Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:21

Er zijn al vaak genoeg opmerkingen gemaakt dat het niet verstandig is om alles ineens toe te staan. En wie komt daar meestal met een hoop bombarie overheen? Juist ja, diegene die een jaar geleden zei dat boodschappen doen al moeilijk was omdat je dan allerlei oppervlakken aan pakte.
Als er eentje van het ene uiterste naar het andere uiterste is geschoten krijg jij de eerste prijs.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:34

Electra63 schreef:
Huertecilla schreef:

Van de geregistréérde besmettingen.
Daarvan slechts een deel ernstig en daarvan de meeste ongevaccineerd.

Kan iemand me SERIEUS en rationeel uitleggen waar we ons nú nog druk over maken?

Nogmaals, als de opnames stijgen, is er niet genoeg personeel. Er staan veel vacatures open en er is een hoog ziekteverzuim binnen de zorg.
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen?

Hoe was dat pre-corona?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:40

We hebben deze rotzooi onszelf ook aangedaan door geen prioriteit te geven aan bv de zorg. Geen wonder dat we er dan zo moeilijk uit komen, in mijn ogen. Ik had gehoopt dat corona wat blijvende veranderingen zou teweegbrengen, maar ik zie er nog niks van terug. Mensen reizen weer volop, zeuren over de kleinste dingen... Zucht.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:41

Mensen proberen weer te leven. Foei. Hoe durven ze.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:42

Als leven de planeet aan gort helpen is vind ik dat een beetje jammer ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:47

Sheran schreef:
Als leven de planeet aan gort helpen is vind ik dat een beetje jammer ja.

Precies ja....

Mensen hebben er precies 0,0 van geleerd en gaan weer verder waar ze gebleven waren met het vernietigen van de aarde.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:48

Nouja het is een illusie om te denken dat de mens voor altijd door gaat leven natuurlijk maargoed hele andere discussie.

Zie net dat ook ons kleine festival half september de nek is omgedraaid. Het kabinet verwacht in november pas alle regels los te kunnen laten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:53

Nee dat snap ik. Maar wat ik niet begrijp is dat mensen zo erg met zichzelf bezig zijn dat ze de planeet om zeep helpen. Hallo, zonder planeet ís er niet eens een feestje.

Het is nooit een fijn moment om te veranderen, om het leven en beetje om te gooien. Net als bv stoppen met roken. Betekent het dan dat we het helemaal maar niet moeten doen? Ik kan zo slecht tegen die kortzichtigheid.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:58

Sheran schreef:
Nee dat snap ik. Maar wat ik niet begrijp is dat mensen zo erg met zichzelf bezig zijn dat ze de planeet om zeep helpen. Hallo, zonder planeet ís er niet eens een feestje.

Het is nooit een fijn moment om te veranderen, om het leven en beetje om te gooien. Net als bv stoppen met roken. Betekent het dan dat we het helemaal maar niet moeten doen? Ik kan zo slecht tegen die kortzichtigheid.

Dat snap ik maar ik heb besloten om me om die dingen dus niet druk te maken en te genieten van het leven dat ik heb of kan hebben in normale omstandigheden. Ieder z'n ding waar ie zich druk om maakt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:00

Het is niet een discussie voor hier, maar in dit geval: het is niet iets wat sómmigen aangaat, het gaat iedereen aan. Overigens neem ik het de individuen niet eens zo heel erg kwalijk (mensen blijven toch grotendeels individualistisch en kortzichtig), maar vooral de regeringen.
Ik begrijp niet zo goed hoe mensen zich niet zo druk kunnen maken over de vernietiging van de hele planeet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:10

Ik vermoed dat er eerst nog meer rampen moeten gebeuren met meer persoonlijke gevolgen voor mensen op deze wereld voor de knop echt omgaat. Ik snap Inge ook wel, en ik denk dat er al veel mensen bezig zijn om het klimaat niet extra te belasten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:24

Denk dat er vroeger ( en dan echt heel heel lang geleden ) net zoveel rampen gebeurden als in branden , overstromingen , vulkaanuitbarstingen of aardverschuivingen
Alleen waren we toen met heeel heel veel minder mensen en hadden veel minder mensen en bevolkingsgroepen last van ..nu alles maar vol bouwen en maar voortplanten tot er op den duur niets meer zal overschieten
We komen ook ooit eens uit de ijstijd en bij de vikings in het noorden konden ze druiven telen ( en dit is geen grap )
Maar is off topic

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:53

ingedebruijn schreef:
Nouja het is een illusie om te denken dat de mens voor altijd door gaat leven natuurlijk maargoed hele andere discussie.

Zie net dat ook ons kleine festival half september de nek is omgedraaid. Het kabinet verwacht in november pas alle regels los te kunnen laten.

Hebben jullie nog geen festivals die mogelijk zijn nu ?

Ik kom net tot de vaststelling dat hier hemelsbreed 3km vandaan vandaag ééntje begint. 3 dagen 8000 man per dag. Party time :#

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:03

Aha. Het doel is nu van Corona af te komen zoals ze in de persconferentie aangeven. Nou, succes daarmee.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:04

Pandora2 schreef:
ingedebruijn schreef:

Hebben jullie nog geen festivals die mogelijk zijn nu ?

Ik kom net tot de vaststelling dat hier hemelsbreed 3km vandaan vandaag ééntje begint. 3 dagen 8000 man per dag. Party time :#

Nee joh. Ja tot 750 mensen maar dat kun je niet eens een festival noemen. Ze kijken pas eind september weer dus dan is je hele zomer al voorbij. En binnen moet ik het nog maar zien. Dan verzinnen ze wel weer een nieuwe reden waarom het niet kan. Variant 800 of mogelijke 5e golf die misschien ook wel niet komt maar ach.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:08

Het is duidelijk dat ik alles niet helemaal goed meer volg :')
Dacht dat bij jullie alles al veel soepeler verliep dan in BE.

Ik zou zeggen, komt allen hierheen. Er zijn nog dagticketjes te krijgen als ik die website goed begrijp. :D
Wel met coronapas, certificaat, QR ding en wat weet ik nog allemaal, maar dat zal ondertussen ook wel stilaan ingeburgerd zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:09

Pandora2 schreef:
Het is duidelijk dat ik alles niet helemaal goed meer volg :')
Dacht dat bij jullie alles al veel soepeler verliep dan in BE.

Ik zou zeggen, komt allen hierheen. Er zijn nog dagticketjes te krijgen als ik die website goed begrijp. :D
Wel met coronapas, certificaat, QR ding en wat weet ik nog allemaal, maar dat zal ondertussen ook wel stilaan ingeburgerd zijn.

Als je iets voorbij ziet komen met hardere stijlen, hoor ik het graag _/-\o_

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:11

In NL wil D66 de wet aanpassen zodat ze in de zorg mogen vragen naar je inenting.

Straks nog pleiten voor verplichting van inenting of het uit de maatschappij houden van niet gevaccineerden.

Heel bijzonder dat dit allemaal zo makkelijk aangenomen word.

besita

Ja echt hé Pandora ...festivals tot 10.000 persoben vanaf vandaag met coronapas zonder afstand of mondmasker

Wedstrijd paarden zonder publiek, terwijl dat ook met coronapas zou kunnen pfff

Pandora2

Aangezien ik bijzonder weinig verstand heb van muziek... :o

https://paradisecity.be/

Edit; zijn die wedstrijden nog altijd publiekloos ? Dat kan toch niet joh :x
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 13-08-21 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Shadow0 schreef:
Sizzle: ja, het lijkt me eigenlijk best nuttig om al dat soort dingen weer eens te bekijken, en dan niet vanuit 'hoeveel mensen kunnen er best dood gaan voor we gaan zeuren' maar vanuit het idee dat ziek zijn eigenlijk helemaal niet leuk is en soms verkeerd kan aflopen en dat we het her en der misschien wel wat effectiever kunnen remmen. En dat dat misschien juist voordeel oplevert en niet alleen maar nadeel.

(Bijvoorbeeld met tests, bijvoorbeeld met betere ventilatie en wie weet wat voor andere dingen.)

En sneller thuis werken, als je een baan hebt waarbij dat kan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:16

robert45 schreef:
In NL wil D66 de wet aanpassen zodat ze in de zorg mogen vragen naar je inenting.

Straks nog pleiten voor verplichting van inenting of het uit de maatschappij houden van niet gevaccineerden.

Hier heb ik ook al aan gedacht. Niet dat er in BE al sprake van is, maar als je bij een arts niet meer welkom bent zonder vaccin, heb ik een probleem. :+
Niet dat ik vaak een arts nodig heb, maar je weet het nooit natuurlijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:18

robert45 schreef:

Dat tweede gebeurt al in het buitenland. Blijkbaar is dat de enige manier waarop ze de boel los durven laten. Niks op tegen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:19

Pandora2 schreef:
Aangezien ik bijzonder weinig verstand heb van muziek... :o

https://paradisecity.be/

Edit; zijn die wedstrijden nog altijd publiekloos ? Dat kan toch niet joh :x

Helaas niet mijn muziek maar zal de feestjes over de grens in de gaten houden. Dan maar een stukje tuffen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:20

Ik ken echt niemand van die lijst. :')
Maar het is wel een leuk opgezet ding in elk geval. Met tentjes of campers om te huren en zelfs glamping 8-)