Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:52

@popstra Iedereen die langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van de ze persoon is geweest in de twee dagen voor ze klachten kreeg moet thuis blijven. Dus als je geen vriendinnen bent en altijd aan de andere kant van de klas zit, dan mag je naar school ( of zoals in geval van mijn zoon als je er zelf niet was )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:55

Astorga schreef:
@Cer: er mag toch gewoon gefeest worden op een open plek, alleen met een beperkt aantal genodigden.

Dat dachten wij ook.. kennis had netjes een evenement georganiseerd, onder het max aantal genodigenden gebleven, geen alcohol, desinfectie was aanwezig, iedereen had een eigen plek (dus 1,5 meter, geen stoelen, wel staanplaatsen).. BOA's kwamen langs, belden politie, bijeenkomst kon ontbonden worden, het was zgn een samenscholing. Jammer voor de organisatie want het ging er echt heel netjes aan toe. Een goede reden konden de BOA's niet geven, en politie moest doen wat ze opgedragen werd, dus mensen wegsturen. Iedereen vertrok overigens netjes hoor, er was niks aan de hand. Maar vreemd was het wel..

Citaat:
Kan het me overigens niet voorstellen dat er genoeg afstand gehouden wordt op kermissen.
Natuurlijk niet :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:02

Werd vanochtend wakker met keelklachten, werk op gebeld en moet thuis blijven + laten testen. Daar moet ik wel even bijna een uur (enkele reis) voor gaan rijden :oo maar liever het zekere voor het onzekere. Alleen ben ik zo “bang” dat ik voor niks ga, het voelt namelijk ook alsof het verder niks is .. maar dat is natuurlijk juist het gevaar van dit virus. Ben wel erg benieuwd ook naar de test!

Heb het waarschijnlijk eerder misschien al gehad (woonde bij vriendin&vriend die ziek terug kwamen van wintersport - later zijn bij haar antistoffen gevonden) en had toen dezelfde klachten, toen ook voor de zekerheid 2 weken thuis gebleven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:13

Dat je het eerder gehad hebt zegt niks. Je kunt het nog een keer krijgen.
Wel uniek dat je nog ergens terecht kan op korte termijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:18

purny schreef:

Weet ik, daarom neem ik het serieus en ga ik ook :)
Had twee opties voor morgen, in Zuidland en in Zwaag. Gewoon online geregeld. Maar wel een heel stuk rijden dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:19

Heel veel succes!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:09

Ik moet zeggen dat ik me ook wel afvraag hoe het geregeld gaat worden als de veiligheidsregio's maatregelen gaan treffen. Waar hoor je deze dingen? Regionaal nieuws is logischer maar leest een groot deel van de mensen niet, landelijk nieuws haalt weer een stukje nut weg. En waar vind je het terug voor mensen die bijvoorbeeld een dagje in die regio komen bezoeken etc etc. Ben erg benieuwd naar de praktische kant. Dat van de mondkapjes was natuurlijk landelijk nieuws, maar het lijkt me niet dat dit bij iedere regionale verandering zal gaan gebeuren?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:22

Dreamy schreef:
purny schreef:

Weet ik, daarom neem ik het serieus en ga ik ook :)
Had twee opties voor morgen, in Zuidland en in Zwaag. Gewoon online geregeld. Maar wel een heel stuk rijden dus.

Online wilden ze mij naar Alkmaar sturen... Daar woon ik zeg maar niet echt in de buurt.
Zondag gebeld en kon vandaag in Nootdorp terecht. Ik hoefde trouwens amper te wachten aan de telefoon, volgens mij moet je gewoon het goede moment kiezen om te bellen (zoals zondagochtend).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:50

mvdende schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik las net dat mensen korter op de ic liggen dan in maart. Van 22 dagen naar 8.

Dat is heel goed nieuws!

En laten we met zn alle het groeiseizoen van 2018 niet vergeten!

Ik hoop echt dat het uiteindelijk net als griep een seizoensvirus wordt, voornamelijk gevaarlijk voor ouderen. Ouderen kunnen een enting halen en klaar. Vervelend, maar is niet anders.

Ergens denk ik ook dat dit het word. Dat Corona een blijver is en ze door steeds meer te weten te komen over dit virus, steeds beter kunnen behandelen want dat kon in het begin nog niet omdat men totaal geen idee had wat dit virus allemaal aanrichte in en lichaam. en uiteindelijk een vaccin kunnen aanbieden.
Dat dit idd zoals een griep gaat worden. Daar kunnen sommige mensen immers nog steeds ook heel ziek van worden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:54

Was hier eigenlijk al geplaatst dat Berlusconi weer uit het ziekenhuis is?
Hij omschreef het als een hel op aarde (of een vergelijkbare bewoording) en had volgens zijn artsen geluk dat hij het niet in April gekregen had want dan had hij het misschien niet overleeft op zijn leeftijd (86) omdat de kennis toen nog een stuk minder was.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:00

Popstra schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik las net dat mensen korter op de ic liggen dan in maart. Van 22 dagen naar 8.

Dat is heel goed nieuws!

En laten we met zn alle het groeiseizoen van 2018 niet vergeten!
Ergens denk ik ook dat dit het word. Dat Corona een blijver is en ze door steeds meer te weten te komen over dit virus, steeds beter kunnen behandelen want dat kon in het begin nog niet omdat men totaal geen idee had wat dit virus allemaal aanrichte in en lichaam. en uiteindelijk een vaccin kunnen aanbieden.
Dat dit idd zoals een griep gaat worden. Daar kunnen sommige mensen immers nog steeds ook heel ziek van worden

Dat denk ik ook. Het virus gaat in ieder geval niet meer weg maar zal inderdaad dan misschien wel vergelijkbaar worden met de griep.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:33

Sizzle schreef:
Was hier eigenlijk al geplaatst dat Berlusconi weer uit het ziekenhuis is?
Hij omschreef het als een hel op aarde (of een vergelijkbare bewoording) en had volgens zijn artsen geluk dat hij het niet in April gekregen had want dan had hij het misschien niet overleeft op zijn leeftijd (86) omdat de kennis toen nog een stuk minder was.

Sizzle, hoe gaat het testen in Zwitserland eigenlijk? Gaat daar een zelfde tijd overheen als hier?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:31

8230 besmettingen afgelopen week...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:44

ik lees 5427 op de rivm site

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:49

nynke55 schreef:
ik lees 5427 op de rivm site

Die is van vorige week staat boven dat rivm pas na 16:00 update ivm prinsjesdag

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:57

mariekeoo schreef:
8230 besmettingen afgelopen week...

Echt niet oke

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:14

Ik vind alleen nog de oude informatie op de website..
"In de afgelopen week hebben ruim 180.182 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, vorige week waren dit nog 163.572 mensen. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week toegenomen van 2,2% in de voorgaande week naar 2,8%, deze week. Het reproductiegetal is gestegen en ligt op 1,17. Dat betekent dat 100 mensen die besmet zijn samen 117 anderen besmetten. "

Alleen het cijfer van de besmettingen zegt mij niks... wat is het nut van alleen het noemen van dat getal eigenlijk?
Uiteindelijk gaat het erom toch hoeveel mensen er op de IC belanden?
Want mensen die besmet zijn, en met meer testen worden dat er meer, en het virus bij wijze van fluitend doorlopen, daar is toch op zich niet zo heel veel mee aan de hand?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:22

Cer schreef:
Ik vind alleen nog de oude informatie op de website..
"In de afgelopen week hebben ruim 180.182 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, vorige week waren dit nog 163.572 mensen. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week toegenomen van 2,2% in de voorgaande week naar 2,8%, deze week. Het reproductiegetal is gestegen en ligt op 1,17. Dat betekent dat 100 mensen die besmet zijn samen 117 anderen besmetten. "

Alleen het cijfer van de besmettingen zegt mij niks... wat is het nut van alleen het noemen van dat getal eigenlijk?
Uiteindelijk gaat het erom toch hoeveel mensen er op de IC belanden?
Want mensen die besmet zijn, en met meer testen worden dat er meer, en het virus bij wijze van fluitend doorlopen, daar is toch op zich niet zo heel veel mee aan de hand?

NOS heeft inmiddels wel een update gedaan met de cijfers van deze week.
Nieuwe opnames deze week zijn er 90 vorige week waren dat er 43. Het aantal doden is gelijk gebleven ( 14)
Staat alleen nog niet hoeveel van de 90 opnames er op de IC liggen of hebben gelegen.

*Edit de cijfers zijn weer aangepast NOS kan beter even wachten met plaatsen totdat ze alle informatie duidelijk in kaart hebben :+

Er zijn 92 nieuwe opnames.
Vorige week waren er 17 mensen overleden en deze week zijn er 14 mensen overleden dus dat ligt lager.
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 15-09-20 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:37

Wat ik vanmorgen voorbij zag komen bij het nieuws was dat de IC capaciteit niet omhoog hoefde omdat de mensen minder lang op IC verblijven. Hoeveel dat er nu dan zijn stond er niet bij . Ik heb toch wel het idee dat het nu minder erg is als maart- april? Hoop dat het zo blijft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:42

Ja volgens mij is de gemiddelde duur nu 8 dagen ipv 20 (rond het begin) als ik het goed verstaan heb.
maar ja, wat er dan weer niet bijstaat is of de mensen na 8 dagen al overlijden ipv na 20... of dat ze genezen..
Nu ja, het overlijdensnummer gaat niet heel hard omhoog geloof ik, dus dat zal wel niet..

Maar die halve berichgeving, ik word daar echt een beetje simpel van :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:45

Cer schreef:
Ja volgens mij is de gemiddelde duur nu 8 dagen ipv 20 (rond het begin) als ik het goed verstaan heb.
maar ja, wat er dan weer niet bijstaat is of de mensen na 8 dagen al overlijden ipv na 20... of dat ze genezen..
Nu ja, het overlijdensnummer gaat niet heel hard omhoog geloof ik, dus dat zal wel niet..

Maar die halve berichgeving, ik word daar echt een beetje simpel van :+

Ik heb dat ook, en ik merk dat bij meer mensen. En dat veroorzaakt merk ik, wantrouwen.
Is het allemaal zo erg nog en kunnen we niet een beetje van de maatregelen af qua hoe t nu moet in de bioscopen theaters festivals maar ook de scholen, man man, we zitten nu sinds scholen van de kids begonnen zijn elke week in de afwachting van contactonderzoek en GGD omdat er doorlopend leerlingen besmet zijn. Gedoe

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:01

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:05

Dat kan je vinden bij de stichting Nice. De meeste verlaten de IC levend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:14

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:19