Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:06

Als je mondial uitzet dan heb je al minder buitenlandse kopers. Helaas kan je ups niet uitzetten. Daar zijn weinig punten van in de plaats waar ik woon. Momenteel alleen een telefoonwinkel open waar je het kan brengen.
Heb deze week lekker verkocht. Moet er nog 4 items opzetten maar wacht nog even.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:08

Ik heb niet zo'n moeite met al die diensten. Je wilt ook lekker verkopen toch denk ik dan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:16

Ik heb postnl in de buurtsuper
Dhl, ups, dpd in de bouw markt
Mondial en homer in de plaats waar stal zit
Dus vind het wel best, mondial en homer zijn wel omslachtiger (moet dan echt drunen in waar ik normaal echt niet door hoef,) maar goed
Vooruit dan maar

Moet zeggen dat ik maar 1 irritante franse dame heb tot nog toe
Iets te koop staan voor 15
Bied ze 9, dus ik akkoord, radiostilte

Twee weken later bied ze nogmaals, 6 euro
Ik wijs af en bied die 9 euro weer aan als koopprijs en na een week bied ze weer 6

Heb nu mijn 9 euro bod weer herhaalt
Bij de volgende keer 6 bieden
Ga ik er terug in met 10

Verder tot nu toe nog niet heel ander bied gedrag van fransen dan dat ik van Nederlanders krijg

Hoewel nederlanders bij mij vaker bieden en na akkoord niks meer laten horen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:18

Ja super irritant met dat bieden. Dat het dan akkoord gaat, maar verder niets meer hoort.

Of belachelijk laag bieden, terwijl je het al te goedkoop aanbied.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:19

Ik heb nu maar vaste prijs in de advertentie gezet maar heb er al 3 die gewoon bieden :(

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:49

Ik ben denk ik in de verkooptactiek van een slimme Vintie getrapt, voor zover je van getrapt kan spreken.

Ik zag een artikel wat ik heel graag wilde hebben maar omdat ik het iets te duur vond, heb ik het eerst alleen een hartje gegeven. Ik was nog aan het bedenken of ik misschien een iets lager bod zou doen. Maar binnen 10 minuten kreeg een berichtje van haar met de prijs die ik zelf in gedachten had en heb het direct betaald.

Later zag ik dat ze meer dan 150 reviews heeft en bedacht ik me dat dit misschien wel een hele slimme verkooptactiek is, die ik ook eens ga proberen. De volgende keer prijs ik mijn product iets hoger en doe ik iedereen die een hartje geeft een lager bod, eens kijken of dat werkt. :) :) :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:06

Ik doe dat ook :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:28

Granoek schreef:
Ik doe dat ook :+

Ik ook :Y)

En een enkele keer heb ik de mazzel dat men het voor de hogere prijs koopt *\o/*

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:37

Slim van jullie, ik had hier eerder nooit aan gedacht. Ik moet dingen die er al een tijdje op staan er binnenkort eens opnieuw opzetten en dan ga ik het ook eens proberen.

Ik was echt blij met haar berichtje en heb direct betaald omdat ik het voor deze prijs niet wilde laten lopen. :)

Dus verkoper en koper beide blij met deze tactiek

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:40

Ik heb er een superdry trui opgezet een uur geleden
Nu al drie Fransen die alledrie hetzelfde bod doen, is dat toeval of vriendjes politiek ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:43

Ik ga bij hartjes echt niet nog een lagere prijs aanbieden. De meeste items die ik verkoop zijn al maar amper €5/stuk, dan blijft er niks meer over :))

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:31

Varekaj schreef:
Ik ga bij hartjes echt niet nog een lagere prijs aanbieden. De meeste items die ik verkoop zijn al maar amper €5/stuk, dan blijft er niks meer over :))

De clou is dat je het er dan dus voor 7.50 opzet

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:18

Ik heb 170+ reviews en heb die tactiek niet, mij teveel gedoe.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:20

Ik heb er 31 nu, allemaal positief tot nu toe gelukkig.

Ik zet nu behalve kleding ook boeken en speelgoed op Vinted. Vind het toch veel makkelijker dan Marktplaats, of ik ben gewoon niet zo sociaal en op Vinted is het niet steeds berichten heen en weer sturen.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:21

Ik vind het mega irritant als mensen mij een bericht sturen als ik een hartje heb gezet :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:27

Ik kijk ook voor boeken op Vinted. Ik heb vorige maand 3 boeken bij dezelfde verkoopster gekocht. In een leuke bundel met korting voor een prijs waarvoor ik de boeken nooit op Marktplaats of kringloopwinkel had kunnen vinden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:51

Zijn er ook mensen die niet DHL kunnen selecteren als verzendwijze ondanks dat je zelf én de verkoper DHL open hebben staan? Echt bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:28

Sommige zet ik er sowieso al wat duurder op dan de prijs die ik wil, maar dan zet ik de bundelkorting wat hoger. Levert ook wel fijne verkopen op.
Helaas ligt het aardig stil de laatste tijd.
Hier alleen maar kleding. Boeken zijn duurder in verzendkosten dan wat ze ervoor willen geven, dan kunnen ze het voor dat bedrag vaak gewoon nieuw kopen met gratis verzenden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:36

Artimes schreef:
Ik vind het mega irritant als mensen mij een bericht sturen als ik een hartje heb gezet :')

Ja ik ook. Hele verhalen staan er dan soms.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:46

Nou heb ik het helemaal gezien. Heb er een oude stijltang op staan voor 10€, iemand die als favoriet gemarkeerd had een bod gestuurd van 8€ en die heeft dan 5€ tegengeboden. Helemaal prima, hij lag in de kast en ik heb hem nooit gebruikt en ben dat ook niet van plan dus ik heb geaccepteerd.
Zegt ze ‘hm vind het wel raar dat je hem voor 5€ weg doet’ en dacht ze dat ie dan wel kapot zou zijn.

Bied dan geen 5€? Heb gezegd dat ze alsnog wel 10€ mag betalen als ze dat fijner vindt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:37

petra8 schreef:
Slim van jullie, ik had hier eerder nooit aan gedacht. Ik moet dingen die er al een tijdje op staan er binnenkort eens opnieuw opzetten en dan ga ik het ook eens proberen.

Ik was echt blij met haar berichtje en heb direct betaald omdat ik het voor deze prijs niet wilde laten lopen. :)

Dus verkoper en koper beide blij met deze tactiek

En als verkoper het er nou sowieso al had opgezet voor de prijs die je in gedachten had?
Dan had je het neem ik aan toch ook niet willen laten lopen...?

Dus dan zou je voor gewoon direct goed prijzen, ook gewoon beiden blij zijn, zonder tactiek :=
Plus dan nog dat de verkoper geen potentiële kopers misloopt door te hoog prijzen...

Kortom: ik ben niet zo van dat soort tactieken, mij teveel gedoe :=

Wel heb ik dat ik spullen er vaak in eerste instantie op zet voor een wat hogere prijs.
Maar dat is dan puur omdat ik het op dat moment nog niet voor een lagere prijs wil laten gaan.
Naar beneden bijstellen kan altijd nog, als je er later wel echt vanaf wilt of als iemand een bod doet :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 01:01

Ik heb nu al een paar keer gehad dat mensen een minimaal bod doen, ik kom meestal wel iets tegemoet want wil de dingen graag kwijt maar dan vinden ze het alsnog te duur. En dan opeens is het toch verkocht voor de vraagprijs door compleet iemand anders. Best grappig.

Had ook een jas erop, mensen vragen steeds naar cm oksel tot oksel. Paar keer gedaan met andere jassen maar bijna nooit iets verkocht. Nu weer van iemand de vraag en had er niet zo'n zin in. Toen kreeg ik nogmaals de vraag, toch maar opgemeten en met excuses doorgegeven en toch verkocht.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:22

Wildgirl schreef:
Zijn er ook mensen die niet DHL kunnen selecteren als verzendwijze ondanks dat je zelf én de verkoper DHL open hebben staan? Echt bizar!

Uhh ja, dit is bij mij soms een dingetje, als ik iets wil kopen, ik heb een pakketpunt wat zowel voor dhl, homerr en ups "werkt", als ik dan op mijn kaart wil klikken zie ik alleen dan ups staan bij hun, maar als ik weer op hun icoontje klik krijg ik homerr of dhl.
Misschien is dat het probleem?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:42

M_arjolein schreef:
Artimes schreef:

Dit vind ik ook vervelend, maar ik doe als verkoper soms wel een bod op het moment dat iemand een item van mij als favoriet gemarkeerd heeft.

Ik las een paar pagina's terug trouwens iets over het dhl label wat alleen gescand hoeft te worden en niet geprint, klopt dat of heb ik dat verkeerd begrepen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:42

M_arjolein schreef:
Artimes schreef:

Dat kun je toch uitzetten dat verkopers dat zien.

Ik zet idd het hartje voor mijzelf.