Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Ik heb ook een kundige smid, die verder erg netjes in de afspraken is.
Pony van 2 jaar oud is alleen super vervelend. Smid houdt wel vast, maar een tik heeft hij haar nog nooit gegeven. Heeft er iemand hier wel eens een rustgevend middel gegeven voor bekappen?

Eeen andere smid heeft een andere pony van mij wel eens vol in de buik geschopt :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Afbeelding

Goed ze zijn niet duur maar om er nou als paard met je dikke reet op te gaan zitten? ^) Nou moet ik weer een nieuwe halen.

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:44

Misschien is er een boodschap mee?
Paard wil van der dikke reet afkomen, sloopt de emmer zodat ze geen eten meer kan krijgen :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

imaudy schreef:
Pony van 2 jaar oud is alleen super vervelend. Smid houdt wel vast, maar een tik heeft hij haar nog nooit gegeven. Heeft er iemand hier wel eens een rustgevend middel gegeven voor bekappen?

Eeen andere smid heeft een andere pony van mij wel eens vol in de buik geschopt :(

Onze eerste smid had ook losse handjes. Puntje bij paaltje dus een paard wat niet normaal meer bekapt kan worden. Daarna een smid die echt om de haverklap afzegde, verzette of te laat kwam. Die heeft nog stennis lopen schoppen toen ik heb zei dat er een andere smid zou komen, toen hij dat eerste weer flikte. "Ik ben allemaal aan het rondbellen geweest om afspraken te verzetten om het voor jullie wel door te laten gaan!" Ja sure. Helaas wel een bekende in de omgeving. En nog een smid gehad die niet naar behoren kon kappen. We waren heel blij dat onze smid die naar Zuid-Afrika was geremigreerd elke twee maanden terug over kwam, omdat zijn vrouw heimwee had.

Orthopeden. "Ja, daar zit wel bandenschade. Ingescheurd of wat je het ook wil noemen." Hey, top man. Lekker goeie diagnose weer. Knap dat je dat kan zien zonder scannen oid. Flink zeer gedaan met het recht zetten van mijn been ook. Ga ik weer flink last van hebben.

Ik ben ook nog eens misselijk en last van hoofdpijn. Maar even kijken hoeveel ik uur gewerkt krijg vandaag. Vermoed dat het van een op de loer liggende migraineaanval komt.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Bloedluis bij de kippen. Daarnaast heel veel plannen voor mijn vrije dag vandaag en er komt weinig/niets uit mijn handen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

Alja schreef:
Misschien is er een boodschap mee?
Paard wil van der dikke reet afkomen, sloopt de emmer zodat ze geen eten meer kan krijgen :+

Nah, paard staat al op beperkt dieet voor de nacht, denk niet dat ze nog minder wil :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Polarize schreef:
Kom net terug van boodschappen doen en de buurvrouw stond aan de deur bij ons, de buurman is gisteravond overleden
Wij wonen al 24 jaar in deze straat, zij nog langer, dus dat komt echt even hard binnen

Gecondoleerd! :(:)

12.30u m'n bed ingekropen en net weer wakker. -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Is de smid al geweest inmiddels?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:15

Ik erger me aan Shein die een bestelling in tig verschillende pakketjes moet leveren. Doe alles gewoon in 1 x. Niet een paar dingen via die ruk Cirro en de rest via PostNL en dan in 5 leveringen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Jolliegirl schreef:
Is de smid al geweest inmiddels?

Heb een dik uur gewacht in totaal.
Na een half uur heeft de eigenaar de hoefsmid steeds proberen te bellen.
Ik heb om half 12, een uur na de afspraaktijd, het paard maar weer op de weide gezet en ben naar huis gegaan.
Tot dusver is er nogsteeds geen contact geweest met de hoefsmid

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Hopelijk is er niets gebeurt met de hoefsmid!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Jolliegirl schreef:
Hopelijk is er niets gebeurt met de hoefsmid!

Dat hoop ik ook en dan is mijn irritatie ook meteen weg.
Maar voor nu blijft het nog even :p

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

denisesilver schreef:
Hoefsmeden die echt dik te laat komen of steeds afzeggen begin ik niet meer aan. Een beetje respect naar mij en mijn tijd vind ik wel zo fatsoenlijk.

Polarize, gevondoleerd.

Ik ben best heel geduldig en begripvol, maar ik heb een keer een paar uur gewacht, kon hem niet te pakken krijgen. Belde hij later, hij was het vergeten. Nou, kan gebeuren. Ik was niet helemaal amused, want paard had een hoefzweer.
Bij deze tweede poging is hij weer niet op komen dagen. Ook niks meer van hem gehoord erna. Ik had ook maar een andere gebeld uiteindelijk.
Nooooooit meer wat van hem gehoord.

Ik weet nog steeds niet hoe dit nou zo kon lopen. Hij is ongeveer 9 jaar mijn vaste hoefsmid geweest, altijd zo dikke prima. Ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar ik zou echt niet weten wat. Ik vermoed vreemde roddels in het circuit ofzo. Echt geen idee. Vond het vooral rot dat hij mijn paard er onder liet lijden. Ik bedoel, als je niet meer wil komen prima, maar zeg het dan gewoon even, kan ik iemand anders regelen.
Er was ook niks met hem aan de hand, heb hem later nog gespot op een wedstrijd. Durfde hem toen alleen weer niet aan te spreken :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Dat ik blessures krijg van gezonder proberen te worden _O-
Ik loop inmiddels dagelijks, en probeer een wandeling van 5 km te maken ongeveer. Lekker vanuit huis richting het bos lopen welke 10 minuten lopen is. Prima te doen, dacht ik zo. Dat ging inderdaad goed!
Ik heb inmiddels twee weken later na nog geen kilometer lopen al kramp in de spier over mijn scheenbeen, mijn dikke teen aan de andere kant is ook niet blij met me, en gisteren ben ik daardoor gewoon echt helemaal doorweekt thuis gekomen omdat we in een hoosbui liepen en ik ook niet meer sneller kon lopen. Tot aan mijn ondergoed aan toe kon ik de kleding uitknijpen bij thuiskomst, en toen ik onder de douche stapte voelde ik niet eens meer dat ik natter werd :')

Leuk, gezonder proberen te leven :')

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Dat 2 buurjongens van hooguit 10 jaar op de weg aan het racen waren met een elektrische step.

Ik reed 30 en ik kwam niet dichterbij dus die krengen gaan echt hard.

Die ouders hebben vast een hekel aan hun koters...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Nou, tot dusver het willen verbeteren van de biodiversiteit in de "meest biodiverse gemeente van Nederland". Zojuist bij de gemeente geweest om te vragen of we op de weide (agrarische grond) natuurlijke afscheiding mochten aanplanten in plaats van palen met schrikdraad. Je weet wel, die dingen die energie kosten, lelijk door gaan hangen, mogelijk schadelijk kunnen zijn als je een paar lompe paarden hebt, en verder niks bijdragen aan het landschap. Ik wilde meidoorn aanplanten. Goed voor de vogels en de insecten. Maar nee hoor. Dat mag niet, want het is agrarische grond, dus er mag niets aangeplant worden. Behalve dus als je schijnbaar boomkweker bent, dan mag er wel van alles qua haagplanten en bomen staan. Wens ze heel veel succes daar in Brussel als ze op deze manier in 2050 de biodiversiteitsdoelen willen halen.

Ik ga me er nog verder op inlezen. Lijkt me stug dat het een harde nee is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Lijkt mij landschap verbetering. 8)7

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:31

Niobe schreef:
denisesilver schreef:
Hoefsmeden die echt dik te laat komen of steeds afzeggen begin ik niet meer aan. Een beetje respect naar mij en mijn tijd vind ik wel zo fatsoenlijk.

Polarize, gevondoleerd.

Ik ben best heel geduldig en begripvol, maar ik heb een keer een paar uur gewacht, kon hem niet te pakken krijgen. Belde hij later, hij was het vergeten. Nou, kan gebeuren. Ik was niet helemaal amused, want paard had een hoefzweer.
Bij deze tweede poging is hij weer niet op komen dagen. Ook niks meer van hem gehoord erna. Ik had ook maar een andere gebeld uiteindelijk.
Nooooooit meer wat van hem gehoord.

Ik weet nog steeds niet hoe dit nou zo kon lopen. Hij is ongeveer 9 jaar mijn vaste hoefsmid geweest, altijd zo dikke prima. Ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar ik zou echt niet weten wat. Ik vermoed vreemde roddels in het circuit ofzo. Echt geen idee. Vond het vooral rot dat hij mijn paard er onder liet lijden. Ik bedoel, als je niet meer wil komen prima, maar zeg het dan gewoon even, kan ik iemand anders regelen.
Er was ook niks met hem aan de hand, heb hem later nog gespot op een wedstrijd. Durfde hem toen alleen weer niet aan te spreken :')

Die smeden is echt haantjesvolk. Zo beledigd als je een ander belt :')
Niks dan goeds over mijn huidige smid hoor, ze bestaan echt wel, de toppers!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Ik heb best een rotdag vandaag! Hopelijk morgen beter!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

imaudy schreef:
Ik heb best een rotdag vandaag! Hopelijk morgen beter!

:knuffel:

Polarize gecondoleerd!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Mijn smid die ik had was ook onmogelijk om afspraken mee te maken, heel jammer want hij is super geduldig en levert goed werk.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Zebrastreep schreef:
Ik ben daarom ook zo blij met mijn smid. Appt en belt netjes (op tijd) als het later wordt. Maar eigenlijk is hij nooit te laat. Reageert vlot op nieuwe afspraken maken en hij is ook nog eens super vriendelijk en vakkundig.

Toen mijn jonge 3 jarige voor het eerst bij hem kwam en nogal bang was door een andere smid was geworden, bleef hij ook zo rustig. Inmiddels is ze 7 en staat ze te slapen tijdens het bekappen. En dat terwijl haar 26 jarige moeder geen seconde stil kan staan :')

Ik hoop ook nog dat hij lang doorgaat met dit werk. Zou echt een ergernis zijn als hij gaat stoppen.

Heb jij dezelfde smid als mij _/-\o_

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Polarize schreef:
Thanks iedereen
We zijn nu aan het kijken voor een rouw advertentie in de krant samen met alle buren, maar jeetje wat een geld is dat

Gecondoleerd en sterkte

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:06

Ik heb een top smid, hij is in al die jaren dat ik hem al heb hooguit 2x te laat geweest en liet dat ook nog weten met een berichtje.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

denisesilver schreef:
imaudy schreef:

Onze eerste smid had ook losse handjes. Puntje bij paaltje dus een paard wat niet normaal meer bekapt kan worden. Daarna een smid die echt om de haverklap afzegde, verzette of te laat kwam. Die heeft nog stennis lopen schoppen toen ik heb zei dat er een andere smid zou komen, toen hij dat eerste weer flikte. "Ik ben allemaal aan het rondbellen geweest om afspraken te verzetten om het voor jullie wel door te laten gaan!" Ja sure. Helaas wel een bekende in de omgeving. En nog een smid gehad die niet naar behoren kon kappen. We waren heel blij dat onze smid die naar Zuid-Afrika was geremigreerd elke twee maanden terug over kwam, omdat zijn vrouw heimwee had.

Orthopeden. "Ja, daar zit wel bandenschade. Ingescheurd of wat je het ook wil noemen." Hey, top man. Lekker goeie diagnose weer. Knap dat je dat kan zien zonder scannen oid. Flink zeer gedaan met het recht zetten van mijn been ook. Ga ik weer flink last van hebben.

Ik ben ook nog eens misselijk en last van hoofdpijn. Maar even kijken hoeveel ik uur gewerkt krijg vandaag. Vermoed dat het van een op de loer liggende migraineaanval komt.

Ene Riaan nu toevallig? Zelf ook zo blij met hem, komt op tijd of appt als hij iets later is. En heeft mijn oude merrie van dr hoefsmidtrauma afgeholpen 8-)

Berdien schreef:
[ Afbeelding ]

Goed ze zijn niet duur maar om er nou als paard met je dikke reet op te gaan zitten? ^) Nou moet ik weer een nieuwe halen.

Heet water eroverheen laten gaan? Soms springt plastic dan weer terug in vorm of kan je het terugduwen in vorm