[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:29

Dat klinkt meer als relatiecrisis die je nu uitvecht over de rug van 'dat' kind.

En hoe enorm leuk ik dit topic ook vind, en hoe leuk ik het ook vind om kinderen en ouders in het algemeen te bashen, merk ik wel dat ik moeite begin te krijgen met hoe fel je bent naar dit individuele kind, dat ook nog eens niets aan deze situatie kan doen.

Er is voor mij echt verschil tussen 'in het algemeen geen kinderen moeten' en de felheid waarmee je over dát kind praat.

Als je zo enorm overhoop zit met de hoeveelheid tijd die er doorgebracht wordt met de schoonfamilie (en dan gaat het dus helemaal niet over kinderen eigenlijk, maar gewoon echt over de schoonfamilie) dan moet je dáár wat aan gaan doen.

Maar niet over de rug van 'dit kind'. Daar heeft mijn rechtvaardigheidsgevoel toch echt moeite mee, kind of niet.

Ga met je vriend om tafel. Tracht een volwassen gesprek over situatie schoonfamilie te hebben.
En gebruik kind in dit geval niet als smoes, maar praat over de échte frustratie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:32

Weet je vriend ook wat zijn vader tegen jou heeft gezegt en op welke manier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:11

Vriend weet alles en de clash tussen beide broers die vorig jaar geweest is, waar dat kind ook ergens "de bron" van was, daar ben ik zelfs van geschrokken hoever ze naar elkaar toe gaan.

@Femke: het gaat vooral om verwachtingen naar mij toe ivm dat kind waar ik al 1000x heb gezegd "ik doe het niet" en toch blijven ze het elke keer herhalen en doorduwen.
Ik bedoel, als jij aangeeft "nee liever niet" en echt bij elke mogelijke kans proberen ze toch weer massaal om je van idee te doen veranderen, dan houdt het voor jou ook waarschijnlijk weleens een keer op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:14

Ik heb ook een beetje het gevoel, correct me if I'm wrong, dat je schoonfamilie vindt dat het jouw vrouwelijke taak is om het kind leuk te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:25

Dat, Urbanus, is denk ik de best mogelijke beschrijving om eraan te geven. Samen met dat ze hopen dat ik maar helemaal kindlievend word omdat vriend zo leuk is als dooppeter.

Ik wil gewoon niet babysitten. Ik wil niet op reis met een kind bij, ouders mee of niet. Ik heb geen zin in een dag naar de dierentuin ter vermake van kruipend gespuis. Ik heb geen zin om mijn pony's beschikbaar te stellen als knuffeldieren of kinderanimatie. Niet voor dit kind, niet voor een ander kind, voor geen enkel kind.

En ALS ik van idee verander, dan wil ik dat dat van mezelf komt. Niks meer en niks minder. Iedereen begrijpt dat. Behalve dus de ouders en grootouders van dit exemplaar.
En ja, ik vind het oprecht jammer voor mijn vriend.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:32

Ik begrijp heel goed dat je daar problemen mee hebt varekaj.
Jouw schoonfamilie probeert steeds jouw grenzen te rekken, en jij blijft je grenzen verdedigen. Niks mis mee.
Zou het voor jou anders zijn als het kind wat ouder is en alleen bij jullie langs komt?
En wat ik me ook afvraag, wat vind je vriend er van dat jij zo bent behandeld door jouw schoonfamilie? Imo mag hij jou en jouw grenzen ook wel een beetje helpen verdedigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:35

Rivendell schreef:

Heb je ook de slotconclusie gelezen?

Varekaj schreef:
Dat, Urbanus, is denk ik de best mogelijke beschrijving om eraan te geven. Samen met dat ze hopen dat ik maar helemaal kindlievend word omdat vriend zo leuk is als dooppeter.

Ik wil gewoon niet babysitten. Ik wil niet op reis met een kind bij, ouders mee of niet. Ik heb geen zin in een dag naar de dierentuin ter vermake van kruipend gespuis. Ik heb geen zin om mijn pony's beschikbaar te stellen als knuffeldieren of kinderanimatie. Niet voor dit kind, niet voor een ander kind, voor geen enkel kind.

En ALS ik van idee verander, dan wil ik dat dat van mezelf komt. Niks meer en niks minder. Iedereen begrijpt dat. Behalve dus de ouders en grootouders van dit exemplaar.
En ja, ik vind het oprecht jammer voor mijn vriend.

:knuffel:

Het is mooi poedersuiker. Ik denk dat in deze tijd je beste vriend is, want tijd heeft het nodig. En voor nu gewoon vooral je eigen plan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:37

Ik heb als Belg toch wel wat twijfel bij het voorbeeld dat wij zouden moeten stellen :+
Die warme maaltijd 's middags wordt lang niet zo vaak gedaan, de meeste krijgen brood mee. Na het werk thuiskomen en koken lijkt me veel vaker van toepassing dan warme maaltijd op het werk, zeker als het om dagelijkse routine gaat. Om nog maar te zwijgen over alle speciale dieetwensen van de kinderen/gezinnen tegenwoordig.

Vanaf 2,5 naar school levert gedoe op met zindelijkheid/potjestraining, de uren zijn een aanslag voor de werkende mens want buitenschoolse opvang wordt je voor verketterd en vaak opent/sluit die nét als jij eigenlijk al op je werk moet zijn of kan vertrekken. Over de ouders die soms nachtenlang kamperen aan een schoolpoort om toch maar hun kind ingeschreven te krijgen.

Dus nop. Evenzeer ellende hierzo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:39

Ik begrijp je ook hoor.
Hier is dat kruisgespuis er alleen maar met 1 of 2 ouders geweest, nooit alleen.
Zou echt niet weten hoe ze te vermaken.
En nee we gaan niet mee naar de dierentuin oid. Veel te duur om alleen maar naar gejank van kruisgespuis te luisteren.
Er zijn wel eens uitjes geweest met eerst naar een speeltuin en daarna eten.
Hebben we lekker zelf onze dag gedaan en daarna aangesloten met eten.
Zit je nog een paar uur met verwende jong die alles bestellen en na 2 happen zeggen, hoef ik nie.... maar goed dat is dan nog wel te overzien.
Rondje op mijn pony heb ik dan wel weer gedaan want mijn pony vind die aandacht wel grappig en is daar super braaf in.
Maar geen ruiters in de dop in familie of vriendenkring, dus ook dat is niet zo heel vaak geweest.
Echt geen oppassen hier, al helemaal niet logeren laat staan vakantie, echt niet.
Die prikkels overleef ik amper een paar uur....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:50

Wij zijn al vanaf dat de kinderen 12 waren niet meer als gezin op vakantie geweest.Alleen maar ellende en zonde van het geld.Wij gingen samen een paar weekenden weg en de kinderen bij opa en oma.Iedereen blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:52

Ik zou het niet erg vinden als het niet elke keer uitdraait op "tante K zal wel leren dit en tante K zal wel dat".

Nooit gedacht mensen te ontmoeten die gewoon nooit een nee aanvaarden maar eeuwig wegwuiven.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:13

En nog in de vorige eeuw leven.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:53

Maar het gaat toch niet om wat de schoonfamilie wil maar wat je vriend wil?

Vreselijk wat je hebt meegemaakt maar dan zou ik eerder standvastiger zijn dat de schoonfamilie er niet meer in komt en dan een keertje een uitje of logeerpartijtje met dat neefje tolereren.

En misschien ook wat hulp zoeken om het voorgevallen te verwerken om de felheid en standvastigheid die nu op het kind geprojecteerd wordt wat te verzachten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:55

Varekaj heeft gewoon geen zin om met dat kind wat te ondernemen. Prima toch.

Om nu professionele hulp aan te raden omdat ze niet met een kind van een ander op vakantie wil vind ik wel wat ver gaan, hoor :)).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:56

Eerder voor de schoonfamilie die geen nee verstaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:00

DuoPenotti schreef:
Eerder voor de schoonfamilie die geen nee verstaat.

Die hebben hulp nodig, inderdaad :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:51

Ik geloof niet dat eender wie hier vrolijk zou worden van echt wekelijks opmerkingen dat je zo'n leuke tante zal zijn, dat ze uitkijken naar de uitstapjes die jullie gaan maken, dat het allemaal wel zal bijdraaien en bedenken, dat je heus wel zal babysitten en helemaaaaaal verliefd gaat worden op dat wondertje, dat je heus wel gratis ponylesjes zal geven en meepakken op wedstrijden en wie weet zelfs wel een pony zal kopen en ga zo maar ff door. Dat elke "doe ik niet" gewoon vermorzeld wordt onder een gigantische doofpot. De enige manier om daar vanaf te raken is heel die meute buiten te schoppen en alle contact te verbreken.

Het is door dat kind dat de familie nu telkens weer over mijn duidelijke grenzen blijft drammen omdat ze heel goed weten dat ik hem dat niet wil ontnemen. En dat ik op basis daarvan het kind tolereer.

Is het kind dan de dupe? Waarschijnlijk wel. Maar als ze aan de andere kant mijn grenzen hadden gerespecteerd, dan was het ook zo ver niet gekomen.
Zijn neef heeft dat wel gedaan. Resultaat? Ik pak die kinderen wel mee op sleeptouw. Help met taken voor school. Geef ze knotsgekke ideetjes om hun ouders grijs haar te bezorgen :))

En met de kinderen op stal idem dito. Die weten prima dat ik altijd inspiratie heb voor kattenkwaad.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:03

Nouja, het is toch niet zo dat je het kind daadwerkelijk opzettelijk kwaad doet?
Dat je geen dingen met het kind wil doen is je goed recht, dat jouw schoonfamilie daar zo overheen probeert te walsen is gewoon een no go.
Ik wed overigens dat het kind meer last heeft van hoe zijn (groot) ouders jou in zijn bijzijn benaderen dan het feit dat je niks met hem wil/doet (als in: het kind zou zonder het commentaar van jouw familie waarschijnlijk niet eens doorhebben dat je niks met hem wil ondernemen)
Ik had ook tantes en ooms (en kennissen van mn ouders etc) die ook niks met mij of mn broertje hadden. Mijn ouders waren daar heel simpel in, sommige mensen hebben gewoon geen zin in kinderen (van andere mensen), dus die laat je het beste lekker met rust. Ben ik echt niet slechter van geworden ofzo.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:09

Ik heb nog nooit wat leuks gedaan met mijn neefjes en nichtjes. En niet eens perse uit principe :')

Ooit 1x opgepast omdat m'n zus last minute kaartjes kon krijgen voor een concert waar ze graag heen wilde en ze kon echt niemand vinden. Mijn neefje en nichtje waren oud genoeg om zelf naar de wc te kunnen enzo. Dus maar eens over m'n hart gestreken, het was alleen voor de middag en avond. Geloof wel dat ik erg streng was haha :')

Maar verder nah. Nou is mijn oudste nichtje inniddels 21 en de jongste is net, uhm, ik wil 14 zeggen. Dus geloof dat we geen logeerpartijtjes meer hoeven :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:12

Maar het probleemgedrag is dus inderdaad de relaties met de schoonfamilie, en het niet respecteren van grenzen.

(Het had zeg maar ook een ander onderwerp dan kind kunnen zijn theoretisch, dat bedoelde ik een beetje.)

Wéét je vriend hóe ernstig dit je raakt, en dat je je dus niet gesteund voelt door hem, en niet serieus genomen door zijn familie?
Want dát is het echte probleem.
(En een probleem dat ik echt wel serieus neem)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:37

Hij weet het ja, alleen weten we geen van beide wat we eraan kunnen doen. Alles kan heel snel de foute kant op escaleren bij deze mensen en dat willen we absoluut vermijden. En hij heeft nog wat meer mentale rek erop zitten en hoop dat het allemaal wel los zal lopen.

En ik wil absoluut niet dat ze dat kind dingen gaan voorhouden "zoals tante K zal wel eens naar de paardjes gaan" waarop ik dan de boeman moet spelen en een nee gaan verkopen. Als er iets is waar ik niet tegen kan is heet kinderen het hoofd gek maken met dingen beloven terwijl je weet als ouder dat het toch niet gaat gebeuren. Da's gewoon zielig en oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:41

Pff dat voorval.. ik zou m'n schoonfamilie echt niet meer willen zien. Dan kunnen ze gepland op visite komen, zodat ik weg ben. Maar no way dat ik daar nog mee in 1 ruimte zou gaan zitten. Dus niks te continu binnen vallen. Heel jammer voor partner in kwestie dan, maar er zijn grenzen.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:42

Varekaj schreef:
Hij mag doen wat hij wil, ik wil er gewoon niet bij zijn of bij betrokken worden. Puur omwille van het voorval.

Op kerstavond enkele jaren jaren geleden heeft schoonpa mij roepend en tierend uitgemaakt voor geldwolf, achterbaks en asociaal monster, pretentieus viswijf etc en daarbij ook mijn moeder (die hij überhaupt 1x heeft gezien, nooit gesproken) uitgemaakt voor omhooggevallen trut met capsones. Allebei te achterlijk om onze taak als vrouw te doen en voor onze man te zorgen (mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was) en dat mijn broer haar verdiende loon was (mijn broer is gehandicapt), dat ik beter mijn beesten zou verkopen en mijn werk in huis zou doen zoals het hoort, dat we niet moeten denken omdat we gestudeerd hebben dat we hersens hebben.
Hij stond op 5cm van mijn gezicht en klaar om uit te halen. Schoonma is tussenbeide gekomen. Mijn vriend was op dat moment niet aanwezig en heeft er zelf dus niks van meegekregen.

Mijn schoonbroer, en vader van dat kind, heeft toen met uitgestreken gezicht gemeld "dat het tijd werd dat papa het eens duidelijk maakte" en tegen zijn eigen vriendin was het "zwijgen en luisteren, dit geldt ook voor u".

Dus nee. Ik had in eerste instantie alle contact met zijn ouders en broer verbroken. Het is al coulant genoeg dat ik intussen alweer opdraaf op verjaardagen, moederdag/vaderdag en feestdagen. En dit weekend het doopfeest voor dat kind.

ik vind het heel bijzonder dat je daar inderdaad heen gaat.
Dat had ik dus echt niet meer gedaan.
En ze waren in mijn huis ook niet meer welkom geweest.
Je heb beide te accepteren.. ik kan hier echt heel slecht tegen .. _-:( _-:(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:46

‘Uitvechten over de rug van een kind’ yuk, dat we zelfs dit soort gemier in dit topic nog krijgen.

Varekaj heeft niks met koters en niks met haar schoonfam. Nogal wiedus dat ze hier niet om staat te springen. Eender welk kind zou ze (zoals ik begrijp) niet op zitten wachten om te laten logeren of mee op vakantie te gaan. Niet alleen deze koter die haar nu ook wordt opgedrongen. Als dat soort sentimenten érgens uitgesproken zouden mogen worden zou dat wel in dit topic mogen zijn.