Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:34

Katja schreef:
purny schreef:
Ja maar als je de helft van je personeel eruit hebt moeten gooien dan heb je echt een probleem.
Maar schijnbaar wil je dat niet horen
Waar haal je vandaan dat de helft van het personeel ontslagen is? Ik kan daar nergens een nieuwsbericht over vinden.

Lijkt mij dat door deze crisis een hoop mensen ontslagen zijn

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:36

purny schreef:
Je komt niet een twee drie op Schiphol. Het is echt niet zo makkelijk dat als je er vandaag solliciteert je er volgende week mag beginnen.
Wie weet hebben de meeste mensen al wat anders gevonden

Ja banen liggen tenslotte voor het oprapen tijdens de crisis...
Laat staan banen als bijv. grondstewardess.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:36

purny schreef:

Het is dus geen feit, maar een verzinsel van jouw kant? Er werd gevreesd voor ontslagen, maar ik heb nergens gelezen dat ook daadwerkelijk zo veel mensen van Schiphol zelf werden ontslagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:38

Destination schreef:
purny schreef:

Het is dus geen feit, maar een verzinsel van jouw kant? Er werd gevreesd voor ontslagen, maar ik heb nergens gelezen dat ook daadwerkelijk zo veel mensen van Schiphol zelf werden ontslagen.

Gezien het aantal ww uitkeringen die zijn aangevraagd ben ik van mening dat er dus ook mensen in de luchtvaart branche en dus ook op Schiphol op straat zijn komen te staan...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:38

Destination schreef:
purny schreef:

Volgens mij hadden ze al hun uitzendkrachten op straat gezet.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:39

Tja en als een bedrijf dus voor een groot gedeelte op uitzendkrachten draait...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:43

purny schreef:
Gezien het aantal ww uitkeringen die zijn aangevraagd ben ik van mening dat er dus ook mensen in de luchtvaart branche en dus ook op Schiphol op straat zijn komen te staan...

Ja, maar je kan niet zeggen dat het 2, 5, 10 of de helft is zonder betrouwbare bron :=

purny schreef:
Tja en als een bedrijf dus voor een groot gedeelte op uitzendkrachten draait...

Hoe veel uitzendkrachten heeft Schiphol tegenover vaste krachten?

elnienjo schreef:
Volgens mij hadden ze al hun uitzendkrachten op straat gezet.

Volgens mij lang niet allemaal, maar ik kan zo snel geen artikel vinden waar dat in staat zonder ervoor te hoeven betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:59

Ongeveer 2000, bestaande uit uitzendkrachten en mensen met een tijdelijk contract wat niet werd verlengd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:48

bigone schreef:
Ongeveer 2000, bestaande uit uitzendkrachten en mensen met een tijdelijk contract wat niet werd verlengd.

Bedankt voor de cijfers

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:33

purny schreef:
bigone schreef:

Bedankt voor de cijfers

Dan blijft nog steeds de vraag hoe veel vaste krachten en hoe veel uitzendkrachten Schiphol heeft. Heb jij die cijfers Purny, aangezien je beweerde dat Schiphol voor een groot deel op uitzendkrachten draait?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:38

Nee maar nogmaals en voor de laatste keer ben ik ervan overtuigd dat de problemen deels door personeelstekort zijn geweest. Doordrammen is ook een vak

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:01

purny schreef:
Nee maar nogmaals en voor de laatste keer ben ik ervan overtuigd dat de problemen deels door personeelstekort zijn geweest. Doordrammen is ook een vak

Het is niet doordrammen, maar van onjuiste informatie en verzinsels de wereld inslingeren wordt het vaak ook niet beter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:04

Destination schreef:
purny schreef:

Het is niet doordrammen, maar van onjuiste informatie en verzinsels de wereld inslingeren wordt het vaak ook niet beter.

Het komt voor mijn gevoel wel zo over.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:04

Is deze discussie echt nodig?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:12

Jolliegirl schreef:
Is deze discussie echt nodig?

Nou ja, het maakt nogal een verschil of het 2,000 medewerkers op een totaal van 4,000 of 10,000 is. En dan hangt het er ook nog vanaf wat voor werk die 2,000 doen. Als die voornamelijk in de winkels, horeca en op de parkeerplaatsen werken zul je ze minder snel missen dan wanneer ze met bagage werken, de security doen of de paspoortcontrole doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:23

In het totaal werken er meer dan 65.000 mensen op Schiphol, exacte aantal weet ik niet en ik ben te lui om het op te zoeken. Maar 2000 op zulke aantallen is natuurlijk een lachertje.
Denk dat er gewoon een inschattingsfout gemaakt is zoals die in het verleden al veel vaker gemaakt zijn. Maar het geeft wel aan dat een vliegreis dus uit veel meer risico's bestaat dan alleen in het vliegtuig zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:54

In België is toegestemd dat kinderen voor het einde van het schooljaar op vakantie mogen vertrekken, mits ze via online platform wel de nodige zaken blijven volgen met school.
Ik gok dat er dus weleens een heuse hoop mensen nu snel nog wat boekt om goedkoper te kunnen vertrekken. En een deel ervan zal via Schiphol gaan denk ik. Wij vliegen in november ook vanaf Parijs omdat dat per persoon per vlucht ruim €400 goedkoper bleek te zijn. (Via Schiphol was 250 goedkoper dan vanaf Zaventem als ik me goed herinner)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:14

Nou, ik durf die vlucht naar Spanje wel te boeken voor September: 150 euro retour voor 3 personen _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:15

Schiphol is altijd traag bij mij. Niet mijn favoriete luchthaven! Vind Brussel eigenlijk altijd wel heel chill. Parijs is wel echt het ergst.

Maar niettemin vliegen wij ook meestal vanaf waar de goedkoopste vlucht gaat. Zeker bij mijn vorige baan, ik kon er toch gratis heen en parkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:25

Wij gaan met de trein naar de luchthaven, kost vaak niet bijster veel en sowieso goedkoper dan hotel erbij boeken of iemand heen/terug laten rijden. Naar Zaventem is helemaal idioot, station is 200m verderop 8-)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:29

Lastige is met de trein kun je niet naar de luchthaven, omdat de NS een ontmoedigingsbeleid voert. Alleen noodzakelijke reizen met de trein.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:37

Rijdt de trein niet?
Ontmoedigen is leuk bedoeld, maar als de trein rijdt, dan rijdt hij. Ik neem niet aan dat je slechts een kaartje kan kopen na het overleggen van een essentieliteitsverklaring.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:41

Als ik een noodzakelijke vlucht zou hebben geboekt (bijvoorbeeld om familie te bezoeken), dan zou mijn treinreis naar het vliegveld toch echt wel een noodzakelijke reis zijn. Bij voorkeur buiten de spits, maar die trein rijdt en dan neem ik 'm. Voor plezierritjes blijf ik voorlopig uit de trein, maar voor pleziervluchtjes blijf ik voorlopig ook uit een vliegtuig. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:00

Mijn vriend kon eind mei perfect met de trein vanuit België naar Schiphol hoor. Zijn vlucht voor werk in Taiwan vertrok daar dus het was sowieso wel een noodzakelijke verplaatsing. Herinner me wel dat hij zich enorm bekeken voelde met zijn mondmasker eens hij over de grens richting NL ging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:03

In Duitsland is ook maskerplicht dus zodra bij ons de trein over de grens gaat komen ineens allemaal maskers uit de tas. Eind Juni gaat bij ons een groot deel van de ‚macht‘ weer terug aan de kantons ipv de bond. Dat kan ook nog grappig worden als verschillende kantons verschillende regels gaan hebben _O-