Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:10

Ik had toevallig van de week een shirt binnen dat ook stonk. Een beetje muffig, heel vies. Gelijk in de wasmachine en toen was het prima. Ga ik ook niet over zeuren, shirt was €5

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:16

Sommige kleding hangt bij mij ook wat langer in de kast. Ik spray er dan even wat Robijn dry wash overheen, zodat het iig fris ruikt.
Gisteren echt het allerleukste item tot nu toe binnen gekregen. Helemaal blij met mijn nieuwe vintage blouse. Zat ook perfect. Ik heb het in de auto meteen aan gedaan _O-

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:19

Dat is snel, lijkt erop dat ze akkoord gaat met retour zenden op eigen kosten, via DPD. Hoe duur is dat? :+

Ze vind dat ik het had moeten benoemen in mijn advertentie, maar ze heeft er niet om gevraagd of we een rook- en diervrij huis zijn. Dan had ik het uiteraard aangegeven.

Maar heb gezegd het gesprek niet aan te gaan, is zinloos bij dit.

Krijg het terug. Dus ze is iets van €8 of €9 kwijt, voor iets wat ze had kunnen wassen. :+
Laatst bijgewerkt door Blue_flower op 14-03-26 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:22

Earth schreef:
Sommige kleding hangt bij mij ook wat langer in de kast. Ik spray er dan even wat Robijn dry wash overheen, zodat het iig fris ruikt.
Gisteren echt het allerleukste item tot nu toe binnen gekregen. Helemaal blij met mijn nieuwe vintage blouse. Zat ook perfect. Ik heb het in de auto meteen aan gedaan _O-

Ja als ik steeds dezelfde "klacht" krijg kan ik zo iets doen. Maar het is pas de 2e op best wat artikelen die het benoemd. De vorige heeft het artikel gewassen en toen was het akkoord.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:46

Ik ging vandaag een jas versturen. Dacht dat ik hem gewassen had maar zag er toch niet helemaal schoon uit. Handig dat ik supermarktondernemer ben. Even een doosje wasmiddeldoekjes van eigen merk erbij en hopen dat ik m niet terug krijg O:) (doekjes zijn bijna dezelfde waarde als de jas maar ik vond mezelf grappig :+ )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 16:45

Jee wat overdreven zeg. Ik was overigens alles wat ik van vinted binnenhaal, meestal stinkt het niet maar staat de geur me wat tegen. Vooral de stevige wasparfum zaken juist. Boeren geur zou nostalgie voor me zijn. Gaat ze haar kind ook binnen houden als het land is bemest :+

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:33

Ik wacht op mijn eerste pakketjes van Vinted, maar als ik dit zo lees, krijg ik wel wat stress. _O-
Had niet gedacht dat mensen kleding met rookgeur of vlekken en scheuren te koop zetten zonder het te melden.
Als ik zelf in de toekomst op Vinted ga verkopen, dan zorg ik in ieder geval dat het gewassen is, zo'n kleine moeite.
Ik vind een kledingstuk van 5 euro met scheuren of gaten nog steeds verspild geld.
Ben benieuwd hoe ik mijn bestellingen aan ga treffen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:36

Troost je met de gedachten dat het meestal goed gaat. Er is ook een ander topic (al is het nu al tijden stil) waar mensen hun aankopen delen en daar zitten hele mooie dingen tussen voor een hele goede prijs

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:40

Ja, ik ben erg benieuwd.
De bezorgtijd is wel erg lang, ik wacht geloof ik al bijna 2 weken nu op 3 leveringen.
Wat lastig is als je nieuwsgierig bent. :D

Weet je nog hoe het andere topic heet?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:45

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:45

Bedankt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:49

Nou geen 1 item dat ik gekocht heb en wat aangekomen is rook fris. Rook allemaal naar rooklucht of verpakkingsmateriaal geen idee. Maar het stonk allemaal.....dus gewoon eerst wassen lijkt me logisch.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:55

Ik was het sowieso eerst.
Maar ik merk wel heel sterk dat mijn "heel goed" absoluut niet hetzelfde is als de "heel goed" van een ander.
Als er pen op een kinderzomerjas zit vind ik dat al niet meer onder "heel goed" vallen :×

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:57

Klopt en 'nieuw zonder prijskaartje' is imo ook NIEUW.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 17:59

Ja, natuurlijk was je het eerst voor je het draagt, maar ik vind rookgeur wel echt ontzettend goor. :o

Ik selecteer vooral op nieuw met en zonder prijskaartje en materiaal als katoen en wol.
Overigens zit ik op de Zweedse Vinted en is het voornamelijk aanbod uit Letland, Polen en Finland en af en toe Zweeds of Deens, maar voornamelijk die eerste 3.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:02

Mensen zijn vaak blind voor de e geuren in eigen huis.
Ik heb ontzettend leuke koopjes gedaan dus laat je niet afschrikken. Maar standaard alles in de was hier.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:04

Ja, en het zag er op de foto ook wel echt prima uit. :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:05

Saga schreef:
Ik wacht op mijn eerste pakketjes van Vinted, maar als ik dit zo lees, krijg ik wel wat stress. _O-
Had niet gedacht dat mensen kleding met rookgeur of vlekken en scheuren te koop zetten zonder het te melden.
Als ik zelf in de toekomst op Vinted ga verkopen, dan zorg ik in ieder geval dat het gewassen is, zo'n kleine moeite.
Ik vind een kledingstuk van 5 euro met scheuren of gaten nog steeds verspild geld.
Ben benieuwd hoe ik mijn bestellingen aan ga treffen.

Ik wil het best wassen van te voren, alleen aangezien de geur komt door de locatie waar wij wonen heeft dat weinig zin. Gewoon thuis even wassen en niet miepen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:09

Toch vind ik dat wat bijzonder :o jarenlang op een boerderij gewoond en toch rook nooit iemand dat aan mijn kleren. Ook bekenden van een boerderij ruik je echt nooit.
Wij hadden altijd boerderijkleren en nette kleren. Dat kan je prima gescheiden houden zodat je in omgevingen buiten de boerderij niet geroken wordt.
Als je kleding zo sterk ruikt naar boerderij vind ik dat toch idd niet fris.
Heb ook kennissen met een hond en die ruik je altijd en ook als ze hier in huis geweest zijn. Vind ik ook niet fris dus hoef ik ook geen kleding van.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-03-26 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:10

Maar pakketjes die 3 weken onderweg zijn in papier ruiken ooook niet lekker. Daarbij is iemand anders zijn geur niet de jouwe dus je ruikt het gewoonweg altijd denk ik. Dus vooraf opnieuw wassen heeft weinig zin. Ik neem aan dat niemand het gedragen in de zak duwt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:11

verootjoo schreef:
Toch vind ik dat wat bijzonder :o jarenlang op een boerderij gewoond en toch rook nooit iemand dat aan mijn kleren. Ook bekenden van een boerderij ruik je echt nooit.
Wij hadden altijd boerderijkleren en nette kleren. Dat kan je prima gescheiden houden zodat je in omgevingen buiten de boerderij niet geroken wordt.
Heb ook kennissen met een hond en die ruik je altijd en ook als ze hier in huis geweest zijn. Vind ik ook niet fris dus hoef ik ook geen kleding van.

Een van mijn vrienden heeft varkens, ik weet hoe vaak hij op 1 dag doucht, woont niet aan de stallen en toch ruik je het. Het kan ook in je auto zitten. Varkenslucht heb ik nooit makkelijk uit mijn haren kunnen wassen.

Kuilvoer van koeien gaat ook moeilijk uit je haren en in je handen zitten.

Dus een beetje onaardig is dit wel. Iemand die rookt stinkt ook, niet iedereen, de een veel meer dan de ander en is ook afhankelijk van wat je rookt. Zeg je dan ook dat ze onfris zijn?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:13

Ik vind persoonlijk gewassen was die wat langer ligt heel logisch, maar als iemand kleding verkoopt waar echt flink is gerookt, dan zou dat er wat mij betreft best bij mogen staan.
Desnoods als optie die je bij Vinted dan aan kunt klikken als verkoper.

En dan heb ik nog wel echt 10x liever boerderijlucht dan rooklucht, maar ik denk dat ik misschien wat andere eisen stel aan dingen die ik zelf verkoop.

Ik zag net iemand die een kastanje verkoopt? :?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:13

verootjoo schreef:

Niemand ruikt mij, althans nooit gehoord. Ik heb al veel verkopen gedaan en dit is de 2e die iets benoemd. Dus het is ook allemaal niet zo dramatisch. :+

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:20

Citaat:
---
Dus een beetje onaardig is dit wel. Iemand die rookt stinkt ook, niet iedereen, de een veel meer dan de ander en is ook afhankelijk van wat je rookt. Zeg je dan ook dat ze onfris zijn?

Los van dat ik nieuwe aankopen direct in de wasmachine gooi, vind ik boerderij-, rook- of hondenlucht ook echt heel smerig en vraag daar van te voren dan ook naar bij aankoop. Ik koop het dan niet of geef een slechte review als het verzwegen is ondanks de navraag. Als iets lang in een dergelijke lucht gekregen heeft, gaat het er in de was meestal ook niet echt helemaal uit.

Ik zet het zelf ook in mijn advertenties (rookvrij huis etc).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:32

Ik heb er nooit bij stil gestaan tot het binnen was laatst. Dat ik dacht, oh ja dat is ook een optie.