OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:27

In de bus geldt nooit meereiskorting inderdaad :)

IB-groep/DUO schreef:
Korting
■korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
■korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
■goedkoper reizen met de bus, metro of tram
■voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden.

Er staat niets over meereizen, alleen in de trein :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:40

dorientjuh schreef:
Hoezo, geen meereiskorting in de bus? Mijn zus is vorig weekend nog met korting meegereisd op mijn OV. Dus met de roze strippenkaart.

Dan heb je een aardige buschauffeur getroffen. Het mag namelijk niet.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:45

Oh haha. :Y) Dan is het dus al drie jaar goed gegaan. Niet dat dat nou zo vaak gebeurt maar toch.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:43

Marion_ schreef:
Nou geloof me, dat is dus echt wel het geval ;) In het weekend geeft ie aan dat het weekendabbonement geldig is, door de week het weekabbonement. Weet ook niet hoe het zit, maar het is echt zo.

Tsja als jij denkt dat je het beter weet dan iemand die bij de NS werkt....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:07

Pf, ik kon van de week niet uitchecken in de bus omdat apparatuur niet werkt. Moest van de chauffeur connexxion erover mailen. Heb ik dus gedaan, nu moet ik van connexxion een formulier invullen en ergens bij zo'n oplaadpunt een overzicht uitdraaien ofzo?

Vind dit echt werkelijk belachelijk. :roll: Fout van Connexxion dat hun apparatuur niet werkt.. Ik heb geen zin om elke keer die formulieren in te vullen en naar oplaadpunten te gaan.

Vraag me sowieso af of dit allemaal wel nodig is voor studenten? :?

De OV-Chipkaart, wat ik er van vind: :r

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:14

maaike5581 schreef:
Marion_ schreef:
Nou geloof me, dat is dus echt wel het geval ;) In het weekend geeft ie aan dat het weekendabbonement geldig is, door de week het weekabbonement. Weet ook niet hoe het zit, maar het is echt zo.

Stond vandaag toevallig in de Metro een groot artikel dat een groep studenten idd een dubbel abbonnement op hun kaart hebben. ;)

Enne.. de NS? Breek me de bek niet open.. die beweren nog steeds dat mn kaart niet geactiveerd is terwijl de klantenservice van OV chipkaart een paar keer heeft gemeld dat het correct op mn kaart en systeem staat.. dus zo goed werkt hun apparatuur blijkbaar nog niet..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:17

dat met korting meereizen geld niet meer als de ov chippas overal ingevoerd is heb ik begrepen...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:19

Echt niet? Dat zou zwaar jammer zijn. Maar voordat ie overal is ingevoerd duurt het nog wel even ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:41

SpikkelFire schreef:
Stond vandaag toevallig in de Metro een groot artikel dat een groep studenten idd een dubbel abbonnement op hun kaart hebben. ;)

Enne.. de NS? Breek me de bek niet open.. die beweren nog steeds dat mn kaart niet geactiveerd is terwijl de klantenservice van OV chipkaart een paar keer heeft gemeld dat het correct op mn kaart en systeem staat.. dus zo goed werkt hun apparatuur blijkbaar nog niet..

Ik ben daar overigens één van. Zowel week als weekend. Ondanks dat ik gewoon van weekend naar weekend ben gegaan. Ik maak er gewoon gebruik van en als ik het op een keer terug moet betalen is het jammer dan, zolang ze het maar niet pas over jaren doen. Overigens koop ik in de trein gewoon een kaartje doordeweeks. Alleen als ik incheck betaal ik dus niks (bus/metro)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:47

Marion_ schreef:

Tsja heel spijtig maar de apparatuur werkt prima, helaas word er toch echt van ons verwacht om na 16-03 een sovc waarvan de producten niet zijn opgehaald te zien als een niet geldig vervoerbewijs....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:00

Wel even de juiste persoon quoten btw. ;)

Maar dat is dan helaas voor de NS of de OV Chipkaart maatschappij, maar als mijn kaart door jullie niet goed wordt gelezen, gaat de boete toch echt linea recta naar 1 van deze 2 partijen.. ík heb daar als klant totaal niets mee te maken namelijk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:04

maaike5581 schreef:
Tsja heel spijtig maar de apparatuur werkt prima,

Met alle respect, maar ik geloof niet dat de apparatuur 'prima' werkt. Misschien inmiddels wel acceptabel in de meeste gevallen, maar 'prima'? Dat idee heb ik toch niet.
Citaat:
helaas word er toch echt van ons verwacht om na 16-03 een sovc waarvan de producten niet zijn opgehaald te zien als een niet geldig vervoerbewijs....

Snap ik, en dat is ook logisch. Ik vind het heel acceptabel dat je als conducteur af moet gaan op de apparatuur. Problemen moeten worden besproken met de klantenservice, niet met de conducteurs in de trein. Maar... tegelijkertijd klinkt het nu alsof je mensen met problemen niet wilt geloven, ze zelfs van leugens beschuldigt. Dat vind ik dan weer niet prettig of meewerkend overkomen.

Het maakt namelijk heel veel uit hoe je dat als conducteur overbrengt. Ik ben verschillende keren naar de conducteur gegaan omdat de kaartautomaat kapot was. In alle gevallen schrijven de conducteurs dan een kaartje + toeslag uit en dat zijn de regels, kan ik goed accepteren. Maar de conducteur die zegt: 'bedankt voor de mededeling, ik zal de storing doorgeven' vond ik stukken beter dan degene die mij beschuldigde van leugens. Dat laatste was heeeeeel onsympathiek. Ik heb mijn geld later gewoon weer teruggekregen, want die storing was er, maar beschuldigd worden van de boel bedriegen als het niet zo is, dat is ZO frustrerend... de nare smaak die ik daarvan had is veel erger dan de toeslag.

Dus mijn verzoek: zeg gewoon tegen de reizigers dat JIJ de beslissing niet kunt nemen en dat ze het met de klantenservice kunnen bespreken, maar dat je in de tussentijd helaas wel een boete moet uitschrijven omdat dat de regels zijn. Maar ga NIET zeggen dat de apparatuur prima werkt (daarmee eigenlijk zeggen dat de persoon tegenover je liegt), want als dat niet zo is, is dat heel vervelend voor de persoon die niets fout doet. Die boete is het ergste niet, die kun je wel weer terugvragen. Maar de beschuldiging is gewoon niet leuk en het verandert de situatie ook niet. Iemand die de boel echt belazert zal de boete voelen en of je daar onvriendelijk tegen bent zal NIET het belangrijkste zijn of iemand de volgende keer weer zwartrijdt. Maar de mensen die niet zwartrijden houden er onnodige frustratie aan over, en, als ze boos worden (wat ze niet moeten doen want je kunt best beleefd blijven, maar ik weet wel dat ook ik even heel bewust heel diep adem moest halen) geeft het ook voor jou veel frustratie.

En aan alle mensen die met een ov-chip reizen die het niet doet: niet afreageren op de chauffeurs / conducteurs, maar de tijd en plaats en evt busnummer noteren, en een keurig briefje naar de klantenservice sturen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:06

SpikkelFire schreef:

Maar dat is dan helaas voor de NS of de OV Chipkaart maatschappij, maar als mijn kaart door jullie niet goed wordt gelezen, gaat de boete toch echt linea recta naar 1 van deze 2 partijen.. ík heb daar als klant totaal niets mee te maken namelijk!

Excuus voor het verkeerd quoten..

Tsja dat kan ik me voorstellen, naar mijn inziens hadden ze gewoon de oude vertrouwde papieren ov aan moeten houden maar helaas..
Persoonlijk ben ik het er dus niet mee eens en zal ook de komende tijd echt niet schrijven voor een niet geactiveerde kaart... laat de ib groep alles eerst maar eens goed geregeld hebben.
Maar helaas zullen er collega's zijn die hier wel voor gaan schrijven en ben bang dat er weinig terug te halen is, misschien wel bij de ib maar bij de ns niet ben ik bang.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:16

Shadow0 schreef:
maaike5581 schreef:
Tsja heel spijtig maar de apparatuur werkt prima,

Met alle respect, maar ik geloof niet dat de apparatuur 'prima' werkt. Misschien inmiddels wel acceptabel in de meeste gevallen, maar 'prima'? Dat idee heb ik toch niet.
Citaat:
helaas word er toch echt van ons verwacht om na 16-03 een sovc waarvan de producten niet zijn opgehaald te zien als een niet geldig vervoerbewijs....

Snap ik, en dat is ook logisch. Ik vind het heel acceptabel dat je als conducteur af moet gaan op de apparatuur. Problemen moeten worden besproken met de klantenservice, niet met de conducteurs in de trein. Maar... tegelijkertijd klinkt het nu alsof je mensen met problemen niet wilt geloven, ze zelfs van leugens beschuldigt. Dat vind ik dan weer niet prettig of meewerkend overkomen.

Het maakt namelijk heel veel uit hoe je dat als conducteur overbrengt. Ik ben verschillende keren naar de conducteur gegaan omdat de kaartautomaat kapot was. In alle gevallen schrijven de conducteurs dan een kaartje + toeslag uit en dat zijn de regels, kan ik goed accepteren. Maar de conducteur die zegt: 'bedankt voor de mededeling, ik zal de storing doorgeven' vond ik stukken beter dan degene die mij beschuldigde van leugens. Dat laatste was heeeeeel onsympathiek. Ik heb mijn geld later gewoon weer teruggekregen, want die storing was er, maar beschuldigd worden van de boel bedriegen als het niet zo is, dat is ZO frustrerend... de nare smaak die ik daarvan had is veel erger dan de toeslag.

Dus mijn verzoek: zeg gewoon tegen de reizigers dat JIJ de beslissing niet kunt nemen en dat ze het met de klantenservice kunnen bespreken, maar dat je in de tussentijd helaas wel een boete moet uitschrijven omdat dat de regels zijn. Maar ga NIET zeggen dat de apparatuur prima werkt (daarmee eigenlijk zeggen dat de persoon tegenover je liegt), want als dat niet zo is, is dat heel vervelend voor de persoon die niets fout doet. Die boete is het ergste niet, die kun je wel weer terugvragen. Maar de beschuldiging is gewoon niet leuk en het verandert de situatie ook niet. Iemand die de boel echt belazert zal de boete voelen en of je daar onvriendelijk tegen bent zal NIET het belangrijkste zijn of iemand de volgende keer weer zwartrijdt. Maar de mensen die niet zwartrijden houden er onnodige frustratie aan over, en, als ze boos worden (wat ze niet moeten doen want je kunt best beleefd blijven, maar ik weet wel dat ook ik even heel bewust heel diep adem moest halen) geeft het ook voor jou veel frustratie.

En aan alle mensen die met een ov-chip reizen die het niet doet: niet afreageren op de chauffeurs / conducteurs, maar de tijd en plaats en evt busnummer noteren, en een keurig briefje naar de klantenservice sturen.

De apparatuur werkt prima, en daarmee doel ik op onze kaartlezer.

De collega heeft gedaan wat er van hem word verwacht aangezien "de kaartautomaat" deed het niet het meest gebruikt word als verklaring, dit is niet door ons na te kijken maar word nagekeken, indien de automaat inderdaad buiten werking is geen boete.

Daarbij vind ik het niet prettig dat JIJ mij op deze wijze aanspreekt als je mijn bericht niet goed leest, ik heb het namelijk niet over een kaartautomaat gehad.
Daarbij kan jij mij niet vertellen wat ik moet doen en kan JIJ er al helemaal niet van uit gaan dat ik op die manier werk.

Ik namelijk in tegenstelling tot sommige collega's schrijf niet altijd voor iemand die mij van te voren meld dat hij/zij geen kaartje heeft kunnen kopen.
MIJN werkwijze is namelijk dat ik vraag waar de persoon heen moet, mocht het een verdere bestemming zijn waar hij/zij niet meer voor hoeft over te stappen en waarvan ik niet mee reis tot die bestemming overleg ik altijd met de klant ik vertel hem/haar dat ik niet volledig mee reis en dat ik voor hem/haar een kaartje kan schrijven zodat hij/zij de coulance krijgt en die dus niet krrijgt tijdens controle van collega HC die alsnog schrijft en de klant zich niet gemeld heeft.
Dit melden wij namelijk in onze railpocket bij het invoeren van de uitgeschreven UVB.

Mocht het een klein stukje zijn dan laat ik hem/haar meestal instappen en op bestemming gewoon een kaartje bij andere automaat kopen.

Uitzonderingen hierop zijn er..

Dus vind ik het niet prettig dat JIJ mij op zo'n manier over 1 kam scheert..........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:42

maaike5581 schreef:
De collega heeft gedaan wat er van hem word verwacht aangezien "de kaartautomaat" deed het niet het meest gebruikt word als verklaring, dit is niet door ons na te kijken maar word nagekeken, indien de automaat inderdaad buiten werking is geen boete.

Die collega deed niet wat van hem verwacht werd. In geen enkele instructie van jullie, dat durf ik te wedden, staat dat het nodig is om de klant onnodig en onterecht te beschuldigen. Die persoon zei namelijk niet 'dat is niet door mij na te kijken' (waar ik geen enkele moeite mee zou hebben), hij zei 'dat geloof ik niet'. En dat is gewoon onnodig onsympathiek en dat wordt door geen instantie of organisatie ooit verwacht.

En door te zeggen 'onze apparatuur werkt prima' kom dat op mij toch onnodig verdedigend en impliciet beschuldigend over.

Citaat:
Dus vind ik het niet prettig dat JIJ mij op zo'n manier over 1 kam scheert..........

Ik scheer jou zeker niet over 1 kam met wie dan ook. Ik vind jouw reacties in dit topic niet bijzonder vriendelijk overkomen, maar dat is een mening die geheel gebaseerd is op de reacties die ik van jou in dit topic heb gelezen - ze zijn niet gebaseerd op andere ervaringen met conducteurs of NS-medewerkers. Wat ik zojuist aanhaalde was vooral bedoeld als voorbeeld dat er vele verschillende manieren zijn om boetes en toeslagen uit te delen: prettige en begripvolle, en erg onsympathieke. Ik weet niet hoe jij dat doet. Ik weet wel dat jouw reacties in dit topic op mij niet heel klantvriendelijk en begripvol overkomen. (En die van mij ongetwijfeld ook niet, maar ik heb als grote voordeel dat ik mij niet beroep op mijn functie en ik dus ook geen verplichting qua klantvriendelijkheid voel in dit topic. Als ik zou spreken namens een functie die ik uitoefen zou ik mij niet zo opstellen.)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:18

maaike5581 schreef:
Marion_ schreef:

Ja, dat denk ik ja. Ik heb er al vaak genoeg mee gereisd om dat te weten..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:03

Shadow0 schreef:
maaike5581 schreef:

Die collega deed niet wat van hem verwacht werd. In geen enkele instructie van jullie, dat durf ik te wedden, staat dat het nodig is om de klant onnodig en onterecht te beschuldigen. Die persoon zei namelijk niet 'dat is niet door mij na te kijken' (waar ik geen enkele moeite mee zou hebben), hij zei 'dat geloof ik niet'. En dat is gewoon onnodig onsympathiek en dat wordt door geen instantie of organisatie ooit verwacht.

En door te zeggen 'onze apparatuur werkt prima' kom dat op mij toch onnodig verdedigend en impliciet beschuldigend over.

Citaat:

Ik scheer jou zeker niet over 1 kam met wie dan ook. Ik vind jouw reacties in dit topic niet bijzonder vriendelijk overkomen, maar dat is een mening die geheel gebaseerd is op de reacties die ik van jou in dit topic heb gelezen - ze zijn niet gebaseerd op andere ervaringen met conducteurs of NS-medewerkers. Wat ik zojuist aanhaalde was vooral bedoeld als voorbeeld dat er vele verschillende manieren zijn om boetes en toeslagen uit te delen: prettige en begripvolle, en erg onsympathieke. Ik weet niet hoe jij dat doet. Ik weet wel dat jouw reacties in dit topic op mij niet heel klantvriendelijk en begripvol overkomen. (En die van mij ongetwijfeld ook niet, maar ik heb als grote voordeel dat ik mij niet beroep op mijn functie en ik dus ook geen verplichting qua klantvriendelijkheid voel in dit topic. Als ik zou spreken namens een functie die ik uitoefen zou ik mij niet zo opstellen.)

Ik ben niet bij dat gesprek geweest, daarbij kan je duidelijk uit mijn woorden opmaken dat er idd collega's zijn die nog het één en ander moeten leren mbt klantvriendelijkheid, ook was jou tekst met betrekking tot de uitspraken die de collega gemaakt heeft mij niet geheel duidelijk.
Daarbij vraag ik mij ten stelligste af hoe jij tot de mening bent gekomen dat mijn reacties jou duiden op niet klantvriendelijk en begripvol.
Ik heb hier getracht studenten advies te geven en uit te leggen hoe de SOVC werkt om te voorkomen dat ze boetes krijgen.
Daarbij komt ook nog eens dat ik in mijn bovenstaand bericht ook duidelijk ben in mijn mening, namelijk dat ze de papieren ov hadden moeten handhaven en niet een nieuw systeem wat imo nog niet volledig gaat werken, en dat ik niet een vervoerbewijs uit schrijf als een student zijn/haar product nog niet heeft op gehaald, of dat nu de fout is van de ib of van de student zelf.
Het gaat mij erom dat het gewoon nog niet werkt, en daarmee bedoel ik niet onze kaartlezer.

Ook zou ik graag jou mening onderbouwd zien met betrekking tot jou gemaakte opmerking "ls ik zou spreken namens een functie die ik uitoefen zou ik mij niet zo opstellen".

Ik weet hoe ik werk en ik weet dat ik absoluut klantvriendelijk ben, ik tref vaak genoeg klanten aan waarvan hun vervoerbewijs niet klopt, ik schrijf vaker niet dan wel, ik help klanten met van alles van koffer tot kinderwagen en een bak koffie.
Gratis overgang kaartje van 2-1 voordeel bonnen, koffie bonnen en noem maar op.
Studenten en de nieuwe chip, ik schrijf NIET.

En vergeet niet dat er genoeg reizigers zijn die weten dat ze geen (goed)vervoerbewijs hebben die zich gewoon niet melden bij ons en vervolgens asociaal zijn en verbaal zeer kwetsend en agressief zijn richting ons?
Wij doen gewoon ons werk en soms lijkt het gewoon nooit goed te zijn.

Zo ook uit jou bericht, ik vertel alleen wat er van ons verwacht word, ik lees hier veel vragen en onduidelijkheden en probeer daarbij te helpen en tevens te waarschuwen voor wat er verwacht word (volgens de regels)
Doe ik dat en word ik neergezet als begriploos en klantonvriendelijk.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:04

maaike5581 schreef:
SpikkelFire schreef:

Excuus voor het verkeerd quoten..

Tsja dat kan ik me voorstellen, naar mijn inziens hadden ze gewoon de oude vertrouwde papieren ov aan moeten houden maar helaas..
Persoonlijk ben ik het er dus niet mee eens en zal ook de komende tijd echt niet schrijven voor een niet geactiveerde kaart... laat de ib groep alles eerst maar eens goed geregeld hebben.
Maar helaas zullen er collega's zijn die hier wel voor gaan schrijven en ben bang dat er weinig terug te halen is, misschien wel bij de ib maar bij de ns niet ben ik bang.

Tuurlijk had ik ook liever nog de papieren OV, vooral voor die laatste 3 maanden die ik nu aan het afstuderen ben, dus als uiteindelijk alles werkt kan ik em toch weer inleveren. Maar dat is jammer genoeg niet zo en we moeten er maar mee dealen.
Gezien mijn eerdere, niet zo fijne ervaringen met NS personeel ben ik dan ook nu niet bereid om vriendelijk mee te werken als er weer zo onbeschoft tegen me wordt gedaan (als ik normaal iets vraag en krijg een snauw en een grauw en hij doet alsof ik achterlijk ben). Die boete betaal ik hoe dan ook niet, dan gaat ie maar linea recta door naar IB groep of RET, kan mij het schelen. Maar ik ben een student met een geldig OV kaart en ik heb geen geld om een boete te betalen of zelfs voor te schieten. Daar heb ik helaas dan absoluut geen begrip voor.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:04

Verder werd mij idd ook aangeraden om traject, datum en tijd te noteren mocht mijn kaart het nog steeds niet doen (wat dus alleen bij de NS gebeurd, gezien mijn kaart bij de metro en bus het wel doet).

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:14

SpikkelFire schreef:
Verder werd mij idd ook aangeraden om traject, datum en tijd te noteren mocht mijn kaart het nog steeds niet doen (wat dus alleen bij de NS gebeurd, gezien mijn kaart bij de metro en bus het wel doet).

Ik heb je kaart niet gezien dus kan er verder niet over oordelen, wat ik wel weet is het volgende, wellicht heb je er wat aan:

Op iedere ov studenten chip staat nu een tijdelijk product, hier kan je inderdaad nu gewoon mee reizen in het OV, dit staat los van het ophalen van je product.
Echter betreft dit een tijdelijk product en zal je je product voor de rest van 2010 moeten ophalen.
Wij kunnen zien als wij de kaart uitlezen of het een week of weekend is en of de kaart geactiveerd is, ik weet niet of ze dat bij de andere vervoersbedrijven zo is.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:18

Als het goed is staat er bij gewoon al een vast product op.. als het goed is moeten de meeste studenten dat al gedaan hebben. Ik geloof je wel hoor, ik heb het vandaag nog gecontroleerd bij de NS loket en die zei idd dat er niets te zien was terwijl OV klantenservice er mij van verzekerde dat mijn kaart helemaal in orde was. Dus ik baal er gewoon van want ík word nu scheef aangekeken door conducteurs omdat ze denken dat ik te lui ben om mn kaart te activeren. Maar goed, ik hoop gewoon dat het systeem voor 16 maart in orde is want ze kregen deze melding veel binnen. En dan zien we wel weer verder..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:24

Inderdaad, het merendeel is gewoon netjes in orde, echter lang niet alle.
Ik adviseer die studenten hoe ze het beste dit in orde kunnen proberen te maken, tevens geef ik ze de waarschuwing wat er verwacht gaat worden van ons en geef ze duidelijk te kennen dat ik het niet beslist heb en het anders zou willen zien, maar schrijven? nee..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:42

Sorry...

Ik heb niet zo zin het hele topic door te lezen.

Maar ik moet morgen met de trein. Weet iemand of je met studenten OV (weekend) al moet inchecken gewoon in de trein? of moet je nog gewoon een kaartje kopen?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:45

Nog gewoon een kaartje kopen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:50

owkeej...doe ik dat! thanx!