[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:50

Britta31 schreef:
Maar zo lok je wel kinderen als ze mogen aaien en een keer erop zitten.De volgende keer als ze zich vervelen gaan ze naar die aardige mevr met dat lieve paard.

Gelukkig is het hier wel afgelegen, ik laat in / uit principe ook geen vreemde kinderen erop (of loslopende kinderen uit de buurt, die mogen eventueel eens aaien als ik passeer met een paard, en dan gaan we weer verder.
De enige die er totnutoe opgezeten hebben zijn mijn neefjes en het zoontje van mijn vriendin, maar die vind ik allemaal wel leuk dus dan is dat geen probleem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:12

Ik heb n x gehad dat de kleinkinderen v.een staleigenaar waar ik ooit stond mijn paarden van een korte coupe hadden voorzien....weg mooie kuif -O-

En dan gewoon als antwoord krijgen, ja maar het stond zo onverzorgd had je anders zelf moeten doen en onze kleinkinderen mogen natuurlijk wel de paarden poetsen.

Nou heb vriendelijk verzocht het niet meer te doen,ook i.v.m veiligheid. maar bleef mijn borstels zoeken..ruimde ze ook niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:35

Ik had een keer na een dagje wedstrijd dat ik op stal aankwam en stalbaas doodleuk zei "men dochter wou je shetjes aaien maar ze ontsnapten uit de box. Gelukkig hadden we ze net op tijd terug voor de ze snelweg op renden". Die stal ligt naast een autostrade, enkel nog een lang smal weiland tussen en dan de berm.
Geloof me, de grijns waarmee hij het vertelde had ik het liefst van al eraf willen knokken. Hoeft geen uitleg dat ik daar niet lang meer ben gebleven.

Duhelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:59

Oeh, ik zou gek worden. Ik had er al moeite mee toen ze vroeger het nichtje op mijn verzorgpaard lieten rijden.
En al helemaal, ik had altijd een dubbelgebroken watertrensje, maar voor buiten in groep een hoofdstel met een stuk scherper bit aan. Ik had duidelijk gezegd dat, als ze wilde rijden, het hoofdstel met de watertrens moesten nemen. Het ander hoofdstel hing helemaal achteraan in de kast, kon je niet gemakkelijk eruit pakken zeg maar.
Kom ik eens nadien toe, hing dat hoofdstel plots vooraan (en de manier waarop was ook om te huilen). Nichtje wist niet meer "zeker'" welk hoofdstel het was en had dan maar het verstopte hoofdstel met scharenbit gepakt ...
Dat waren dingen die ik dan ook absoluut niet fijn vond. Vooreerst omdat ze haar met een te scherp bit gereden hadden, en ten tweede omdat er absoluut geen zorg gedragen werd voor mijn spullen.
Maarja, verzorgpaard, dus kon daar niet veel tegen doen. Aantal jaar later heb ik ze dan maar gekocht :D .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:05

Zo poets ik de "pension" haflinger die bij ons staat wel,maar van zijn mooie volle staart blijf ik af.Zijn eigenaar doet dat zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:11

Varekaj schreef:
Ik had een keer na een dagje wedstrijd dat ik op stal aankwam en stalbaas doodleuk zei "men dochter wou je shetjes aaien maar ze ontsnapten uit de box. Gelukkig hadden we ze net op tijd terug voor de ze snelweg op renden". Die stal ligt naast een autostrade, enkel nog een lang smal weiland tussen en dan de berm.
Geloof me, de grijns waarmee hij het vertelde had ik het liefst van al eraf willen knokken. Hoeft geen uitleg dat ik daar niet lang meer ben gebleven.

Nou idd.. -O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:11

Magrathea schreef:
Ik heb wel eens hier op Bokt gelezen dat mensen dan hun paard aantreffen met een klein kind erop en ouders die ernaast leuk foto's staan te maken... Misschien in dit topic zelfs. Dan ben je toch niet helemaal goed bij je hoofd? Wie weet is het paard niet eens zadelmak :n

Of mag niet bereden worden ivm een aandoening.
Echt asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:31

Was bij ons op stal een klein meisje, kwam even bij mijn pony kijken. Ik was even met andere dingen bezig. Even later ongeruste ouder op zoek naar kind. Heb jij haar gezien..eh ja..ze was hier net nog..kind verdwenen..

voelde mij helemaal schuldig dat ik er niet verder naar om gekeken had, was idd geen plek voor zo'n klein meisje alleen.

Pff wat n gedoe zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:16

Och, als stalklanten hebben we ontdekt dat hij regelmatig spullen uit onze kasten leende voor zijn eigen paarden. Van een vriendin zelfs het zadel!
Hij wou graag de reservesleutel van mijn vrachtwagentje dat daar geparkeerd stond, in geval van nood zei hij. Nooit gedaan. Gelukkig maar, want nadien bleek dat hij mensen had verteld dat die via hem wel geleend/gehuurd kon worden. Mijn toen nog hengst kreeg te weinig ruwvoer en ging ter compensatie veel drinken, tot 70L/dag. Dus die plaste fiks de boel onder. Ipv meer ruwvoer geven ging hij de waterbak afsluiten en met emmers laten drinken. Zogenaamd ter observatie/opvolging voor de DA. Uiteindelijk om stalbedekking te besparen. En ik maar afvragen waarom paard op sommige dagen bijna door zijn stalraam kroop als ik een emmer ging vullen.

Edit: ik kwam daar pas heel laat achter nadat paard al in kliniek had gestaan ter observatie omdat ze eerst nierproblemen verdachten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:20

Het buurkrijsje is weer bezig :z.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:20

O wat een ellende zeg...

Dat kind is nooit volwassen geworden ..Varekaj ...om maar ff ontopic te blijven := ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:39

Om ontopic te blijven: de buurkrijsjes houden zich hier toch al de volle dag gedeisd. Vrees dat het om half 10 wel weer uit zal zijn met de rust

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:38

Arggg dat kreng hierboven heeft vandaag al 3x een krijsaanval gehad en kon ik daarna meegenieten van moeders die het kind tot kalmte probeert te manen met uiteraard weinig nut. Kan niet wachten tot nr 2 komt :') ik kan me dus niet voorstellen dat als je gemiddeld 5x per week fikse problemen met je kind hebt dat je dan denkt jippie ik neem er nog eentje want dit is zo leuk en ik ben zo goed in opvoeden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:48

Ik denk dat ik dan toch echt eens met een stok tegen het plafond zou gaan rammen en terug schreeuwen dat dat kind dr smoel moet houden :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:15

Ach ja
mijn buurpubers zijn vanaf baby af aan al uitbesteed aan hun grootouders want sja... toch wel veel impact hoor
Een kind

En toch kweekte ze er drie
Schiet mij maar lek :?

(Helaas kunnen de grootouders het eigenlijk niet goed aan... maar volgens de instanties goed genoeg en hebben ze godzijdank wel ingezien dat de mechelse herder pup misschien toch niet Zo een goed idee was... dus die is terug naar de “fokker” )
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 11-05-20 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:16

Ik zet tegenwoordig rammstein heel hard aan als ik het echt zat ben. En deze heb ik ook al eens gebruikt. Best effectief

Uiteraard ook al een aantal keer aangebeld en gepraat

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:45

Soms baal ik dat ik een kleine pony gekocht heb. Dat is echt een kindermagneet -O- Ik zeg altijd dat hij bijt en schopt. Doet ie niet, maar de meesten nemen het risico niet :+

Wij hebben gelukkig geen buurkrijsjes. Wel buurTkrijsjes en die klinken soms wel alsof ze naast ons wonen ipv 9 huizen verderop haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:48

Zo heb ik ook een schattige poownie
Maar die vrat tot voor kort serieus kinderen op :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:52

Klein is niet het equivalent van lief, iets dat kinderen zelf ook keer op keer weer bewijzen :D.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:12

Dat heeft mijn dame ze idd wel direct geleerd :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:23

Arrrrggghhh!!!
Ik baal er zo van dat oma's niet meer bang zijn van/voor hun kleinkinderen. Hiernaast is het krijsjong weer bij oma gearriveerd.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:29

_San87_ schreef:
Klein is niet het equivalent van lief, iets dat kinderen zelf ook keer op keer weer bewijzen :D.

Haha, nee precies :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:42

Sowieso mag het ontzag voor paarden wel wat groter. Dit weekend ook. Stapten we over een ruiterpad, dwarrelt er opeens een kind het pad op terwijl moeders roept ja, steek maar even over voor die lieve paardjes langs.
Kind kwam nog niet eens tot de knie van de paarden en stak op nog geen meter voor ons langs over.

Niet dat die paarden gevaarlijk zijn maar dat wist zij niet := bij een fiets had ze het waarschijnlijk niet gedurfd

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:47

Bij ons presteerden ouders het om op het enige ruiterpad in de gemeente hun kids een zandkasteel te laten bouwen :') super als daar net een paar paarden in galop aan komen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:43

capopjekop schreef:
Bij ons presteerden ouders het om op het enige ruiterpad in de gemeente hun kids een zandkasteel te laten bouwen :') super als daar net een paar paarden in galop aan komen

Kijk een langwerpige zandbak :o?