maaike5581 schreef:Tsja heel spijtig maar de apparatuur werkt prima,
Met alle respect, maar ik geloof niet dat de apparatuur 'prima' werkt. Misschien inmiddels wel acceptabel in de meeste gevallen, maar 'prima'? Dat idee heb ik toch niet.
Citaat:
helaas word er toch echt van ons verwacht om na 16-03 een sovc waarvan de producten niet zijn opgehaald te zien als een niet geldig vervoerbewijs....
Snap ik, en dat is ook logisch. Ik vind het heel acceptabel dat je als conducteur af moet gaan op de apparatuur. Problemen moeten worden besproken met de klantenservice, niet met de conducteurs in de trein. Maar... tegelijkertijd klinkt het nu alsof je mensen met problemen niet wilt geloven, ze zelfs van leugens beschuldigt. Dat vind ik dan weer niet prettig of meewerkend overkomen.
Het maakt namelijk heel veel uit hoe je dat als conducteur overbrengt. Ik ben verschillende keren naar de conducteur gegaan omdat de kaartautomaat kapot was. In alle gevallen schrijven de conducteurs dan een kaartje + toeslag uit en dat zijn de regels, kan ik goed accepteren. Maar de conducteur die zegt: 'bedankt voor de mededeling, ik zal de storing doorgeven' vond ik stukken beter dan degene die mij beschuldigde van leugens. Dat laatste was heeeeeel onsympathiek. Ik heb mijn geld later gewoon weer teruggekregen, want die storing was er, maar beschuldigd worden van de boel bedriegen als het niet zo is, dat is ZO frustrerend... de nare smaak die ik daarvan had is veel erger dan de toeslag.
Dus mijn verzoek: zeg gewoon tegen de reizigers dat JIJ de beslissing niet kunt nemen en dat ze het met de klantenservice kunnen bespreken, maar dat je in de tussentijd helaas wel een boete moet uitschrijven omdat dat de regels zijn. Maar ga NIET zeggen dat de apparatuur prima werkt (daarmee eigenlijk zeggen dat de persoon tegenover je liegt), want als dat niet zo is, is dat heel vervelend voor de persoon die niets fout doet. Die boete is het ergste niet, die kun je wel weer terugvragen. Maar de beschuldiging is gewoon niet leuk en het verandert de situatie ook niet. Iemand die de boel echt belazert zal de boete voelen en of je daar onvriendelijk tegen bent zal NIET het belangrijkste zijn of iemand de volgende keer weer zwartrijdt. Maar de mensen die niet zwartrijden houden er onnodige frustratie aan over, en, als ze boos worden (wat ze niet moeten doen want je kunt best beleefd blijven, maar ik weet wel dat ook ik even heel bewust heel diep adem moest halen) geeft het ook voor jou veel frustratie.
En aan alle mensen die met een ov-chip reizen die het niet doet: niet afreageren op de chauffeurs / conducteurs, maar de tijd en plaats en evt busnummer noteren, en een keurig briefje naar de klantenservice sturen.