[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:06

Die tijd en gebruiken? Ze doen het, o.a. daar, vandaag de dag nog steeds.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:34

Ailill schreef:

Je bedoelt dat mensenoffers in de Andes nog steeds voorkomen? Heb je daar een bron voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:50

Ik zat gisteren op canvas naar het 3e deel van een docu te kijken over het Heizeldrama uit 1985. Ze lieten rauwe, onbewerkte beelden zien van mensen die uit paniek elkaar verpletteren, overhoop lopen, over elkaar heen klauteren, de lijken... Er werd een man in beeld gebracht die met zijn onderlichaam gekneld zat, en die man maar roepen en gebaren. Je ziet ook tijdens beelden mensen die door de massa gewoon platgedrukt worden, rijen dik, tegen drankhekken en je ziet ze gewoon sterven/buiten bewustzijn raken.

En dan hebben ze gewoon de match nadien laten doorgaan, uit angst voor de woede van de hooligans als ze zouden aflossen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:09

O, dat kan ik me nog goed herinneren, heb dat destijds live gezien bij mijn oma die groot voetbalfan was. Dit was 18 dagen na de Bradfort stadion ramp. Van die laatste heb ik ook uitgebreide verslagen gezien bij BHV trainingen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:25

https://historianet.nl/maatschappij/dag ... -voorkomen

Ook heftig. Mensen die levend werden begraven. Vooral het stukje over priesters en maagden. Die mochten niet aangeraakt worden en moesten zelf in hun graf, een soort cel onder de grond, stappen en daarna werd de cel dichtgemaakt zodat ze verhongerden. Link is met plaatjes, zoals gewend bij Historianet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:26

oomens schreef:
Ailill schreef:

Je bedoelt dat mensenoffers in de Andes nog steeds voorkomen? Heb je daar een bron voor?
Jazeker, kom ik later op terug. Ik heb het er pas over gehad met een vriendin die zich er in heeft verdiept middels diverse (recent geschreven) boeken en artikelen.

Ik zal om wat bronnen vragen en die dan hier delen, ik vind alleen al de gedachte best bizar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:35

Ailill schreef:
Jazeker, kom ik later op terug. Ik heb het er pas over gehad met een vriendin die zich er in heeft verdiept middels diverse (recent geschreven) boeken en artikelen.

Ik zal om wat bronnen vragen en die dan hier delen, ik vind alleen al de gedachte best bizar.[/quote]
Ik had even gezocht op de Engelstalige Wikipedia (goed, die weten ook niet alles, maar het is iets) en kwam in Zuid-Amerika eigenlijk alleen een geval tegen uit Chili, naar aanleiding van een aardbeving in de 20e eeuw.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:36

Lijkt me wel.
Zolang Chinezen denken dat neushoornpoeder voor een stijve zorgt en sommige Afrikanen albino's doden zou het mij niks verbazen als er ergens ter wereld nog steeds mensen geofferd worden.

Leandra schreef:
https://historianet.nl/maatschappij/dag ... -voorkomen

Ook heftig. Mensen die levend werden begraven. Vooral het stukje over priesters en maagden. Die mochten niet aangeraakt worden en moesten zelf in hun graf, een soort cel onder de grond, stappen en daarna werd de cel dichtgemaakt zodat ze verhongerden. Link is met plaatjes, zoals gewend bij Historianet.

3 kenmerken van de dood
Moderne artsen kunnen met zekerheid vaststellen of iemand overleden is. Drie tekenen laten er geen twijfel over bestaan dat de dood is ingetreden:

1. Lijkstijfheid zal twee tot drie uur na het overlijden optreden, het eerst in de kaak.

2. Lijkvlekken – een paarse verkleuring – zullen na een half uur op het onderlijf ontstaan.

3. Ontbinding begint meteen na de dood, en al na een paar uur kun je dit ruiken

Dit is dus je reinste onzin.
1. Lijkstijfheid kan eerder of later optreden, kaak is niet perse de startplaats.

2. Lijkvlekken kunnen al voor het overlijden ontstaan.

3. Ontbinding begint idd na je dood, maar geloof me de geur is al aanwezig bij een stervend iemand.

In Nederland controleert een arts de pupilreactie en luistert naar het hart om de dood te constateren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:27

Onali schreef:
. Ontbinding begint idd na je dood, maar geloof me de geur is al aanwezig bij een stervend iemand.

Ontbinding begint na de dood van het weefsel. Dat kan ook prima gebeuren als de eigenaar van dat weefsel nog leeft. Het is alleen vaak wel wat ongezond als dat gebeurt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:56

Volgens mij was het verhaal van Beth Thomas hier al eens voorbij gekomen, maar zag hem net weer op Facebook en dat blijft toch een bizar verhaal.. Meisje verliest moeder, word slecht behandeld door vader en word uit huis geplaatst. Daar blijkt ze met 6 en half echt levensgevaarlijk.. 's nachts moet haar deur op slot, ze heeft haar broertjes geslachtsdelen beschadigd, vermoorde dieren.. Omdat ze zo gevaarlijk is word ze ergens heen gestuurd vor therapie.

En nu als volwassen vrouw is ze verpleegkundige. Vind het zo bijzonder hoe zij hersteld is, van potentiële moordenaar, naar zo'n zorgzaam persoon.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:07

Staat een heel interessant interview met haar als jong meisje op YouTube.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:23

oomens schreef:
Onali schreef:
. Ontbinding begint idd na je dood, maar geloof me de geur is al aanwezig bij een stervend iemand.

Ontbinding begint na de dood van het weefsel. Dat kan ook prima gebeuren als de eigenaar van dat weefsel nog leeft. Het is alleen vaak wel wat ongezond als dat gebeurt.

Dit… maar ruiken doe je het zeker.

Dat van Beth Thomas nooit van gehoord! Echt heel bizar. Ik vraag me af is het dan echt over of is haar rol als verpleegster uitermate geschikt voor het uitleven van haar psychopatische ideeën?
(Hopelijk ben ik niet de enige die zich dit afvraagt :+ )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:29

Ik vroeg me hetzelfde af hoor :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:55

Niet dat zij het doet maar er zijn ook verpleegkundigen die patiënten om hebben gebracht, ik probeer daarmee te zeggen dat verpleegkundige zijn niet altijd betekend dat je zo zorgzaam bent als je lijkt :Y)

Ik denk trouwens wel echt dat iemand kan veranderen daarom wil ik ook absoluut niet zeggen dat ze nu geen zorgzaam persoon zou kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-10-22 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:56

Ik geloof er ook weinig van. Zou kunnen dat ze in therapie heeft geleerd om haar gruwelijke ideeën te onderdrukken

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:25

Ik vind de speculaties hier niet zo netjes.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:48

Ohja kan mij die filmpje van het meisje nog wel herinneren. Bizar zeg!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:28

AvHdG schreef:
Ik geloof er ook weinig van. Zou kunnen dat ze in therapie heeft geleerd om haar gruwelijke ideeën te onderdrukken

Niet ieder kind dat gruwelijke dingen doet heeft gelijk een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis (oftewel, een psychopaat of sociopaat is). Als ik dit verhaal zo lees, 6,5 en dan zo gruwelijk behandeld worden, is het niet gek dat ze zelf even compleet ontspoorde. Klinkt alsof ze op tijd de juiste hulp heeft gekregen. :)

Deze linkt legt het goed uit, het gaat om een extreem ontspoorde vorm van hechting bij Beth https://practicalpie.com/beth-thomas/

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:21

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:56

Suliko schreef:
AvHdG schreef:

Niet ieder kind dat gruwelijke dingen doet heeft gelijk een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis (oftewel, een psychopaat of sociopaat is). Als ik dit verhaal zo lees, 6,5 en dan zo gruwelijk behandeld worden, is het niet gek dat ze zelf even compleet ontspoorde. Klinkt alsof ze op tijd de juiste hulp heeft gekregen. :)

Deze linkt legt het goed uit, het gaat om een extreem ontspoorde vorm van hechting bij Beth https://practicalpie.com/beth-thomas/

Ik wil wel even benoemen dat een antisociale persoonlijkheidsstoornis absoluut niet hetzelfde is als psychopathie of sociopathie :)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:51

JlnG schreef:

Ik vind het vooral bizar dat je bij een 83-jarige vrouw die (dacht ik) verward is, niet eerst de directe woonomgeving afzoekt als ze vermist raakt....

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:35

goldenarrow schreef:
Suliko schreef:

Ik wil wel even benoemen dat een antisociale persoonlijkheidsstoornis absoluut niet hetzelfde is als psychopathie of sociopathie :)

Je hebt gelijk, had me even vergist. Anti-sociaal maakt onderdeel uit van psychopathie/sociapathie en is een DSMV diagnose waarbij psychopathie en sociopathie niet in de dsmv staan. Had even door me hoofd gehaald dat anti-sociale persoonlijkheidsstoornis hiermee de diagnose is, maar dat is inderdaad niet volledig.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:41

ista schreef:
JlnG schreef:

Ik vind het vooral bizar dat je bij een 83-jarige vrouw die (dacht ik) verward is, niet eerst de directe woonomgeving afzoekt als ze vermist raakt....

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Er stond wel in het artikel dat er meteen gezocht was, met honden en alles erop en eraan, maar dáár dan net niet. Doet toch even mijn wenkbrauwen fronsen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:16