Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:08

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat iedereen het uiteindelijk een keer zal krijgen. Of er mee in aanraking komt.[...] Ook zal het virus door blijven muteren. Er is geen ontkomen aan vermoed ik.

Ik denk dat we hier nog steeds echt niet moeten vergeten hoe we die situatie zelf gecreeerd hebben. De landen die ervoor gekozen hebben om corona buiten hun maatschappij te houden, zijn daarin succesvol. Het kost her en der moeite - maar het lukt en het is minder ingrijpend dan de situatie van door laten gaan.

Er is dus wel een ontkomen aan, en dat iedereen er uiteindelijk mee in aanraking komt is een keuze die gemaakt wordt.

Getup

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:09

Nou...Mallorca gaat open ...ze voorzien 300 extra vliegtuigen van overal vandaan om er heen te kunnen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:14

Ik vind het wel moeilijk te begrijpen dat er net weer wat versoepelingen zijn doorgevoerd terwijl de besmettingen oplopen, ben benieuwd hoe het gaat ontwikkelen, zou er volgende persconferentie juist meer versoepelt worden of juist weer strenger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:27

Zolang de ziekenhuizen niet zwaar in de problemen komen de komende twee weken en de besmettingen vooral de jongste groep blijft treffen en de mensen vanaf 60 + volop het vaccin krijgen denk ik dat de winkels en terrassen misschien wel open kunnen half april .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:32

Wat ik in het onderwijs nu merk is dat er echt enorm veel besmettingen plaats vinden. En dan ook onder leerkrachten. Leerkrachten die niet gevaccineerd zijn en het ook weer mee naar huis nemen etc. Ik zie het echt minder rooskleurig in op het moment.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:42

moonsparkle schreef:
Ik vind het wel moeilijk te begrijpen dat er net weer wat versoepelingen zijn doorgevoerd terwijl de besmettingen oplopen, ben benieuwd hoe het gaat ontwikkelen, zou er volgende persconferentie juist meer versoepelt worden of juist weer strenger.

Door de scholen open te gooien hadden ze deze stijging verwacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:52

bigone schreef:
Zolang de ziekenhuizen niet zwaar in de problemen komen de komende twee weken en de besmettingen vooral de jongste groep blijft treffen en de mensen vanaf 60 + volop het vaccin krijgen denk ik dat de winkels en terrassen misschien wel open kunnen half april .

Dit snap ik niet helemaal denk ik? Jonge mensen worden ook ziek. Waarom is het ok als het virus jongeren blijft treffen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:56

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:57

Shadow0 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik denk dat iedereen het uiteindelijk een keer zal krijgen. Of er mee in aanraking komt.[...] Ook zal het virus door blijven muteren. Er is geen ontkomen aan vermoed ik.

Ik denk dat we hier nog steeds echt niet moeten vergeten hoe we die situatie zelf gecreeerd hebben. De landen die ervoor gekozen hebben om corona buiten hun maatschappij te houden, zijn daarin succesvol. Het kost her en der moeite - maar het lukt en het is minder ingrijpend dan de situatie van door laten gaan.

Er is dus wel een ontkomen aan, en dat iedereen er uiteindelijk mee in aanraking komt is een keuze die gemaakt wordt.

Dat zijn of eilandstaten waar mensen van buiten weren sowieso makkelijker is als hier, of geen democratieën waardoor mensen zware maatregelen opleggen makkelijker is als hier. Wat China heeft gedaan, het schenden van mensenrechten om het virus tegen te gaan, is niet iets wat wij moeten willen hier.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:59

purny schreef:
moonsparkle schreef:

Ze hadden EEN stijging verwacht. De vraag is of dit niet zodanig is dat de boel weer dicht moet. Niet voor niets werd er gesproken over meer risico.
Maar volgens een groot deel can NL kon het allemaal wel en kwam er geen stijging meer waardoor het draagvlak zo dun was dat er geen keuze was dan versoepelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:02

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Dit snap ik niet helemaal denk ik? Jonge mensen worden ook ziek. Waarom is het ok als het virus jongeren blijft treffen?

Natuurlijk niet oké , liever niemand maar de jeugd legt geen druk op de ziekenhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:02

Oh ik lees net dat als je geen fvd hebt gestemd dat je niet meer mag klagen over de corona maatregelen.... Ok :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:03

secricible schreef:
purny schreef:

Ze hadden EEN stijging verwacht. De vraag is of dit niet zodanig is dat de boel weer dicht moet. Niet voor niets werd er gesproken over meer risico.
Maar volgens een groot deel can NL kon het allemaal wel en kwam er geen stijging meer waardoor het draagvlak zo dun was dat er geen keuze was dan versoepelen.

Als je de keus moet maken tussen ernstige rellen of stevig stijgende coronacijfers, heb je wat mij betreft echt een k#tbaan. Ik ben blij dat ik niet in de politiek zit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:08

60+ volop vaccineren duurt misschien ook nog even nu AZ stil ligt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:02

Coby schreef:
Wat ik in het onderwijs nu merk is dat er echt enorm veel besmettingen plaats vinden. En dan ook onder leerkrachten. Leerkrachten die niet gevaccineerd zijn en het ook weer mee naar huis nemen etc. Ik zie het echt minder rooskleurig in op het moment.

Hier nog maar 2 gevallen (middelbare). Maar morgen begint het voor ons pas echt weer, tot nu toe hadden we toetsweek. Ik zie het zelf echt even niet meer zitten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:09

Zo uit mijn hoofd en bij mij bekend. VO HAVO en VWO in quarantaine. Teveel besmettingen onder leerlingen en leerkrachten. 4 scholen verschillende groepen in quarantaine. Speciaal onderwijs dicht ivm teveel verschillende besmettingen. En dat in 1 dorp.

En dan is het volgens mij gezonde angst om het blijkbaar ook te ‘moeten’ krijgen. Alles voor het onderwijs etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:11

Coby schreef:
Zo uit mijn hoofd en bij mij bekend. VO HAVO en VWO in quarantaine. Teveel besmettingen onder leerlingen en leerkrachten. 4 scholen verschillende groepen in quarantaine. Speciaal onderwijs dicht ivm teveel verschillende besmettingen. En dat in 1 dorp.

Friesland ? Zag dat daar de besmettingen hard oplopen.

moonsparkle

Ik wil niet naar school volgende week :o moet voor het eerst sinds tijden, maar gelijk een hele dag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

bigone schreef:
Coby schreef:

Klopt.
Ik desinfecteer me suf en het lokaal en de kinderen ook maar dat is het dan wat ik kan doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:12

bigone schreef:

Vanmorgen werd gezegd, dat het slecht gaat in de kop van Noord-Holland, daar komt code zwart in zicht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:17

Electra63 schreef:
bigone schreef:

Vanmorgen werd gezegd, dat het slecht gaat in de kop van Noord-Holland, daar komt code zwart in zicht.

Er worden al weken patiënten overgeplaatst dus zolang dat veilig kan valt het ( niet echt natuurlijk) nog mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:26

Coby schreef:
bigone schreef:

Klopt.
Ik desinfecteer me suf en het lokaal en de kinderen ook maar dat is het dan wat ik kan doen.

Ik maak me er ook serieus zorgen over, ik vind het echt eng en het voelt onverantwoord. Ik heb alle ramen open en hou afstand, maar het voelt als dweilen met de kraan open. Hoe kun je er nooit meer voor zorgen dat je jezelf beschermt? Ook tegen de Britse variant? Leuk hoor, onderwijs, maar mijn eigen gezondheid gaat voor mij toch echt voor.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:39

Meer dan mee eens.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:42

Hier 1 besmetting wel meerdere afdelingen thuis ivm. Sport. Ik snap de angst ook vanwege komende toetsweek en natuurlijk examens. En dat snapte ze gelukkig wel. Het was ook nog geen week thuis. Om deze reden neem ik scholen thuis in de media niet altijd serieus. Dat er meerdere klassen thuis zijn betekend niet automatisch een gigantische Corona uitbraak. En die verhalen hoor ik van meer collega’s op andere scholen. Wel voornamelijk drenthe, Groningen, stukje Friesland. Daar buiten heb ik minder persoonlijke contacten dus dat weet ik niet!
Ik voel mij trouwens echt niet meer onveilig dan eerder. Je hebt de helft van de leerlingen in je klas bij ons, gaat prima.
Voor mij trouwens ook weinig anders geworden, ik was de gehele week al op school. Ik zie alleen nog wat klasjes extra.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 17-03-21 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:55

bigone schreef:
In België zijn inmiddels op 250000 prikken met AZ 5 ernstige problemen met bloedstolling /bloedplaatjes gemeld. Wanneer je dat afzet tegen Uk dan moeten daar honderden meldingen zijn . 1 op de 50.000 een ernstige bijwerking vind ik nogal veel. Zou de UK toch wat onder de pet houden of is er toch een verkeerde batch geleverd ?

11 in België zeiden ze hier vanavond op de radio?