niet met je blote bananendoos in een bikini ?
Bah ... het idee alleen al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:17

Shirley schreef:

Hoe doe jij dat dan? Zwem jij met je ondergoed en het plakstripje in je bikini broekje?

Om het te passen is idd te ranzig.. Als ik zo'n vies broekje zou zien zou ik al niks meer in die winkel kopen iig..

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:28

Nouja, de winkel kan er misschien ook niet heel veel aan doen.
meestal staat er in de paskamers dat je je ondergoed moet aanhouden.. maar ze kunnen moeilijk in je pashokje komen om het te checken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:35

Ik zie het al voor me :+

Sta je rustig in je blote Jan en Jans een bikini te passen, gluurt er opeens de verkoopster om het hoekje. "Ja sorry mevrouw, even kijken of u zich wel aan de regels houdt." :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:40

Haha, dat zou wat zijn.
Dan zijn alle klanten zo weg denk ik.
Toch blijft het niet heel fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:52

c_esther schreef:
meestal staat er in de paskamers dat je je ondergoed moet aanhouden.. maar ze kunnen moeilijk in je pashokje komen om het te checken.

Dat is ook zo, maar het idee alleen al.. Kan in een andere winkel ook gebeuren maar ik zou er wel klaar mee zijn als ik een bikini uitzoek en er smurrie in zit

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:21

dees_daan schreef:
Shirley schreef:

Hoe doe jij dat dan? Zwem jij met je ondergoed en het plakstripje in je bikini broekje?

Om het te passen is idd te ranzig.. Als ik zo'n vies broekje zou zien zou ik al niks meer in die winkel kopen iig..

Om te passen bedoel ik natuurlijk :D

Moet er ook echt niet aan denken dat een ander dat wel zou doen en iemand dus een "gebruikt" broekje koopt :(

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:59

Gisteren belde een mevrouw:
"Heeft u ook speltbrood?"
Dat hebben wij dus niet altijd op maandag, omdat wij geen reguliere bakkerij (zorgbakkerij) zijn. Aparte soorten doen wij op bestelling en in het weekend... Dit heb ik ook uitgelegd.
Werd die mevrouw helemaal boos: "Ja, ik moet VANDAAG speltbrood hebben dus ga maar aan je bakkertje vragen of hij het vandaag nog voor mij gaat maken!!!! Het kan gewoon niet dat jullie vandaag geen speltbrood voor mij hebben!"
Ehm, pardon? Nogmaals uitgelegd dat het dus van tevoren besteld moet worden, zodat wij er rekening mee kunnen houden bij het bakken. Mevrouw bleef maar tekeer gaan.. Pff, lekker chagrijnig op de maandagochtend ;)

En die mensen die maar achter mijn toonbank lopen om even al het brood te voelen of zelfs onze bakkerijruimte in lopen om overal aanzitten (totdat iemand haar handen brandde, eigen schuld!).. Blijkbaar ziet het er bij ons heel toegankelijk uit.. Gisteren ook weer een beetje boos gereageerd op zo'n "voeler", kreeg ik als antwoord: "Ja, maar ik wilde alleen even kijken?"
Volgens mij leer je als klein kind al dat je kijkt met je ogen en niet met je handen..

Afgelopen zaterdag hadden wij open dag. Dit is blijkbaar ook een vrijbrief om alles aan te raken. Mensen gingen lekker met hun handen door de cranberries, rozijnen en zaden of ze pakten even een handje om te eten... Volgende keer alles maar verstoppen of er een hekje met schrikdraad omheen doen?

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:34

ik had laatst zo'n aparte klant. ik werk in een bakkers winkel.

meneer wilde met zijn moeder (denk ik) wat drinken en eten. hij wilde een kaasbroodje, en nog wat dingen. dus ik had al afgerekend en gezegt, u mag gaan zitten, kom ik het zo bij u brengen. dus ik pak het kaasbroodje, en leg het even op het werkblad neer om een zakje te pakken om het in de oven te stoppen.
begint die man half te schreeuwen, hallo wat doe je nu?! ik zeg: sorry? hij: je gooit zo dat broodje over je toonbank heen!
ik stond hem echt aan te kijken van huh? dus ik zei: meneer, ik leg gewoon het broodje neer?
hij: neee en ik zie toch dat je dat broodje zo over de toonbank schuift?!
ik: nou naar mijn idee, heb ik dat niet gedaan. maar als u een andere wil is dat geen probleem hoor?

eindstand had die zeurpiet en nieuw broodje, en me collega en ik stonden elkaar maar vaag aan te kijken van wat er nou wat gebeurd.

je hebt er soms zulke vage figuren tussen zitten..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:38

Ik had gisteren een schattige mevrouw. Ze was met haar rollator en daar lagen twee pakjes koekjes op. Ze was op zoek naar Blue Wonder, maar dan net de variant die wij niet hadden.
Zij: mevrouw, waar vind ik die en die blue wonder?
Ik: Ik loop even met u mee. Kijk, hier hebben we wel deze varianten staan.
Zij: ik zoek echt de andere
Ik: het spijt me, maar die hebben wij helaas niet in het assortiment.
Zij: Geeft niet meisje, dan ga ik wel even naar de overkant (lees: albert heijn). Maar dan leg ik deze koekjes terug, want die koop ik dan ook wel daar anders moet ik twee keer lopen: dit afrekenen en dan nog naar AH. Of wil jij ze even terugleggen?
Ik: geef maar hoor mevrouw, ik leg het wel terug.

Maar ik moest stiekem toch wel lachen. Want de weg naar buiten = langs de kassa's. Wat nou twee keer lopen haha. Was wel schattig hoor :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:40

Misschien vond ze het raar om de koekjes mee te nemen de AH in en had ze ze anders eerst naar huis gebracht ?

Ik vind jou wel lief gehandeld hebben in elk geval :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:04

dees_daan schreef:
c_esther schreef:

Dat is ook zo, maar het idee alleen al.. Kan in een andere winkel ook gebeuren maar ik zou er wel klaar mee zijn als ik een bikini uitzoek en er smurrie in zit

Exactly, daarom dat ze bij ons netjes gewassen worden.
Geloof me, jij vindt het vies zo'n broekje te kopen maar ik mocht ze wel altijd controleren.... en je wil niet weten hoeveel dames er 20 bikini's passen en er géén kopen :')

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:25

Ik heb soms ook van die rare klanten.. Werk nu 2 jaar bij de Blokker, er zijn me toch rare mensen voorbij gekomen.. De meeste kan ik me niet meer herinneren, maar er waren er een paar die eruit sprongen.

Toen ik er net werkte zat ik op mijn knieën om iets aan te vullen. Komt er een oude man naast me staan en zegt 'ie: 'Zo zie ik vrouwen het liefst!'. Waarop ik hem raar aankijk, en hij vervolgt met: 'Op hun knieën.'
Ben toen maar snel opgestaan en ergens anders naartoe gelopen XD.

Ook een aantal keer gehad dat klanten gewoon tekeer gaan om iets kleins, waardoor je ze soms met hun smoel over de toonbank heen wilt trekken :x

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:12

Gisteren in de mac,

Ik stond bij de drive bestellingen op te nemen en af te rekenen..

Ik: Goede avond welkom bij Mac Donalds, mag ik u bestelling alstublieft?
Gast: Goede avond, Uhmm nou hebben jullie ook een menu met weinig calorieën? Ik ben aan de lijn...
Ik: Sorry meneer u bent bij de Mac, we hebben hier geen calorie arm menu helaas. Ik kan u wel een ceasar salade aan bieden met krokante kip?
Gast: Is goed, doe die dan maar.
Ik: Oké, wilt u er dan nog wat te drinken bij ?
Gast: Ja doe maar een grote fanta... :+

Neem dan een water als je toch aan het lijnen bent ! :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:55

verootjoo schreef:
Ik vind t anders bloedirritant als er gelijk iemand je komt helpen. Kijk liever zelf en als ik hulp wil vraag ik het wel :P

_AlMaraam_ schreef:
Ik stond vorige week in de ici paris xl voor een foundation te kijken. Staan de verkoopsters je met 5 man aan te gapen en niemand die ooit een x op het idee komt om je te helpen, laat staan vragen of ze je kunnen helpen.

Nog meer mensen die hier een hekel aan hebben?

Er is ook een middenweg in natuurlijk, gewoon gedag zeggen als ze binnen komen, een keer langs lopen en aangeven dat als er hulp nodig is dat je er bent.
Maar als je ziet dat een klant echt om zich heen staat te kijken met een blik van help ik weet het even niet loop je er naar toe.
Ik heb er ook een hekel aan als ze je direct in je nek hangen, kan mensen ook afstoten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:58

Aibelle schreef:
Ik heb soms ook van die rare klanten.. Werk nu 2 jaar bij de Blokker, er zijn me toch rare mensen voorbij gekomen..

Ik ben lang geleden een keer uit mijn slof geschoten bij de Blokker.
We hadden er een stofzuiger gekocht, stond toen in de folder, nu ga ik er van uit dat als je een stofzuiger verkoopt dat je er ook de bijpassende stofzuigerzakken verkoopt.
We konden werkerlijk nergens de bijpassende zakken vinden, en die ene zak die erbij zat was snel vol. Dus ik ben terug gegaan met de stofzuiger, ding ingeleverd en ik heb mijn geld terug ge-eist. Wat heb je aan een stofzuiger waar geen zakken voor te krijgen zijn... Ze vonden me maar er vreemd op dat moment.... Mag geen problemen mee maar ik vond het vreemd de andere kant op.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:33

Daar heb je inderdaad geen zak aan :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:47

Shirley schreef:
Daar heb je inderdaad geen zak aan :D

:j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:14

gisteren ook weer 2 zon klanten
Klant 1, nederlandstalig:

K: Ja, wij zouden die habitrail (hamsterkooi) willen meenemen, maar er is een stukje van te kort.
ik loop mee naar de hamsterkooien, bekijk de kooi en er is inderdaad een blauw bolvormig drinkflesje tekort, en bevestig dit bij de klant.
Ik: Ja, de drinkfles is inderdaad te kort, ik bel even naar mijn bazin of we dit kunnen nabestellen.
"terwijl ik aan het bellen ben"
K: Ja, en dat kan toch zo niet? dat er incomplete dingen aangeboden worden? Hoe kun je dat nou laten gebeuren???
*ik krijg ondertussen antwoord dat dit kan besteld worden, en zou volgende week binnen komen*
Ik *vorige opmerking van de klant negerend*, We kunnen het drinkflesje bestellen, indien u wil kunt u de kooi vandaag meenemen, en dan bestellen wij gratis het flesje na, dan kunt u het komen ophalen wanneer het binnen is.
K: Ja, en da kan niet, jullie verkopen materiaal dat niet volledig is, jullie moeten beter zorgen voor jullie rayons, en nu hebben wij een kooi dat niet compleet is!
Ik: Mijn excuses, maar wss zal dit onderdeel dit weekend gestolen geweest zijn, wij hebben die bolletjes niet op voorraad, het enige dat ik kan doen is ze nabestellen?
K: Het is al goed, ik hoef die kooi al niet meer, als jullie zo laks zijn op diefstal (!?) dan hoeft het niet meer!
*klant loopt weg*
}:0

Klant2, franstalig, ouder koppel met hondje
Hadden een aantal weken geleden een uitrollijn gekocht voor honden van 50 kilo, en kwamen er vorige week mee terug dat de elastiek erin niet sterk genoeg zou zijn, hij over de grond sleept en niet vlug genoeg inrolt.
Rare was dat het stukje aan de halsband, de eerste 40 cm vuil waren van op de grond te slepen. Bij een beetje doorvragen bleek dat ze de lijn gebruiken bij een hond van 11 kilo.
Mijn vermoeden was dus al dat de lijn simpelweg te zwaar was voor het hondje, bij testen op grootte van een hond van 50 kilo was die lijn perfect in orde. Mevrouw bleef doordrammen, dus heb het getoont aan de vertegenwoordigster. ZElfde resultaat als ik, mijn baas en mijn bazin, lijn is te zwaar voor het hondje.

Nougoed, koppel komt terug achter de lijn, ik leg de situatie uit dat ze beter een lichter model hadden gekozen.
het is constant de vrouw aan het woord.

K: ja, maar dat kan toch niet? Onze vorige lijn was ook zo groot, en die rolde wel vlotjes op?
Ik: Weet u welk merk het was? Want ieder merk heeft andere eigenschappen
K: Ja, nee, ik weet niet meer welk merk het was, maar deze moet ook voldoende vlug kunnen oprollen!
Ik: Van deze lijnen is het zo dat u moet kijken naar het gewicht van uw hond, het is logisch dat deze lijn te zwaar is voor uw hond.
K: En waarom verkopen jullie slecht materiaal!???
Ik: Dit is geen slecht materiaal, de juiste lijn bij het juiste gewicht zal perfect gaan *neemt de lijn die past bij de hond uit verpakking, klikt aan de hond, loopt twintig keer heen en weer om te tonen dat deze lijn effectief oprolt, en niet sleept. De man ziet het, en bevestigd mijn bevindingen tegen de vrouw. Wordt op zijn beurt afgekat dat hij zich niet moet moeien*
K: Dat interesseert mij niet, ik wil zon grote lijn, en die moet ook gaan voor mijn hond, het is slecht materiaal; er wordt hier niks geadviseerd.
*probeert ondertussen lijn terug in verpakking te krijgen*
Ik: Mevrouw, dit is geen slecht materiaal, misschien dat een ander merk anders werkt, maar deze lijnen doen effectief wat ze moeten doen.
K: ja, ik heb die lijn hier uit de rayon gehaald, er was hier niemand die me informatie gaf, of die me zei dat die lijnen slecht waren, en ik beter een ander merk moest nemen!
Ik: hebt u informatie gevraagd aan een van mijn collega's?
K: NEE!
Ik: *begint serieus geirriteerd te raken* Dan is het logisch dat er niemand informatie gegeven heeft als je er niet om vraagt, wij kunnen niet iedere klant in de gaten gaan houden wie er wat uit de rekken neemt, noch kunnen wij weten voor welke hond u dit gebruikt. De lijn is voor een hond van 50 kg, dat werkt niet voor een hond van 11 kg, daarvoor hebt u die andere lijn nodig!
K: ja, er moet dan boven de rayon aangegeven worden dat deze lijnen slecht zijn (tuurlijk, gaan we doen!) en dat die andere beter zijn, en jullie willen geen geste commercial doen, en welke firma zijn jullie???
Ik: Mevrouw, hier kan ik nu niet verder meer helpen, het is geen garantie, u gebruikt de verkeerde lijn voor deze hond. Indien u nog klachten hebt kunt u altijd een mailtje sturen via de website, dan komt u terecht bij mijn bazin (die op dat moment niet meer aanwezig was) en kunt u het verder bespreken met haar.
K: Mompelt iets
Ik: excuseer, ik heb u niet begrepen?
K: Het maakt allemaal niet meer uit, ik ben hier weg!
*Hond heft zijn poot en plast tegen een rek, meneer zegt het tegen zijn vrouw*
K: Dat geeft niet, we komen hier toch nooit meer!
En beide lopen weg, meneer met zijn schouders ophalend en me toch nog een prettige avond wensend ...

Het was de dag van de onbeschofte, niet luisterende klant hoor gisteren...

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:30

Omg wat een verhalen komen hier voorbij zeg :=
Ik werk bij een AH en daar komen soms rare mensen voorbij zeg... Ook van die fijne klanten zoals bij jou Duhelo, die klagen over vanalles terwijl ze zelf het verkeerde pakken :+

Wat ik echt het verschrikkelijkste vind zijn de mensen die met contant geld alsnog aan een pinkassa aansluiten en vervolgens tegen jou gaan zeggen dat je dat geld toch maar moet aannemen en boos worden als je gaat bellen naar je leidinggevende omdat je geen zin hebt om afgesnauwd te worden 8)7

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:28

Klinkt bekend!
Tijdje terug een man aan de pinkassa.
Had twee flesjes vitaminewater uit een sixpack gehaald. Kan niet, gaan alleen per 6. Dus ik zeg dat. Kwaad gemompel en hij stampt weg. Komt vervolgens terug met twee blikjes cola. Ik scan ze en noem de prijs. Hij geeft een muntje.
"Meneer, dit is de pinkassa, u kunt hier niet contant betalen."
Kreeg ik me toch een scheldkanonnade! :oo
Gelukkig stond leidinggevende vlakbij en greep in, maar echt... Als die kerel goed had gekeken had hij én het bordje boven de sixpacks zien hangen én dat bordje boven de kassa. :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:55

In de supermarkt:
Klant komt bij de kassa, legt boodschappen op de band en zegt over 3 dingen: ja deze hoef ik niet maar anders moest ik ze terugleggen, ik dacht dat kunnen jullie wel even doen.

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:07

Ik ga meestal met de selfcheckout. :') Omdat ik zo verschrikkelijk ongemakkelijk ben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:52

Flying_Angel schreef:
In de supermarkt:
Klant komt bij de kassa, legt boodschappen op de band en zegt over 3 dingen: ja deze hoef ik niet maar anders moest ik ze terugleggen, ik dacht dat kunnen jullie wel even doen.

-O-

:') natuuuuurlijk, dat is mijn hobby meneer :)