Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:40

PSvanLot schreef:
Libera schreef:
Chloroquin kan ook averechts werken... bijwerking is ventricular tachycardia, aka dood.

Maar dit is bij mensen zo die een onderliggend lijden hebben.
Wanneer dit spontaan zou zijn dan was het middel al lang van de markt gehaald.

Het zal voor mensen op leeftijd sowieso niet het fijnste/beste middel zijn.

Volgens mijn longarts moest het bij start in het ziekenhuis toegediend worden.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:43

PSvanLot schreef:
Libera schreef:
Chloroquin kan ook averechts werken... bijwerking is ventricular tachycardia, aka dood.

Mwah, dat hoeft niet hoor! Het verlengd in sommige mensen de QT interval. Wat dan weer leid tot vtach.
Sorry ik heb geen idee hoe deze dingen in het NL heten haha! Maar ze hebben hier nu een middel genaamd Remdesivir dat ze willen gaan proberen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:46

raket schreef:
PSvanLot schreef:

Volgens mijn longarts moest het bij start in het ziekenhuis toegediend worden.

Daar zouden de 'coronaziekenhuizen' die in Boxtel en Den Bosch worden ingericht misschien heel goed bruikbaar voor kunnen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:48

Libera schreef:
PSvanLot schreef:

Mwah, dat hoeft niet hoor! Het verlengd in sommige mensen de QT interval. Wat dan weer leid tot vtach.
Sorry ik heb geen idee hoe deze dingen in het NL heten haha! Maar ze hebben hier nu een middel genaamd Remdesivir dat ze willen gaan proberen...

Hmmmm ik heb het in NL ook zo geleerd, maar ik denk dat je het heel erg uitgekleed kunt zeggen dat je hart minder goed gaat kloppen. Dat is niet helemaal waar Maar wel het meest simpel uitgelegd.

Dat zou de reden kunnen zijn dat ze het alleen willen geven als je onder toezicht staat.

Maar zoals ik hierboven schrijf, zou dat kunnen in de ziekenhuizen die ze gaan heropenen in de komende dagen.

corine1981

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:55

Je hart, of eigenlijk je boezems gaan hard mee kloppen, wanneer dat te lang duurt kan je hart het niet meer aan en krijg je een hartstilstand.

Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre deze bijwerking ook gezonde mensen treft, maar ja wanneer je in het ziekenhuis bed ligt met Corona ben je ook niet meer gezond te noemen en werkt je hart toch al harder door zuurstoftekort.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:02

Veel sepsis patiënten ontwikkelen sowieso ook afib/aflutter dus hart is toch al gestresst

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:02

corine1981 schreef:
Je hart, of eigenlijk je boezems gaan hard mee kloppen, wanneer dat te lang duurt kan je hart het niet meer aan en krijg je een hartstilstand.

Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre deze bijwerking ook gezonde mensen treft, maar ja wanneer je in het ziekenhuis bed ligt met Corona ben je ook niet meer gezond te noemen en werkt je hart toch al harder door zuurstoftekort.

Dat vond ik al een te moeilijke uitleg haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:14

Rutte op bezoek bij een supermarkt. Hij was al eerder geplaatst, maar ik keek hem nu pas.
https://www.facebook.com/nos/videos/er- ... 137386552/
We kunnen 10 jaar poepen :')
Die man lijkt ook onvermoeibaar hè. Ik zag hem laatst ook nog bij het Jeugdjournaal, leuk dat hij daar de tijd ook voor neemt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:15

Iemand enig idee of sinutab forte kwaad zou kunnen? Daar zit een deel paracetamol is, rest van de ingrediënten ken ik niet..

Mijn vader loopt ineens mega verkouden en wilt dat ik dat voor hem haal bij de apotheek..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:17

k_m schreef:
Iemand enig idee of sinutab forte kwaad zou kunnen? Daar zit een deel paracetamol is, rest van de ingrediënten ken ik niet..

Mijn vader loopt ineens mega verkouden en wilt dat ik dat voor hem haal bij de apotheek..

Een goede plek om advies te vragen lijkt me zo...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:19

k_m schreef:

Of de doktersassistente en als iets echt kwaad kan dan halen ze iets ook wel uit de winkel.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:20

Jorienn schreef:
Ik woon redelijk vlakbij de veiling dus of ik rij daarheen, of doe even een Facebook rondje van het weekend. :9 Thanks Electra!

Hmm Sassefras. Dat ziet er niet positief uit. Ik hoop ook dat China echt open en eerlijk communiceert over het aantal besmettingen dat eventueel weer op loopt etc...

En Chubby, wat een diensten gaan dat worden.... ik hoop dat iedereen dat gaat trekken....

Naar de veiling hoef je niet te rijden. Zoals Flora Holland al zei van de week: het zijn niet hun bloemen en zullen het niet weggeven.
Kwekers leveren veel minder aan, ze mochten sowieso maar 30% aanleveren ten opzichte van vorige week. Gisterochtend is er daardoor niets doorgedraaid. Hele lage prijzen wel, maar de kwekers verkopen het nu zelf aan huis, doneren of gooien de bloemen weg.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:20

PSvanLot schreef:
k_m schreef:

Een goede plek om advies te vragen lijkt me zo...

het is maar een vraag. Ik ging natuurlijk zo 10 doosjes halen zonder het even met de apotheker te overleggen hoor. :Y) of bedoel je dat de apotheek een goede plek is voor advies? Want dat ben ik dus uiteraard van plan!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:24

k_m schreef:

Het andere ingrediënt is pseudo-efedrine, in Nederland niet toegestaan.
Spul werkt wel fijn bij dichte holtes, maar voor mensen met hart/vaat risico is het link omdat Pseudo- efedrine de hartslag verhoogt en dat is bij Corona ook vaak het geval door de benauwdheid. Ik zou het niet nemen, dan beter een neusspray.

Wil je het zeker weten vraag het aan je apotheek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:25

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:26

Oh super bedankt voor de info. Ik ga het zo navragen bij de apotheek idd!!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:27

tiwi1969 schreef:
k_m schreef:

Het andere ingrediënt is pseudo-efedrine, in Nederland niet toegestaan.
Spul werkt wel fijn bij dichte holtes, maar voor mensen met hart/vaat risico is het link omdat Pseudo- efedrine de hartslag verhoogt en dat is bij Corona ook vaak het geval door de benauwdheid. Ik zou het niet nemen, dan beter een neusspray.

Wil je het zeker weten vraag het aan je apotheek!

Dat is bij al mijn astma medicatie ook. Stoppen is nou niet echt verstandig. Bel de assistente van de huisarts of vraag het inderdaad bij de apotheek. Soms is bij tweede kwade het 1 toch minder erg

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:27

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:30

Marie_Anne schreef:
Ik zag hem net in een ander topic, maar deel het hier ook nog even. Om 8.45 wordt in 27 landen in Europa op allerlei zenders tegelijk You never walk alone gedraaid.
https://www.nu.nl/coronavirus/6038941/1 ... alone.html

+:)+

In België om 12u een wit laken door het raam en een daverend applaus.
Zal vooral in de steden een mooi effect teweeg brengen denk ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:32

Gister was er de reportage op Canvas ' Virus Jagers '
Over het ontstaan en de vermenigvuldiging van virussen en hun uitwerking in het lichaam.
Kan zo meteen geen link vinden om online terug te kijken, maar ik blijf zoeken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:33

Het lijkt me sowieso niet verstandig om medicijn informatie te vragen op een forum. Hiervoor moet je bij je huisarts, apotheker of assistente zijn hiervoor speciaal opgeleid.
Het gaat om je gezondheid, vergeet dat niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:46

Loretta schreef:
Duitsland pakt toch iets heel erg goed aan. Ik mag hopen dat andere landen ook eens serieus gaan kijken naar hoe Duitsland het aanpakt.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6986012 ... -duitsland

Wat pakt Duitsland nou precies goed aan dan?
Ze hebben meer getest. Dus wat kunnen andere landen daarvan leren? Dat ze zouden moeten testen maar de tests zijn op, dus even, hoe dan?
Dan staat er:"Verder is bekend dat vooral in Italië de vergrijzing veel harder heeft toegeslagen. Bij meer dan 40 procent van de Italiaanse sterfgevallen betreft het mensen tussen de 80 en 90 jaar. "
Dus dan zou je kunnen denken dat er in Duitsland niet zoveel ouderen wonen..

Oke, Duitsland heeft meer IC bedden met benodigde apperatuur, maar dat komt omdat hun zorgstelsel anders is ingericht misschien?

Dus hoe gaan andere landen hier iets van opsteken? Do tell :j

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:49

Volgens mij bedoelt ze dat Duitsland erg weinig doden heeft en er wellicht onderzoek gedaan moet worden naar waarom dat zo is? Zodat andere landen hun aanpak kunnen aanpassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:49

Vanochtend weer de colum gelezen van de Italiaanse columnist , De begrafenis ondernemer in Bergamo vertelde dat een hele generatie in twee weken is weggevaagd. Ook blijkt dat veel Italianen zich niet aan de regels houden. Ze lopen nu op sportschoenen en kleding buiten . Uit telefoongegevens via de provider bleek 40% niet binnen de grens te zijn waar ze mochten komen. En er word nu gedacht over een totaal verbod om op straat te komen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:50

NoTwixLeft schreef:
Jorienn schreef:
Ik woon redelijk vlakbij de veiling dus of ik rij daarheen, of doe even een Facebook rondje van het weekend. :9 Thanks Electra!

Hmm Sassefras. Dat ziet er niet positief uit. Ik hoop ook dat China echt open en eerlijk communiceert over het aantal besmettingen dat eventueel weer op loopt etc...

En Chubby, wat een diensten gaan dat worden.... ik hoop dat iedereen dat gaat trekken....

Naar de veiling hoef je niet te rijden. Zoals Flora Holland al zei van de week: het zijn niet hun bloemen en zullen het niet weggeven.
Kwekers leveren veel minder aan, ze mochten sowieso maar 30% aanleveren ten opzichte van vorige week. Gisterochtend is er daardoor niets doorgedraaid. Hele lage prijzen wel, maar de kwekers verkopen het nu zelf aan huis, doneren of gooien de bloemen weg.

tulpenkweker in oude tonge bood net zijn tulpen aan op fb, die gaan niet eens naar de veiling want dat kost alleen geld en leveren ze toch niet op dus liever bij hem afhalen.
https://www.facebook.com/carola.boertjes/posts/3016971618366624?notif_id=1584690451981625&notif_t=feedback_reaction_generic
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 20-03-20 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt