Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:45

Suzanne F. schreef:
Oh dat klinkt niet gezellig Sterre. Jammer dat dit soort gesprekken vaak tijdens zulke momenten komen. Is het krijgen van kinderen voor jou een pijnlijk punt?

Nou zowel mijn vriend als ik willen gewoon geen kinderen.
We hebben beide zo onze eigen redenen waarom niet. Ik heb er gewoon moeite mee waarom mensen altijd maar moeten verwachten dat een vrouw maar een kind werpt.

Daarnaast werkt mijn lijf ook niet mee, dus stel ik had ze wel gewild, maar niet gekund was dat ook echt niet cool geweest zo'n uitspraak.

Vriendlief werd ook echt boos op z'n ma.

Had eigenlijk willen vermelden aan tafel dat ik onvruchtbaar ben, om het maar even extra banketstaaf te maken voor haar :+

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:50

Ah zo. Ja jullie keuze toch? Niemand anders bepaalt dat voor jullie.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:53

Ja nou zou je denken he. Alleen de opmerkingen die erbij kwamen waren echt niet oke.

Werd bijna ruzie aan tafel. Echt gezellig :')

Maar volgende keer ga ik het advies van Marlinde meenemen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:00

Ik kan nog wel wat andere opties bedenken hoor.

“Nee oma mijn vriendje komt altijd achterom daar komen geen kinderen van”.

Mijn laatste grootouder is al 11 jaar dood. Gelukkig stellen ouders ook onnozele vragen. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:01

Die is wel erg hoor. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:02

Bellatrix schreef:
Die is wel erg hoor. :=

Ja maar dat is oprecht soms nodig om mensen te laten stoppen. Als je duidelijk grenzen aangeeft en mensen gaan er steeds overheen. Dan ben ik er echt klaar mee. :=

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:25

Ik denk dat mocht ze het weer gaan aansnijden, dat ik ga zeggen dat ik of onvruchtbaar ben, of zeggen dat we wachten tot na het huwelijk of dat we het blijkbaar al die tijd al verkeerd gedaan hebben :')

Het was dat er ook jongere kinderen aan tafel zaten maar anders :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:26

Sterre98 schreef:
Ik denk dat mocht ze het weer gaan aansnijden, dat ik ga zeggen dat ik of onvruchtbaar ben, of zeggen dat we wachten tot na het huwelijk of dat we het blijkbaar al die tijd al verkeerd gedaan hebben :')

Het was dat er ook jongere kinderen aan tafel zaten maar anders :+

Ik heb ooit een schokkende opmerking gemaakt die helaas ook echt beruste op waarheid...
Dat we al meerdere miskramen gehad hebben en of ze nu aub hun kop erover konden houden ..

Nooit meer wat gehoord..hoe halen mensen het in hun kop...bah...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:30

Sterkte :knuffel:

Ik vind het ook gewoon niet kunnen dat je maar alles moet weten. Ten eerste zijn we 9 maand samen, ten tweede zijn wij beiden mogelijk onvruchtbaar.

Al was dat niet zo geweest is het nog geen onderwerp wat je zo aansnijdt in een bomvol restaurant met het kerstdiner..

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:32

Gewoon heel duidelijk zeggen dat er geen kinderen komen, ze niet gewenst zijn, dat dat onderling uitgebreid besproken is en níet iets waar ze zich mee moeten bemoeien en dat ze erover moeten ophouden.

En dat dan ook heel strak blijven volhouden.

'Dat is tussen ons, hebben jullie niets mee te maken' als standaard antwoord.

Gruwelijk irritant is het.
Ik ben gelukkig inmiddels op de leeftijd dat die enorm sterke sociale druk om kinderen te maken afgezakt is,
Maar heb hem ook van tig kanten gehad helaas.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:35

Ja ik ben zo blij dat mijn moeder er nooit iets over zegt.
Zo blij mee.

Schoonmoeder heeft overigens al 4 kleinkinderen he :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:36

De lompe reactie van Marlinde vind ik geen familie opmerking maar een leuke internet opmerking.
Maar voor de rest gewoon duidelijk uitspreken zoals F_T zegt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:50

MarlindeRooz schreef:

Mijn laatste grootouder is al 11 jaar dood. Gelukkig stellen ouders ook onnozele vragen. :j

Geweldige opmerking :D :D :D , mijn week is perfect begonnen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:07

DuoPenotti schreef:
De lompe reactie van Marlinde vind ik geen familie opmerking maar een leuke internet opmerking.

Ik geloof eigenlijk nooit dat mensen zoiets daadwerkelijk uitspreken aan tafel :+ bij een oma die het allemaal daadwerkelijk goed bedoelt zou ik het ook niet zo snel willen doen tbh,

Ik zit nu met best wat zwangere of recent bevallen dames om me heen dus elke opmerking over een lichaamelijk kwaaltje zorgt voor de "o misschien ben jij OOK ZWANGER?" reactie := Nou ja, nee en bedankt := maar het is uiteindelijk wel lief bedoeld dus ik ga niet lopen stoken dat kinderen stom zijn :P

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:12

Nou mijn schoonmoeder bedoelt het niet perse zo lief hoor. Zeker gezien een andere opmerking die ze erbij vermelden moest. Werd nog net geen ruzie aan tafel :+

Leuke eerste kerst samen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:12

Nou. :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:13

Vooral dat ik ook nog flink ziek werd en mijn 2e kerstdag ook verpest was :')

Ik ben al niet van het wokken, nu al helemaal niet meer :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:14

Sterre98 schreef:
Nou mijn schoonmoeder bedoelt het niet perse zo lief hoor. Zeker gezien een andere opmerking die ze erbij vermelden moest. Werd nog net geen ruzie aan tafel :+

Als je je even niet alleen wil voelen met deze materie,

Het bewust kindvrije topic hier op bokt is een heel fijne om even echt te kunnen spuien ;)

Edit,
Deze
[LZP] [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Daar gaan dingen soms ook even wat harder dan mensen in real life zouden doen, gewoon om de frustratie even ergens kwijt te kunnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:18

Ik heb me geërgerd aan de lui die de mechanische ventilatie kwamen reinigen. Dat zijn ook schoorsteenvegers en ze kwamen net van een klus. Ze hebben mijn huis smeriger achter gelaten dan toen ze kwamen. Zwarte vingers en vegen op mijn plafonds, muren, kozijnen, deuren, trapleuningen en alles wat ze verder moesten aanraken aan de ventilatieroosters en box zelf. Ben een uur bezig geweest met stofzuigen en schoonmaken met Dasty.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:20

Vaak helpt een shockerende opmerking maken wel. Niet in deze richting maar op mijn werk gooi ik er ook wel eens een opmerking door als mensen echt vervelend lopen te doen. Vaak met ongemakkelijk gelach van mijn collega's maar daarna is het vaak wel klaar.

Een collega zegt altijd ik zit toch altijd met een beetje samen geknepen billen tijdens de vergadering. Ik ben een van de weinigen die wel gewoon zegt wat ik vind tegen mijn manager. Maar dan mogen ze ook zeker met feedback komen als ik iets niet goed doe. En een voordeel is ze laten je daarna met rust.

--

Spijt dat ik weer op bed ben gegaan nu voel ik mij uiteraard nog slechter dan vanmorgen vroeg. Gelukkig weinig plannen vandaag behalve opzoek naar de watermeter en de paarden verzorgen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:21

Suzanne F. schreef:
Ik heb me geërgerd aan de lui die de mechanische ventilatie kwamen reinigen. Dat zijn ook schoorsteenvegers en ze kwamen net van een klus. Ze hebben mijn huis smeriger achter gelaten dan toen ze kwamen. Zwarte vingers en vegen op mijn plafonds, muren, kozijnen, deuren, trapleuningen en alles wat ze verder moesten aanraken aan de ventilatieroosters en box zelf. Ben een uur bezig geweest met stofzuigen en schoonmaken met Dasty.

Nee joh.
Kun je dat ergens melden?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:24

Dat ik geen maatbeker van een liter heb nu verzinnen hoe ik het ga doen. En anders pak ik wel een pan. :+

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:28

Sterre98 schreef:
Ja ik ben zo blij dat mijn moeder er nooit iets over zegt.
Zo blij mee.

Schoonmoeder heeft overigens al 4 kleinkinderen he :+

Volgende keer maar vragen of haar al bestaande kleinkinderen niet goed genoeg zijn, dat ze er nog een wil?

Of iets is de trant van dat een kind nemen egoïstisch is ivm de toekomst die ze gaan hebben.

Ellendig zo'n drammerig iemand

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:31

Sterre98 schreef:

Wel fijn dan dat ze er vrede mee heeft :j :+

-----------------

Mijn vader belde vorige week "ik bel met de kerst nog een keer hoor, maar ik was bij vrienden en ze vroegen hoe het met jou ging dus ja hoe gaat het....?" := Uiteraard nooit meer gebeld daarna :=

Ik hoop dat de erfenis ooit meevalt := want veel meer heb je niet aan die vent

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:33

MarlindeRooz schreef:

:')
Ik schrijf ze allemaal maar op :+
Edit: overigens zouden Marlinde’s opmerkingen echt wel gebruikt kunnen worden bij ons aan tafel. Ligt natuurlijk heel erg aan wat voor familie je hebt. Probleem is dat zo’n opmerking lollig wordt opgevat bij ons en dus niet zou landen.
Ik vergeet dus met regelmaat dat ik naast geen kinderwens ook nog eens PCOS heb en dus sowieso moeilijk zwanger had kunnen raken, zelfs al had ik dat gewild. Zwaai ik mensen soms ook eens mee rond de oren.