Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:15

Omdat de verleiding zo groot is als je, je asshole-pil bent vergeten in te nemen.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:25

Ach ik denk dat 99% van de mensen die hier zoiets typen het alleen hier doen uit frustratie en niet op marktplaats :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:05

Jolien87 schreef:
little_birdy schreef:
Gisteren de eerste niet verstaanbare handelaar aan de telefoon.
Ikke auto nodig en kopen voor 200 euro .
Nee dan gaat ie nog beter naar de sloop met zulke reacties _O-

Ik zou zeggen: "Dat geld kunt u beter besteden aan een taalcursus".

Lekker aardig. Snap sowieso al die reacties niet hoe mensen het durven om zo laag te bieden. Nee heb je ja kun je krijgen. Er zijn vast wel mensen die het voor zo weinig wegdoen. Hoeven we elkaar niet meteen om af te branden toch? Gewoon zeggen dat je het te laag vind.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:07

Alja schreef:
Ach ik denk dat 99% van de mensen die hier zoiets typen het alleen hier doen uit frustratie en niet op marktplaats :)

Precies!
Wat je denkt en hier dan ook even schrijft, is meestal niet wat je ook echt terug zegt.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:10

Nouja ik kan me wel voorstellen dat als je meerdere van dat soort reacties krijgt het wel je strot uit gaat hangen. Ik ben momenteel ook even helemaal klaar met marktplaats verkopen. Allerlei mensen die er dik onder bieden omdat ze niet meer geld hebben of onder bewindvoering staan. Ja sorry hoor maar ik moet toch ook gewoon werken voor mijn geld.
Heb ook al tig mensen gehad waarbij ik het bod heb geaccepteerd en vervolgens hoor je er niks meer van. Of mensen die niet komen opdagen.
Dus als je dan ook nog zo'n telefonische reactie krijgt begrijp ik heel goed dat je niet vriendelijk meer blijft :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:13

Ik heb er geen nummer bij staan.
Kan altijd nog geven als het nodig is.
Mensen lezen de advertentie niet.
Ik heb jaren alleen maar avonddiensten gewerkt.
Ik had er dan bij staan VOOR 15.00 bellen ivm met avonddienst. De meeste belde in de avond.
Daar was ik dus klaar mee.
En ik heb niet het idee dat ik nu slechter verkoop zonder telnummer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:29

_Penotti schreef:
Ik heb er geen nummer bij staan.
Kan altijd nog geven als het nodig is.
Mensen lezen de advertentie niet.
Ik heb jaren alleen maar avonddiensten gewerkt.
Ik had er dan bij staan VOOR 15.00 bellen ivm met avonddienst. De meeste belde in de avond.
Daar was ik dus klaar mee.
En ik heb niet het idee dat ik nu slechter verkoop zonder telnummer.

Ik heb mijn nummer er nog nooit bij gehad. Ik verkoop prima. Als mensen mijn nummer vragen geef ik aan dat ik op de chat net zo snel kan reageren. Vind niet dat jan en alleman mijn nummer hoeven te zien

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:03

Ik zet ook nooit mijn telefoonnummer erbij.

Ik maak liever via de berichten op marktplaats een eerste schifting of iemand wel of niet mijn nummer krijgt.

Bij verkoop van oude auto’s maar ook bijv landbouw machines zal je eerder mensen krijgen die minder goed Nederlands spreken/schrijven, dat moet je gewoon al incalculeren als je dergelijke adv plaatst.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:18

Dusja1 schreef:
Nouja ik kan me wel voorstellen dat als je meerdere van dat soort reacties krijgt het wel je strot uit gaat hangen. Ik ben momenteel ook even helemaal klaar met marktplaats verkopen. Allerlei mensen die er dik onder bieden omdat ze niet meer geld hebben of onder bewindvoering staan. Ja sorry hoor maar ik moet toch ook gewoon werken voor mijn geld.
Heb ook al tig mensen gehad waarbij ik het bod heb geaccepteerd en vervolgens hoor je er niks meer van. Of mensen die niet komen opdagen.
Dus als je dan ook nog zo'n telefonische reactie krijgt begrijp ik heel goed dat je niet vriendelijk meer blijft :o

Nope, vind ik nog steeds geen reden om onvriendelijk te doen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:45

Gini schreef:
Dusja1 schreef:

Nope, vind ik nog steeds geen reden om onvriendelijk te doen.

+1. neem dan gewoon een moment om tot 10 desnoods 1000 te tellen. Jouw verzamelde frustratie hoef je niet op iemand te gooien.

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:24

Afbeelding
Even een vraagje.
Is dit betalingsplatform van Marktplaats zelf?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:35

Ik ben helemaal niet onvriendelijk geweest tegen de meneer aan de telefoon hoor :))
Hij was letterlijk niet te verstaan en sprak me letterlijk op die manier aan .
Sloopwaarde van de auto zit ook tegen de 300 euro aan dus snap de reacties van jullie niet zo goed := >;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:36

Ja

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:37

Hummer14, dat heb je in de chat gekregen neem ik aan? Dat ziet er wel uit als de betalingsverzoekmogelijkheid van marktplaats zelf. Ik zit normaal alleen aan de verkoper kant.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:37

Never mind
Iets verkeerd geïnterpreteerd {:}
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 19-05-20 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:39

Ik zit zelf ook aan de verkoper kant, maar dat ziet er zo uit. Dus neem aan van wel :)

Afbeelding

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:43

DoretteK schreef:
Ik zit zelf ook aan de verkoper kant, maar dat ziet er zo uit. Dus neem aan van wel :)

[ [url=m/rQnHW7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké, Ik had het nog nooit gezien.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:45

Vandaag de volgende aan de telefoon ook een handelaar keurig nette man ook marrokaans gok ik zo .
Die kwam wel met een fatsoenlijk en eerlijk bod dus die komen hem morgen als het goed is ophalen :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:21

Ik had een apparte rabobank jas te koop staan, paar keer aangehad en nog in prima staat. uiteindelijk verkocht en opgestuurd krijg ik vandaag ja nee de jas was binnen en helemaal vaal verkleurd en hij had beschadigingen en was kapot. gevraagd voor een foto en geen reactie meer gekregen. gelukkig heb ik mn verkoop fotos nog hoe de jas eruit zag. als iemand zn mening over de 'verkleurde' jas wilt geven stuur maar een PB :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:32

thirteenn schreef:
Lekker aardig. Snap sowieso al die reacties niet hoe mensen het durven om zo laag te bieden. Nee heb je ja kun je krijgen. Er zijn vast wel mensen die het voor zo weinig wegdoen. Hoeven we elkaar niet meteen om af te branden toch? Gewoon zeggen dat je het te laag vind.

Ik ben dan ook erg aardig. :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:32

In het kader van rare mensen op MP en oplichting, bij mij gingen net alle alarmbellen af.

Iemand die een groot item wil ophalen had ik tel doorgegeven om via 06 wat af te spreken om op te halen. Geef ik standaard bij ophalen omdat ons huis door niemand in een keer gevonden wordt.
Is dit het eerste appje wat ik krijg :') :') :')

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:37

Oei dat zou ik inderdaad nooit doen. Wat moet je toch op je hoede zijn hè? Is niet zo gek dat oude mensen hierin trappen.
Die link klopt ook niet. Is niet de echte Payconiq.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-05-20 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:40

Nee heel vriendelijk ook vooral, ook al in de mp chat.
Ik klik altijd even op deze gebruiker voordat ik een nr geef en al 7,5 jaar op mp, dus ik dacht dat het wel ok zou zijn om nr door te geven.

Ga gelijk even uitzoeken waar ik dit kan melden. Na mijn antwoord is het ook radio stilte...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:42

MizzMontana schreef:
Nee heel vriendelijk ook vooral, ook al in de mp chat.
Ik klik altijd even op deze gebruiker voordat ik een nr geef en al 7,5 jaar op mp, dus ik dacht dat het wel ok zou zijn om nr door te geven.

Ga gelijk even uitzoeken waar ik dit kan melden. Na mijn antwoord is het ook radio stilte...

Meestal na nummer doorgeven krijg je dit soort dingen. Niet altijd maar wel vaak. Daarom vragen ze je nummer. Account kan gehackt zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:52

Ik heb toch al een aantal mensen nr doorgegeven die het netjes op zijn komen halen.

Hoe zou jij contact houden bij mensen die ophalen? Toch via mp berichten?

Ons huis is moeilijk te vinden en ik heb niet overal internet dus berichten van mp zou ik dan kunnen missen terwijl ze zich misschien wel rot zoeken.