Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:22

Mwah, toen er hier op stal een ongeluk gebeurde was hun fotograaf er eerder dan de trauma heli, en we hebben m nog net niet van het erf af moeten slaan....

Ze belden direct voor een verhaal. Aangezien wij niet wisten of ze het zou redden hebben we aangegeven hier nog niet op in te gaan, dus hebben ze zelf maar een verhaal gemaakt.
Echt, riool journalistiek van de bovenste plank
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 25-04-20 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:22

PSvanLot schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... ons-zorgen

Ik las dit vanmiddag. Als ik dat vergelijk met het aantal opnames die iedere dag kenbaar gemaakt worden door het RIVM, kun je dan de conclusie trekken dat:
OF er alleen in Brabant nog nieuwe patienten in het ziekenhuis terecht komen.
OF het artikel op OB aangedikt is.
OF het RIVM de cijfers niet in orde hebben.
OF een andere reden...

RIVM zegt namelijk 124 op vrijdag, OB zegt 120 in Brabant op vrijdag.

Ik heb even doorgeklikt naar de site van de statistieken waar zij naar verwijzen, maar die 120 zijn de verdachte gevallen zo te zien, maar niet bevestigd:

Afbeelding

Ineke2

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:26

Vanmorgen om half 9 was het prima te doen in de supermarkt.
Gelukkig weer even klaar met boodschappen doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:48

Helaas merk ik ook dat meer mensen wat minder nauwkeurig zijn. Niet in de supermarkt overigens, maar wel in andere winkels. Wel weer een fijn momentje vandaag meegemaakt bij mijn oom, de visboer. Het was er druk, en iedereen hield zelfs 3 meter afstand en stond er heerlijk relaxed met respect voor elkaar. Idem dito bij de groentekraam die ernaast staat op zaterdag, hardstikke druk en iedereen 3 meter afstand van elkaar. En ik heb nog nooit zoveel mensen bij die kraam gezien, en rond de middag was ie met sommige groentes al uitverkocht. Die lokale ondernemer werd vandaag goed gesteund. *\o/*

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:04

Ineke2 schreef:

Waren wij in dezelfde supermarkt? Ik heb vanmorgen rond die tijd ook heel ontspannen boodschappen kunnen doen.

De man achter mij mopperde trouwens ook op de AH. Lees dat hier ook. Heel opvallend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:29

Ik lees net bij de NOS dat in Spanje vanaf 2 mei mensen weer naar buiten mogen om te sporten of wandelen. Dat is goed nieuws voor MoniqueT!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:53

Al 2x op zaterdagavond geweest rond half 8.
Bijna niemand in de winkel.
(Wel in een dorp)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:00

Marie_Anne schreef:
Ik lees net bij de NOS dat in Spanje vanaf 2 mei mensen weer naar buiten mogen om te sporten of wandelen. Dat is goed nieuws voor MoniqueT!

Klopt! Mits de cijfers zich gunstig ontwikkelen, maar het is hier groot nieuws. Wandelen, sporten, hoe lang en hoe ver van huis moet nog worden besproken blijkbaar. Maar het begin is er!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:02

MoniqueT schreef:
Marie_Anne schreef:

Klopt! Mits de cijfers zich gunstig ontwikkelen, maar het is hier groot nieuws. Wandelen, sporten, hoe lang en hoe ver van huis moet nog worden besproken blijkbaar. Maar het begin is er!

*\o/*
Echt fijn voor je!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:07

Oh, goed nieuws! Ik heb dat niet wandelen toch al nooit begrepen. Nog een weekje dus!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:15

Roodvos schreef:
Ineke2 schreef:

Waren wij in dezelfde supermarkt? Ik heb vanmorgen rond die tijd ook heel ontspannen boodschappen kunnen doen.

De man achter mij mopperde trouwens ook op de AH. Lees dat hier ook. Heel opvallend.

Geen idee ik was overigens in de plus :)
Bij de AH al weken niet geweest.

Wat goed nieuws over Spanje!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:58

Wat hebben wij toch fijn afscheid kunnen nemen.
Ik kijk nu naar WNL op npo1.
Nabestaanden uit Hasselt aan het woord.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:46

MoniqueT schreef:
Marie_Anne schreef:

Fijn Monique!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:30

Ik lees het al bij meerderen hier , ook hier lijkt iedereen, behalve ik , de memo gekregen te hebben dat we weer normaal contact mogen hebben. Niet normaal zo druk overal. Wij zijn niet eens de auto uit gegaan.
Iets zegt mij dat we over twee weken weer van voren af aan kunnen beginnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:33

Nou en daar heb je dus de verklaring waarom wij niet staan te trappelen om nu al meer risico te nemen en al weer te beginnen aan school... dat risico van een tweede piek vinden we nu gewoon nog te groot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:37

In China zijn mensen ook massaal meteen op stap gegaan. En is geen 2e piek geweest nog. Ik denk dat het wel meevalt. Situatie is ook heel anders nu, omdat er geen plekken zijn waar mensen massaal samen komen. En als het goed is houden mensen zich aan de richtlijnen (ok, behalve dan blijf thuis maar ja, de boodschappen moeten toch gedaan en je wil ook even een frisse neus halen).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:47

Mja, ik vind niet dat ik goed zicht heb op wat er precies gebeurt in China.

En ook niet op hoe goed mensen zich in NL nu eigenlijk aan de richtlijnen houden, en gaan houden de komende weken. Neem daarbij de onzekerheid over hoe het openen van de scholen uit gaat pakken, waarvan de OMT zelf zegt dat ze absoluut niet kunnen garanderen dat dat geen nieuwe piek op zal leveren. Maar dat ze het ivm de economie toch maar gewoon willen proberen.

Afgezet tegen hoe relatief eenvoudig het voor ons persoonlijk is om nog een tijdje op de huidige voet door te gaan is dat een simpele keuze :)

Als je nu al hoort en ziet dat het afstand houden steeds minder wordt is het gewoon best spannend in hoeverre de boel weer op gaat laaien. En dat heeft niks met paniekzaaien te maken ofzo, maar dat is gewoon realistisch kijken naar wat er gebeurd en beseffen dat dergelijke veranderingen een best groot effect kunnen hebben :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-04-20 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:49

Hier in was het gisteren in het centrum echt heel druk. Mensen gingen met het gezin naar de markt om gezellig over de markt te scharrelen. Die zijn overigens aangesproken door BOA's, maar ja, het waren er zó veel.. Is later ook op het lokale nieuws geweest, dat het veel te druk was in het centrum.

Overigens geloof ik zelf niet direct de cijfers uit China, én zit je met de incubatietijd. Dat het nu nog niet mis is gegaan wil niet zeggen dat er niet nog een piek komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:52

Ik vind de anderhalve meter samenleving sowieso iets wat mooi bedacht is. Maar wat in de praktijk gewoon niet werkbaar is. Neem de supermarkt. Daar lukt het al niet. Immers als een ander in het pad staat en je moet er langs dan red je die afstand al niet. Buiten fietsen op het fietspad en iemand inhalen, ook daar lukt dat niet.

Oplaaien ben ik niet zo bang voor omdat grote samenscholingen er niet zijn, en dat gaat ook nog wel heel lang duren voor die er zijn. Het besmettingsgetal ligt nog steeds onder de 1.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:56

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:02

Ik moet me echt aanleren geen corona draadjes op sociale media te lezen. Wordt daar echt verdrietig/boos/agressief van....
Zoveel negativiteit op een hoopje....
Ga nu eens omdenken mensen, en als je het er niet mee eens bent, geef dan een suggestie hoe het anders kan....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:18

Ik vind dat er een beetje overdreven gedaan wordt over de drukte en dat er een nieuwe piek komt, want ik denk dat dat allemaal reuze meevalt.

Mensen die ziek zijn, of familie hebben die ziek zijn, zitten thuis, wat al een heel groot deel scheelt. Verder zie ik meer mensen in het dorp, maar niemand schoolt samen of staat tegen elkaar aan. Van die ene botsing krijg je echt niet meteen Corona hoor. Jullie doen net of iedereen carnaval aan het vieren is en met 10.000 man in een tent staan te hossen tegen elkaar aan. Daar is die vorige reeks besmettingen van gekomen, niet van even een rondje door de action. Mensen zijn veel voorzichtiger. Ik ging met carnaval ook met mijn dikke hoest op stap. Wist ik veel. Nu zou ik me met hoest niet eens in het openbaar durven te vertonen. Nee ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:20

Ik zie dat nergens maar ik kom ook nergens.
DUs als je zelf op pad bent, zie je dit

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:20

Dat klopt ook Echwel maar de bananen komen helaas niet naar mijn huis gelopen :Y)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:28

Nou ik zie wel grote groepen fietsers bij het stoplicht elkaar gepakt staan elke keer, en bij de voetgangers gaat het niet heel anders.
Een dikke week terug deden ze dat echt niet.. Geen idee of dit een tweede golf gaat veroorzaken, maar het zou me niks verbazen. Ook lijkt het me zo niet mogelijk om wel gehanteerde maatregelen te kunnen versoepelen